main
side
curve

FanForce Europe-möte 2005 (schema postat)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Sep 1, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag kan dessvärre inte ta mig ner till Stockholm innan själva mötet, men jag tror nog ni kan planera bra även utan mig.

2. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Panik är viktigt för att min kreativitet skall fungera... Iofs har min fransyska redan anlänt den helgen, men hon kan också planera.

3. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Jag måste tyvärr ställa in min medverkan av detta möte . . . :_|
    Har varken råd eller ork. Behöver nyttja min 2veckors-semester
    till att ta det lugnt o vila upp mig . . . :(

4. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Hmm, det känns lite sent, men om vi jobbar på ordentligt när vi väl möts kan det funka. Fler som har synpunkter? Vore ju kul om så många som möjligt kunde komma...

5. Qui-Gina-Jinn

Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jun 2, 2003
    Sig til hvis I har brug for hjælp med noget!

Jeg glæder mig! Der er kun omkring to uger tilbage!!

[face_devil] Dansken invaderer Sverige!!! :p

6. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag sticker på semester nu men jag kanske kan kolla in någon gång innan den 5 aug men det är inte säkert.
    Det skulle vara bra om jag fick ett Sms om vad planeringen blir. jag står fortfarande fast vid att jag kan stå för Fanfilmkväll med mat lördagen den 6 Aug. Vad jag förstod så skulle tyskarna lämna sitt hotell under lördagen så de får gärna stanna fram till småtimmarna hos mig tills det väl är dags för dem att ta sig till sitt flyg, jag har skickat ett PM till Gaiatha om detta. Själv kommer jag att åka till Danmark senare på söndagen 7 aug.

/trevlig sommar

7. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Berg, det låter jättebra. Jag tänkte precis höra av mig till dig och höra om det fortfarande var ok med fanfilmkväll, men det låter toppenfint. :)

Vi får höra av oss.

Så är det ok för alla om vi tar ett planeringsmöte på Sten Sture i Stockholm lördagen den 30:e?

8. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Den 30 juli på sten sture är bra, då kanske tom jag dyker upp ;)

9. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag hör inga protester mot den 30:e, så nu sätter vi att vi samlas den 30:e på Sten Sture, klockan 12. Alla som vill planera kan droppa förbi, vi lär väl sitta där ett tag så om man inte kan komma klockan 12 kan man komma lite senare. Eller ringa mig om man är osäker på om vi är kvar. (Jag kan PM:a mitt mobilnummer till de som vill ha det.)

10. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag har suttit och kollat lite saker när det gäller en tur ut i skärgården. Det är inte så dyrt att ta båten ut, men jag funderar lite på vart vi ska åka. Finns det nån som varit ut i skärgården och har nåt bra tips? Just nu funderar jag på Finnhamn, som ser ut att vara ett trevligt ställe.

Och ni som kommer på planeringsmötet, ta med er alla era bästa idéer! :D

11. Dreadlocked_Wookiee

Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

Registered:
    Oct 7, 2001
    Jag kan rekommendera ett besök på Möja.
    Vi var där ett helt gäng för några år sedan ... spisade kräftor och levde loppan!

Om man som jag älskar fisk så bör man boka bord hos Wikströms.
    De har en trevlig uteservering mitt i naturen, och maten är fantastisk.
    Tror att de har kött också, för den som hatar fisk.

Om det låter för exklusivt så är Möja krog ett bra alternativ.
    De har det mesta på sin meny, och om vädret är fint kan man sitta uppe på taket och käka.

Och om man är riktig äventyrlig kan man söka upp öns original, den gamle sjörövaren Jeppe!
    När vi var där bodde vi på samma gård som han, och det var ingen måtta på historierna han berättade! :)
    Brännvin bjöd han också på, men det var innan den riktiga produktionen kom igång, så han kanske är snålare nu ...

Mer info om Möja finns här och här.

Det tar dock ganska lång tid att åka ut till Möja, så det är bäst att ge sig av tidigt om man ska hinna få ut någonting av vistelsen.
    Eller så kan man fuska och ta bussvägen via Värmdö för att tjäna in lite restid (på tillbakavägen kanske?).

12. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    jag ska jobba till 1, så jag kommer förbi vid 2-tiden och ser om ni är kvar :)

13. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag funderade på Möja, det är just att det tar lite tid att åka dit... klart man kan åka buss också, men Värmdöbussarna är ju så tråååkiga... ;) Nå, tack för tipset Janne, vi får se hur det blir. :)

Right. Jag plitade ihop ett litet, mycket preliminärt, schema. Allt kan ändras om folk vill, men såhär tänkte jag mig:

Tisdag: Senny och Camilla anländer. Eftersom det inte är "officiell" mötesdag så är absolut inget planerat, men nåt hittar vi nog på.

