main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Det officiele danske off topic board

Discussion in 'Archive: Denmark' started by snailwalker_DK, Oct 26, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

Krede Jedi Padawan star 4

Registered:
    Sep 20, 2000
    DOH!! jeg havde håbet på at der ikke var nogen der havde set det :p

Nåh ja, lidt desperat har man jo lov at være...

2. Paranorina

Paranorina Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 14, 2001
    Hehehe jeg så det også ;)

Alle ved jo at Star Wars og Star Trek fans absolut ikke kan holde hinanden ud, og det er komplet umuligt at være fan af begge dele på en gang! :p

Læste engang på YJCC, om en der havde fået slæbt en pige hjem der også var SW fan, men uheldigvis var hun fundamentalitisk canonist(eller hvad det nu hedder), og gik amok over de EU bøger han havde ståene [face_laugh] Hvor uheldig kan man være?

3. Mr_Mundi

Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

Registered:
    May 24, 2002
    PÃ¥ dette tidspunkt vil jeg gerne lige indsparke en fodnote:

Det er min opfattelse, at mange er hoppet med på "hvis jeg kan lide A, så skal jeg hade B" uden egentligt at have givet "B" en chance.

Så jeg vil da gerne springe ud af skabet, og sige at jeg både kan lide A og B - øhh Star Wars og Star Trek.

Ja, jeg har set alle Star Trek-film og de serier, som har været vist på dansk fjernsyn. Og der er da helt klart crap imellem, men generelt set, så synes jeg at det er nogle udmærkede film/serier.

Det virker bare som om at mange personer (set fra vores side) slet ikke vil se Star Trek fordi de har hørt at Star Wars-fans og Star Trek-fans hader hinanden og hinandens film/serier. Og nogle ser en eller to film og et eller få afsnit af en serie hvorefter de afskriver det som noget værre L***, men omvendt, hvor mange kan ærligt sige, at de vil blive hooked på Star Wars, hvis de kun havde set EP1 eller Ewoks-tegneserien?

Som jeg ser det, så er Star Trek bare sci-fi-film, som så meget andet og jeg kan godt lide sci-fi-film, så jeg ser ingen grund til at afskrive det bare fordi navnet ender på "Trek".

Med det sagt og med håbet om at reducere slag og spark næste gang vi ses, så vil jeg da lige sige, at det absolut er Star Wars, som ligger mig nærmest. Jeg kunne aldrig finde på at
    - ligge i kø til en Star Trek-film (som jeg gjorde til AOTC, selv om det kun var et lille døgn).
    - troppe op til udgivelsen af en Star Trek film/serie (som jeg gjorde med EP1).
    - være medlem af en Star Trek-fanklub (som jeg har været det af DSF).
    - købe merchandise fra Star Trek-filmene/serierne (som det vel er Jer bekendt at jeg gør med Star Wars)
    (Og dog - hvis jeg havde alle Master Replicas-effekter i Star Wars-serien, så kunne jeg nok godt finde på at købe Signature-effekterne fra Star Trek-serien).

*Slår en paraply op og skærmer sig mod indkomne rådne æg og tomater*

4. Krede

Registered:
    Sep 20, 2000
    Mundi: [image=http://www.jerk.net/Trekkie.gif]

;)

Nej jeg har ikke noget specielt imod Star Trek, det er bare ikke mig. Mest pga. at jeg synes at Star Trek ikke har noget eventyr over sig. Star Wars derimod er nærmest Fantasy i rummet, hvilket er en genre som altid har appeleret mere til mig end sci-fi.

Men du skal ikke høre noget ondt for det, jeg har da også snuset til det et par gange, men det var ikke mig.

