main
side
curve

Pieniä kysymyksiä elämän tarkoituksesta ja muusta

Discussion in 'Archive: Finland' started by Chickadee, Oct 1, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chickadee

Chickadee Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jul 11, 2003
    Sori jos/kun kyselen liikaa ja liian vaikeita, mutta filosofiset höpinät kiinnostavat minua.

Pohditteko koskaan elämän tarkoitusta, ja mikä se teidän mielestänne on?
    Mitä tavoitteita olette asettaneet omalle elämällenne?

En vastaa kysymyksiini itse vielä, vaan sitten kun olen nähnyt teidän mielipiteenne asioista.

2. TK-46_Duke

TK-46_Duke Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 23, 2002
    Pohditteko koskaan elämän tarkoitusta, ja mikä se teidän mielestänne on?

Ainakin biologian näkökulmasta se lienee lisääntyminen ja lajien kehittyminen, mutta mutta.. jaa-a.. miksi sillä pitäisi olla joku tarkoitus? Kun periaatteessahan kuitenkin koko "elämän tarkoitus" on ihmisen luoma käsite, joten minä en ainakaan sillä mitään suurta ja mystistä tarkoitusta näe. Täällä sitä vain ollaan ja eletään. With no reason.

Mitä tavoitteita olette asettaneet omalle elämällenne?

Hmm.. kaipa ne on ne perinteiset hyvä ura ja perhe. Ja tuohon ensimmäiseen on hiukan reilut 7 päivää keksiä aikaa vastaus, sillä pitäisi päättää opiskelemaanko vaiko sotilasuralle. Jälkimmäinen ainakin kansainvälisissä joukoissa tarjoaisi kivaa palkkaa mutta huonona puolena tietty sotaan joutuminen jonnekkin päin lähi-itää tai afrikkaa. Vaikeaa vaikeaa.

3. KYP_DURRON85

KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

Registered:
    Apr 20, 2003
    Hmmm...elämän tarkoitus?
    Ei tietoa,mutta kai se on se nautinnon,hyvän elämän ja rakkauden yhdistelmä. En minä paljon moisia ajattele.

Päämääränä olisi löytää ammatti josta todellakin nauttii ja saa mahdollisesti hyvää palkkaa,pitkä ja hyvä elämä...rakkaan löytäminen olisi kanssa ihan mieluisaa..mitä muuta tästä elämästä kaipaisikaan?

4. Chickadee

Registered:
    Jul 11, 2003
    Oma ajatukseni elämän tarkoituksesta on lähellä Duken kantaa. Eläinten ja kasvien tehtävä näkyy olevan ehtiä lisääntymään ennen kuin ne tapetaan, ja siinä se. Ihminen on mielestäni vain eläin muiden joukossa (vaikkakin hyvin älykäs ja kehittynyt), eikä elämän tarkoituksena ole muuta kuin suvun jatkaminen.

Minusta on jo useiden vuosien ajan tuntunut, ettei omalla elämälläni ole tavoitetta. Ei ole mitään sellaista suurempaa päämäärää mihin tosissaan haluaisin tähdätä. Lapsena oli joitain unelma-ammatteja, mutta nyt minä en ole ollenkaan varma toiveammatistani enkä muustakaan mitä elämältäni haluan. Paitsi että en tosiaankaan halua perhettä.

Tahtoisin vain että tämä elämäni kuluisi äkkiä loppuun ja näkisin, onko kuoleman jälkeen jotain vielä, kuten reinkarnaatiota tai helvetissä kärvistelyä.

