main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Klon Krigen. Episode 3 RPG.

Discussion in 'Archive: Sweden' started by The_Dark_Overlord, Dec 10, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    Ja har tjatat lite om o dra igång ett nytt RPG .. meeen d händer ju inte mkt på den fronten så. .ja startar ett helt eget.. får hoppas att d funkar denna gången.

---

Historien är:

Det är episode 3, klon krigen har börjar och galaxen skakar av krig.. ja resten vet ni.. eller?
    Tanken bakom det hela är att vi/ni ska spela epp.3.

Ni får självklart välja karraktärer ur filmerna..så länge det är canon och är i samma tidsperiod.
    Däremot behöver det inte följa storyn, ex: Anakin blev/blir alldrig Vader. eccetra.
    Men när alla börjar så är det lättare om det följer storyn tills vi kommer igång,eftersom det inte finns ett givet mål/äventyr.

"Main Themet" är självklart att förgöra motståndarna och hitta den mystiska ondskan och ta kol på den/hitta dom dumdristiga goda och förgöra dom.

Regler
    1. Inget "God Moding" dvs, du är gud.. alla sådana poster kommer att vara ignorerade.
    2.Kontrolera inte andras karraktärer vad dom gör eller inte gör, hamnar ni i en strid är det tur-baserat och ingen är besegrad föränns nån ger sig.
    3.Döda inte en annans karraktär.
    4. Spel Ledaren (Jag Dvs) är gud, det han säger är lag, detta är i fall om disputer eller dylikt. Spel Ledarens karraktär är däremot inte Gud.
    5. Ha det roligt :D

Rollformulär.

Namn:
    Ras:
    Utseende(Ögonfärg, Längd, Vikt, Hårfärg mm):
    Ã…lder:
    Yrke:
    Rank/Grad:
    Kläder:
    Utrsutning(Inte vapen inkluderat, och det måste kunna bäras av personen, antingen i fickor, ryggsäck eller dylikt):
    2 Vapen:
    Boende:
    Skepp,Speeder eller annan form av transport:
    Bakgrunds Historia:
    Speciella Fördelar:
    Speciella Nakdelar:

Nedre delen är endast för "Force Users".

Force Abillitys:
    Ljusa/Mörka Sidan:
    Ljussabel (Dubbel Klinga, Enkel, förlängd):
    Ljussabels färg(Röd, Grön, Lila, Gul mm):
    Rank:

2. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    Namn:Deci
    Ras:Människa
    Utseende: Blåa ögon,180 cm lång,80 kg,Blond
    Ã…lder: 20
    Yrke:Jedi
    Rank/Grad:padwan
    Kläder:Jedi Kåpa
    Utrsutning:Comm-länk
    2 Vapen:Ljussabel
    Boende:Jedi Templet
    Skepp,Speeder eller annan form av transport:Jedi Starfighter
    Bakgrunds Historia/Personlighet:Deci hittades på Corrusant vid mycket ung ålder och har sedan bott i Templet, har smått traumatiska upplevelser av den tid han spenderat hos sina föräldrar, Har även förlorat sin Mästare i slaget på Geonosis.
    Är ganska impulsiv, känslosam och beslutsam.
    Speciella Fördelar: Snabb och kvick i ljussabel strider. Närkamp.
    Speciella Nakdelar: Är inte fullständigt övertygad om den ljusa sidan, har kännslomässiga problem.

Ljusa/Mörka Sidan:Ljusa
    Ljussabel:Enkel
    Ljussabels färg:Blå
    Rank:padwan

3. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    Men komigen. jag vet attnågra av er vill iaf lira lite RPG på svenska.

4. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Det vore kul men jag vet inte om jag kan tillräckligt mycket om rollspel för att jag ska få det att funka...

*springer till Rogue_Fan för att få hjälp*

5. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    hmm .. d där va en dålig ursäkt .. om du alldrig börjar så kommer du ju alldrig att lära dig eller hur?

det hela går ut på att du skriver vad du gör och säger. sen får man komma på lite själv vart man hamnar och hur omgivningarna ser ut.. om det inte redan finns beskrivningar dvs.. tex. du lär inte hitta nån öken på corusant.