5. Mr_Mundi

Registered:
    May 24, 2002
    Jeg kunne bedre lide blotterversionen af mig :( :cool:

Det er vel også derfor Star Wars kategoriseres som adventure mens Star Trek kategoriseres som science fiction ;)

Mit indlæg var nu ikke myntet på nogen personligt herinde, da jeg ikke mindes om der er nogen her, som har sagt at de har set en eller ingen film/serieafsnit i Star Trek-serien og derefter ment at det er noget bras. Men jeg har hørt fra flere, at de efter at have set lidt ellet intet Star Trek har affærdiget det som værende noget L***.

Det er ikke fordi jeg vil pådutte nogen en smag de ikke har, men jeg synes ikke, at man kan affærdige noget, hvis man ikke kender det. Med mad, der kan man tage en bid og vurdere, at det kan man ikke lide, men hvis man siger det samme efter at have set en enkelt film/serieafsnit (eller slet intet) af Star Trek eller nogen anden filmserie for den sags skyld (f.eks. James Bond eller Star Wars) så føler jeg, at man gør det på et for tyndt grundlag. Alle filmserier og serier i det hele taget har sine gode og dårlige manuskripter/instruktører. Jeg mener derfor blot, at man bør give det en chance med to eller tre film afhængig af seriens størrelse. Hvis man ikke gider mere efter 20 min. af første film, så fred med det, men hvis man render rundt og skræpper op om at det er noget L***, så mener jeg at man bør have et noget bedre grundlag.

Men som sagt - det er bare min mening.

6. Paranorina

Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har aldrig rigtig kunne tage nogle af de kanaler der kom Star Trek på, og da det kørte på TV2 var jeg for ung til at værtsætte det. Desuden er jeg også elendig til at følge med i TV-serier. Under de rette omstendigheder kunne jeg sikkert næmt have blevet en trekkie, da jeg godt kan lide de få afnist jeg har set, og Star Trek universet er spændene, og jeg elsker tech-babble!
    Mundi har ret i det er en myte at man ikke kan være fan af SW og ST på en gang, det vil være det samme som at sige man ikke kan være SW og LOTR fan på en gang, og det går da vist fint nok.

7. JN327

JN327 Jedi Padawan star 4

Registered:
    May 2, 2002
    Jeg har heller ingen problemer med Star Trek. Hvis der kører en ST film eller serie i fjernsynet så kan jeg sagtens finde på at se den. Uden problemer.

Men jeg ville aldrig, som Mundi nævner, gøre noget aktivt for at støtte op om ST aktiviteter.

Jeg er bare lidt skuffet over den ensporethed der er i ST universet. Alle væsener er stortset humanoide i en eller anden form, og det er de samme problemer de render ind i gang på gang, bare med forskellige tekniske betegnelser.

8. Darth-Floyd

Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Apr 5, 2003
    Mundiiiiii..... :eek: :eek: :eek: :eek:

Jeg tror jeg må have fat på Mod Squad´en, og snakke seriøst om at få dig bannet for disse udgydelser ;) :D og du må vist hellere se at få bestilt en togbillet til Göteborg :p

:)

Jeg laver bare sjov :D

Jeg så selv et par af filmene A long time ago, og husker "ham med de spidse ører" ;) og var der ikke noget med at han døde i en af filmene og vendte tilbage i en senere film ?

Jeg må tilstå at jeg aldrig har interesseret mig meget for #### #### (mod edit: watch your language kid, or you will find yourself floating home) så mit grundlag for ikke at kunne lide konceptet er lidt tyndt

9. JN327

Registered:
    May 2, 2002
    Jeg har lige oplevet det mest underlige. :confused:

På vej hjem i S-toget fra Jersie til Nørreport, sad jeg alene i en kupé. På Karlslunde station ser jeg at der står 3 unge piger som går ind af døren bag mig. De snakker og er væsentlig højrøstede. Så går skydedørene op og den mest larmende pige buldrer ind med en pistol i hånden. Hun peger på mig, mod ansigtet, og siger at hun vil have en cigaret, og "giv mig en cigaret". Hendes to veninder fortsætter lidt frem og sætter sig et par sæder fremme, men i samme kupé.

