main
side
curve

De(n) næste film man kan glæde sig til...

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Jan 28, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

Krede Jedi Padawan star 4

Registered:
    Sep 20, 2000
    Efter min mening så plejer engelsk humor at være bedre end den amerikanske, som til tider er lidt for åbenlys og er for meget *blink blink*.. det er kun for sjov...

Den ser ihvertfald meget sjov ud, du kan se en trailer i .avi format her

Jeg har forresten lige set THX-1138 Director's cut. Meget mærkelig film, måske lidt for experimentel for min smag.

Dialogen er ret vanskelig at forstå til tider, og folk taler i lang tid om ting som kun har tal navne... F.eks brug nu den 234 før han 45779, og hvad er den 676 til?

Det er lidt trættende i længden. Klipningen og tempoet bærer også præg af at den er fra 70'erne. Det går sygeligt langsomt indimellem, når man er vant til nutidens klip hver 5 sekund, og en stram historie-fortæller stil.

MEN når alt dette er sagt, så er det faktisk en ret god film, til trods for før nævnte irritations momenter, så skaber den et uhyggeligt fremtids scenarie hvor folk er tvunget til at tage stoffer for ikke at at have følelser (Equilibrium/Cubic anyone?). Stemningen af det sterile slave samfund er vildt fed.

ILM har gjort et utroligt flot arbejde med de nye effekter, de bliver aldrig forstyrrende for historien, men gør den meget mere levende og realistisk end hvad de mangelfulde 70'er effekter gjorde. Specielt THX's flugt fra politiet til sidst, er fantastisk flot lavet.

Der er ikke meget Star Wars over den, men man genkender som fan straks en masse sjove ting som GL har genbrugt i sit epos. F.eks er de ansigtsløse politi-robotter en direkte forløber for Imperiets stormtroopers. De ynder også at snakke om forskellige teknologiske ting som har navne som TX-16 og den slags. Deres stemmer minder endda meget om Stormtroopernes. Mange af kameravinklerne er også meget lig dem i Star Wars.

Der er også et tidspunkt hvor en politimand siger over radioen 'I think I ran over a Wookiee back there'.
    Så ordet Wookiee optrådte faktisk i THX-1138, FØR Star Wars. HUSK DET! Trivia fans ;)

2. Lord_Coras

Lord_Coras Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg er blevet udvalgt til at deltage i en testscreening af Dear Wendy. :D
    Den er skrevet af Lars Von Trier og instrueret af Thomas Vinterberg. I hovedrollerne findes Jamie Bell og Bill Pullman.

3. JN327

JN327 Jedi Padawan star 4

Registered:
    May 2, 2002
    Hvad laver man til en testscreening?

4. Lord_Coras

Lord_Coras Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 26, 2001
    Ser filmen og udfylder et spørgeskema.

5. JN327

Registered:
    May 2, 2002
    NÃ¥ ja, det slog mig lige for 10 sek. siden.

6. Mr_Mundi

Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

Registered:
    May 24, 2002
    Weird, de gange jeg er blevet inviteret til testscreening har der ikke stået noget om titlen eller de medvirkende ud fra den filosofi at man ikke må møde op med en forudindtaget mening.

Jeg fik ikke invitation til testscreening, men jeg har fået denne:

----------

Bridget Jones tilbage i herlig fortsættelse

Kære VIP-medlem

Fredag den 19. november kommer Bridget Jones: På Randen af Fornuft ? fortsættelsen til Bridget Jones Dagbog ? endelig til Danmark.

Som vi plejer, når der kommer en go 2'er arrangerer BioZonen maraton i 8 biografer landet over.

I ugen op til premieren viser vi Bridget Jones 1 & 2 i forlængelse af hinanden.

Prisen for de to film er 95 kr. pr. billet

I pausen byder vi i Bridgets ånd på et glas rødvin og lidt chips.

Tag din ven/veninde eller kæreste under armen og kom til efterårets sjoveste og hyggeligste maraton:

Bridget Jones 1+2

Tirsdag d. 16. nov. 2004
    Kl. 18.45 i BC Odense ? sal 1
    Kl. 18.45 i BC Aalborg ? sal 1
    Kl. 19.00 i København - Palladium, sal 1
    Kl. 19.15 i BC Ã…rhus ? sal 1

Torsdag d. 18. nov. 2004
    Kl. 18.45 i Esbjerg, sal 1
    Kl. 18. 45 i Herning, sal 1
    Kl. 18.45 i Taastrup, sal 1
    Kl. 18.45 i Hillerød, sal 1

Alle steder foregår det i sal 1 og der vil være en pause på ca. 20 min. mellem de to film.

Vi servereret et glas rødvin (el. sodavand) og chips, når du viser din billet.