Hoppa på bara o hitta på en karraktär .. det kan ju inte bli värre än att det går åt helvette .. o då hjälper jag dig att komma rätt igen :D

och nu är det snarare ett KRAV att fler joinar än en fråga.

6. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Alla mina ursäkter är jättebra...så det så!

Jaja, får väl skriva ihop ett rollformulär...tvinga min medterrorist att joina oss. Vi ska spränga saker.

7. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    roflmao! .. mkay.. göre .. vill sätta igång snart .

8. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Medterroristen är här! Nu måste jag bara skriva ihop nåt litet rollformulär... hmm... kanske kunde köra som Tiell'keh's mormor? :D

9. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    lita på mig, gode herr deci!

Namn: Ama-Donn Leander
    Ras: Människa
    Utseende(Ögonfärg, Längd, Vikt, Hårfärg mm): Brungröna ögon, 1,18 lång, 70 kilo, brunt hår)
    Ã…lder: 25
    Yrke: Jedi
    Rank/Grad: Knight.
    Kläder: Bruntintad jedidräkt.
    Utrsutning(Inte vapen inkluderat, och det måste kunna bäras av personen, antingen i fickor, ryggsäck eller dylikt): Aqua breather, medicin pack, food capsules, elektro kikare, comlink.
    2 Vapen: Ljussvärd.
    Boende: Jedibostad på Alderaan ellerTemplet på Coruscant.
    Skepp,Speeder eller annan form av transport: Jedi Starfighter
    Bakgrunds Historia: Fick gå igenom mycket som padawan hade sammanlagt tre mästare, dom två första dog. En av dom blev brutalt mördad framför hans ögon. Men han visade sig stark och blev tidigt utnämnd till Knight vid en ålder av 21.
    Speciella Fördelar: Omtänksam och stark i den levande kraften. Osjälvisk.
    Speciella Nakdelar: En aning naiv. Tror alltid att han har bästa lösningen och driver igenom den oavsett konsekvenser.

Force Abillities: Mycket stark telekinetisk förmåga. Det blandat med mycket ljussvärdsträning gör honom till en farlig motståndare.
    Ljusa/Mörka Sidan: Ljusa, den levande kraften.
    Ljussabel (Dubbel Klinga, Enkel, förlängd): Enkel, kan förlängas/förkortas.
    Ljussabels färg(Röd, Grön, Lila, Gul mm): Blå.
    Rank: Knight.

EDIT: glömde ett fält.

10. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Okej då...om jag vill använda Kraften men inte vara Jedi?

11. _JJ_

_JJ_ Jedi Youngling star 1

Registered:
    Nov 1, 2002
    Namn: Purur-Mug
    Ras: Jawa
    Utseende(Ögonfärg, Längd, Vikt, Hårfärg mm): Röda ögon, 100 cm lång, 18 kg.
    Ã…lder: 7
    Yrke: Arbetslös
    Rank/Grad: -
    Kläder: Brun kåpa
    Utrsutning(Inte vapen inkluderat, och det måste kunna bäras av personen, antingen i fickor, ryggsäck eller dylikt): Bacta tanks och ett bälte med Thermal Detonators
    2 Vapen: Jawa Ionization Blaster
    Boende: Tatooine
    Skepp,Speeder eller annan form av transport: Sandcrawler
    Bakgrunds Historia: Purur-Mug bor på Tatooine . Han är utstött av de andra jawarna och håller sig ensam med sin ombyggda R5-unit.
    Speciella Fördelar: Intelligent, har lätt att sälja fordon, robotar och övriga metallföremål som han hittar.
    Speciella Nakdelar: Blir sur om han inte får så mycket pengar han vill ha för sina saker, blir lätt uppretad.

(Vet inte om alla övergivit denna tråd, men det är värt ett försök)

PS. Jag har aldrig deltagit i ett RPG.

12. _JJ_

Registered:
    Nov 1, 2002
    Kom igen, fyll i era rollformulärer nu

13. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    d e lugnt.. ja har inte övergett .. men ja antar att den e rätt.. övergiven.. =/

14. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag håller på att fundera på en karaktär. Kommer med en beskrivning senast imorgon kväll.

