main
side
curve

FF/JC nyheter, inklusive Vader world tour

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Sep 30, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Först så skulle jag vilja göra er uppmärksamma på att vi faktiskt har fått en sökfunktion på forumet, försöka söka på muffin och så får ni se hur ofta det ordet används häromkring.

Sen är det så att jag har lite självsvådligt anmält mig (och er om ni vill så klart) till att vara del av FF Vader world tour. Idén är helt enkelt den att skicka runt en actionfigur av Vader mellan de officiella FF kapitlena. När Vader har kommit så samlas man och tar en bild av oss och en känd svensk sevärdhet och skickar den vidare till nästa grupp. Jag har gett dem som organiserar det hela min address, sen får vi väl se när den kommer, de räknar med att kunna skicka ut Vader omkring 19 oktober, för mer info [linkhttp://boards.theforce.net/message.asp?topic=8860803&replies=7]klicka här[/link]

2. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    och exakt vilken svensk sevärdhet skulle det vara? ja kan lova att vi gbgare kommer börja tjöta om poseidon och gustav adolfstorg, men o andra sidan skulle de bli typ globen så jaja...

3. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Är det inte för långt från Uppsala är jag gärna med! Svensk sevärdhet... hmm... SF-bokhandeln? ;)

4. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    SF-bokhandeln är fantastisk! Och den ligger inte långt från Uppsala...

Visst ska vi vara med! Nu när de skickar runt en så snygg figur... [face_love]

På tiden att man hittat en sökfunktion också. Har saknat det ett tag...

5. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Går det att matcha så den kommer till mässan?

Då kommer det vara många personer, så tar vi Globen eller något.

6. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Nej, det går nog inte, den ska skickas ut omkring 19 oktober, och sen ska den turnera över USA innan den tar hoppet över till Europa.

7. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Riksdagshuset med de tre kronorna är väl den mest kända svenska sevärdheten...

8. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Annars så är det stadshuset som har de tre kronorna. Själv så tänkte jag att slottet är väl alltid en bra ide, vad hindrar oss från att ta flera bilder?

9. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Men det låter som att det är nånstans i Stockholm som gäller iaf? Låter fint, I'm in! :D

10. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    aawww... men vänta lite nu om den ska turnera i usa kan den la turnera lite här med.. vad sägs om både sthlm och göteborg? och ska de va sthlm så ärligt talat ta globen, inte ens jag vet hur nått bull**** rikstadshus ser ut, då gör nog inte amerikanarna o resten av världen de heller... (no offence)

11. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Fast det vore väl rätt läckert att ta med den upp i stadhustornet, med utsikt över hela Stockholm? :D

12. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Kan vi inte ta den till Skåne? Öresundsbron eller någon sevärdhet i Malmö/Lund.

13. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Grejen är att den ska bara turnera mellan officiella kapitel, och vi är ju bara ett för hela Sverige.

Aprentize var snall och använd inga svordomar på engelska. Sen vi fick den nya sökfunktionen har diverse sysslolösa moddar sökt runt på olika forum för att hitta svordomar som inte är tillåtna. Har redan varit tvungen att förklara vad ****ing Åmål är för någonting.

14. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    SÃ¥ om den kommer till dig den 19 oktober..

Kommer du till stockholm du så mán kan hoppa in i bilden? :)

15. -Padawan-

-Padawan- Jedi Master star 2

Registered:
    Jun 15, 2002
    Nej men, vilken kul idé :)

Själv skulle jag gärna se den fottas vid Öresundsbron i all sin prakt men då området är lite glesbebott då det gäller FFS:are är nog Götet eller Stockholm att betänka. Men om jag som "utomstående" har något att säga till om där är jag på Göteborgs sida.

16. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Eftersom den kommer till mig så blir det väl antagligen Stockholm som gäller, vi kan ju höra oss för om vi får skicka den till något ställe till.

17. Quiet Queen

Quiet Queen Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 9, 1999
    Kul idé...!

Vi bör definitivt ställa oss framför Statshuset, med sina granna tre kronor. Det gör sig dessutom bättre på bild än både Slottet och Globen.

Skulle vi inte kunna ta det i samband med mötet och mässbesöket den 26:e? Då är väl flest här...

//Försöker föreställa sig hur OA såg ut då näsvist amerikanskt mod frågade om varför hennes skydslingar använder '****ing' så ofta, och vad Åmål kan vara för något... Misslyckas! [face_laugh]

Thread Status:
Not open for further replies.