I Bridget Jones: På Randen af Fornuft finder vi Bridget, hvor vi forlod hende for godt tre år siden: forblændet og lyksalig i armene på den skønne advokat Mark Darcy.
    Mark er den perfekte kæreste, men alligevel går der ikke længe før Bridget opfinder alverdens konflikter og overbeviser sig selv om, at han før eller siden forlader hende. Hvilket ifølge Bridgets selvdestruktive logik jo er ret forståelig, da hun jo både er buttet, påståelig og pinlig at have med ud.

Så da Mark får en ny assistent ved navn Rebecca, som ligner en supermodel og selvfølgelig også både er begavet og succesrig, bliver Bridget rigtig nervøs. Samtidig får hun et nyt job, hvor hun skal bevise sit værd - og forude venter hendes livs mest kiksede ferie. Og da det ser allerværst ud, dukker Bridgets tidligere boss, playboyen Daniel Clever, pludselig op...

Bridget Jones: På Randen af Fornuft er baseret på forfatterinden Helen Fieldings bestseller roman af samme navn. Trekløveret fra den succesrige 1?er er med igen:
    Renée Zellweger er atter det uheldige og elskværdige single-pige-ikon, som alle kvinder kan identificere sig med. Hugh Grant er den lidt for kække Daniel Clever, der oser af uforpligtende sex. Og endelig spiller Colin Firth den charmerende og tolerante kæreste, der med stor tålmodighed må lægge øre og ryg til alle Bridgets småhysteriske anfald.

Du kan læse mere om Bridget Jones 2: På randen af fornuft på BioZonen.dk eller på filmens hjemmeside

Billetterne sælges 95 kr. pr. billet og er inklusiv et glas vin + chips i pausen.

- Husk at gemme billetten, efter snippen er revet af!

NB: Der vil selvfølgelig være sodavand i stedet for vin til gæster under 18 år!

Billetterne kan bestilles fra fredag d. 8. okt. 2004 kl.14.00 på 70 13 12 11.

Det er altså ikke muligt at bestille billetter via Biobooking.dk eller Biozonen.dk.

Billetterne kun kan afhentes mod forevisning af VIP-kort og de skal senest afhentes en uge fra bestillingsdato!

Bemærk: maratonforestillinger giver kun ét BioZonen-besøgspoint!

The perfect boyfriend. The perfect life. What could posssibly go wrong?

Vi elsker Bridget Jones-film!

Med venlig hilsen
    BioZonen.dk

P.S. Denne mail kan ikke besvares.

----------

Det er ikke noget jeg selv er interesseret i, men det kunne jo være, at nogen af Jer andre er. Hvis I ikke har VIP-kort, så kan jeg godt være behjælpelig ved afhentning af billetterne.

7. JN327

Registered:
    May 2, 2002
    Tak for tilbuddet, men [face_sick]

8. P-Nille

P-Nille Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 30, 2003
    jeg takker også nej...

9. Darth-Floyd

Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Apr 5, 2003
    Krede: Der er også et tidspunkt hvor en politimand siger over radioen 'I think I ran over a Wookiee back there'.
    Så ordet Wookiee optrådte faktisk i THX-1138, FØR Star Wars. HUSK DET! Trivia fans

I min søgen efter svar til OT triviaen fandt jeg lige følgende på IMDb:

The name Wookiee came about as a result of an accident. When San Francisco DJ Terry McGovern was doing voice-over work on _THX 1138 (1970)_ for George Lucas, he made a blunder and exclaimed, "I think I ran over a wookiee back there." Lucas, confused, asked what he meant by the term. McGovern admitted that he didn't know and added that he simply made it up. Lucas never forgot the cute word and used it years later in Star Wars.

10. Krede

Registered:
    Sep 20, 2000
    Fedt, :D Man skal ellers have en rimeligt stor bil for at køre over en fuldvoksen Wookiee. Det må ellers være meget fedt at kunne prale med at have givet navn til en Star Wars race...

11. Krede

Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg skal se både 'The Bourne Identity' & 'The Bourne Supremacy' i dag sammen med en kammerat.

Jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg ser frem til det, ikke fordi jeg ikke kan lide action-agent film - tværtimod, men fordi jeg bare ikke kan forestille mig Matt Damon som overbevisende actionhelt... For mig ligner han stadig en 16-årig knægt der går i gymnasiet.

Er filmene noget værd? og endnu mere vigtig er Matt Damon god i rollen?