Onsdag: Jule, Michi, Matt, Dom och Manu anländer. Inget planerat här heller, troligen ska vi väl äta middag tillsammans på kvällen. Dock rätt litet.

Torsdag: Första "riktiga" mötesdagen!! Nu ska vi lära känna varann, därför ska vi ha aktiviteter där folk tvingas prata och umgås. Kubb i Tantolunden, minigolf på samma ställe, picknick. Vid dåligt väder spelar vi bowling eller lasergame eller nåt annat. På kvällen går vi och ser RotS.

Fredag: Förmiddagen ägnas åt rundtur i Gamla Stan, vi kollar in St Göran och Draken i Storkyrkan, kikar på Slottet, smiter in på SF-bokis och så. Troligen lunch på Sten Sture. Eftermiddagen är fri från planering, och helt öppen för vad folk vill göra, typ gå och shoppa eller gå på Grönan eller vadsomhelst.

Lördag: Skärgårdstur! Vi tar båten ut till någon ö i skärgården, just nu lutar det åt Finnhamn som jag har för mig ligger ungefär 2 timmars båtresa från Stockholm. Båten avgår nån gång på morgonen (jag har turlista hemma, men innan vi vet vart vi ska och så kan jag ju inte säga exakt tid) och vi åker ut, spenderar lite tid därute, kanske badar om det är fint väder, och sen åker vi hem och är hemma till nån gång på eftermiddagen. På kvällen åker vi hem till Berg och ser på fanfilm och äter middag.

Söndag: Folk reser hem. Inget planerat, men eftersom några åker först framåt kvällen så kanske vi hittar på nåt.

14. Qui-Gina-Jinn

Registered:
    Jun 2, 2003
    Hvor er det dog irriterende at jeg ikke kan være med om lørdagen :_|

15. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    På onsdagen har Liftarens Guide till Galaxen den efterlängtade och överdrivet långt försenade sverigepremiären på bio. Oklart än vilka biografer den visas på och när. Vore kul om vi kunde gå ett gäng.

Hinner vi verkligen både åka ut i skärgården och sen hem till Berg på lördagen? Jag är rädd att vi kommer att anlända hos honom rätt sent. Vore det inte bättre att flytta skärgårdsutflykten till fredagen? Det beror förstås på resmålet hur lång det tar att åka ut/tillbaks och hur mycket tid vi spenderar där borta.
    Förresten.. Berg är väl den av oss som spenderar mest tid i skärgården? Har du några bra tips?

16. Vader_Darth

Vader_Darth Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 14, 2002
    Tror inte många vill se den filmen men man kan ju alltid fråga.
    Detta syftar jag på att den redan haft premiär i många av de länderna där de övriga besökarna på mötet kommer ifrån.
    För visst har filmen haft premiär i England, Tyskland, Spanien och Danmark redan eller ?

När det gäller skärgårdsturen så bör väl det hinnas med om man tar en båt redan vid 8-9 på morgonen så man är där ute runt 10-11.
    Sedan tar man väl några timmar där och äter lunch.
    Åker hem så man är i fastlandet igen runt 17-18 och sedan vidare till Berg.
    Så det tror jag inte blir så stressigt men vad vet jag.

Som Berg har skrivit i ett inlägg längre upp så är han på semster och vet inte om han kommer ha tilgång till nätet innan den 5 augusti.
    Men visst är det väl Berg som spenderar mest tid i skärgården.
    Kan även tänka mig att RF har lite tips men man vet ju inte han har ju flytt staden om man säger så.

17. Qui-Gina-Jinn

Registered:
    Jun 2, 2003
    I så fald vi jeg gerne have lov til at sige at jeg synes I skal tage Skærgårdsturen om lørdagen.
    Jeg skal nå et fly kl. 17 fredag....

18. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag har pratat med både Berg och RF om vart vi ska... vi får se vad det blir av det hela.

Jag tror inte alls att det blir stressigt att ta sig till Berg efter turen. Själva båtresan ser jag även den helt klart som en del av turen, och man behöver ju inte stanna så väldigt länge därborta. Men vi får se. Öhm, förresten, är det någon som kommer på planeringsmötet som har en skrivare och kan skriva ut det där lilla planeringsförslaget som jag skrev? Jag har ingen skrivare här och jag orkar inte skriva om det för hand. :p

19. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Edit: Jag har bokat oss på Cybertown, Mandarin City och på biografen Sergel på torsdag.
    Se mitt inlägg nedan för detaljer.

20. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Hmm.. Jag såg först nu att Pride-festivalen är nästa vecka, och de har ett stort avspärrat område i Tantolunden. Att gå in på festivalen är uteslutet eftersom det är dyr biljett som gäller och de troligen redan är utsålda för länge sedan.
    Risken är att det är för lite plats och på tok för mycket folk för att vi ska kunna ha picnic där.
    (Jag själv hade totalt missuppfattat när det var, och trodde att det var först veckan efter... :confused: )

Vi har pratat om laser-spel tidigare. RogueFan rekommenderade CyberTown på IRC. Ett spel på 20 min kostar 60 kr.
    Jag föreslår att vi har picnic och spelar kubb i närliggande Rålambshovsparken och sen att vi vandrar mot CyberTown på eftermiddagen. Vad tycker ni?

21. Anneleia

Anneleia Jedi Youngling star 1

Registered:
    Feb 9, 2004
    Jag hoppas att ni får trevligt på mötet. Själv kan jag tyvärr inte komma då jag har problem med att gå och stå en längre tid. Jag, och min framtida mini-jedi :), får väl följa med på nästa möte var det nu än kommer att hållas.

22. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Hmmm, om vi klär ut oss i våra SW-kläder kanske vi kan smälta in på Pride...? ;)

Rålambshovsparken har jag ingen aning vad den ligger, men jag litar på stockholmaren. Det låter bra. Såhär ser programmet ut just nu, efter vårt lilla planeringsmöte i Stockholm.

Onsdag
    Folk anländer. Inget är planerat, men jag och Camilla kommer att anläda till Stockholm någon gång på morgonen för att möta upp med Julia och Michi från Tyskland som kommer in mitt på dagen någon gång. Vi checkar in dem på vandrarhemmet, och sedan hittar vi väl på nåt. På kvällen kommer Matt och Anthony från UK, och vi checkar in dem och går sen och äter nånstans. Jag avviker så småningom för att plocka upp Manu (från Spanien) på Arlanda. Ingenting är egentligen riktigt planerat eftersom det inte är officiell mötesdag, men nåt kommer vi nog hitta på, så om man vill hänga med är det bara att höra av sig till mig. :)

Torsdag
    Vi samlas klockan 9:30 på Stockholms Centralstation, vid Spottkoppen. Därefter är det avfärd till Rålambshovsparken, där vi har picknick, spelar kubb och lär känna varandra riktigt ordentligt. Skulle det visa sig att det spöregnar hittar vi på något annat, förslag är något museum (många museer i Stockholm är gratis nuförtiden, helbra!) eller gå och bowla. Därefter går vi och spelar Lasergame på Cybertown.
    På kvällen går vi och äter på en Mongolian Barbecue, och alla som vill komma på detta, säg till DL, eftersom han ska boka bord åt oss. Efter maten traskar vi allihop iväg till Filmstaden Sergel för att se Revenge of the Sith, och en hel del av oss kommer att vara utklädda! Så, har du en kostym, ta gärna med den. :D Även detta vill vi ha in anmälningar till, så vi kan boka biljetter. Kontakta DL.
    Kostnader:
    Jag tänkte att jag köper lite blandade picknicksaker, som lite bröd, dricka, ost mm. Detta blir gemensamt och alla som kommer betalar lite för detta. Det kommer gå på ca 20 kr/person.
    Lasergame kostar 60 kr för 20 minuter, och det är naturligtvis helt frivilligt att vara med på detta. Var dock inte rädda för att ni är dåliga, ingen kan vara sämre än mig, det kan alla som spelade med mig när FFS spelade senast intyga.
    Mongolian BBQ vet jag inte vad det kostar, men antagligen inte så dyrt.
    Biljett till RotS går på 100 kronor med bokningsavgift. (Eller 50 kr om man har ett sånt här fint litet rabattkort som en del av oss har... ;))

