main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Yleinen spekulaatiokenttä

Discussion in 'Archive: Finland' started by Tintti, Dec 17, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Tässä muutama fakta:

    *Episodeissa I ja II on valtavasti tietokoneella tehtyjä/muokattuja alieneita, rakennuksia, aluksia ja maisemia.
    *Toy Story, Shrek, Ice Age ja monet muut tietokoneanimaatiot ovat todella realistisen näköisiä, ja episodi III:n valmistumisen aikaan teknologia on luultavasti vieläkin enemmän kehittynyt.
    *Final Fantasy-leffassa saatiin aikaiseksi erehdyttävän aidon näköisiä CGI-ihmisiä.
    *Lucas rakastaa tietokone-efektejä.
    *Lucas ei pidä vuorovaikutuksesta näyttelijöiden kanssa.
    *Mark Hamill: "I have a sneaking suspicion that if there were a way to make movies without actors, George would do it."
    *Star Wars -leffoissa on ollut paljon nukkeja/animaatioita joissa näyttelijän rooli on vain päällepuhuminen, dubbaus.

    Johtopäätös, jonka näistä faktoista olen mielessäni tehnyt, on tämä: jos/kun Lucas tekee Hanin, Leian ja Luken sisältävät episodit 7-9, niin leffoissa on pelkkiä CGI-ihmisiä ja leffat ovat muutenkin kokonaan tietokoneella tehtyjä. Hamillia, Fisheriä ja Fordia olisi vaikea saada kuvauksiin. Ainakaan Ford ei ole yhtään innostunut. He ovat sitä paitsi vanhenneet paljon. Ja kuten joku tuolla aiemmin sanoi, niin fanit eivät sulattaisi keitään muita näyttelijöitä kuin niitä oikeita. Tämä ajatus kokonaan tietokoneistetuista jatko-osista tuli joskus päähäni vitsinä, mutta myöhemmin on alkanut mietityttää, että niin tosiaan saattaisi tapahtua...

    En kyllä usko, enkä missään nimessä toivo, että episodit 7-9 tehdään. Episodit 1-3 ovat jo tehneet kauheita koko leffasarjan maineelle.

    Toinen spekulaationaihe: Lucas otti onkeensa Jar Jar/TPM -kritiikin eikä Jartsan hössötystä nähty episodi II:ssa. Mutta entä jos Jar Jarista olisi pidetty? Kuinka paljon erilainen Kloonien hyökkäys olisi ollut? Olisivatko alkuperäinen käsikirjoitus ja juoni menneet täysin toiseen suuntaan? Saattoivatko Jar Jarin vihaajat muuttaa galaksin historian kulkua? Mitä olisimme nähneet? (Jar Jar ja ällökakan cameorooli, Jar Jar liukastuu ja tuiskahtaa nenälleen senaatin puhujanpöntössä ratkaisevassa puheessaan, Jar Jar juoksentelemassa pakokauhuisena areenalla, Jar Jar eksyy ja sählää clonetrooper-rivistöissä, "Episode II: Jar Jar Strikes Back"...)

    Hyvin löysästi aiheeseen liittyen: oletteko huomanneet, että SW:n virallisilla nettisivuilla oli jokin aika sitten äänestys "Who's the scariest?" Tässä tulokset :D

    Jar Jar Binks, Politician 36%
    Darth Maul, Sith Apprentice 35%
    Darth Sidious, Sith Lord 22%
    Count Dooku, Rogue Jedi 4%
    Boba Fett, Bounty Hunter 3%

    edit/ changed the title on request
     
  2. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Voi prkl, otsikkoon kirjoitusvirhe :mad:
     
  3. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Pieni vinkki:
    Jos et ole huomannut niin voit muokatata viestejäsi varsin pitkän aikaa niiden postittamisen jälkeen. Eli jos huomaat virheen edellisessä postissasi niin suositeltavaa olisi, että korjaisit sen. Jos et enää pysty sitä itse korjaamaan niin pyydä vaikka Obi Anne korjaamaan se, jos se sattuu häiritsemään pahasti.

    Palaan myöhemmin itse postin aiheeseen.
     
  4. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    "entä jos Jar Jarista olisi pidetty?"
    <oksentaa> siis aivan järkyttävä ajatus! Mitään niin kamalaa ei olisi voinut tapahtua Tähtien Sodalle, paitsi jos AotC:ssä olisi ollut MYÖS Ewokkeja... <oksentaa taas>

    Ja koko-digi jatkotrilogia: Lucasin Ykä on pelottavan innokas digimies, joten ei se ole edes kovinkaan kaukaa haettu ajatus. Vaan minkälainen olisi jatkotrilogia? Tim Zahnin Thrawn-trilogiako?