15. _JJ_

Registered:
    Nov 1, 2002
    Senast i morgon kväll...

16. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag har faktiskt två karaktärer klara, en legosoldat vid namn Jerred Allerson och en R2-enhet som kallas Boom. Tyvärr vet jag inte än vilken av dem jag ska spela med, jag återkommer när Enji och Queengodess bestämt sig för sina karaktärer.

17. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    Komigen nu ffs. man sitter ju bara o väntar på att ni ska lägga upp era karraktärer .

18. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Namn: Mau Roafell
    Utseende(Ögonfärg, Längd, Vikt, Hårfärg mm): Blå ögon, Svart hår, 182 cm, 85 Kilo
    Ã…lder: 25
    Rank/Grad: Knight
    Kläder: Jedikåpa
    Utrsutning:Aqua breather, medicin pack, food capsules, elektro kikare, comlink. 1 st Astromech droid (med reserv lightsaber)
    Vapen: Grön lightsaber
    Boende: Jeditemplet
    Skepp,Speeder eller annan form av transport: Jedi starfighter
    Bakgrunds Historia: Blev utvald att tränas till jedi som 3 åring. Bodde på Alderaan innan jeditemplet blev min hemstad och det har den varit sedan dess. Blev utnämnd till jediknight vid 23 års ålder och har inte varit på så många uppdrag.
    Speciella Fördelar: Snabb, Duktig på att använda sin lightsaber.
    Speciella Nackdelar: Lyssnar inte alltid på jedirådet utan går sin egen väg... Kan ibland använda en mörkare variant av kraften för att få fram sin vilja (dock inte gå över gränsen till det mörka).

Ljusa/Mörka Sidan: Ljusa (ibland kan det bli en mörkare variant dock men inte mörka.)
    Ljussabel: Enkel
    Ljussabels färg: Grön
    Rank: Jediknight

19. Darth-Meanie

Darth-Meanie Jedi Youngling

Registered:
    Jul 6, 2002
    Namn: Male Otsma
    Utseende(Ögonfärg, Längd, Vikt, Hårfärg mm): Blå, 185, 100kg, brunt
    Ã…lder: 59Ã¥r
    Rank/Grad: Master
    Kläder: Grå jedidräkt.
    Utrsutning(Inte vapen inkluderat, och det måste kunna bäras av personen, antingen i fickor, ryggsäck eller dylikt): Medicinkitt, food capsules, commlink, elektro-sökare.
    2 Vapen: Lightsaber.
    Boende: Jedi templet.
    Skepp,Speeder eller annan form av transport: Jedi Fighter - äldre modell.
    Bakgrunds Historia: Tränad sen 5månaders ålder till jedi. Klarade sig galant genom uppväxt åren. Är nu en permanent medlem av rådet.
    Speciella Fördelar: Mycket stark i kraften. Tålmodig. Tänker innan han handlar.
    Speciella Nakdelar: litar på sitt eget omdöme. Har ofta ingen plan b, plan A funkar ju alltid.

Force Abillitys: Känner starkt sin omgivning. Mentala krafter.
    Ljusa/Mörka Sidan: Living.
    Ljussabel (Dubbel Klinga, Enkel, förlängd): Enkel.
    Ljussabels färg(Röd, Grön, Lila, Gul mm): Grön.
    Rank: Jedi Council Master.

20. Darth_Teek

Darth_Teek Jedi Youngling

Registered:
    Jul 30, 2002
    Namn: Orp Retnuh
    Utseende(Ögonfärg, Längd, Vikt, Hårfärg mm):
    Grå ögon, 190 cm, 96 kilo och rakat huvud.
    Ã…lder: 29
    Yrke: Prisjägare
    Rank/Grad: Grymt duktig
    Kläder: Svart overall (med fickor), facemask (så ingen kan se ansiktet masken kan tas av och då vet ingen vem han är) samt bälte med plats för extra utrustning.
    Utrsutning:
    Elektrokikare, rep, vibrokniv, EMP-pistol
    Vapen: Blaster, Laserpistol samt granatkastare under pipan på blastern.
    Boende: Oftast i mitt skepp på jakt efter någon som inte vill bli hittad.
    Rymdskepp: Deccorum
    Bakgrunds Historia:
    Var i unga år medlem av en specialstyrka för att skydda ledaren av planeten Lotopp. I uppdraget ingick även att söka upp och "ta hand om". Jag skötte mitt jobb väl och blev belönad med två utmärkelser innan kungen dog och specialstyrkan upplöstes. Eftersom jag inte har någon utbildning förutom att spåra och döda fanns det inte mycket alternativ till prisjägaryrket.