Fredag
    Vi träffas 9:30 (preliminärt...) på Centralstationen, precis som igår. Därefter ska vi turista lite i Stockholm. Exakt vad vi gör bestämmer vi under torsdagen, vi pratar helt enkelt ihop oss lite då om vad folk vill se och så. Vi kommer i vart fall vandra runt lite i Gamla Stan, och vi kommer besöka Storkyrkan och titta på St Göran och draken, en häftig trästaty. Föreslagna saker är också att besöka Slottet samt att klättra upp i Stadshuset och titta på utsikten. Lunch inmundigar vi nere i de stämningsfulla stenvalven på Sten Sture.
    Eftermiddagen är helt fri från planering, och här får folk helt enkelt göra vad de vill. Om folk vill gå och shoppa, eller gå på nåt museum, eller gå på Gröna Lund (vilket jag är helt för... :D) eller nåt helt annat. Vi planerar inget i alla fall.
    Kostnader:
    Storkyrkan: 25 kronor i inträde
    Slottet: Olika kostnader beroende på vad man vill se
    Stadshuset: 20 kr för inträde till tornet
    Gröna Lund: Inträde 60 kr, åkkupong 15 kr, åkband 235 kr
    Lunch: allt från väldigt lite till lite dyrare, beroende på vad man äter. Jag rekommenderar Sten Stures goda mackor... mmmm... [face_love]

Lördag
    Dags att åka ut i Stockholms vackra skärgård! Jag vet ännu inte när vi träffas, men vi tar troligen en båt som går runt 8.30-9:00 någon gång, så det blir rätt tidigt på morgonen... detta för att vi ska hinna ut och tillbaka innan det blir allt för sent. Vi har inte bestämt vart färden ska gå än, men det finns ju tid att bestämma det. Hursomhelst så kommer vi att äta lunch på vilken ö vi nu väljer, och det kanske finns möjlighet att ta sig ett bad också om man är modig. Vi åker hem på efterm

23. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Lite mer detaljerat om torsdagen:
    9.30: Möte vid spottkoppen. Vi hämtar upp utlänningarna vid vandrarhemmet och sedan tar vi nästa buss eller tunnelbana mot Kungsholmen och Rålambshovsparken.
    ca 15.00: Avgång mot Cybertown. Beräknad ankomst 15.20. Kostnad 60 kr/person.
    ca 16.15: Jag räknar med att vi är klara på Cybertown, om ingen vill spela en gång till ;)
    Jag har lagt till lite tid efterråt till de som vill åka hem (eller till vandrarhemmet/hotellet) och byta om inför middagen (Star Wars-kostym?), eftersom man kan ha blivit lite svettig. Annars hittar vi nog på något att göra. :)
    18.00: Middag på Mandarin City. Sveavägen, tre kvarter från Hötorget och biografen. (där vi åt efter Sollentuna-mässan i höstas). Mongolian Barbecue kostar 119 kr. Flera vegetariska rätter på menyn finns. :)
    21.10: Bio: Star Wars - Episod III - Revenge of the Sith. Sergel sal 9.

Jag har bokat våra utländska gäster, Uppsala-tjejerna och de flesta jag pratat med på allt ovan.
    Guardian Jedi och Wishnud är bara bokade till middagen och filmen.
    Om jag har bokat dig fel eller du vill ändra dig, säg till mig senast torsdag morgon.

Betalning för bio sker till mig, och helst senast under middagen så att jag kan hämta ut de bokade biljetterna i tid. Filmen kostar 95 kr som vanligt, men om du har rabattkort får du köpa själv.

24. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Pga ekonomiska och sociala skäl som dykt upp de senaste dygnen kommer jag inte att kunna delta lika mycket som jag hade hoppats.

Imorgon ansluter jag inte förrän till ROTS kl 21 och kommer alltså inte äta middag med er. Eftersom jag varit utan nätkontakt i några dar har jag inte kunnat säga detta förrän nu. Därför har jag missat att DL ville ha avbokningarna tidigare idag. Jag ber om ursäkt för att jag är lite sen med besked. Jag har kollat av med enji om detta och jag ringer henne på eftermiddagen för att diskutera var jag ska möta er.

Sedan är jag upptagen på fredag från och med ca kl 16 och på lördag dag. Jag åker alltså inte med ut till skärgården.

EDIT: tydliggjorde lite :).

EDIT 2: jag har bevisligen inte helt koll på att torsdag kommer efter onsdag [face_laugh] :).

25. Vader_Darth

Vader_Darth Jedi Youngling star 3

Registered:
    Mar 14, 2002
    Som sagtg det var preliminärt och är därför ändrat till en ny tid.
    Den nya tiden är 10:30 så imorgon(idag klockan är över 00:00)/fredag träffas vi klockan 10:30 på Centralstationen.

Thread Status:
Not open for further replies.