main
side
curve

Svenska Star Wars serietidningen, nerlagd

Discussion in 'Archive: Sweden' started by -Padawan-, Jul 14, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. -Padawan-

-Padawan- Jedi Master star 2

Registered:
    Jun 15, 2002
    Den svenska Star Wars serietidingen har hela året varit under nerlägningshot(Detta har vi fått reda på genom Jane Hellander på sw.nu, inte av Egmont själva). Nu har hotet uppfyllts, Star Wars tidningen finns inte längre. Men inte har vi kunder blivit informerade om detta. Vad vi har fått reda på är att Tidningen skulle ha legat i våra brevlådor den 9:eek:nde Juli men icke. Jag bjuder in er att kämpa mot Egmonts dåliga sätt och vår Favorittidnings överlevnad på:

http://www.starwars.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2480

Upp till kamp, så här ska vi inte behöva bli behandlade!

2. J_a_w_a

J_a_w_a Jedi Youngling star 2

Registered:
    Mar 14, 2002
    Detta är inte rättvist! :mad:

Vi måste göra nåt åt det! Mitt förslag var att skriva en namnlista eller nåt liknande till egmont, så det fattar hur många köpare av tidningen de har!

*snyft*

3. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag tror att de vet bättre än någon annan exakt hur många läsare de hade eftersom det var de som sålde tidningen. Går de i konkurs så beror det på en sak och endast en sak: För lite läsare. Det är inte första gången en bra serietidning går i graven. Jag är en stor Conan fan och jag har sett den tidningen gå i graven 3 gånger. Inte hjälper det att jag prenumererar och att många kompisar gillar den. Det kostar tyvärr att driva en tidning och finns det inte tillräkligt många som är berädda att köpa tidningen så försvinner både annonsörer och intäkter och helt plötsligt står man där med en produkt som bara kostar och inte smakar. Tyvärr... Jag sörger det oxo.

Sverige är tyvärr en marknad för smal för att sci-fi och fantasy tidningar ska fungera. "Darkness" fanns under något år, "Stjärnornas Krig" gick i KK, "Conan" som jag tidigare nämnt, Ett otal Marvel tidningar: Punisher, Hulken och Marvels Universum. Alla dessa är serier som fungerar fint i USA men som är alldeles för smala för sverige... det är nog tyvärr så att man får fortsätta med att köpa direktimporterade serietidningar...

Jag köper import serier men mest för att de serier jag vill ha inte finns i Sverige.

4. J_a_w_a

Registered:
    Mar 14, 2002
    Men hur får du tag på dom från USA då? Åker du över nån gång om året o shoppar? [;)]

5. Grand_Moff_Qorl

Grand_Moff_Qorl Jedi Youngling star 1

Registered:
    Jan 1, 2002
    Jag säger....... nu blir jag lite upprörd

6. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Import! Nu jobbar jag ju i en bokhandel så vi har ju leverantörer men annars är Presstop.se att rekomendera eller sci-fi bokhandeln. :)

Tolka inte min förra post fel, jag är oxo jätteledsen att star wars tidningen har lagts ner. Och visst blir man grinig att den längsta förvarningen man kan få är en liten text i sista nummret där det står att det inte kommer fler tidningar... :(

7. MemberOfTheNewRep

MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 6, 2002
    Well, nr. 2 damp just ner i brevlådan och det är dystra nyheter de kommer med.

8. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Så nu är det definitivt??? :_| :_| :_|

9. J_a_w_a

Registered:
    Mar 14, 2002
    MemberOfTheNewRep har du fått en del 2 alltså? :eek:

10. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    :( Och då är det ett faktum...

11. MemberOfTheNewRep

Registered:
    Feb 6, 2002
    Så här skriver de (jag har kortat ner meningarna lite på vissa ställen):

Vi VET att det tyvärr inte kommer några fler nummer av denna tidning under 2002.

Vi VET att försäljningen av de två nummer som finns kommer att avgöra tidningens framtid.

Vi VET att vi kommer veta mer i höst.

Efter 1 oktober 2002 får ni VETA besked om den fortsatta framtiden om ni mailar till starwars@shmj.egmont.com

12. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Okay, det var luddigt... "Vi antar att vi kanske eventuellt inte kommer får fortsätta misstänker vi... typ..."

13. Jedi_Mystic

Jedi_Mystic Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 29, 2002
    Jag hoppas att den får fortsätta! Den är ju bra! :(

14. -Padawan-

-Padawan- Jedi Master star 2

Registered:
    Jun 15, 2002
    Vi måste ju kunna göra åtminstonde nåonting för att påverka. Åtminstonde maila Egmont och berätta att tidningen betyder något för oss.

15. J_a_w_a

Registered:
    Mar 14, 2002
    Vi kanske kan lägga upp en röstning på forumet eller till båda 2 forumen och sedan visa den för chefen på egmont? :)

16. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Jo, gör det men jag tror inte att det kommer att förvandla minustecken i deras bokföring till plustecken... :(

17. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Tyvärr...

18. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Liksom Maladour köper jag importerade tidningar (framför allt för att de trycker de flesta svenska tidningar på matt papper...! Argh, artistiskt mord!) men tycker att det är synd att de lägger ner Star Wars...personligen saknar jag Darkness, som de faktiskt tryckte på bra papper. Nu får man köpa Witchblade om man vill läsa Darkness...*suck*

19. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Fast Witchblade är ju lysande... fast bäst av Turner är ändå Fathom! :)

20. _Madeleine_

_Madeleine_ Jedi Youngling star 3

Registered:
    Jul 17, 2002
    Fanns det en svensk sw-serietidning???!!!
    herrejesus vad efter jag är....

21. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Åh, det gär ingenting alls...*Kee låstas inte om att hon inte har någon som helst aning av vad Fathom är till att börja med)

Witchblade...nja. Jag brukar vanligen (och det här menar jag verkligen) inte bry mig om att tjejer alltid är ritade med jättesmala midjor och jättestora bröst, men i Withcblade är proportionerna så förskjutna att till och med jag reagerar.

När vi ändå talar om svenska serier måste jag säga att det är trevligt att se Crossgen som svensk serietidning (även om "du menar KORSGENERERING! låter så dumt...)

22. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Ja, håller helt med du! Kul att Crossgen har nått sverige men jag vet inte om jag kommer köpa dem på svenska för det...

Nu tillhör ju jag den skaran som tycker felproportionerade tjejer aldrig har skadat... i serietidningar i alla fall... ;)

23. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    "Den skaran" - du menar den som stavas "killar"? *skakar på huvudet* Ni har aldrig varit kloka...fast ganska söta...

24. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    :D

Vi behöver inte tänka. Det sköter ju ni tjejer så mycket bättre så vi ägnar våra dagar med att gå omkring och analysera viktigare saker... Som flugans flygsinne, CD samlings katalogisering, mat och fortplantning i allmänhet...

25. MemberOfTheNewRep

Registered:
    Feb 6, 2002
    Men is just walking around, looking around. - Jerry Seinfeld

Thread Status:
Not open for further replies.