    Olet pelottava yksilö, Tintti.
     
  5. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Kiitti vinkistä Tod. Olin huomannut Edit-toiminnon, mutta en hoksannut, että otsikonkin voi korjata. Nyt on korjattu :)

    Tuolla jossakin alla Feelings!-keskustelussa puhutaan jatkotrilogiasta ja keitä siinä sitten olisi. Mutta se on lukittu, joten päätin aloittaa tämän. Toivoisitteko, että näkisitte jatkotrilogian vai että GL päättäisi olla tekemättä sellaista? Minusta sen tekeminen olisi huono idea, koska PT on ollut niin tulvillaan CGI:tä. Ja koska Imperiumi on tuhottu, niin mistä vihollinen? Lisäksi EU:hun saataisiin aina vain lisää ristiriitoja, ellei seurattaisi tosi tarkasti niitä kirjoja ja muita.

    Ja mukavinta olisi, jos rakkaat päähenkilömme voisivat vain elää onnellisina elämänsä loppuun asti kaikkien niiden taisteluiden ja kärsimysten jälkeen. (Vaikka eihän se niin EU:ssa mene.)
     
  6. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    i]Ja koko-digi jatkotrilogia: Lucasin Ykä on pelottavan innokas digimies, joten ei se ole edes kovinkaan kaukaa haettu ajatus. Vaan minkälainen olisi jatkotrilogia? Tim Zahnin Thrawn-trilogiako?[/i]

    Minä en ainakaan pistäisi pahakseni Thrawn-trilogian filmatisointia digitaalisesti. Tarina on parhaita mitä GFFA:sta löytyy ja jos digitekniikka kehittyy samaa vauhtia mitä viime vuosina niin mikä ettei. Minulla ei ainakaan ole mitään periaattellista syytä olla CGI:tä vastaan. Hyvin tehtynä se näyttää hyvältä ja se on juonen jälkeen tärkeintä elokuvassa.
     
  7. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Jep, Thrawn-trilogia olisi hieno, mutta jos joku yrittäisi markkinoida kolmantena trilogiana jotain Dark Empire-luokan ewokinpaskaa, niin huonosti kävisi.
    Mutta jos (kun) Lucasin alkup. suunnitelman mukaan koko touhu oli 9-osainen, niin tuskin kukaan on osannut tehdä sellaista jatkoa, joka Lucasille kelpaa. Eli ristiriitoja olisi enemmän kuin puita metsässä.
     
  8. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Olet pelottava yksilö, Tintti.

    Minäkö pelottava? Joopa joo... Olen sellainen hiljainen, arka ihminen, joka sulautuu tapetteihin... Ja joka ei uskaltanut kirjoittaa viestiinsä sanaa "prkl" ennen kuin oli kerännyt kaiken vähäisen rohkeutensa kokoon... ja tuntee edelleen syyllisyyttä siitä "prkl":stä.

    Yksinkertaistin, yleistin ja liioittelin kun sanoin, että Imperiumi tuhottiin. Kyllähän se siltä näytti ROTJ:n lopussa, mutta ei jatkokirjoissa. Minusta se on sääli, että seikkailut jatkuvat ROTJ:nkin jälkeen, sillä silloin ROTJ:ssa tapahtuva voitto ei olekaan mikään voitto, ja juhlimiset ewokien kanssa ovat melkein turhia!

    Tässä keskustelussa on nyt kaksi suuntaa, joihin mennä: episodit 7-9 tai todella pelottava, kammottava horror. Jos mennään epävirallisen kammothreadin suuntaan, niin oletteko nähneet Holiday Specialin? Minä en ole, mutta olen löytänyt netistä joitakin huonolaatuisia kuvakaappauksia sekä koko käsikirjoituksen, joten tiedän aika hyvin, mitä siinä tapahtuu.

    Koska ISD_Devastatorin saa oksentamaan pelkästään tuolla Jar Jar -jutulla, niin varmaan minun kannattaa sääliä häntä ja lopettaa tähän... tai eipä sittenkään. Jatkan ilkeällä, epäinhimillisellä rääkkäämisellä, joten älä laita oksennusvatia kovin kauas. Juuri kun luulitte unohtaneenne sen, niin minä palautan sen mieleenne: midikloriaanit! Kumpi oli mielestänne kauheampi TPM:n keksintö, midikloriaanit vai Jar Jar?
     