Jeg forklarer at jeg ikke kan give hende en cigaret da jeg ikke ryger. Derefter siger hun "jeg kan skyde dig", "skal jeg skyde dig?". Så svarer jeg "Det ville være en dum idé". Så viser hun at pistolen virker, ved at tage ladegreb og skyde mod ruden. Som jeg forventede, og erfarede da hun tog ladegreb, drejede det sig kun om en softgun af de billige, men vellignende modeller.

Så sætter hun sig ned overfor mig og spørger, "hvad med handsken, giv mig en halv handske". Igen siger jeg at det kan jeg ikke, og derfor hiver hun fat i min discman og siger "Hvad med discmannen, jeg kan tage discmannen. Hvad med den?".

Så kan jeg ikke styre mig. Jeg tager mit ID-kort etui frem, viser mit arbejds ID og spørger: "Hvad med en civil anholdelse?". Det slår hende lidt ud af den og hun spørger: "Er du en eller anden slags politimand" eller noget i den stil. Jeg forventede at hvis jeg sagde ja og at hun skulle holde op, så ville hun bare blive agressiv, så jeg sagde "nej, jeg driller bare".

Det fik hende til slappe mere af. Så begyndte hun at spørge til mine bukser, men jeg sagde henkastet at det ikke var hendes størrelse. Mens det skete sagde en af hendes veninder at hun skulle tisse, hvilket foranledigede at pigen overfor mig sagde "det skal jeg også". Hun rakte mig sin tændte cigaret og gik væk så der var sæder imellem os. Så trak hun bukserne ned og urinerede midt i S-toget. Derefter gik hun tilbage og fik sin cigaret. Jeg rejste mig og sagde at nu skulle jeg af og ønskede dem en god aften. Jeg havde forstået på dem at de skulle af og derfor benyttede jeg chancen. :D Så gik jeg nogle kupeer frem og satte mig og kørte videre.

På intet tidspunkt følte jeg mig truet af en hende tøsen med pistolen, men når man kommer hjem tænker man altid over om det kunne være gået galt (hvordan ved jeg ikke) eller om man selv kunne have handlet anderledes.

Hvordan ville I have reageret og handlet?

10. Lord_Coras

Lord_Coras Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 26, 2001
    Hehe. Synd for hende at ville snyde en våbenekspert med en legetøjspistol. :p

Hvad ville jeg gøre? Ved det ikke. Inde i mit hovede kan jeg forestille mig at forholde mig roligt og vente på en chance til at vriste pistolen fra hende.

11. JN327

Registered:
    May 2, 2002
    Synd for hende at ville snyde en våbenekspert med en legetøjspistol

[face_laugh]

Ja, pistolen var heller ikke det store problem. Jeg kunne sikkert have lagt hende i benlås før hun havde fået ladt den igen. 8-}

Det er mere situationen jeg fandt underlig. Tænk at opføre sig på den måde, uden tanke for hvad man laver. Og så havde jeg aldrig troet at nogen kunne synke så dybt som at sætte si i fuld offentlighed og tisse. Det er sørgeligt.

12. Paranorina

Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg ville sandsynligvis have handlet ligesom dig, hvis jeg kunne se det var en legetøjspistol. Prøve at forklare narkoluderen jeg ikke røg, og først BAGEFTER tænke over hvad der lige skete, også gå hjem og poste min historie på FFDK.
    Selvom jeg tit har lyst til at svine folk til på det grusomste, behersker jeg mig.

13. Krede

Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg synes at du håndterede det fint, rigtig fint endda. Det var helt sikkert den forkerte person hun havde valgt at true med en softgun, men hun kunne sikkert have skræmt mange andre med den. Fedt at du kunne holde hovedet koldt.

Minder mig om den episode med ham den sindsforvirrede, der truede folk i et tog med to softguns for nyligt.

Sikke nogle sørgelige personer der finder på den slags og så at tisse i en togkupé. Var der kun dig i vognen?

