main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Bus!!!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Jedi_Mystic, Jun 30, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi_Mystic

Jedi_Mystic Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 29, 2002
    Här ska det handla om tokiga bus....Ni kanske har syskon? Dom kanske har gjort nåt tokigt bus som ni vill berätta om eller er själva det är vilket som.

Min lillebror är tokigaste busunge i hela världen och gjort många bus:
    Som t ex Han går fram till okända damer och frågar om han får lukta på deras hand.
    Han ville laga mat så han tog en kastrull och tog gamla makaroner och kaffesump. Så var det klart! ;)

2. MYSTIC_KNIGHT

MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 19, 2002
    Jummy!!! *håller handen för munnen*
    Men man får väl berätta vad man själv gjort för bus också va? :p

3. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    aum... njae... räknas idiotprylar som grejer från Jackass som bus?

4. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    maladour håller du oxå på med sånt bus? har ådragit mig en del stukningar och dyl. pga av sånt..

5. Killkenny-Kenobi

Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 9, 2002
    Kastade sten på en husvagn när jag var mindre så en ruta gick sönder.

6. J_a_w_a

J_a_w_a Jedi Youngling star 2

Registered:
    Mar 14, 2002
    Hehe...min farsa använde en del bus som liten...

här kommer ett dåligt: (ja jag kunde inte komma på nåt bra just nu! :D)

Man skriver på en lapp "Vänd endast vid nödfall"

"offret blir då nyfiken och vänder på lappen"

han/hon läser då..."endast vid nödfall, pappskalle!"

Hmm...ganska dåligt :D

7. nUkK

nUkK Jedi Youngling star 1

Registered:
    May 6, 2002
    jag har gjort ett roligt några gånger..

man häller ut en (ganska tun) sträng av bensin/annat bra brännbart över en väg..
    sätter sig å väntar..(gärna gömd) bil kommer, innan den passerar tänder man så dom åker igenom en eldridå..skitkul...sen..spring för livet..alt..cyckla

annat kul är "jackass" saker..vi har några ordentligt bra på film..
    klassiska kundvagnen som jag fick spricka i foten av, men körde vidare..
    kontorstol i ramp...
    platta med hjul på att åka nedför långa branta backar..ajaj skrapsår..

m.m.

8. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Se om man genom att köra så fort som möjligt ner för en backe med en BMX kan välta en bajamaja genom att krocka med den? Räknas det? (skall prova med en ramp innan nästa gång, tror om man träffar högre upp så får man den ur balans..)

Se hur långt man kommer om man hoppar av Eka's brygga med en Opel Kadett av årsmodell 1968.

Se om det går att hoppa över alla klassens tjejer med en trimmad Yamaha DT50.. (enda som 100% har lyckats, 22m skolrekord :D )

The list goes on...

9. J_a_w_a

Registered:
    Mar 14, 2002
    Hmm...det med bensin verkar lite smått farligt...kan bilen verkligen inte skadas när den kör igenom? :D

Jackass....USCH! Skador...heh

10. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    lite småbus:

Lägga ett gammalt ben från en hare på spårvagnsrälsen så spårvagnen va rejält nära att spåra ur och vi fick en utskällning av chaffören via högtalarsystemet.

ställa sig med förtäckt ansikte på en väg så att inga bilar kan köra förbi och chafförerna även där blir svinförbannade.

11. Kuang-Eleven

Registered:
    May 7, 2002
    Hitta ett riktigt stort kontorshus med hiss. Åk hela vägen upp. Vänta tills klockan 15:55 o stig sedan in i hissen. Nu kommer alla tjänstemän som slutar 16:00 att börja åka hiss, varpå du trycker på alla knappar som finns så att hissen stannar på varje våning, och insisterar på att tala om vilken våning ni närmar er, för de andra passagerarna och din osynlige vän Herman.

12. Killkenny-Kenobi

Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 9, 2002
    Kasta snöbolar med sten i på glasrutor är roligt med...

Eller när min morsa var i sin tonårs era så gick hon och ett par polare till Rådhuset med en stege, klättrade upp och vände bokstäverna så det stod: Dårhuset

13. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    va sägs om att välta en vatten baserad bajamaja så man riktigt hör svallvågen inuti när skiten o allt bara flyyyter ut... mums...

14. J_a_w_a

Registered:
    Mar 14, 2002
    HAHAHAHAHA *garvar*

Det vore nåt ja!

Kanske vi kan göra det på den ev. nya sw träffen? :D

15. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Man kan annars binda fast ett långt rep runt någon bajamaja som står vid en parkeringsplats och sedan binda fast den vid kofångaren / dragkroken på en bil som när föraren kör iväg får en liten "husvagn" efter sig...