  9. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    midikloriaanit sentään vaietaan hengiltä 5:ssä leffassa kuudesta, toivottavasti kolmosessakin siis. Ainakaan AotC:ssä ei ole mideistä mitään, mutta JJB taas on SIINÄKIN! Ei ole kovin vaikeaa valita, kumpi on huonompi: JJB.
    Surkea ajatus olivat klooripallerot silti, en yritä puolustaa niitä.

    voin huonosti
     
  10. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Minulla ei ole oikeastaan mitään midikloriaaneja vastaan. Eikä JJB:kään nyt niin kamala ollut. Episodi 1:ssä JJB aiheutti vain pari masentunutta päänpudistusta ja Episodi 2:ssa JJB oli oikeastaan ihan hauska.

    Hmm, olenkohan minä jotenkin erilainen nuori. :cool:
     
  11. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    "oikeastaan ihan hauska"
    :mad:
    Aivan turha hahmo, hessuhopomainen kohellus yhdistettynä ala-aste-ikäisen lapsen pissakakkahuumoriin EI TODELLAKAAN OLE HAUSKAA! Ainoa kelvollinen JJB-AotC-kohtaus oli se, missä se piti päänsä kiinni.
    Nyt alkaa V-käyrän huippu heilua jossain Gamma Aquariin kohdilla, joten lopetan nyt, ennen kuin hermostun kokonaan.
     
  12. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    No rauhoitupas nyt ISD_D, en minä nyt oikeasti pidä Jar Jarista. Minulla vain on sen verran kieroutunut huumorintaju, että minusta on hauska heitellä tällaisia kommentteja. Toivottavasti Episodi 3:ssa joku vihdoin hankkiutuu eroon JJB:stä (todennäköisesti turha toivo).
     
  13. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Ep3-foorumilla sille on toivottu pääasiassa kahta tapaa kuolla:
    Elokuvahistorian suurin räjähdys
    Alderaanin mukana episodissa 4

    Toivon kyllä tuskaisaa kuolemaa joko räjähteiden, valosapelin tahi aivan liian ison lasertykin ruokana. Ruudulla.
     
  14. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Aina vain pahempaa: ewokit eivät ärsyttäneet minua... eikä JJB:kään! En toki hirnu ilosta eopien pierun törähdettyä enkä arvosta JJ:n toilailuja hyvänä huumorina. JJ on kuitenkin siitä hauska hahmo, että tuskin ehtii "gungan" sanoa, kun saa useimmat SW-fanit pörhistämään niskakarvansa ja hyppimään seinille.

    Odotan kiinnostuksella, mitä GL tekee tuolle hahmolle, josta itse pitää mutta jota lähes kaikki muut vihaavat. Onkohan hänellä kanttia tappaa JJB kolmosepisodissa? Ja vaikkei hän sitä tee, niin fan fictionin kirjoittajat varmasti korjaavat virheen.

    Voin olla väärässä, mutta minulla on teoria, että mitä pitempään on ollut SW-fani, sitä enemmän vihaa Jartsaa. Minä ja eräs kaverini näimme SW-leffat samaan aikaan (TPM 2002 keväällä, OT kesällä) ja kumpikaan ei ärsyyntynyt Jar Jarista. Kaverini itse asiassa pitää Jartsaa edelleen suosikkihahmonaan! (Tämä kyseinen kaverini ei ole kuusivuotias pissakakkahuumorin ystävä, vaan 18 v.) Pikkusiskoni, jolla on vahva SW-antipatia, piti Jar Jaria ainoana hyvänä hahmona TPM:ssä (hänkään ei ole pikkulapsi, vaan 16 v.).
     
  15. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    OT:n huumori on hienovaraisempaa, sanoilla pelleilyä. Siitäpä esimerkki heti Imperiumin Vastaiskun alkutuokioilta:
    C-3PO: "Voisinko kysyä, mitä on tekeillä?"
    Han : "Mikä ettei" <kävelee pois>
    C-3PO: "Mahdoton mies"
    Hah. Paljon hauskempaa kuin scheisseen astuva JJB tai JJB:lle pierevä elikko tai jotain. Ainoa hupaisa temppu, jossa JJB oli mukana, oli se Pit Droidi joka potkaisi sitä jalkain väliin. Ensimmäisellä vilkaisulla irroitti "hähhäh"-äänen, kun kurjale sai vihdoin ansionsa mukaan.
    Toivoa sopii, että III:ssa pysytellään sanallisemman huumorin saralla, kun AotC:ssä sinne alettiin pomppia.

