main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Welk is het beste boek?

Discussion in 'Archive: Belgium' started by fixer79, May 22, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fixer79

fixer79 Jedi Master

Registered:
    May 20, 2002
    Ik heb net de 3 Lord of theRings boeken uit en heb weer zin om te lezen. Welk Star Wars boek raden jullie me aan? De enige die ik al heb gelezen zijn Shadows of the Empire en The Phantom Menace.

2. IRADONIAN

IRADONIAN Jedi Youngling

Registered:
    Apr 13, 2002
    De Jedi Academie trilogie is best goed. "Darth Maul - Shadow Hunter" ook, en de Thrawn trilogie vind ik ook niet slecht(het verhaal zit wel sterk ineen vind ik persoonlijk)
    Maar voor Jedi actie moet je eerder de twee anderen hebben.
    Zelf wacht ik nog op het boek "The Approaching Storm", daar kan ik nog niets over zeggen.

3. fixer79

fixer79 Jedi Master

Registered:
    May 20, 2002
    Bedankt voor de tips,Iradonian!

4. Sompeetalay

Sompeetalay Jedi Master star 2

Registered:
    Dec 17, 1999
    Je begint best met boeken die zich afspelen tussen de films zodat je daarna niet het gevoel krijgt dat je je tijd hebt verprutst.

Het belangrijkste als je een SW leesboek / comic leest is dat - in tegenstelling tot LOTR - de informatie alles bijhalve algemeen geldend is en de laagste prioriteit heeft.

5. Apophis

Apophis Jedi Padawan star 4

Registered:
    May 26, 2002
    Ik ben juist begonnen in "The Approaching Storm". Het gaat wel heel vlug in het begin moet ik zeggen. Er wordt niet eens overlegd in de senaat of de raad van de Jedi orde, want de Jedi zijn al vanaf het begin van het boek op Ansion.

6. Zoombini

Zoombini Jedi Youngling star 2

Registered:
    Sep 10, 2001
    Ik zou de trilogie van Thrawn aanraden. Mara, Talon en Thrawn himself komen er voor het eerst in voor.

7. Pepijn

Pepijn Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jun 28, 2002
    "The Approaching Storm" kan ik in ieder geval afraden... Ik zal niet zeggen waarom anders verpest ik misschien het leesplezier van Apophis... Ik kom er later nog wel op terug.

8. Apophis

Registered:
    May 26, 2002
    Pepijn, je moet is naar de datum kijken. Dat bericht is van 26 mei. Ik heb dat boek allang gelezen.
    Ik vond het niet slecht, maar nu ook geen super boek.
    Waarom vond gij het dan zo slecht?

9. Pepijn

Pepijn Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jun 28, 2002
    Foutje, ik dacht dat het hier om een nieuw topic ging. Ahum...ik kom niet meer bij, echt weer een Pep-ding om te doen.
    Ik vond het niet zo leuk omdat,
    A: De Jedi helemaal onverslaanbaar lijken...Als Jango Fett in zijn eentje een Jedi in 5 seconden kan afschieten, dan zal een meute huurlingen dat ook wel kunnen.
    B: Er helemaal geen ruimte-actie in voorkomt. (Vind ik niet zo heel erg, alleen een beetje jammer.)
    C: De schrijver teveel aandacht geeft aan de soorten die op Ansion leven en daardoor de vaart uit het verhaal haalt.
    En D: Ik had verwacht dat Ansion juist wel, ondanks de pogingen van de Jedi naar de Confederatie zou overlopen. Dit boek wordt voorspel tot EPII genoemd, het zou dan moeten verklaren hoe de Confederatie gevormd is, nu verklaard het alleen hoe het niet gevormd is.
    Bovendien maant die Shu Mai zo tot geduld, en hun tijd zal later wel rijp zijn, maar op het moment dat Obi en Ani terugzijn is die Confederatie ineens wel al aangekondigd. Beetje raar, nietwaar.

10. Apophis

Registered:
    May 26, 2002
    A : 't Ja, maar je neemt daar nu weer zo'n voorbeeld uit de film. Dat vond ik ook wel vrij ridicuul! Ik vond dat nen coole Jedi en die wordt daar dan zo onnozel afgeschoten. De meeste zeggen dat al zijn aandacht op Dooku waren gevestigd, maar da vind ik ook nie echt nen uitleg. Het was een Jedi Meester verdorie. Wat een zielige dood!
    Maar het is wel waar dat in het boek de Jedi onverslaanbaar lijken, maar daar erger ik mij niemeer aan. Dat is ook in andere boeken zo. Hoeveel keer zijn Luke, Leia of Han al gewond geweest?

B : Er zijn nog veel boeken die maar weinig ruimteactie hebben. En kijk maar naar EpII. Hoeveel ruimteactie is daar?

C : Ja, met al die verschillende stammen. Dat vond ik ook een beetje opvulling van het boek.

D : Ik had nu niet echt iets verwacht, maar ik vond het wel leuk om Shu Mai een beetje beter te leren kennen. Het is wel spijtig dat er geen andere handelsgroepen bij waren zoals de Trade Federation ofzo, maar ja ...

En ik vond het ook wel een goed boek om meer te weten te komen over Luminara Unduli en Bariss Offee. Ik vind dat wel toffe Jedi.

11. Krollovic

Krollovic Jedi Youngling

Registered:
    Aug 13, 2002
    Kheb er 4 gelezen.
    De drie eerste sequels van timothy Zahn ,die ik toch wel redelijk vond.
    Maar de beste was toch Shaduwjager met het verhaal over Darth Maul ,veel spannender en een triest maar goed einde.

12. GrandAdmiralPelleaon

GrandAdmiralPelleaon Jedi Grand Master star 6

Registered:
    Oct 28, 2000
    Timothy Zahn's Heir to the Empire trilogy, dat is de best serie samen met de Hand of Thrawn duology.

13. Smuggler

Smuggler Jedi Youngling

Registered:
    Dec 21, 2002
    In welke boeken komt de herezen keizer in voor??

14. Apophis

Registered:
    May 26, 2002
    In de strips Dark Empire en Dark Empire II.

15. Smuggler

Smuggler Jedi Youngling

Registered:
    Dec 21, 2002
    Okee, bedankt

16. Sompeetalay

Sompeetalay Jedi Master star 2

Registered:
    Dec 17, 1999
    Probeer eens de novels van Brian Daley over Han Solo. Die wist tenminste hoe je een geloofwaardig Star Wars verhaal kon neerschrijven.

17. Ganner_The_Hero

Ganner_The_Hero Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 14, 2003
    truce at bakura. begint de dag na het verslaan de keizer

18. Apophis

Registered:
    May 26, 2002
    Nu had ik toch gedacht dat je een NJO boek zou gezegd hebben ...

19. Ganner_The_Hero

Registered:
    Apr 14, 2003
    Wou ik ook doen. maar om die echt volledig te kunnen begrijpen, moet je toch eerst andere boeken lezen. Trouwens het nieuwste New Jedi Order boek gaat ook over de evenementen in Truce at Bakura

20. Apophis

Registered:
    May 26, 2002
    Remnant ?

21. Ganner_The_Hero

Registered:
    Apr 14, 2003
    nee. refugee

Thread Status:
Not open for further replies.