Jag håller på att skriva om mina Jedis i mina fics. Och då undrar jag om Midicloriens. Jag har gjort en sån här: Styrka: Skicklighet: Snabbhet: Styrka i kraften: Ljussabelshanterare: Förhandlare: Midicloriens halt: Om en Jedi har 400 i midicloriens-halt, har han då 400 i styrka i kraften? Desto mer man har i midicloriens, är man starkare i kraften då?
inte nödvändigtvis starkare i kraften, men kraften har lättare att kommunicera med ens blod osv.... de handlar fortfarande om diciplin mer än midiklorianer om man ska va "stark i kraften".
Precis... håller med Aprentize. Ditt Midi-chlorean-count säger inte hur stark du är i Kraften, utan snarare hur starkt Kraften är med dig. Vi vet ju alla att Anakin har/hade det högsta värdet någonsin, men inte betyder det att han hade kunnat ta sig an Darth Maul för det?
Tack så jättemycket för hjälpen! Så även om en Jedi har t.e.x 400 i midiclorin-halt, kan han då ha i en skala från 1-20, 17 i styrka i kraften?
Jaha, du menar på svenska?! Det är sant, midiklorian ser ju lite mer svenskt ut än med bindestreck
Jag tycker att vi kompromissar och skriver med enbart bindestreck, alltså: - . Då blir det lätt att stava också. Se exempel: " -räkningen är av skalan! Inte ens Mästare Jåda har en sådan -koncentration!!"