14. Jedi_Wannabee

Jedi_Wannabee Jedi Youngling star 1

Registered:
    Apr 2, 2002
    Ved sku heller ikke hvordan jeg ville have reageret.
    Jeg ville nok også kunne se om det var en softgun.
    Hvis det var en attrap ville det have været umuligt.
    Hvor gamle var de???

Men synes du klarede det flot. De var tydeligvis påvirkede af et eller andet. Så hvem ved hvad de kunne finde på.

Men var der ikke andre som reagerede??
    Var det ikke midt i myldretiden?

Alle de spørgsmål.. :D

15. JN327

Registered:
    May 2, 2002
    Jeg gætter på at de var ca. 14 år. Jeg var helt alene i det kupe afsnit. Hvis jeg skulle have hjælp var der nok nogen rundt om som kunne hjælpe, men det ville kræve at jeg først fik kontakt til dem (og at de var villige til at hjælpe).

Praktisk set var hun heldig at det var mig og ikke en anden hun gjorde det ved.

Hun havde overtrådt våbenloven, straffeloven og var fremkommet med "udtalelser der virker til fremme af frygt andres liv og helbred". Så havde hun gjort det over for en der havde følt sig alvorligt truet så havde det været endnu strengere.

Og lidt info om en civil anholdelse så jeg ikke får ballade for at anspore til at anholde enhver:

Følgende er taget fra retsplejeloven(gældende).

§ 755. Politiet kan anholde en person, der med rimelig grund mistænkes for et strafbart forhold, der er undergivet offentlig påtale, såfremt anholdelse må anses for påkrævet for at hindre yderligere strafbart forhold, for at sikre hans foreløbige tilstedeværelse eller for at hindre hans samkvem med andre.

Stk. 2. Samme beføjelser har enhver, der træffer nogen under eller i umiddelbar tilknytning til udøvelsen af et strafbart forhold, der er undergivet offentlig påtale. Den anholdte skal snarest muligt overgives til politiet med oplysning om tidspunktet og grundlaget for anholdelsen.

Men det er et meget omdiskuteret område, og hvis man bevæger sig derud skal man være pænt sikker på at opfylde kravene og have sin ryg fri.

Ellers kan man altid bruge nødværgebestemmelserne i straffeloven, men det er en helt anden snak.

8-}

16. P-Nille

P-Nille Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 30, 2003
    faktisk overtrådte hun jo loven... det var jo et bevæbnet røveri, sådan set bortset fra at du kunne se at det ikke var en ægte pistol...

tror faktisk at jeg efter alt sandsynlighed var kommet til at grine af hende hvis hun truede mig... eller også et voldsomt skænderi...

17. JN327

Registered:
    May 2, 2002
    Cat-fight. :D

18. P-Nille

P-Nille Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 30, 2003
    yiiir i mudder...

hvad er det dog jeg siger

19. Mr_Mundi

Registered:
    May 24, 2002
    Mudder er godt - hvis der er to kvindelige brydere i det... :D

20. JN327

Registered:
    May 2, 2002
  21. Darth-Floyd

Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Apr 5, 2003
    ;)

Mundi, din frækkert!! :D

Jeg blev engang truet af en narkoman med en kanyle, som hævdede han havde HIV. Det var dengang jeg var i lære, en fredag hvor vi havde længe åbent, og han ville have penge fra kassen. En af svendene i forretningen, et brød på to meter (halvanden over skuldrene) tog ham i hoved og r#v, og smed ham ud af døren.

En ret skræmmende oplevelse, og en temmelig dum handling fra min kollega, men det virkede......

Edit: fiksede lige et par sprogblomster ;)

22. Krede

Registered:
    Sep 20, 2000
    Overskrift på DRs Teksttv:

Par anholdt for drab i Odense...

:eek:

Blev lige lidt nervøs, indtil jeg så at der var tale om to drabsmænd... :p

23. JN327

Registered:
    May 2, 2002