12. Paranorina

Paranorina Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg synes Bourne Identety er fed. Om man så kan lide den slags "agent"-film, er så en smagsag, jeg er heller ikke så vild med dem, men lige den her kan jeg godt lide. Skal selv ind og se 2'eren i aften :D

13. Krede

Registered:
    Sep 20, 2000
    Cool - bare så længe der er 'smæk for skillingen - så går det nok :D

14. Krede

Registered:
    Sep 20, 2000
    Wow, Bourne filmene er ret gode! Jeg syntes godt om etteren, men det var helt klart to'eren der var min favorit. Damn den biljagt til sidst er den næst-bedste jeg har set nogensinde... Utroligt!

(Den bedste jeg har set er den i Matrix Reloaded, men den er vist også umulig at toppe)

15. Paranorina

Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg kunne nok bedre lide 1'eren, rent plotmessigt men det er jo smag og behag. Jeg synes de brugte lige rigeligt camera-shakes i 2'eren, istedet for at koridinere nogle ordenlige kampe og biljagte efter min smag.

EDIT: Det er sjovt som det altid er de film man glæder sig mindst til at se, der bliver de største glæder! :D

16. Mr_Mundi

Registered:
    May 24, 2002
    Jeg kan bedst lide denne version - og jeg har set de to med Matt Damon.

17. Krede

Registered:
    Sep 20, 2000
    Richard Chamberlain - tsk tsk... Ham kan jeg ikke tilgive for Indiana Jones rip-off'et 'Kong Salomons miner'.

Ja der blev godt nok brugt en del håndhold kamera i kampsekvenserne og biljagterne. Det irriterede mig kun under håndkampene, i den sidste biljagt syntes jeg det var ret fedt, det fik det hele til at virke extra voldsomt og samtidigt mere virkeligt. Jeg følte det næsten som om jeg sad på bagsædet indimellem.

18. Paranorina

Registered:
    Nov 14, 2001
    Tja det er jo så smag og behag, og jeg synes stadig det var en total fed film :D Mener jeg engang læste rygter om en 3'er. Hvis bare de holder kvalliteten, så klager jeg ikke.

Er jeg den eneste der er vildt hyped på Der Untergang? Den tyske film om Hitlers sidste dage i førebunkeren?

IMDB

Officiel hjemmeside med trailer

19. JN327

Registered:
    May 2, 2002
    nej, jeg er skuffet over at den endnu ikke er kommet herhjemme. Den ser meget spændende ud, set ud fra et historisk synspunkt.

20. Paranorina

Registered:
    Nov 14, 2001
    Den kommer til foråret. Håber bare vi for den før Amerika [face_devil] ..Hvis de da ikke allerede har fået den :(

21. Mr_Mundi

Registered:
    May 24, 2002
    Indiana Jones rip-off'et 'Kong Salomons miner' ???:eek:

Hvis vi skal bevæge os ud i det, så burde der da ikke være nogen tvivl om hvilken historie der kom først af Indiana Jones og Kong Salomons Miner!

Robert Ludlum's historie om Jason Bourne er en trilogi og da Matt Damon er meget glad for rollen, og filmene samtidig har succes, så er der næppe nogen tvivl om at den sidste bog i trilogien også bliver filmatiseret.

Det virkelige spørgsmål er så om de er pengegriske nok til at digte videre selv, så der kommer mere end de tre film.

Historierne i de to versioner af The Bourne Identity er ikke helt ens, så hvilken der følger bogen bedst ved jeg ikke lige, men jeg synes bare at versionen med Richard Chamberlain virker bedst. Måske fordi den er længere, så man får bedre indblik i personerne.
    Jeg dog også godt lide de to film med Matt Damon, og ligesom Krede, så synes jeg også at 2'eren er bedst.

22. Krede

Registered:
    Sep 20, 2000
    [face_laugh] Kong Salomons Miner fra 1985 med Richard Chamberlain som Allan Quatermain, har vist ikke meget at gøre med H. Rider Haggards roman af samme navn. :p

Men på sin vis er det fedt at den er så politisk ukorrekt og gennemført latterlig.

- Kannibaler som rent faktisk putter folk i en kæmpe gryde og snitter grøntsager hen over dem...

- Negerstammer som lever med hovedet nedad i træerne.

- Og enorme edderkopper ala den i LOTR (som vi alle ved lever i Afrika).

23. Mr_Mundi

Registered:
    May 24, 2002
    Det skal jeg ikke kunne sige, jeg har vist kun set den én gang for mange år siden. Men fordi der er noget tegneserieagtigt over filmens fremlægning, så ændrer det jo ikke ved den basale historie.

24. Paranorina

Registered:
    Nov 14, 2001
    Bare for at være besværlig så synes jeg Allan Quatermain filmene er kanonfede :p

25. JN327

Registered:
    May 2, 2002
    På deres egen måde, ja. Men de måler sig ikke med Indy.

Thread Status:
Not open for further replies.