    Ja mitäpä Tintin kaverista ja siskosta opimme? Vanhempi on viisaampi. <piiloutuu kostoiskulta> Ei siis millään pahalla tätä kommenttia pidä ottaa.
     
  16. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Jaahas.. sitä on sitten tehty suomalaisillekkin oma karsina... no jaa... päivää vaan teillekkin...

    Niin mainitsit tuon Ep VII - IX asian... No asiahan on näin, kuten GL (=George Lucas) sen mainitsee:

    May 2002 issue of MAXIM:
    Georege Lucas interview:

    Q: Will there be a third and final trilogy?

    A: No chance. It was never really conceived that way, except in the media- they're the ones that have built that up.

    Q: Your mind powers will not work on me, George-after finishing Empire, you told RollingStone you had seven movies left.

    A: They asked, "when you finish the three films, will you do anymore?" And I said, "I've got a back story I could tell, I guess." So they asked "Will you do anything after that?" So I said, "It might be fun to bring Harrison and Carrie and Mark back when they're 65 and make another movie with them." To be honest, I don't have these stories written; nothing is planned. I'm going to be over 60 years old when I finish this, and it takes 10 years to do a trilogy. I'm not gonna spend my last 10 years doing StarWars.


    Tuleva EpIII tulee siis olemaan viimeinen trilogia Star Wars saagassa, joten SW kirjallisuus (Expanded Universe) tulee kattamaan lopun... Aiheesta oleva keskustelupalsta löytyy täältä.
     
  17. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Omalla tavallaan surullista, että EU tulee olemaan viimeinen ja Virallinen loppu tai jatko Tähtien Sodalle. Suuri osa jatko-osa-kirjoista on täyttä sontaa. Tim Zahnin 5 opusta poislukien.
    Mutta sitten on lukemattomia Imperiumin salaisia superaseita, pilvien seassa piileviä kadonneita Jedimestareita jotka ovat olleet Yodan kamuja, sekä pahisten kouluttamia Jedilapsia, klooniKeisari jne, jne, jne. Kamalaa.
    Vaan kaikki nämä olisivat kuitenkin olleet vakavasti ristiriidassa ST:n (sequel trilogy) kanssa, kuten PT:n ja EU:n konflikti nykyään.

    Niin, ja päivää sekä tertuloa sekaan, kun emme ole aiemmin tavanneet.
     
  18. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Timothy Zahnin trilogia ei ole mahdollisien (vaikka niitä ei tod.näk. tule) jatko-osien pohja, vaan se on EU:ta. Kuten GL mainitsi hänen täytyisi aloittaa tyhjältä pöydältä.

    Itse olisin tietenkin toivonut vielä uutta trilogiaa, mutta täytyy muistaa että GL alkaa olemaan jo aika vanha ja onhan meillä kirjat (EU) joka kattaa tarinan. Kuten GL on maininnut episodit I-VI ovat pääasiassa kertomus Anakinista. Tarkennuksena Skywalkereista..
     
  19. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Mutta mitä käy sitten kun GL poistuu keskuudestamme? Sitten voi hyvinkin käydä niin, että joku toteaa tarvitsevansa rahaa ja väsää pikaisesti SW Episodit VII-XVII. Todennäköistä on ettei Lucas tee enempää SW leffoja, mutta kuinkahan mahtaa käydä kun joku muu saa päättää asiasta.
     
  20. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    En usko että kukaan tulee tekemään GL:n jälkeen SW -leffoja. GL ja LucasFilm ym. muut GL:n alaisuudessa olevat firmat tulevat sen estämään, eikä kenelläkään ole kanttia mennä tekemään uusia SW leffoja omasta päästään. Star Wars on George Lucasin luoma saaga/maailma/todellisuus, hän vastaa siitä mitä siellä tapahtuu.


    EDIT: eikä kukaan uskalla sitä tehdä koska on niin suuret riskit että miljoonat fanit raivostuvat moisesta tempauksesta...
     
