main
side
curve

Möten under vår och sommarn

Discussion in 'Archive: Sweden' started by emilsson, Jan 9, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Det är väl dags att börja diskutera och planera för våren och sommarens aktiviteter. Med tanke på de olika idéer som florerar runt så tycker jag att vi kan samla dem här. Dessa förslag har jag sett florerat:

1. Möte inför införskaffandet av biljetter till AotC
    Ska vi ha biljetter till premiären bör vi vara ute i god tid. Dessutom bör vi bestämma ort där vi går och ser filmen rätt snart. Någon eller några måste ändå köa så varför inte göra det till ett gemensamt möte där vi umgås också. Obi Anne nämnde att starwars.nu hade något på gång för köerna. Det skulle vara bra om OA berättade mer om det. För det kanske är en kul grej att hänga på.

2. Möte då vi ser filmen
    Det här tycker jag är självskrivet att vi ska göra. :)

3. Sommarmöte i Göteborg någon gång kring midsommar
    De saker som vi diskuterat här i olika trådar är bl a att gå på Liseberg. Fattade jag saken rätt så kanske wolvie ska jobba där i sommar och kanske kan fixa billigare priser åt oss.

4. Se A Chorus Line
    Med tanke på att vår kära wolvie är med så kan jag, OA, Lynx och Vader tänka oss att åka ner och se den. Jag tycker det är ett utmärkt tillfälle att träffas.

Dessutom har fler idéer nämnts nu den senaste månaden. Road trip, kryssning m.m. Så det är bara att börja diskutera. Fram åsikter, fler förslag m.m :).

2. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Jag är på allihop stenhårt. Jag tycker det skulle vara jätetkul att se AOTC ihop nånstans men jag kan inte lova att jag kan komma loss. Våren kommer bli ganska fullbokad verkar det som. Men övrigt vet jag att jag är på på allt!

3. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Det låter bra :).

En sak till, vi kanske skulle fundera om det finns plats för fler träffar under våren innan biljettsläppet. Ja, jag saknar er och vill umgås med er fler gånger :).

4. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Instämmer till fullo med Wolvie...jag är på allt! Dvs, så långt pengarna räcker...*grin*

5. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Det dar om att sw.nu skulle anordna nagot for koandet och premiaren ar for tillfallet lite dott. Planeringen kommer nog igang mer om nagon manad eller sa, och jag tror nog att Lynx kommer att vara mer informerad om det an jag.

Sen sa kommer mina kara vanner pa sw.nu att ordna fest for mig i Goteborg i Juni, lampligt vore ju att samordna det ocksa. Kanske ha tva kvallar, en pa Liseberg och en sw-fest som slutar med att vi gar och ser AOTC en gang till tillsammans.

I ovrigt ar jag med pa allting, nar jag ar hemma.

En annan mycket viktig sak ar att det all-europeiska ff-motet ar preliminart bestamt till den 12 juli i London, for narvarande pagar jakt pa billiga vandrarhem. Alla som ar intresserade bor snarast hora av sig.

6. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Sedan kanske det kan vara så att jag också vet en del om vad starwars.nu planerar inför premiären och inte bara Lynx ;)
    Det senaste jag hört var att INGET är färdigt planerat.
    Det som redaktionen pratat om är att ha premiärfester i Stockholm, Göteborg och Malmö samtidigt.
    Men som sagt så är inget färdigt planerat till 100%

Själv så tycker jag förslag 1,2 & 3 låter mycket intressant.
    När det gäller A Chorus Line så undrar jag över vart den går ?? innan jag kan säga om jag kan komma eller inte.

Ska fundera lite och se om jag kan komma på något roligt.

7. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag ber alldeles odmjukast om ursakt, adle sw.nu admin. ;)

Och forresten ar midsommarafton den 21 juni och da maste jag vara i Falun, eftersom mor min fyller ar och dessutom vill jag inte missa tillfallet att springa runt i Vika-drakt.

8. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Det förstår jag. Enligt vissa klär du ju dessutom i majstång ;).

Jag föreslår att vi tar sommarmötet några dagar efter midsommar.

9. Wolverine

Registered:
    Dec 17, 1999
    "A Chorus Line" går på Göteborgsoperan för övrigt.

Jag får se hur mycket mer jag kan vara med på än ovanstående. Det knyter sig i plånboken...

10. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag skulle foredra att hinna med Goteborg innan midsommar, men det ar jag det.

11. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Din ursäkt är accepterad Obi Anne ;)

Tack för infon Wolvie :)

Jag kanske hakar på när det gäller A Chorus Line också men det hänger på om jag är ledig från jobbet och om plånboken inte är tom.

12. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    1. Vad sägs om att träffas på sci-fi mässan i Malmö? Det är säkert fler än jag som har planer på att fara dit.

2. Jag vet att jag har lovat, Wolvie, och jag ska göra allt jag kan för att se A Chorus Line, men sanningen är den att jag inte vet var jag kommer befinna mig till hösten. Det är som sagt dags för examensarbete och jag ska försöka ta mig till England för att göra det. :( :) [face_plain]

13. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    det där med Sci/fi mässan lät som ett utmärkt förslag.
    Jag ska dit och säkert ni andra också ;)
    då kan vi alla lika gärna träffas.......eller ??

Bra förslag Lynx !!!

*ger lynx en muffin*

14. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    *nafs!*

15. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    När ska denna mässa gå av stapeln?

16. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Lynx

*nafs* ???

*glufs* *glufs* passar väl bättre ;)

emilsson

http://w1.462.telia.com/~u46206324/sci-fi_convention.html

27 - 28 april, 2002.
    10.30 - 18.30 (båda dagar)

17. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    Någon som vet om det blir ett SW Convention i Köpenhamn i år? Det har ju varit de två senaste åren.

18. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    snackade just med Madsen, han tror inte att det är aktuellt eftersom det är så stort jobb bakom det hela.
    Han har inte hört något iaf.
    Hans tips är att maila någon av danskarna på sw.nu typ mads@starwars.nu och fråga dom.

19. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Då vet jag. Jag kanske kan vara med. beror lite på när jag ska skriva uppsats och när ett projektarbete ska vara klart.

20. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    Synd, för det var himla kul förra året. Det blir väl Malmö iallafall.

21. Jedi_Nea

Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jul 28, 2001
    *sliter håret av hudvudet*
    jag kommer aldrig till malmö..jag vet det..
    och det var ju inte ens särkilt dyrt inträde heller..ahh

22. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Du ar inte ensam om det Nea. :_|

Angaende Gbg, jag maste vara hemma och vara hundvakt efter midsommar, min kara familj sticker pa semester utan mig, sa kan vi forsoka fa det innan den 21?

23. Wolverine

Registered:
    Dec 17, 1999
    Då tycker jag att vi spikar att vi ses i min hemstad innan nyår. Jag slutar skolan siste maj. Har ju inte fått något jobbschema ännu så det knaske vi kna bestämma senare. Med exakta tider och sånt menar jag.

24. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Visst är det synd om det inte blir något konvent i Köpenhamn i år, men Sci/fi mässan duger den också :)
    Men prova att maila mads och fråga honom om det blir ett konvent eller inte, Madsen visste ju inte till 100% om det skulle bli något eller inte.

25. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag antar att du menar innan midsommar wolvie :).

Det passar bra för mig med. Jag har inget annat planerat för juni.

Thread Status:
Not open for further replies.