main
side
curve

Friidrotts-VM är igång!!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Aug 23, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Carolina Klüft började riktigt bra med personligt rekord på korta häcken, hoppas det fortsätter så. :D

2. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    Ja det ska bli kul att följa henne i VM

Men 13:55 är det F1

3. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    åh så nära

Det hade varit så kul om hon klarat 1.97

Olsson vad ska man säga. värdsklass

4. Vader_Darth

Vader_Darth Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja vad ska man säga ???

Var ju uppe grymt tidigt idag för att inte missa 100m häck !!!

Resultatet nytt pers ja kan det bli bättre. Sedan höjden. Man blir inte klok på den tjejen som är "bara" en månad äldre än en själv.

Hoppas hon kan fortsätta i denna stilen och att det går bra i kulan och 200m senare idag.

Christian Ohlsson hehe ja vad ska man säga motvind säkerhetshopp och över 17.50 HEHE mmm håller med dig berg världsklass helt klart !!!

Nä åter dax att inta tv och följa VM !!!

5. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Underbar start! Jag och mormor satt och jublade i soffan. :D

Och såååå nära på 1,97. Nästa gång så. :)

Klart otäckt med släggorna som far och flyger överallt. Förr eller senare kommer någon få en på sig. Hoppas att reglerna ändras innan dess...

6. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Vad var det med släggan som flög. De snackade om det på TV med men jag missade den biten...

7. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    Det kom in en slägga på löparbanorna stax innan 100m löparna skulle starta.

Inte så bra

8. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    Jösses!

14.19
    snyggt jobbat

9. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    Hon är otrolig.

Jag är grymt imponerad.

10. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Då var första dagen av Friidrotts-VM över.

Ur svensk syndpunkt var det väl en helt underbardar.

Även om inte alla lyckades så. Tänker då på Staffan Stran, Jimisola Laursen, Anna Söderberg och Mohamed Mustafa.

Stefan Holm gjorde väl sitt jobb och gick till höjdfinalen nu kan ju allting hända. Tror mycket på att slarvrivningar upp till dem höga höjderna kommer vara avgörande. Men iaf över 2.34 tror jag krävs för guldet. Hoppas Stefan klarar iaf att ta någon medalj av vilken valör det blir det får vi se. Tror på ett silver.

Christian Olsson gick in hoppa ett hopp 17.56!!! Detta var då ett hopp i motvind och ett "säkerhetshopp". Ja va denna mannen kan ställa till det i finalen vet jag inte men GULDET det är nästan så säkert det kan bli. Tror han kan komma uppemot 18m men frågan är om han får till det där perfekta hoppet.

Carolina Klüft ja vad ska man säga ??? Tjejen är 1 månad äldre än en själv. Går ut i sitt första senior VM utomhus och sätter personligt rekord i dem första fyra grenarna. Men man ska då inte säga att guldet är säkrat fast hon leder med 194 poäng. Allt kan hända och tänk på att dem "bara" har tre försök i både längd och spjut. Helt klart två nyckelgrenar imorgon, för 800m är lixom bara att ge det sista man har. Men självklart hoppas jag att hon kan knipa åt sig guldet hade varit super men 100% säker är jag då inte. Inte förrens hon springer över mållinjen och allt är klart så är jag säker. Hoppas hon klarar av 7000-gränsen oxå hade varit extra skoj :)

Annars har väl den första dagen mest varit en massa försökheat etc etc.

Iofs det har ju kårats tre Världsmästare redan och det i 20km gång Pérez ifrån Ecuador som vann på tiden 1h17m21sec nytt världsrekord. Även herrarnas kula är avlustad och segraren blev Andrei Mikhnevich från Vitryssland på en stöt som lydde 21.69. I damernas 10 000m så blev det seger för Berhane Adere från Etiopien på tiden 30:04.18.

VM:s höjdpunkt idag tyckte iaf jag var när 23-åriga Lima Azimi ifrån Afghanistan sprang 100m för damer. Tiden blev 18.37. Måste erkänna att jag springer snabbare än det ;)

Nä dax för sängen. Måste upp klockan 9:20 då dem börjar sändingarna ifrån Paris VM i SVT2.
    Hoppas på en spännade VM-dag med kanske Sveriges första guldmedalj. Iaf medalj det är glasklart nu är bara frågan om Carolina Klüft ska ta guldet eller silvret.

11. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag tycker det är lite synd med dessa som ställer upp i grenar där de inte har någon som helst chans. Visst de blir kända men det som det gäller är ju faktiskt att komma först.

Det var ju något eller några år sedan som en person i någon simtävling (VM tror jag) som hamnade klart sist och fick mer uppmärksamhet än den som vann.
    Likadant med Eddie The Eagle o.s.v.

Man måste dock berömma deras mod. Jag hade inte vågat ställa upp i en gren där jag vet att jag inte har någon som helst chans och att det sänds över hela världen.

Nu börjar dock sändningen på TV2 när som helst. Heja Klüft!!! (och självklart de andra)

EDIT: Svenskan är med i diskusfinalen med... Protesten gick igenom´.. Det var inte dumt. Det kommer dock knappast räcka till medalj men ändå kul att hon är med i finalen...

12. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    Varför ska hon sätta oss på fallrepet. Kunde hon inte gjort så där i första hoppet så hade jag sluppit ha ont i magen nu.

Ärligt talat att kunna ladda om och inte få saker och ting att knyta sig, det tyder på stark form och gott självförtroende.
    Det kommer bli en kul eftermiddag.

13. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Helt sjukt....Man kan inte vinna längdhoppet efter två övertramp. Det går egntligen inte.
    Kanske är 7000 borta ur leken.