  21. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    "Zahnin trilogia ei ole mahdollisien jatko-osien pohja, vaan se on EU:ta."
    Tokihan tuon tiedän, mutta kun Thrawn-trilogia on lähin Jedin Paluuta oleva trio, niin sitä voi ihan hyvin nimittää Tähtien Sodan jatkoksi tai ainakin se kelpaa minulle korvikkeena. Truce at Bakuraa (joka on aikajanalla heti RotJ:n jälkeen)en tosin ole lukenut, enkä taida lukeakaan, on siitä sen verran tullut kuultua. Kapinan ja Imperiumin yhteistyötä jo niin pian, ei käy.

    Ja jos joku uskaltaisi edes yrittää tehdä uutta leffaa Georgen heitettyä lusikan nurkkaan, saisi todella rankat vihat niskaansa. Pyhäinhäväistystä.
     
  22. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Jahuu!!!! Täällä itse asiassa ON muitakin suomalaisia! Terve tuloa vain, Darth_Weirdo!

    Olen luonut totaalisen sillisalaattithreadin, Jar Jarista episodeihin 7-9... (vielä kerran Jartsa: http://www.theforce.net/humor/pics/delete_jarjar.gif)

    Ja mitäpä Tintin kaverista ja siskosta opimme? Vanhempi on viisaampi. <piiloutuu kostoiskulta> Ei siis millään pahalla tätä kommenttia pidä ottaa.

    Miltä kostoiskulta? Minä olen se joukosta kaikkein vanhin (->kommentti ei koskenut minua), ja minun puolestani ainakin pikkusiskoani saa haukkua mielin määrin.

    Thrawn-trilogia minullakin on lähinnä mielessä 7-9-osien aiheena. Mutta hyvä homma, että lienee varmaa, ettei niitä osia tehdä. Ja jos joku lähtisi joskus tulevaisuudessa GL:n haudan päällä tanssimaan ja jatko-osia tekemään, niin pyhäinhäväistys se tosiaan olisi.
     
  23. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Minä en viitsi suotta ruveta etukäteen tuomitsemaan mahdollisia (=epätodennäköisiä) GL:n jälkeisiä episodeja pyhäinhäväistyksiksi. Jos semmoiset tulisi niin kyllä suurin osa faneista menisi kuitenkin katsomaan ne. Sitäpaitsi teoriassa nekin voisivat olla hyviä. Eli minun mielestäni tietenkin olisi hyvä, että Lucas itse tekisi kaikki tulevat leffat (eli yhden leffan) ja touhu loppuisi sitten siihen. Mutta jos joku ehkä päättää myöhemmin tehdä lisää rahaa aiheella niin en tuomitse sitä etukäteen, vaan katsoisin ensin tuloksen ja tuomitsen vasta sen jälkeen.
     
  24. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Jos niin kävisi tuomitsisin teon ensi, kävisin katsomassa leffan, arvioisin sen jälkeen työn laadun ja huomauttaisin jälleen siitä, että Star Wars on Lucasin unelma/ käsialaa.

    Tietenkin on mahdollista (kuten tehtiin ESB:n ja ROTJ:n kanssa), että ohjauksesta vastaa joku muu, mutta kuitenkin taustalla pyörii Lucas itse päättämässä asioista jne...
     
  25. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Tarkennan hiukan omaa mielipidettäni. En halua, että enempää jatko-osia tehtäisiin kuin esiosat, koska en usko, että uudet osat voisivat päästä OT:n tasolle. Ei sarjaa ole pakko jatkaa.

    Ja GL:n ohjaajan taidoista on pohdittu, että ESB:tä, jonka kanssa GL:llä oli kaikkein vähiten tekemistä, pidetään yleisesti kaikkein onnistuneimpana koko leffasarjasta, kun taas TPM, jossa GL:llä oli kaikki narut käsissään... you get the point.

    Eli mielestäni joku muu kuin Lucas pystyisi kyllä tekemään hyviä SW-jatkoleffoja, mutta SW:t ovat (kuten jo toitotettu) kuitenkin Lucasin visio ja universumi, joten olisi väärin, jos joku muu lähtisi SW-leffoja tekemään.

    TFN:n huumorisivuilla on muuten "Top 10 Ways to get Lucas to make Eps. 7-9". Jotkut muutkin ovat sitä mieltä, ettei episodeja 7-9 pidä tehdä.

    *Are you sure that's a good idea? Look what Episodes 1 and 2 has done to the series for crying out loud!!!
    *There arn't any, guys.
    *.....Are you sure that's such a good idea? Who knows how many other god-awful CGI comic characters he's got up his sleeve?
    *NOOOOO! PLEASE, GOD, DONT LET HIM DO IT!!!!
     
Thread Status:
Not open for further replies.