Extra bra effekt om man spelar in det med videokamera och lägger ut en hemsida med sina dokumeterade busningar... :)

16. MYSTIC_KNIGHT

MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 19, 2002
    Okej.. Väldigt mysiga skämt...;)

17. Kuang-Eleven

Registered:
    May 7, 2002
    För bäst effekt med bajamajor.. skaffa armens knallskot.. tänd på.. släng ner i "utsugningshålet" på baksidan när någon sitter i (stäng efter dig)... SPRING! övertrycket kommer ta vägen nånstans.. o det finns bara en öppning till...

18. Darthis

Darthis Jedi Youngling

Registered:
    Jun 10, 2002
    Ett bra bus e att ta ett tomt mjölkpaket hälla i filmjölk och vatten (så att det ser ut som mjölk). Sen e det bara att vänta på att någon ska dricka.

:D

19. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Hmm... jag tycker mig ana en viss åldersskillnad här. Jag tycker inte att särskilt många av dessa "bus" låter roliga, snarare omogna och taskiga. Å andra sidan kanske jag hade tyckt annorlunda för tio år sedan.

Nä förresten, det hade jag nog inte. Välta en bajamaja? Wee! Not. [face_plain]

Bra bus är något originellt och fyndigt och som båda sidor tycker är hysteriskt roligt, även om offret/offren kanske inte uppskattar det på en gång. ;)

20. Jedi_Mystic

Jedi_Mystic Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 29, 2002
    *garvar* Även om dom var omogna och taskiga så var dom roliga....Jag själv har inte gjort så mycket bus mest lillebror och min storasyster. Skriv allt bara det handlar om bus.Andra bus som lillebrorsan har gjort var att fastna i torktumlaren, i Handfatet(ville simma som stora stjärnor) och att stoppa en pirog i videon (pappa var inte glad). :D

21. Jabbas-playmate

Jabbas-playmate Jedi Youngling star 1

Registered:
    Oct 28, 2001
    Någon som sa bus? Jag är PÅ. :D

22. Kuang-Eleven

Registered:
    May 7, 2002
    O vad tycker du är roligt då JediLynx?

Vi väntar med späning på att se en lista på lite "mognare" bus...

Mognad hindrar inte folk från att ha roligt.. (väljer o inte skriva resten)

23. MemberOfTheNewRep

MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 6, 2002
    Vill man så behöver man inte förnedra andra, oskyldiga människor bara för att få sig ett skratt. Jag själv skulle sätta det skrattet i halsen. Sätta ett knallskott i utsugningshålet på en bajamaja tycker jag inte låter riktigt vettigt. Känner man personen och vet att denne kan ta skämtet så är det väl inga problem men rör det sig om helt okända människor så tycker jag bara att det är sjukt.

24. Kuang-Eleven

Registered:
    May 7, 2002
    Sant, men vem har sagt att man skall göra det på okända människor?

Mycket av dagens och tidigare komik bygger på en gemensam faktor, skadeglädje. Det kan förefalla ganska udda egentligen, men tyvärr är det så. Monty Python, Mr Bean, tja, många av vad tidningar refererar till som duktiga komiker sysslar med jusst det.. tom Albert o Herbert som var ganska omtyckt av de flesta bygger på just det..

Att folk således tycker att just saker relaterade till detta är roligt är varken omoget eller egentligen konstigt. Alla har sin typ av humor.. Att skriva att någon är omogen för att dom uppvisar en dragning åt det ena hållet inom komik är lite onödigt..

Nu hoppas jag att ni som enbart anklagar andra för att vara omogna eller konstiga etc, kommer med egna konstruktiva förslag ist för att se ner på andra..

25. MemberOfTheNewRep

MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 6, 2002
    Som jag sa så kan skämtet vara okej om personen, man utför det hela på, känner en själv. Drabbar det helt anonyma människor så beror det ju på hur långt man drar skämtet. Radioprogrammet Hassans busringningar drabbar ju oskyldiga människor men det är väldigt kul eftersom det håller sig inom en rimlig gräns för hur långt man får gå.

TV4 programmet Ursäkta röran gick ibland för långt. Ett exempel där de INTE gick för långt var när de åkte till en golfbana för riktiga snobbar och störde utslagen. Ett harmlöst skämt eftersom golf inte är särskilt livsviktigt.

Som det KillKenny skrev om sin mamma att hon ändrat skylten till Dårhuset, det var ett mycket bra bus eftersom det drabbade några som säkerligen förtjänade det. Bus och ironi kan alltså tjäna som samhällskritik och när de gör det så är de geniala.

Ett "bus" KAN alltså gå för långt om man förnedrar okända människor samt om man inte är beredd att ta ansvar för sitt skämt efteråt, genom att t.ex. ställa upp bajamajan igen och torka upp skiten som säkert någon annan får göra istället. När man står där på knä så skrattar man kanske inte längre.

EDIT: Monty Python, mr. Bean och Albert och Herbert är alla TV-program och innehåller därför inga riktiga människor, endast karaktärer och skådespelare. DÄRFÖR kan man skratta åt den skadeglädjen. Skadeglädje i verkliga livet är svårare att skratta åt.

Thread Status:
Not open for further replies.