Men jag trodde inte hon skulle vinna längden heller inför sista. Jag tror hon kan klara vad som helst. Och tänk alla andra roliga tävlingar hon kommer ge oss. Hon ä ju inte last-gammal precis.

14. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja usch säger jag bara. Hoppa först två övertramp och så göra ett "säkerhetshopp" på 6.68 fast hon har hela plankan ledig. DET är starkt gjort helt klart !!!

Som sagt 7000-serien är ju inte omöjlig men ändå blir tufft. Men som sagt man vet aldrig vad den tjejen kan göra !!!

Så dax att ladda upp inför spjutet ca: 15:00.

Jappz såg det med Anna i diskusen. Alltid skoj att den gick igenom men som sagt hon lär ju inte ha någon chans alls i finalen.

Sedan hade vi ju en deltagare i 20km gång för damer oxå idag. Kom på 30:e plats har jag för mig typ 10m efter segraren.

Nä åter in till TV:n för att kolla på VM !!! :)

15. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Vad skall man säga. Hon har verkligen skaffat ett "dugligt" läge inför 800 meter...

Jag tror dock inte att 7000 poäng passeras. Det är bara kommentatorerna som tror på det skulle jag tippa...

16. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Synd hon var 6 poäng ifrån Europa-rekordet.
    Det hade räckt med två cm bättre träff på plankan i längdhoppet så hade hon fått det med...

Imponerande i alla fall.. *Applåderar*

Däremot tycker jag att Jon Drummonds uppträdande när han blev diskad på 100 meters loppet var överdrivet. Jag förstår om han känner sig felaktigt diskad men det ursäktar ju inte hans uppträdande...

17. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Men tänk dig själv. Det var hans sista tävling innan han skulle lägga av. Han tyckte att han blev orättvist behandlad. Man vill ha en värdig avslutning på sin idrottskärriär, inte en sån här fars. Jag undrar om någon vet vad som egentligen hände.

Carolina Klüft bjöd verkligen på underhållning, vill jag säga. Framför allt rysaren vid längdhoppet. Det är jättekul att se någon så glad som hon var när hon hade vunnit. Det smittade nog inte bara mig.

18. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag skrev ju att jag förstod honom men att det inte ursäktar hans beteende. Så vad det gäller själva farsen så var det ju han själv som stod för att det blev så...

19. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    7001! 7001! 7001! :D

Vilken otrolig tjej. Jag är så imponerad att jag inte har ord för det. Det är bara att njuta och le. :)

Tresteg och höjd ska bli riktigt kul att se nu. Det är extra kul nu när min sportintresserade mormor är på besök och håller mig sällskap i tv-soffan.

20. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja håller med dig lynxan finns inga ord en helt otrolig prestation av Carolina Klüft nu har hon den tredje damen i världen som nåt 7000 gränsen !!!

Såg ju lite läskigt ut där i längden men är det inte härligt med lite nerver iaf ;)

Härligt lynxan att din mormor gör dig sällskap. Hoppas ni får en trevlig morgondag med ytterligare två svenska medaljer. Iaf ett guld är ju nästan säkert och sen vad Holm kan göra det får vi se !!! :D

21. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, Drummond gjorde så att jag missade bussen tillbaka till Uppsala och fick vänta en timme till, man kunde ju inte missa Carolinas 800 m. Ja, otrolig är hon, och det brukar ju ta ett antal år innan man är färdigutvecklad i mångkamp, hoppas hon inte drabbas av några skador. Är det någon som sätter emot att hon ligger bra till för bragdguldet?

Ato Boldon gick iallafall vidare, han har alltid varit en favorit, men jag tror inte han är någon medaljkandidat i år. Dessvärre kommer jag att missa tresteget imorgon kväll, det är inte så kul. :(

22. DOK

DOK Jedi Youngling star 2

Registered:
    May 23, 2002
    Härligt att vi äntligen fått en riktig friidrottare, dvs en mångkampare, i världsklass.

Kul att man även visade pappa Klüfts reaktioner. Han hade nog skapligt hög puls inför dotterns sista längdhopp. :)

23. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    GULD & SILVER !!!

Christian "Fågelben" Olsson vilken lirare han är tar guld och utklassar startfältet. Vad ska man säga helt underbart är va det är !!!

Härligt av Stefan Holm oxå men synd om honom att han ej fick den värdigaste valören på medaljen. Men som jag trodde skulle det inte räcka utan att han fick sitt silver. Självklart lär han vara besviken men han kommer säkert över det snarast !!!

Ja VM har inledds på bästa tänk bara sätt !!!
    2 GULD och 1 SILVER !!!

Men nu har vi som jag ser det bara 2 medaljchanser kvar och det är Kajsa i höjd och Patrik i stavhopp.

24. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Fast jag tror inte Kristiansson klarar det, och Kajsa är väldigt osäker, jag tror inte på guld men medalj borde hon kunna ta.

25. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Tycker det är synd att Edwards fick avsluta VM efter bara tre hopp och hamnade så långt ner. En sån som han borde få vart med på pallen men skador kan ju sätta stopp för det mesta...

Att Christian sedan hade de 6 längsta hoppen (inkl. det han gjorde i kvalet) var ju bara bevis på att i alla fall är en värdlsmästare som hör hemma på pallen. Holm gjorde bra ifrån sig och det räckte till silver, han hade kunnat klara 235 och 237 om det varit nån annan dag men så som Freitag höll på så vet jag inte om det räckt... Silver är ju inte dåligt heller.

Kajsa tror jag (tyvärr) inte mycket på till guldstriden däremot har hon nog möjlighet att vara på silver / brons plats men ärligt talat så tror jag faktiskt det med är lite högt. Vi får väl se... *Hoppas jag har fel*

Thread Status:
Not open for further replies.