main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Minnen från Lumpen

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Leto, Jul 11, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Kom igen bara, alla vi som har gjort vår plikt för Sverige får en hel del roliga minnen.
    Stå ute i regnet vid midnatt och försöka resa tältet, idiotiska befäl, kompisarna som man inte träffar igen och såklart

Militär Utryckning Civila Kläder: MUCK

Vill speciellt höra om ryktet jag hörde om Lynx stämmer.

Glöm inte att berätta var ni låg och som vad.

2. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Det går mycket rykten om mig... hälften är sanna, resten är förmodligen försköningar av sanningen. ;)

3. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Ing 2, Eksjö. 4e Komp. 3 Förd.Ing Bat.

Tja, jag var sjukvårdare. Vi fick en kille som krossade handen men det var väl det enda skarpa ingripandet vi fick göra... inte speciellt kul att det skarpaste smärtstillande medel vi hade var koksaltlösning... inte ens ipren hade vi... gissa om killen hade ont!

Fasen va jag saknar det... det var på en hårsmån att jag stannade kvar. Det var min flickvän som fick mig från att åka till bosnien och söka till yrkesbefäl... Det var nog tur iofs när man har några års distans till det hela...

4. Effe

Effe Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 8, 2002
    Var antagen till laåålandsjägarna men slapp (tvingades avstå) pga en knäskaddda jag hade lite synd hade gärna gjort lumpen och då som något "riktigt", nä nu får dte la bli främlingslegionen istället :)

5. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Du är inte en av de där gökarna med knivarna där uppe för några år sedan va? LOL

6. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    Lumpen? Vad är det för nåt?

Jag är amerikansk medborgare och har minsann inte g´jort nån lump!

7. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Äh, du skulle ändå fått frisedel! ;)

8. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    oh, några svarade, hehe

P7, revingehed, stab tross komp, ledningsplutonen.
    satte upp befälens 2 stabstält, grävde värn, drog kabel, reste våra egna tält, gärna sådär vid elva på kvällen. satt o rullade tummarna tills vi flyttade förläggningen och började om från början. kul va :D!!!!!

Nån som somnat på sin eldpost? var nära själv efter ett pass mellan ett och tre på natten. Slumrade till vid kvart i tre någon minut, finns inget tråkigare än eldpost!!

9. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    De enda minnena jag har från lumpen är hur jag och de flesta av mina vänner försökte undvika den på mönstringen. Fast de historierna är rätt roliga de med.

10. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Vi hade faktiskt vår slutövning delvis på revingehed... Vi lyckades till och med få några killar från materielpluton att åka in till systemet i sjöbo och köpa öl till oss... Det var en fin slutövning! :)

11. tsifnori

tsifnori Jedi Youngling star 1

Registered:
    Jun 2, 2002
    Leto: Vilken befattning hade du i Lednplut?

<- Sign/tgbfö på LV 6, Lednkomp, Lednplut. Vi var oxå på Revingehed nångång. Tror det var där jag mer eller mindre kollapsade och fick skickas till Lunds Universitetssjukhus..

12. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Själv var jag gruppbefäl på en minsvepare (typ "fiske"). Fast det var inte mycket att "befäla" över eftersom ingen på båten var mindre än gruppbefäl.

Låg inne 11 månader och hade från början avsikten att fortsätta inom det militära. Kom dock på bättre tankar under tiden...

Anekdot
    Våra båtar var ju rätt små och så snabbt vi var lite lediga brukade vi "invadera" varandras båtar. Vi kom dock på ett lysande försvar mot detta, vi iscensatte en homosexuell gruppvåldtäckt mot en av dom andra båtarnas killar som "med nöd och näppe" lyckades "smita". Tror vi skrattade i två timmar blankt åt det. Skrattade igen när vår fartygschef kom och förhörde oss om "incidenten". Han var djupt oroad...men vi blev aldrig mer invaderade eftersom vi konstant underhöll vårt homo-rykte
    :)

13. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    LOL Ja, det var ju ett sett att undvika anfall!

Vår löjtnant var orolig för oss eftersom det inte fanns några porrtidningar på vårt logement... det tyckte jag var lite komiskt... han blev lugnare när vi kom hem med en stulen TT flagga som vi hängde upp över dörren...

14. tsifnori

Registered:
    Jun 2, 2002
    TT-flagga? Menar Du Three Towns?

15. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Jupp! 3x2 meter stor typ! :)

16. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    jag funderar allvarligt på att göra en s.k. minilumpen 13-15/9. under tre dar får man testa o se hur det är, typ.
    vad tror ni jag kan förvänta mig av den helgen? me vill veta så mkt som möjligt innan jag bestämmer mig. :) *nyfis*

/Neko
    (som har rast nästan 2h tidigare än normalt..... fast jag slutar redan 21.16 :) )

17. tsifnori

Registered:
    Jun 2, 2002
    Neko vi har ju redan diskuterade detta lite.. Du kommer ju för fan få åka SB90!! Den är GRYM. /me är grymt avis.

Sen skulle du få skjuta lite AK 5 å så. Fina grejer.

18. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Ja, att springa runt i skogen med en automatkarbin är en underligt förnöjsam känsla... speciellt när man kör med sim-fire utrustning... liksom paintball fast med riktiga vapen... vansinnigt kul!!!

19. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    ironfist: var grksign , roliga var att knappt ingen rörde en radio under slutövningen, under vilken jag kunde ta 4 duschar och sova en natt på luckan. Det var under de 10 dagar man låg ute i sträck.

Neko: Om du ska göra det på Revinge så bör du tänka på det. Visst skjuta AK-5 e kul första 50 skotten, sen försvinner tjusningen. Plus, efteråt, särskild tillsyn!!! Var det nån mer som hade en fänrik med pyttesmå lillfingrar som kom in överallt?

20. tsifnori

Registered:
    Jun 2, 2002
    Vår söta 26åriga Fänrik med förnamnet Sofia hade fingrar som kom in överallt.. Eeeh. Hrm. Iaf.

Neko ska göra minilumpen på AMF4, hur har du tänkt dig hon ska kunna få åka SB90 på Revinge? :)

21. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    Långa fingrar? Jotack, de har jag fått nog av.

AK5... Någon fler än jag som fick släpa runt på AK5b?

22. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Bara en dag.. KSP58 är tyngre...

23. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    Ganska mycket tyngre dessutom... tyckte inte att vikten var något större problem, tvärtom var det ganska trevligt med lite mer baktungt för en gångs skull. Däremot fattade jag aldrig vad kikarsiktet skulle vara bra till, det var ju bara i vägen...

24. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Nejdå! Det var alldeles utmärkt vid spaningsuppdrag...

Vi hade en löjtnant som tyckte om att spränga saker och att skjuta på saker... han drog med oss till Skillingaryd och lät oss skjuta med en hel skog med olika vapen... det var riktigt kul... Han drog tex med sig sin privata Magnum .44 pistol med kikarsikte på... vem tusan har en sån???

25. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    KSP-58 var kul att skjuta, kapade en gran på de översta två meter på skjutbanan vid ngt köldhål i Småland. P-Rullen då?
    Syftar på pansarskottet.

M-Fei: Sim-Fire= svinballt, om man gjorde det på beredskapen. Ngon som hade det på jul/nyår? Hade det mellan 14-23 december, kunde varit värre.

Thread Status:
Not open for further replies.