5. ISD_Devastator

ISD_Devastator Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 11, 2002
    42
    Minullahan ei tunnetusti ole elämää, joten tavoitteeni olisi hankkia jonkunlainen ammatti, työpaikka jossa viihtyy ja sen saman junnaaminen eläkeikään saakka. Vapaa-ajalla hörhöillen ja kolmen kaverin kanssa asioita tehden. Enpä sen kummempaa enää maailmalta kaipaa. Kaiken muun osalta olen jo heittänyt toivoni.
    Sitten kun kuolen, kuolen. Ateistina näen sen näin. Sitten joskus torsoni saa vaikka polttaa ja levitellä johonkin missä se ei enää koskaan aiheuta kenellekään minkäänlaista kuvotusta tahi ärsytystä.

6. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Himmel, kun ei eilistä postia saa enää editoida...
    "Paitsi että en tosiaankaan halua perhettä"
    Vannomatta paras, jos vaikka omaa äitiäni ajattelen, tuon ikäisenä oli äitikin päättänyt, ettei ikinä mene naimisiin ja lapsia nyt ei ainakaan hanki.
    Ja kuinkas nyt? Meitä on 5.
    Tiedä sitten, vaikka heti huomenna päässäsi jokin sanoo *naks*.

7. TK-46_Duke

Registered:
    Jan 23, 2002
    Off topic:

Tuosta editoinnista... kun täällä ei kuitenkaan montaa postailijaa ole ja varsinkaan täällä ei ole ketään sellaista, kuka ei osaisi käyttäytyä hyvän maun rajoissa, niin vapautetaanko foorumiin rajaton viestien editointi?

8. Chickadee

Registered:
    Jul 11, 2003
    "Tiedä sitten, vaikka heti huomenna päässäsi jokin sanoo *naks*."

Jos tuo oli sä-passiivi, niin ihan OK, mutta jos puhut minusta, niin 'naksia' ei tule.

Duke: Pystyykö niinkin tekemään? Tuo oli uutta minulle.
    Minulle käy miten vain tuon editointiasian suhteen.

9. TK-46_Duke

Registered:
    Jan 23, 2002
    Pystyykö niinkin tekemään?

No en kai ehdottaisi sellaista, jos se ei olisi mahdollista? :)

10. AUNTIE_JEDI

AUNTIE_JEDI Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    Tavoitteeni omalle elämälleni on se, että vanhana voin hyvällä omallatunnolla katsoa taaksepäin ja todeta, että paska juttu, mutta tulipahan tehtyä. Kuullostaa todella kliseiseltä, mutta haluan elää siten, ettei tarvitse katua mitään.

Niin ja tietysti mittavata tavoitteeni on käydä mahdollisimman monessa maassa...

11. Chickadee

Registered:
    Jul 11, 2003
    "Pystyykö niinkin tekemään?"
    "No en kai ehdottaisi sellaista, jos se ei olisi mahdollista?"

Sovitaan että se oli retorinen kysymys, johon ei tarvitse vastata, jolloin vastauksesi oli turha ;)
    Päätä sen mukaan, miten muut kuin minä sanovat.
    [/off-topic]

12. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    "mutta jos puhut minusta, niin 'naksia' ei tule."
    Sitähän et koskaan tiedä. Jos tulee niin tulee.
    Vaikka heti huomenna ruokakaupan jonossa.
    Sitäpaitsi minä en puhu/kirjoita sä-passiivissa. Tietääkseni.

Duke: toki. Ainakin niin pitkäksi aikaa kunnes toisin tarvitsee.
    //Ed: Hihii, ihan sika jees! Kiitti. (heti piti kokeilla)

13. TK-46_Duke

Registered:
    Jan 23, 2002
    Olkaapas hyvä, aikarajaton editointi.

14. Zap

Zap Jedi Youngling star 1

Registered:
    Jan 29, 2002
    Monty Pythonin tuotannosta löytyy myös Elämän Tarkoitus:

Now, here's the meaning of life. M-hmm. Well, it's nothing very special. Uh, try and be nice to people, avoid eating fat, read a good book every now and then, get some walking in, and try and live together in peace and harmony with people of all creeds and nations.

Elokuvasta 'The Meaning of Life' (1983).

Thread Status:
Not open for further replies.