main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

"Bästa" Sith Lord, respektive Jedi. (larvig topic, men debattvänlig) ** EP3 Spoilers**

Discussion in 'Archive: Sweden' started by TheLastOfSkywalker, May 24, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TheLastOfSkywalker

TheLastOfSkywalker Jedi Youngling

Registered:
    Apr 29, 2005
    The Most Powerful Jedi (In Hexalogy)

- MASTER YODA is powerful, wise, and have a very high midi-chlorian level. He is not the best forceuser in the galaxy, and not the best lightsaber user, but fairly not doubt that he is the strongest Jedi, gives Dooku a hard game. Also gives Sidious to maximum, but can't make it the whole way.
    - ANAKIN SKYWALKER is ofcourse the second, everybody knows that if he would've
    been a Jedi Master with experiance, he would become more powerful than Master Yoda.
    - MASTER OBIWAN KENOBI manages to survive against Maul, he even manage to "kill" Anakin, but not because of skills, mostly because of Anakins overconfidense.
    - MASTER LUKE is ofcourse a Jedi kngiths of great values, the child to Anakin which is the choosen one. In the movie he is well trained, but he only manage to "defeat" Vader because Vader is inside a lifepack suit, and have lost his great Lightsaber style.
    - MACE WINDU great lightsaber fighter, even manage to survive a duel against Sidious, but can't hardly take it in the end.

The Most Powerful Sith Lords (In Hexalogy)

- DARTH SIDIOUS, ofcourse he is the most powerful Sith the galaxy ever witnessed, he defeats, both Luke (with lightning) Yoda (fighting) and passivly Vader, cause of his forcelightning.
    - DARTH VADER, sure he is the choosen one, but can't stand up to the emperor alright. He manage to kill him Palp while he is taking care of Luke, and not in a fair fight. He is growing old, and when he is about 30 years, I believe he would've rock Luke even when he has studied the ways of the Jedi.
    - DARTH TYRANUS, manage to survive 2 Jedis against him on Geonosis, both Obiwan, and Anakin who by now was only a padawan. Take care of Obi Wan in Grevious ship. But fairly can't stand up to the choosen one, the Jedi Anakin Skywalker.
    - DARTH MAUL yes he is a fighter, not that old, and not that experianced, can't use force powers that good, kinda lucky to kill Qui-Gon, but will later be killed by Obi Wan.

There is no doubt that the Expand Universe will have more powerful forceusers. More powerful Sithlords have existed. So even Jedi Masters, but this ranking is based on the Star Wars movies.

Agreed?

Skrev det på engelska för vi diskuterade i ett annat forum, vad har ni att säga om saken, kan man ranka upp det? Vad tror ni, jag skulle vilja ha era synpunkter och reflektioner

TheLastOfSkywalker

2. Swedish_Sith

Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

Registered:
    Oct 29, 2002
    Tveksam till Sith-rankingen där... både Darth Bane och Exar Kun lär ju ha sparkat stjärt i sina dar...

Men om man ska hålla sig till enbart filmerna så stämmer det väl ganska bra?

3. Charlii

Charlii Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 16, 2005
    Iaf. bättre än en lista jag såg för någon dag sen som påstod att Vader var mäktigast av alla Jedis och Sith som vi ser i filmerna... riiight...

/Charlii

4. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    Hrm... Jag tycker i alla fall att Luke är den bästa.

5. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Jag med... Go Luke!!
    I övrigt låter väl listan vettig.

6. TheLastOfSkywalker

TheLastOfSkywalker Jedi Youngling

Registered:
    Apr 29, 2005
    jag säger inte att min är suverän, jag vill höra vad ni tycker också :)

7. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag börjar mer och mer luta åt att Mace Windu är den mäktigaste Jedin i filmerna. Han klarar ju Kejsaren bättre än Yoda gör (om inte Palpy "filmar" för att få Anakin att hjälpa honom).

Skulle man gå på EU så är väl kanske Jacen Solo mäktigast (NJO).

8. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    Håller med där om Mace Windu, antagligen den bästa Sabel Svingaren i galaxen. Sen om man skall se till vem som är "starkast" i kraften är det nog Yoda. Men jag är övertygad om att Mace hade gått vinnande ur en match mellan han och Yoda, även Anakin.

9. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    Det är ju jäkligt svårt att avgöra vem som är den bästa jedien. Det är så många aspekter som spelar in. Hur stark är man i kraften? Hur duktig är man på att kanalisera kraften? Svinga ljussvärd? Empatiförmåga? osv osv osv. Of all the above så är det lätt Yoda som är den bästa jedien genom tiderna, för han har en hööög nivå av alla dessa egenskaper. Mace kanske är liite bättre på att slåss, men det har snarare med ålder att göra. Och han är mycket sämre pedagogiskt sett iom hur han behandlar Anakin och hans osäkerhet.

Thread Status:
Not open for further replies.