main
side
curve

Abstinens anyone?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Kuang-Eleven, Jan 4, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Ok.. udda tråd? ja..

men saken e den att mitt nyårslöfte blev att dra ner till en halv dosa snus om dan (vilket inte är lätt believe me..).. nu har det blivit så att det blivit ännu mindre snus.. (endast 6 st igår) som tur va hade jag nån som kunde lugna ner mig ;)

NÃ¥gra av symptomen hittils:

Kass mage (seriöst kass)
    Irriterad (märks inte alltid men det ligger där o pyr)
    Depression (inte såå farligt men man känner av det)
    Rastlöshet (FRUKTANSVÄRT RASTLÖS!)
    Okoncentration (går inte o koncentrera sig på nåt alls faktiskt)
    Frustration (mmm you can guess it)
    Allmän likgiltighet (ja.. tyvärr hehehe)

Asså hehe jag har slutat snusa en gång tidigare men d va inte hälften så jobbigt som o bara dra ner denna gången...

Aja.. va tvungen o ventilera bara ;)

Skriv om alla era Abstinenser.. CWS tex (Computer Withdrawl Syndrome.. faktiskt en erkännd sjukdom - we all have it ;))...

2. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag får abstinensbesvär om jag inte har druckit koffeinhaltiga drycker på två dagar. Ont i huvudet och illamående. Jag brukar spy på kvällen, nästa dag är det över.
    Mitt nyårslöfte var att jag skulle gå över från kaffe till te, men det har jag precis brutit ...

Det finns också positiva effekter som märks precis när man slutar använda nikotin, har jag läst. Ämnet ska få blodkärlen att dra ihop sig, men kroppen försöker att kompensera. När man slutat använda nikotin så överkompenserar kroppen och blodkärlen vidgas mer än vanligt. Därför kommer man att bli extra glad och pigg .. men också lättare att lägga på fett.

3. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Jag är glad att jag hållt mig från nikotin och koffein, även om man ofta får frågan varför man inte dricker kaffe.

4. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    "För att det smackar så illa"
    brukar jag svara ;)

5. Lars_Muul

Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

Registered:
    Oct 2, 2000
    Hang in there, Kuang!

6. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    Kämpa på Kuang!
    Om du verkligen vill slippa såna besvär i framtiden kan du ju alltid låta bli att börja snusa igen när du väl lyckats sluta ;)

7. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Stackars Kuang...

Själv får jag besvär när jag inte får vara på internet, eller när jag inte fått vara för mig själv på ett halvt dygn, eller när jag inte fått läsa och lyssna på musik på några timmar...när jag inte utsatts för Star Wars på ett tag...sedan lider jag av grov hångelabstinens...*tycker väldigt synd om sig själv*

8. Lars_Muul

Registered:
    Oct 2, 2000
    Hångelabstinens? Jag med! Ska vi slå oss ihop?

9. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
  10. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Kvällen har kommit igen o inte e d mkt lättare nu heller hehehe

11. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag har fortfarande nikotin suget kvar och slutade med det (pipa, snus, cigg och tuggtobak) för c:a ett år sedan...

Koffeinberoende är jag.. Dovck inte pga kaffe utan pga de 2 liter cola som jag dricker / dag....

Internetberoende kan jag inte heller förneka att jag är tror jag... Hang in Kuang...

12. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Internet beroendet får jag väl göra medgivande på då.

Inga ämnen, förutom choklad kanske, som jag är beroende av...

13. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Alla är beroende av choklad. Så är det bara.

*ser beräknande på Lars_Muul* Är du blond och söt?

14. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Jag har precis själpt i mig dagens första halvliter te. :D Beroende? Nej, faktiskt inte. Jag påverkas inte särskilt mycket alls av koeffein, vare sig det är kaffe, te eller cola. Jag dricker te för att det är så gott. :)

Endorfiner och i viss mån adrenalin däremot... om jag inte tränar blir jag otroligt rastlös och mår inte lika bra som annars. Bara det blir lite varmare och mindre halt ute så ska jag ut och prova mina nya fina vintertights. Mmm... [face_love]

15. Killkenny-Kenobi

Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 9, 2002
    Jag får abstinens besvär om jag är borta från mina musikprylar för länge. Måste komponera musik hela tiden..

16. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Har en vän som också är träningsnarkoman - mer eller mindre...hon var elitgymnast förut och när hon lade av fick hon extrem abstinens och gjorde hundra armhävningar överallt och närsomehelst. Eller så klättrade hon upp för lyktstolpar. Ni är för övrigt ganska lika till utseendet, Lynx...

Fast hon har en sjukdom som gör att hon måste ligga stilla flera veckor i sträck ibland... :(

17. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    om ja inte får lyssnar på musik på en halv dag så kan d gå riktigt illa, ja bli arg, irriterad på allt o allt, skakande händer, illa mående mm . d e hemskt

18. Lars_Muul

Registered:
    Oct 2, 2000
    Queengodess: Ganska! Nej, jag vet inte, snarare åt det rödblonda hållet och kanske inte jättesöt.... Om du kommer hit så märker du 8-}

Pengar! Pengar! Jag vill ha pengar! PENGAR!! PENGAR!!!!

19. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    pengar låter kul.

overlord du e väl sur o irriterad över allt o alla JÄMT vad jag vet?

20. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Jag har trott att jag har varit beroende av många saker.. fast det släpper efter några dagar.. mkt praktiskt!

Kämpa på Kuang :)

21. J_a_w_a

J_a_w_a Jedi Youngling star 2

Registered:
    Mar 14, 2002
    Hmmm...jag e inte så stark beroende utav saker...röker inte, snusar inte o.s.v.

Men däremot e jag lite av ett godismonster när jag blirsugen på godis...har vi godis hemma o jag tänker på det...Vipps! borta :D

Sedan e jag nog också lite av en träningsnaroman...jag älskar o bygga upp musklerna och favoritjulklappen hade varit en träningsbänk med skivstång. Brukar annars göra lite armhävningar o sit-ups hemma...då inte 100 utan bara 60,70 av varje :)

22. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    "Bara" 60-70 stycken? *svimmar av utmattning bara av att höra det* [face_shocked]

Själv är jag definitivt beroende av Internet, samt chips och Cola. Har ingen hemma nu, gaaah! Cola! ColaColaColaCola! [face_withdrawal_syndrome]

23. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Köpte ett 6-pack cola igår... Har faktiskt kvar 3 stycken av de två litrarna oöppnade än så länge... Var de andra 6 litrarne är får ni gissa ;)

24. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    jag får abstinensom jag inte läser på länge... men det kan jag ha nämt förut... nåja, jag är bokberoende, passiv rökare och stolt psykopat!!!!!

25. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Just ja, jag knarkar böcker också... totalt beroende. Kan inte gå in i en bokhandel utan att köpa nåt.

Thread Status:
Not open for further replies.