main
side
curve

Frågor kring detta forumet.

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Killkenny-Kenobi, Jul 25, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Killkenny-Kenobi

Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 9, 2002
    Hur gör man för att sammanlagt se hur många inlägg man har skrivit?
    Man kunde tydligen få stjärnor med, men då var man tvungen att logga in med ett annat användar namn, märkligt...

2. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Stjärnorna togs egentligen bort för ett något år sedan men man kan fortfarande se en rest av dem om man kollar på vilka som har en som "watched user". Sina totala antal posts ser man om man klickar på sitt namn i menyraden här ovanför. En bit ner på sidan står det Posts Total:. Där har du ditt totala antal inlägg.

3. Killkenny-Kenobi

Registered:
    May 9, 2002
    ah. gött. Tack så mycket!!

4. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    :) No probs! (inga prober... eller nått)

5. Killkenny-Kenobi

Registered:
    May 9, 2002
    Varför tog de bort stjärnorna egentligen då?

6. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Folk började posta för stjärnornas skull och det blev status i att ha fyra eller fem stjärnor. De som inte hade så många stjärnor postade för att få dem och de som redan hade dem brydde ansåg sig "bättre" än de utan... Lite klasstänkande... Så utbrett var inte detta sättet att tänka men det räkte för att stjärnorna skulle avskaffas...

7. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Precis. Istället fick vi registreringsmånad + år under våra namn.

8. Killkenny-Kenobi

Registered:
    May 9, 2002
  9. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Och nu har vi istället frågan om oldbies, midbies och newbies... ;)

10. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Och var går de gränserna Maladour?

11. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    till vänster och till höger om mitten, tror jag...

12. -Padawan-

-Padawan- Jedi Master star 2

Registered:
    Jun 15, 2002
    En liten fråga, går det att hålla sig ständigt inloggad? Eller åtminstonde under längre perioder.

13. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    När du loggar in kan du välja tids-period för inloggningen och där finns tider mellan 15 minuter och 1 år. :)

14. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Nja, inte nu längre tror jag. Det är nog max 2 veckor eller något i den stilen. Det ändrades efter allt hackande tidigare i år om jag inte minns helt fel.

Förresten, Maladour, var går gränserna för Newbie, Midbie, Oldbie nu för tiden? Räknas vi 00:eek:r som midbies?

15. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Det är ju bara ett nytt klasstänkande isf.. o borde räcka för att ta bort registreringsdatum oxo...

16. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Alltså JC har så många år på naken att termer som oldbies, midbies och newbies blir ganska meningslösa. Dessutom har jag sett folk använda ordet ancients om de av oss som registerade sig 1998 före första TPM trailern.

Fast ska vi snacka hierarki så var det än värre på UBB tiden. Då fanns ju jedi knight eller padawan. Ni kan tänka er allt spam som uppstod pga folk som ville bli "jedi knights". :)

17. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Visst har du rätt Kuang. Det är bara ett annat sätt att räkna hirarkin på. Jag tycker det iofs är fånigt med tanke på att registreringsdatumet inte säger ett smack om ens kunskaper som rimligtvis borde vara en bättre måttstock om det nu är tvunget att ha en sådan. Värst är väl ändå "Your JC Community" när det gäller sånna tankar... Jag läste i någon tråd att om man var reggad före 00 så räknas man som oldbie, 00 och 01 som midbies och 02 som newbie... jag tycker det är bull**** men det är ju bara vad jag tycker...

18. Darthis

Darthis Jedi Youngling

Registered:
    Jun 10, 2002
    Varför har håller man koll på andra användare, eller vad håller man koll på?

19. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Det handlar nog inte så mycket om att hålla koll på andra användare som det handlar om att dömma någon efter första intrycket. Innan stod det under ens namn hur många posts man hade gjort (indirekt i alla fall) och nu står när man är registrerad. Det är inte att hålla koll utan snarare att ge en blick och dömma... :(

20. Darthis

Darthis Jedi Youngling

Registered:
    Jun 10, 2002
  21. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Okay, vad är det du inte förstår? :)

22. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Om registeringsdatum...det gör inget att de står i ens profil, men jag tycker det är onödigt att det ska stå under ens namn. Skulle jag ta bort något så är det det.

23. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Håller med emilsson, dom ersatte ett klassystem med ett annat... varför ha sån information alls??

24. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Registeringsdatum fanns med från början. Skillnaden var bara att det endast angavs i profilen, aldrig under användarnamnet vid inlägget.

Registreringsdatumets enda vettiga funktion är en minnessak för ens egen skull. Det gör det lättare att komma ihåg när jag registrerade mig. För andra är det oftast inte viktigt att veta exakt när man registrerade sig.

25. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Precis! :) Man kan ju kolla sin postcount på sin sida och den tog de bort så varför inte göra likadant med reg datumet...

Thread Status:
Not open for further replies.