Speciella fördelar: Duktig på att spåra, snabba reflexer
    Speciella Nakdelar: Litar inte så mycket på andra tar gärna själv kommandot. Betalar man bra kan man få Orp att byta lojalitet...

21. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    Okay, detta är kanske lite lamt, men men .. detta är snarare ett måste . RPGt sätter igång efter nyår, när julstöket är över och folk börjar få tid igen.

Självkalrt kan man börja RPGa tills dess, men själva storyn eller "äventyret" kommer inte o sätta igång.

Nya karraktärer accepteras frams till start.

22. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    Rollformulär.

Namn: Orki (hon kom på det själv...)
    Ras:människa
    Utseende: gul-bruna ögon, ca165cm, ca60kg, råttfärgat hår, alldagligt utseende
    Ã…lder: 18
    Yrke: tjuv
    Rank/Grad: ficktjuv, rånare, snyltare...
    Kläder: rymliga kläder med många dolda fickor
    Utrsutning: behöver ingenting, då hon håller sig till civilisationen där hon kan själa det hon behöver.
    Vapen: ett egenhändigt hopsnickrat sjutvapen, ganska primitivt
    Boende: har inget permanent hem, men gömställen lite här och var där man kan gömma byten.
    har ingen, enligt äkta snyltar-manér
    Bakgrunds Historia: föräldralös pojkflicka från Coruscant som har lärt sig sitt yrke av mer eller mindre skickliga tjuvar, och lärde sig slåss när hennes lärare upptäcke att den lilla killen de trodde de tränat höll på att växa upp till en ung kvinna, som man kunde dra fördel av.
    Speciella Fördelar: kan på grund av sitt vanliga utseende smälta in nästan varhelst det finns männikor. kan även bli bättre på sitt yrke när hon pressar sig, men hon måste då vilja det väldigt mycket.
    Speciella Nakdelar: hon är lat och gör inte mer än situationen kräver, tar ofta mer än sin beskärda del och är allmänt mentalt instabil.

jag är inte så bra på det här, men jag hoppas hon duger...

23. The_Dark_Overlord

Registered:
    Apr 16, 2002
    jaja.. .då e d väll dags o sätta igång... tycker ja d iaf ..

story linen är som följer:

Imperiet har rest sig, Kejsaren och Darth Vader är på sin jakt efter att ta kol på alla Jedi´s.

Ama-Donn Leander , Aprentize
    Mau Roafell Vargman
    Male Otsma Darth-Menie

Har blivit kallade till Jedi rådet för ett krismöte om de senaste händelserna, på en okänd plats i universum.

Orp Retnuh Darth_Teek
    Orki Cobblestone

Dessa två har blivit anställda av Imperiet för att söka reda på de få Jedi´s som finns kvar, detta omaka par.

Purur-Mug , _JJ_

Efter en mer eller mindre trevlig resa där han/hon/det råkade ramla ner i en speeder´s baklucka (fråga inte hur). och senare förd till den plats där Orp och Orki har samlats för att möta Lord Darth Vader

. Jag själv kommer nog inte att spela en egen karraktär utan alla NPC (non playing charecters) såsom Darth Vader (om ingen tar honom) Kejsaren (ingen får ta honom), och alla mer eller mindre trevliga personer man kan stöta på.

Och delvis så kommer jag posta resumér över vad som har hänt.

Och fortfarande. fler karraktärer är välkommna.

24. _JJ_

Registered:
    Nov 1, 2002
    Yep Yep...

25. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Det här rollspelet verkar verkligen ha blomstrat.. blir nog intressant med tanke på att varannan jeppe e jedi :D

Har ni tänkt o göra nåt åt det?

Thread Status:
Not open for further replies.