main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Festivaler

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Leto, Jul 1, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Har precis kommit hem från Roskilde festivalen!!
    Svinballt i fem dar med massa bra musik och massa "billig" dansk öl. :D
    Har bl.a sett Travis, White Stripes, Red Hot Chili Peppers, Chemical Brothers, Black Rebel Motorcycle Club, Garbage, Bollywood Orchestra, Kent, Bob Hund.............

Återkommer med lite mer detaljer imorrn. Tänkte först lägga det här i musik tråden men dem snackar om gitarrsträngar nu så det här får bli en allmän festival tråd oxå.

2. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Hm, inga andra har svarat så får väl berätta lite "kort" om mitt festival besök.

* betyder att vi såg hela, annars allt ifrån 20 till 50 minuter
    Onsdag: Åkte över med Johan, kom en och en halv timma tidigare än väntat o satt o väntade på de andra som redan var där o skulle ta oss till vår tältplats. Slog upp tältet, gick o kollade lite grann, köpte en back öl. På kvällen drack vi öl o satt o snackade o spelade ölkubb med nåra tyskar. Sen blir det lite dimmigt i hjärnan...

Torsdag: Vaknade, åkte in o handlade frukost. Köpte av misstag jos som ska blandas ut med vatten, märkte inte det förrän på lördan(!), tyckte den var lite väl söt o tjock. Gick in o såg:
    Beta Band: Helt ok, roligt för att synten pajade
    *Manu Chau: Grymt bra, omöjligt att stå still
    Hederos&Hellberg: Två svenska killar som satt vid sina syntar o spelade lugn musik, ena killen spelar i soundtrack of our lives. kul för att dem bad alla sitta ner
    Bollywood brass band: blåsorkester som spelade indisk filmmusik, mycket bättre än det låter, härligt tryck
    The Chemical Brothers: Kul att ha sett, inte min typ av musik, grymm bas!!!!!
    Rammstein: såg bara lite grann, sprutade eld på scenen, typ
    *Black Rebel... : Lät som förra gången, spelar jävligt bra men lite tråkiga på scenen.

Sen gick vi hem o drack beera

Fredag
    The (International) Noise Conspiracy: Satt utanför och softade, helt ok
    David & the Citizens: Se ovan
    Slayer: HÃ¥rdrock, ok om man gillar det
    The Plan: Se översta
    Red Hot Chili Peppers: Jävligt bra, stod långt bak, var nog 60 000 pers där, tråkigt att det började regna så vi gick till
    Television: Tydligen ett bra rock/pop band för 15 år sen enligt Johan, nu var dem skitkassa, gick efter 3 låtar

Lördag
    * Mustasch: Svenskt hårdrock, riktigt jävla bra, sjöng på engelska
    * Bob Hund: Suveräna, säger allt.
    New Order: Helt ok, gick efter 20 minuter för då började
    * Aimee Mann: En av höjdpunkterna för min del, hon blev helt paff när alla började sjunga med till Save me, sa att det hade aldrig hänt henne innan.
    Primal Scream: Rock, legendariskt band, kul att ha sett, inte mer
    Millencollin: Ok, spelade klockan 2 på natten så jag stannade inte så länge.

Söndag
    SÃ¥g VM finalen
    Kent: mycket bra, roligt att ha sett dem, spelade på största scenen, nog 40-50 000 pers
    The White Stripes: Bra, men inte jättebra. Lite tråkiga mot publiken
    Garbage: Jävligt bra, trodde jag faktiskt inte. Rolig sångerska som bl.a hyllade Kylie och sjöng Can´t get you out of my head, iaf refrängen. Hyllade oxå Kylie för att hon har "balls"
    Och sist Travis!!!!!: Mycket bra, satt en bit på kanten o myste.

Sen gick vi hem o drack beera, drack vin oxå,Satt uppe till fem på söndan, vaknade sen nio på morronen och eftersom jag skulle hem själv med tåget så stack ja då, efter ja hade packat ihop tältet.

SÃ¥, det var alles.

3. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Fasen... att inte se hela millencolin borde det nästan vara lite straff på! ;) Låter som du hade kul...

4. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Kul, jadå. Det blev mycket Tuborg o Tetra-pak vin. Det var det som var skillnaden mellan svenskar o danskar, svenskar gick omkring med billigt tetrapak och danskarna med sina Tuborg.

5. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Då får jag nästan hålla på danskarna... vin är fånigt! ;)

6. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Men billigt, o mer alkohol. Men inte särskilt gott.

7. Killkenny-Kenobi

Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 9, 2002
    Blir ju in te så mycket festivaler för min del alltså i sommar. Har inte råd, men nästa år alltså....då!

8. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Då vadå?

9. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    ...då blir det festivaler oxo... Det brukar det ju bli... eller va det inte det du menade? ;)

10. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Menade på K-K:s "nästa år då...." eller vad han sa för nåt, inte riktigt nykter :)

11. Viktor

Viktor Jedi Youngling

Registered:
    May 15, 2002
    Jaså jaha... Missade tyvärr Arvika, en skön Bonet-räkning på 2700kr damp ner i brevlådan i lagom tid för att krossa eventuella planer på att ta sig dit...
    Men jag behöver bara gråta till i augusti, då bär det av till Grekland: http://www.samothrakidancefestival.com - weee! :D

12. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Lever Donnington fortfarande?

13. Admiral_Pellaeon

Admiral_Pellaeon Jedi Youngling

Registered:
    Nov 8, 2001
    ok ok, mitt roskilde.

Tisdag: kom till området, nu började det roliga för nu skulle jag hitta mitt tält som stod någonstans på västra, gick ganska snabbt.
    en timme senare började festen, svinfull och somnade.

Onsdag: vaknade och drack sprit, skitfull och sonmade, fast då hade klockan blivit 8 på torsdag morgon.

Torsdag: vaknade efter att ha sovit i ett par timmar, blev skitfull gick och kollade på rammstein, gick tillbaka till tältet och festade, somnade.

Fredag: vaknade och var bakis som attans. drack inget den dagen. tog mig med nöd och näppe till Slayer som jag inte tycker är bra men det skulle ses, klarade tre låtar sen fick jag gå tillbaka till tältet, somnade på eftermiddan ett par timmar. vaknade och gick och kollade på det bästa bandet som spelade i år, bauchklang, tog mig till lägret och somnade.

Lördag: vaknade och hade blivit sjuk, gick och kollade på Notwist och antipop consortium. tog mig tillbaka till tältet och festade lite, kollade sen på new order och Primal Scream. gick tillbaka till tältet och försökte somna men det gick inte för hälften av lägerkompisarna festade till klockan halv nio på morgonen och jag var måtligt road av det.

Söndag: vaknade efter att ha sovit i en och en halv timme och packade ihop tältet och traggade mig ihop med några som hade kört bil dit att vi skulle åka snabbt som fan så att två stycken personer inte skulle få se Kent som dom vill för då fick dom gå hem. blev klara att köra hem vid 3 tiden så det gjorde vi.

kan bara säga att det var ett av dom tråkigare Roskilde jag varit med om.

14. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Ja det där lät ju inte kul. Känns mest som du var aspackad hela tiden eller? :)

15. Admiral_Pellaeon

Registered:
    Nov 8, 2001
    skulle man kunna säga. men det är ju iofs lite kul.

16. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Lite? Fast det beror på hur mycket man kommer ihåg.

17. Admiral_Pellaeon

Registered:
    Nov 8, 2001
    hyfsat mycket, onsdagen är lite suddig.

18. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Det är så det ska va :D Själv tog jag det lite lugnt på eftermiddagen, ville komma ihåg alla band man såg. Men vi tog ju igen det sen på natten.

19. Admiral_Pellaeon

Registered:
    Nov 8, 2001
    jo det brukar vara så fast jag hade inte så många band jag ville se i år. då får man passa på och köra ett fylleroskilde.
    hoppas att nästa år blir ett bättre år.

20. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Kanske det men jag ville få lite valuta för mina 1200 kr. Känns lite onödigt att punga upp med det bara för att supa skallen av sig. Gillar din signatur förresten.

21. Admiral_Pellaeon

Registered:
    Nov 8, 2001
    man tackar.
    Jo lite valuta vill man ju ha för pengarna men det känns lite som man får det, jag menar festivalen är ju så mycket mer än banden som spelar men det är bara plus om det är bra band som spelar.

22. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Visst det är ju ocksa allt roligt folk man stöter på. Träffade några tyskar klockan två på natten en gång och vi snackade om hur vi inte dubbar filmer o tv-serier. Vi var alla rätt packade o ja fattar inte hur vi kunde förstå varandra så bra.

23. Admiral_Pellaeon

Registered:
    Nov 8, 2001
    låter som typiskt roskilde. man träffar en massa människor som man inte pratar samma språk som men man har ändå så mycket man måste prata om.

24. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Exakt, men sen är det lite svårt att komma ihåg va fan man snackade om. Har du märkt att det bara är vi två härinne?

25. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    //Viftar nonchalant med handen.

Fortsätt ni... jag bara lyssnar.... ;)

Thread Status:
Not open for further replies.