main
side
curve

FF Sweden pins/patches

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Oct 6, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jag vet inte om ni läst i Sals tråd här om C3 (de som inte ska åka dit kanske inte har intresse av att titta i den), men där har jedi_master_sal kommit med ett förslag att hjälpa oss med pins och/eller patches, om vi vill ha det till FFS.
    Jag tycker det hela verkar vara jättekul, ett bra sätt också att göra lite smygreklam för oss genom att ha en pin med FanForce Sweden på. :)

Så, om folk tycker detta verkar kul (och det gör ni väl? ;)) så ska vi bara fundera ut vad vi vill ha för motiv på pins/patches. Jag har PM:at lite med Sal, och här kommer lite info:

De pins vi talar om är omkring 1-1 1/4 tum i omkrets.

Kostaden skulle troligen ligga runt 70-100 dollar för 100 stycken, dvs överkomligt.

Det blir med största sannolikhet dyrare om man väljer en form som inte är cirkel.

Om vi väljer ha något tydligt SW-motiv (tex blå-gula Maul) kanske vi måste kontakta LFL om det hela.

Om vi behöver hjälp med design så hjälper Sal gärna till, han är utbildad grafisk designer.

När det gäller patches (tyglappar) har vi ingen info än, men vi kan kolla upp lite om folk är intresserade.

Jag har tänkt att vi också kan prata lite om detta på mässan i Sollentuna, det är inte så väldigt bråttom med detta. Sal gissar på att det skulle ta omkring 6 veckor att fixa det hela.

Så, förslag? Idéer? :)

2. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Vad sägs om en bild av Shmi Skywalker och texten:

"Best Muffin makers in the galaxy"

:)

3. K9Lupus

K9Lupus Jedi Youngling

Registered:
    Oct 13, 2004
    Tycker det låter som en jätte bra idé med pins & patches. Det blir så mycket mer officiellt då!

Jag hjälper gärna också till med motiv (Har tidigare jobbat inom reklam).

K9Lupus

4. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Kul! :D Välkommen hit, förresten, K9Lupus, alltid kul att se nya ansikten här. :)

Så, det är bara att ösa på med förslag, och om folk vill photoshoppa lite eller nåt så vore det skoj... tänk bara på att det ska vara tydligt och inte för plottrigt, för då blir det svårt att se på en så liten sak som en pin eller en patch.

5. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004

Yay! Pins låter som en jättebraidé.
    Har dock inga egna förslag till motiv, men de förslag som finns låter mycket tilltalande.

Thread Status:
Not open for further replies.