main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Grillfest i Uppsala 12 juni

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , May 26, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Visserligen har Kee flytt landet, men vissa av oss i Uppsala vill fortfarande ha en rejäl och trevlig grillfest innan sommaren.

Än så länge är väl inga detaljer jätteklara men det kommer att vara lördagen den 12 och den kommer iallafall att inledas på Triangeln. (huset där jag och Malin bor). Anledningen till detta är att det kommer också att vara ett bra tillfälle för mig att ha inflyttningsfest i mitt nya rum.

2. MemberOfTheNewRep

MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 6, 2002
    Låter som ett alldeles utmärkt datum, räkna med mig.

3. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Kanonkul idé. Jag kommer naturligtvis att närvara.

Om någon behöver sova över så har jag plats för en person.

4. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Räkna med mig också. Jag och Cobble får hitta på något vegetariskt för oss att grilla.

5. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Johanna hann visst före mig med att posta detta...

Det hela kommer vara mycket opretentiöst, bara en liten grillfest i glada vänners lag. :) Ta med eget att grilla och dricka, och glöm inte ett glatt humör!

Malin, jag skulle bli mycket besviken om du inte kom, med tanke på att det är nästan precis utanför din dörr... :p

Om folk behöver sova över i Uppsala kan jag nog ordna lite platser... det är dock en 20 minuters promenad från Triangeln, så man måste vara beredd att gå en liten bit. ;)

6. MemberOfTheNewRep

Registered:
    Feb 6, 2002
    Jag tar gärna en sovplats var den än råkar befinna sig, det blir mest synd om den som får husera norrlänningen så ni får väl dra lott eller nåt. Jag dimper ner i Uppsala runt halv två på lördagen och åker hem runt halv elva på söndagsförmiddagen.

7. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    självklart kommer ni även få avnjuta kullerstenens närvaro :) kullerstenen kommer även vilja sova i den vackra staden uppsala, vart spelar ingen roll :)

8. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Om någon behöver sova över så har jag plats för en person.
    Det låter lockande. ;)
    Skulle gärna komma men det är lite ont om pengar för att genomföra det tyvärr, men jag hoppas komma upp till Uppsala någon gång innan sommaren är slut.
    Skulle vara kul att se hur ni har det, har hört att herrgården som emilsson har är otroligt stort och fint, 13 rum, 4 kök, ½ badrum, 1 biograf, yada yada, yada yada ;) :)
    Sedan så vill jag gära se Enji's omtalade Sandman samling.

9. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Hah, nån direkt stor samling är det väl inte direkt, jag saknar ju tre album... ;)

[face_laugh] @ beskrivningen av emilssons hem

10. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Vi kan ju slå ihop dina och mina album och öppna upp ett Sandman museum. [face_hypnotized]

11. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Så kan jag visa upp min fina actionfigur av Daniel också... :D

12. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Hmmmmmmmmmmmmm och vad är den gjord i för material ??. :D

13. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Plast. :)

Ser ut såhär:

[image=http://www.monostar.net/enji/bilder/blandade/daniel.jpg]

...och för att inte bli för mycket off topic...

Jag hoppas folk gillar att spela kubb, för det tycker jag hör till när man grillar, så jag tänkte släpa med ett kubbspel. :)

14. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    mmmmmmmmm den var mycket fin. =P~
    Verkar finnas mycket fint att titta på hemma hos dig, får boka in ett besök när jag väl kommer upp till Uppsala. [face_dancing]

Själv har jag faktiskt aldrig provat på att spela kubb så jag har ingen aning om hur det passar till grillat, är man en dålig förlorare kan man ju alltid elda upp spelet. [face_devil]

15. MemberOfTheNewRep

Registered:
    Feb 6, 2002
    I Norrland är kubb ett absolut måste efter grillat och gärna så ofta tillfälle ges. Kubb är för övrigt väldigt avslappnat och trevligt.

*ser fram emot den tolfte*

16. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    I Norrland är kubb ett absolut måste efter grillat och gärna så ofta tillfälle ges. Kubb är för övrigt väldigt avslappnat och trevligt.

Så länge man inte blir träffad på smalbenet av en kastpinne som viker av 90 grader då den slår i marken... :eek: :mad:

Kommer ej den 12:e, hoppas ni får det trevligt.

17. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Det närmar sig ju med grillning och skoj, så jag tänkte bara kolla igen vilka som kommer komma och så... de jag vet hittills är jag, OA, em, Rep, DL och Cob. Berg, skulle du komma också? Har jag glömt nån så ber jag otroligt mycket om ursäkt och lovar att de ska få slå mig i huvudet med en kubbpinne (inte så hårt dock, jag vill inte sova mig igenom festen).

Anyway, jag har inte pratat med OA om tid, men det blir väl eftermiddag/kvällen nån gång.

Alla tar med nåt eget att käka och dricka, och gärna lite mer så kan vi sno av varandra. Mutor till Uppsalaborna är också uppskattat, som vanligt... ;)
    När det gäller bestick, tallrikar och glas vore det enklast att köra engångsgrejor, dels för att jag inte tror OA och em har så mycket (och jag vill inte släpa dit) och dels så slipper vi bekymra oss för om nåt skulle gå sönder. Det vore fint om alla kunde köpa varsin grej, nån fixar lite tallrikar, nån köper plastmuggar, nån plastknivar och nån plastgafflar, så delar vi på kostaderna litegrann och ingen behöver lägga ut mer än nån annan. :)

Jag ska dra med mig ett kubbspel, som sagt, om jag kan hitta det i vår enormt stökiga källare. Eller så kanske jag släpar med krocket istället, vi får se vad jag hittar.

Hemma hos mig kan jag fixa fram några sovplatser, har en bäddsoffa det får plats två personer i (tre om man verkligen vill), en soffa på mitt rum, och jag kan släpa upp en madrass från källaren också. Så, fyra eller fem platser kan jag fixa fram härhemma.

Glöm inte ett glatt humör! :)

18. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Det finns även ett ICA inom gångavstånd för de som inte vill släpa på mat hela vägen. De har ganska bra kött för grillning. Vegetariskt tror jag är lite sämre..

De har även plastbestick och sådant.

Om det är absolut någon som vill låna en normal tallrik och bestick så har min korridor sex uppsättningar som är gemensamma, vilka alltså kan lånas ut under dagen.

19. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag tar på mig att skaffa plastmuggar.

Om det är möjligt så skulle jag vilja låna en ugn för att laga klyftpotatis. Kan man få göra det på triangeln?

20. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Det går alldeles utmärkt. Min korridor har en väl fungerande ugn.

21. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Festen kommer att börja ungefär vid 16.30-tiden, men de som har möjlighet får gärna komma tidigare under eftermiddagen, och de som kommer senare är välkomna när de kan.

22. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Och vill man bli upplockad på Centralen är det bara att säga till... :)

23. MemberOfTheNewRep

Registered:
    Feb 6, 2002
    Man vill bli upplockad på centralen 13.33. Jag köper det som fattas och kan tänkas behövas när jag kommer fram.

24. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Har jag fattat saken rätt så hämtar jag och enji dig :). Jag ska passa på att handla mat på stan.

25. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag satsar på att komma till Centralen 15.20. Jag går och handlar lite och jag hittar till Triangeln, bör vara där ca 16.00. Behöver någon som möter mig där så jag kommer rätt. Om något går fel så ringer jag.

Cobble och ZBerg kommer in till Centralen 16.20.

Thread Status:
Not open for further replies.