main
side
curve

Starwars "symboler"

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Colicoid, Jun 28, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Colicoid

Colicoid Jedi Youngling

Registered:
    Jun 28, 2005
    Hej!
    har tänk att tatuera in en av, vad kallar man dom, "symbolerna" från star wars. Alltså de som syns på x-vingar och liknande (har jag för mig), de finns i vissa böcker, som symboler för under vilken tid boken utspelar sig, hmm, svårt att förklara, är nog bara jag som är lite bortkommen=P...hittar ingen bild på nätet för jag vet inte vad jag ska söka efter men om någon förstår vad jag menar så kommer frågan: Nån som vet om de har någon annan betydelse än den i star wars, var de kommer från från början eller om de är helt påhittade, dels för att det kunde vara kul att veta men dels också för att det inte är så kul att göra en tatuering och sen få reda på att den också betyder nåt helt annat.. tacksam för svar....bye!

2. Charlii

Charlii Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 16, 2005
    Antar att du i första hand tänker på Rebellernas/Nya Republikens logga, men den vet jag faktiskt inte var den kommer ifrån...
    Imperiets/Jediorderns logga påminner visserligen om olika typer av "ödeshjul" som dyker upp i olika kulturer, men jag kan inte se någon direkt negativ betydelse.
    Fast, så är jag ju inte symbolforskare heller.

Vilken symbol du än väljer så kan du i alla fall vara säker på en sak: Du lär inte vara ensam om att ha den...

/Charlii

3. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Du kommer som sagt inte vara ensam om att ha den tstueringen om du väljer en av de symboler som finns i Star Wars. Lättaste är kanske att söka på "Rebel insignia" eller "Imperial insignia" sedan finns ju även t.ex. "Mandalorian" och "Black Sun" om man vill ha som tatueringar (har sett alla dessa i olika tatueringstidningar). Själv har jag tänkt ha rebel och imperieloggorna på vaderna så småningom.

4. TK518

TK518 Jedi Youngling star 1

Registered:
    Jul 13, 2004
    Symbolernas värde/betydelse är det nog endast George Lucas och hans design departement som vet.. och kanske en och annan SW författare som kommit på något eget.. vem vet.. inte jag i alla fall..

5. Colicoid

Colicoid Jedi Youngling

Registered:
    Jun 28, 2005
    mmm, har sett att många har sådana. Vad jag egentligen vill ha är en tattoo av en Droideka men de verkar tyvärr vara föör komplexa för att tatuera, vill ju inte att den ska flyta ihop efter några år=(.. får se vad det blir, finns ju så mkt man vill ha...svårt svårt..

6. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Naboo Royal Seal/Amidala's emblem är ju annars en av de absolut bästa märkena i den där galaxen. ;)

7. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag gillar ju rebell insignian, bär den runt halsen i rent guld! :)

Jag letade ganska mycket när jag skulle ta fram förlagor/mallar till guldsmeden, scannade nog en del också. PM:a en mailadress så kan jag skicka över om du behöver.

Jag hittade inget i mina efterforskningar som tyder på att det skulle ha någon annan betydelse men jag tycker personligen den påminner starkt om en klassisk fågel Fenix symbol.

8. Jedi_Sith_CHAN

Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

Registered:
    Oct 25, 2005
    Någon som vet hur Black Sun symbolen kom till? (Liknar inte den symbolen någon annan symbol också?)

Thread Status:
Not open for further replies.