main
side
curve

Ologisk och plötslig kärlek

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Corporal_Antillies, May 17, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corporal_Antillies

Corporal_Antillies Jedi Youngling

Registered:
    May 17, 2002
    Var det nån annan än jag som tyckte det kändes mäkta underligt att Padme blev så hopplöst förälskad i Anakin plötsligt. Tidigare har hon först prioritera sitt uppdrag framför honom, gjort honom till åtlöje ett flertal gånger genom att nedvärdera honom... vad var det som hände med Padmes känslor plötsligt när hon blev fångatagen? Det är nåt skumt...

2. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    Kärlek är väl inte alltid logisk?

3. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Läs boken om aotc så förstår du bättre.

4. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag tyckte också att det gick lite väl fort för Padmé att ge efter för sina känslor för Anakin.

5. Viktor

Viktor Jedi Youngling

Registered:
    May 15, 2002
    Jag skulle nästan vilja säga att kärlek väl ALDRIG är logisk?
    Så jag tycker inte alls att man behöver förklara varför Padme förälskar sig i Anakin. :)

6. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    Jag tycker det verkar som om känslorna fanns där hela tiden, men att hennes logiska/politiska tänkande satte stopp för det.

Det enda som hände när hennes känslor plötsligt blommade upp var att hon struntade i att tänka med huvudet och tänkte med hjärtat istället. (Det var väl poetiskt uttryckt :))

7. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Det är sant, kärlek om något är väl ologisk, men jag håller ändå med om att det kom lite väl plötsligt.

8. Lars_Muul

Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

Registered:
    Oct 2, 2000
    Anledningen till att det kom plötsligt var att de plötsligt skulle dö.

9. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    hmpf! anakin är ju inte ens snygg! =P

10. wishnud

Registered:
    Oct 21, 2001
    Haha!

Vänta bara tills Queengodess läser det :p

11. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    anakins äkta hälft dock..... *Drägglar*

Error: Only 1 kåtbock per minute is allowed.

12. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Efter att ha sett AOTC en andra gång håller jag med Lars_Muul. Deras förestående död är förklaringen.

13. Lady__Vader

Lady__Vader Jedi Youngling star 1

Registered:
    Nov 4, 2001
    Ja, jag tog det själv så att Padmé var kär i Anakin, men var mer strikt. Orsaken har vi fått veta, Anakin=Jedi, Padmé=Senator. Men hon insåg när de skulle avrättas "nu ska vi dö, och jag vill inte dö utan att få säga att jag älskar Anakin". Det är vad jag tolkade det hela.

Och att många säger att Anakin är långsam och fumlig och levererade kassa raggningsrepliker i kärleksscenerna. Jag tyckte det var passande. Tänk på att han är en jedi. Jedier är inte tillåtna att ha kärleksrelationer. Dessutom har han aldrig haft någon relation tidigare. Han är tonårig. Han har varit kär i Padmé sen flera år, tänk er hur laddat det blev för Anakin, se hur svettig och nervös han var innan, trots att han har jedi-färdigheter. Så inte att undra på att det blev som det blev.

14. cool_leia

cool_leia Jedi Youngling

Registered:
    May 16, 2002
    ja vist komer kärleken av sig kälv när man inte märker det [face_love]

15. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    men han är fortfaramde ful!

16. Lady_Kat

Lady_Kat Jedi Master star 2

Registered:
    Feb 13, 2002
    Portman sade själv: "Let's face it. She likes him for his looks..." eller nåt liknande.

Själv tycker jag också att det är konstigt att hon faller för honom så himla snabbt. Först säger hon typ att han är som den där lille pojken som hon träffade på Tatooine. Sedan är hon plötsligt dödskär i honom...

:)

17. Aleia

Aleia Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Hon avslöjar ju inte sig själv.. d faktiskt ganska bra... Att inte låta Anakin tro att han kan få allt ser jag det som. Hn kasnke va rädd. VIlle inte starta någon som inte skulle bli av.
    Anakin visste ju inte att hon älskar honom.
    Men herregu va Anakin stötte på henne... en liten tänd envis kåtbock hehe
    Ne bara skojar ;)

18. Lars_Muul

Registered:
    Oct 2, 2000
    Så här är det:
    Padmé var ju ganska intresserad av Anakin redan i TPM och när hon såg honom igen kom den gamla goa känslan tillbaks, men när han verkade vara kvar i 9-årsstadiet insåg hon att det nog bara var en tonårsförälskelse.
    MEN, när Anakin visade att han trots allt vuxit upp, ja då blev det som det blev :)

19. Corporal_Antillies

Corporal_Antillies Jedi Youngling

Registered:
    May 17, 2002
    Jag ringaktar definitivt inte kärleken och dess mystiska sätt att drabba all och envar, men Padme våndas inte ens när hon måste "förneka" sina känslor. Kommentaren innan de kommer in arena, kommer helt omotiverat och hon är helt plötsligt helsåld på lille Annie. Sedan ser jag inte vad han gör för att imponera på Padme...förutom att vara tjurig, barslig och sådär lagom crazy (rider barbacka på odjuret på gräsängen). För övrigt tycker jag inte man måste läsa boken för en film för att se samband och tanketrådar i en film. Jag står kvar vid min åsikt och tror på teorin att Anakin använder "Jedi-mindtrick" på Padme för att få henne att älska honom.

20. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    When love strikes.. insanity follows closely after..

21. Lars_Muul

Registered:
    Oct 2, 2000
    Och en sak till: Padmé har, som f d Naboo-drottning och numera Naboo-senator, lärt sig dölja sina känslor väl....

22. wishnud

Registered:
    Oct 21, 2001
    Ni förstår väl ändå att Anakin och Padmé umgås mer än dom scenerna som visas i filmen?

23. Lars_Muul

Registered:
    Oct 2, 2000
    Gör de? Nä, det tror jag inte....

8-}

24. wishnud

Registered:
    Oct 21, 2001
    Meh, varför hackar min cd!? :eek:

Men eran diskution pekade på att ni inte visste det :p

25. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Hackar din CD!!?? Du har mina fulla sympatier.. Stackars, stackars wish. :(

Jag läste igenom serien idag och jag måste säga att deras kärlek kanske inte är så fruktansvärt ologisk ändå. Som många har påpekat här så trodde de ju båda att de skulle dö. Jag får återkomma med mer kommentarer när jag sett filmen igen.

Thread Status:
Not open for further replies.