main
side
curve

Nu är det dags för... EM!!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by JediLynx, Aug 8, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Vi kommer att vinna MASSOR, eller hur? :D

Ikväll är det tresteg, så att ingen glömmer bort det. :)

2. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    Tror inte att de tar mer än tre medaljer...men man kan ju alltid hoppas på mer.

3. Vader_Darth

Vader_Darth Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja vad ska jag säga GULD SILVER BRONS :D

Kan det bli bättre ??? Ja du sithspawn nu har vi våra tre medaljer själv hoppas jag nu på Kajsa och Carolina :)

Jag är så himla glad :D :D :D

Säger bara CHRISTIAN OLSSON du är för go du ;)

Sen så hade vi piff & puff i höjdhopp dem gjorde det som stod i deras makt ryssen var för bra :(

Men återigen jag säger bara GULD SILVER BRONS det är inte varje dag som Sverige tar det :D

Vilka grenar vi tar medaljerna i är oxå suveränt bara taktik grenar, men Sverige blir ju bara bättre och bättre i dem taktiska grenarna men jag är så glad så glad !!!

Måste bara skriva det igen för det är inte varje dag man får uppleva något sådant här.

GULD SILVER BRONS

4. MemberOfTheNewRep

MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 6, 2002
    Några frågor:

Varför ser Holm ut att gå på cellgift?

Varför har ingen talat om för killen med hockeyfrilla att det är år 2002?

Varför påminner Tomas Jenkos tränare om killen i PET-flaskereklamen?

Varför talar öststatsländernas kvinnliga tävlande med mansröst?

5. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja du new republic det var bra frågor.

Holm tänkte väl gå på fotbolls modet som var inne för ett år sedan då alla raka sig om ni inte kommer ihåg det så var det bl.a. Henke Larsson, Fredrik Ljungberg och David Beckham.

Ja Jan Janku kan verkligen inte vilken frisyr man ska ha. Men va då är man tjeck så lever ju alltid hockeyfrillan ?[face_plain]

Hon som snacka med mansröst, det luktar doping tycker jag men jag hoppas verkligen att alla är rena i detta mästerskap det är inte skoj med fuskare :mad:

Mannen i petreklamen måste jag har missat eller så går reklamen på någon kanal som jag inte har :(

6. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Min dotter (5 år nästa vecka) har deklarerat att hon är kär i Christian Olsson (3-steg-fantomen) [face_love]

Gulligt va?

7. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Kval för damernas höjdhopp i kväll...

8. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja CO är ganska bra Jedi-W, vilken kär dotter du har som tycker om honom ;)

Ja ikväll så går Kajsa vidare tills finalen på söndag och Carolina Klüft har visst startat bra i sjukampen hoppas hon håller hela vägen ut :)

9. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Ja Kluft är duktig, frågan är hur bra hon håller i senior sammanhang....

10. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Hon har Europaårsbästat för i år.

Missade allt igår och missar det mesta ikväll också. Så jag kan inte vara lokalpatriotisk och heja på Sanna Kallur i häcken.

11. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Som jag har sagt innan så ser det ljust ut för Klüften hoppas hon håller hela vägen :)

Ja vi får inte glömma våran talang i 100 m häck, klart jag ska sitta och hålla tummarna för att hon kommer till final och tar någon medalj. Guld däremot tror jag inte hon fixar men vem vet ???

Nä dax för mig att gå in och kolla på när Kajsa kvalar och när Klüft avslutar den första dagens grenar i sjukampen.

Sen får vi hoppas på att man hör våran nationalsång när CO kliver högst upp på prispallen :)

12. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    "Sen får vi hoppas på att man hör våran nationalsång när CO kliver högst upp på prispallen"

Jo, när Kolmonoxid (CO) stiger upp på pallen så får du i alla fall inte höra den Indiska eller japanska nationalsången om de inte gör väldigt fel och lägger på fel skiva vilket kan hända (jag har jobbat på radion så jag talar om erfarenhet).

13. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja du vargman jag mena ju Christian Olsson men jag tror nog du har rätt i det iaf :D

Nä idag ska Klüft ta en medalj eller ska vi hoppas på det minsta att hon gör så bra hon kan så får vi se om det räcker hela vägen :)

Iaf spännande kommer det att bli :D

14. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Hurra!!! Guld och nytt juniorvärldlsrekord för Klüft!!!!!

15. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag kunde tyvärr inte föjla friidrotten igår för att jag var borta, men vilken chok :eek: jag fick när jag såg i tidningen att Klüft hade tagit GULD och nytt juniorsvärldsrekord :D

Sen läser jag i tidningen, hon är ju bara 1 månad och några dagar äldre än mig. Ja det är ju roligt att dem som verkligen satsar fullt ut på en idrott lyckas, men för en egens del så kan man nog inte bli något inom idrotts branchen längre :( Jag som drömde om fotbollsproffs men vem har inte gjort det ?[face_plain]

Idag är det sista dagen i EM och vi har ju Kajsa som hoppar final 15:20 och kan vi få ett GULD till då eller ???

Iaf detta EM:et har blivit väldigt lyckat hittils har vi tagit 2 GULD 1 SILVER 1 BRONS så JediLynx hade rätt i att det skulle bli ett framgångsrikt EM med många medaljer. :D

Men vad är ett EM jämte ett OS och ett VM ???

16. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Vi får ju nästan ett guld till, eftersom finnen som vinner maratonloppet är från Åland.

17. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Där gled Kajsa över 1.98 med... Snacka om att ge lite extra spänning till tävlingen... Lited komiskt att man behövde klara 190 cm för att gå till final men bara 189 för att få bronset... :)

GULDET GICK TILL KAJSA!!!! *HURRA*

Starkt jobbat av Carolina Klüft igår och förrgår med... *GULD och Junior-Världsrekord*

3 guld, 1 silver, 1 brons...

18. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja kan det bli bättre ??? :D

3 GULD 1 SILVER 1 BRONS :D :D :D HURRA !!!

Vilken ryssare det blev i höjdhoppet men ryskan gjorde ju rätt men inte va det skoj inte. Men vad gjorde det när våran Kajsa klarar 1,98 så himla vackert i tredje och sista :D

Ja det var en sensation att finnen vann maraton men som du säger OA så är han ju mer svensk än finne eller är Åland mer finsk än svensk ???

Nu är EM slut väldigt snart ska snart in och höra våran sköna nationalsång :)
    Om jag nu ska sammanfatta detta EM så måste jag helt klart säga att vi gör vårat bästa EM på mycket mycket länge om vi nu gjort något bättre iaf tror jag inte det :D

Tack för alla trevliga timmar och åter igen måste jag glädjas åt att se Sverige ganska högt upp i medaljligan eller vad kom vi ???

Iaf 3 guld 1 silver 1 brons är inte fy skam för ett land med nära 9 miljoner invånare :D

19. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    VD, det här är vårt bästa EM sen 1946!

Det var lite nervöst med höjdhoppet, men tänk vad skönt det var!!!!! Jaghoppade nog nästan en meter själv när hon tog 1,98.

20. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Skrämmande egentligen att man vet att man kan gå raklång under ribban och de hoppar över den... Jag är 190 cm så bronsmedaljörena hade jag fått i pannan men Kajsa hade ju seglat förbi mig och jag hade nog inte ens känt viddraget... *Imponerande*

21. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja du har så rätt i det OA tackar för infon :D

Ja du vargman till och med hon som kom sist hoppa över mig så att jag inte hade känt något vinddrag. ;)

Men det är imponerande helt klart men tänk då på Stefan Holm killen är inte längre än 1,75 tror jag och han hoppar 2,30 det är grymt imponerande. Kajsa är jag oxå grymt imponerad över hoppas att hon snart slår världsrekordet på 2,09 men det tar nog några år [face_plain]

22. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    hmm... Det är inte dåligt att hoppa 230 cm.. :)

Fast Carolina har ju redan hoppat längre än vad Kajsa gjorde i den åldern.. Så där har vi en tjej som kommer att hoppa högt... väldigt högt...

23. Ms_Kenobi

Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

Registered:
    Feb 22, 2002
    *vågen*

24. Vader_Darth

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ja Carolina Klüft hade ju fått brons i dagens höjdhopp :D

Hon är verkligen en framtidstjej hoppas hon utvecklas bra och att hon verkligen satsar fullt ut :D

25. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Det lär hon göra.. om inte några hemska skador sätter stopp för hennes framfart...

Thread Status:
Not open for further replies.