main
side
curve

Göteborgare, förenen eder!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Oct 22, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Vilka bussar är det då? hehehe.... tror inte det är bussarna som går hit ut iaf hehehe :p

2. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    lol! näe surte e väl lite för långt...

3. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    Härmed postar jag här innehållet i ett utskick från goteborg_sw@yahoo.se:
    Star Wars i Göteborg!

Detta är ett utskick från goteborg_sw@yahoo.se med information om vad goteborg_sw@yahoo.se är.

goteborg_sw@yahoo.se är:
    * ett email-nätverk för att sprida information om Star Wars-händleser i Göteborgstrakten.
    * en möjlighet att komma i kontakt med massor av Star Wars-fans i Göteborgstrakten.

goteborg_sw@yahoo.se är INTE:
    * en förening med avgifter och obligatoriska möten.
    * något som över huvud taget ställer krav på dig som ?medlem?

FAQ: (baserad på tänkbara frågor)
    ?? Hur funkar goteborg_sw@yahoo.se?
    --- Det funkart såhär:
    Vi får ett tips på en Star Wars-happening i Göteborgstrakten. Antingen från starwars.nu eller någon av er. (Om du mailar ett tips, var då noga med att ange källan för tipset, så att vi kan kolla upp att det stämmer till 100% innan vi gör ett utskick.) Vi kollar upp fakta och om det verkar vara en seriös happening så skickar vi ut info om det till alla som finns i goteborg_sw@yahoo.ses adressbok.

Vill du ha hjälp med at komma i komtakt med Star Wars-fans kan du maila goteborg_sw@yahoo.se, så kan vi hjälpa dig med ett utskick (om vi anser att din förfrågan är seriös)

?? Kommer jag få en massa spam från goteborg_sw@yahoo.se?
    --- Nej, från goteborg_sw@yahoo.se får du bara utskick om det finns något att meddela.
    Jag skulle inte tro att det blir mer än ungefär ett mail varannan månad. Max.

?? Vad är det för folk som står bakom goteborg_sw@yahoo.se?
    --- Bakom själva utskicken står jag, Mats Björving. (mats@realmotion.nu)

?? Hur blir jag ?medlem? i goteborg_sw@yahoo.se?
    --- goteborg_sw@yahoo.se har inga medlemmar i vanlig mening.
    För att komma med på mail-listan behöver du bara skicka ett mail till goteborg_sw@yahoo.se.

?? Är det helt säkert att det inte ställs några krav?
    --- Ja, det är helt säkert. Däremot får du gärna tipsa om Star Wars-happenings i Götebors-trakten.

Detta var lite korta fakta om goteborg_sw@yahoo.se.
    Sprid gärna detta mail vidare till dina Göteborgs-nära Star Wars-vänner.
    Om du har frågor, maila goteborg_sw@yahoo.se

4. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    Hur många är det som är med på listan för tillfället?

5. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    12 stycken bara.
    Alldeles för få för att kunna motivera en biodag med Star Wars för någon biografkedja.

6. DarthieAnnie

DarthieAnnie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Oct 29, 2001
    Ni har inte lust att skapa ett separat FF Göteborg, isåfall får ni ju hela FF organisationen bakom er.

7. _SithSpawn_

_SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

Registered:
    Dec 14, 2000
    Är det inte bättre om vi håller ihop istället? Det finns ju trots allt inte så fruktansvärt många SW-fans i det här landet. Onödigt att göra de små grupper som finns ännu mindre.

8. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    de här e ju (snudd på) löjligt. när jag (och vargen) kom te forumet i början på året så propagerade vi FÖR ett FF Göteborg men bibelbråxarn och till viss mån obi anne va väl dom som va starkast emot det? nu e de dom som pushar på... loligt loligt egentligen.... jag hänger på de som blir orkar inte engagera mig längre...

9. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Som både Aprentize och jag sade för länge sen: Det handlar inte om att stycka upp FF Sweden... De kommer ändå postas mest på FF Sweden även om vi så fixade en FF för varje landskap...

10. Kuang-Eleven

Registered:
    May 7, 2002
    det finns MÅNGA sw fans i sverige... problemet är att ingen har nån aning om vart dom ska ta vägen...

11. DarthieAnnie

DarthieAnnie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Oct 29, 2001
    Aprentize, anledningen till att jag var emot ett FF Göteborg då var att vi var betydligt mindre, en uppstyckning då hade varit allvarlig.

Jag har ingenting emot att det skulle fungera som i Tyskland. Där så har de huvudföreningen, och sen finns det tre forum under, bara för att det ska vara lättare för folk som bor närmre varandra att träffas oftare, och inte behöva vänta tills "riksmötena".

12. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    har vi blitt så många fler sen dess dock?

13. Effe

Effe Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 8, 2002
    Jag hade ingen anning innan köningen till EP2 var man kunde träffa och snacka med andra SW fans och fick då i kön tips om detta, så SW fans finsn det man måste bara få dem att vetta var vi är utan att smälla upp en helside annons i aftonbladet.

14. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Bästa sättet är väl att meddela folk genomatt prata med dem.. Men man kan även fixa "visitkort" (typ såna jag hade på mässan) och lägga på olika ställen där SW-nördar ofta går... Typ: Tradition, Sci-Fi bokhandeln och såna ställen--

15. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    ja de låter väl som en bra ide... de skulle vi ju göra med sithtemple redan...

16. Kuang-Eleven

Registered:
    May 7, 2002
    sounds like a plan...

17. Effe

Effe Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 8, 2002
    andra sätt had eju varit att försöka få GP att skriva om oss, tex att vi försöker ialal fall fix 30-40 pers och hyra en salong och kolal på SW filmerna som trkkkerna gör, det behöver inte vara en stor salong utan bara ha en, tidningarna brukar ju gilla att skriva om det.

18. Kuang-Eleven

Registered:
    May 7, 2002
    Asså, det kommer inte vara problem att hitta folk tror jag.. jag har massvis med vänner som skulle följa med o kolla på en biokväll med SW.. Man behöver ju som sagt inte vara SW freak hehehe

Zaphod: Har du nån logga eller nåt för sw_gbg? isf kan jag fixa ihop en lapp eller 100 o sätta upp på chalmers ;)

19. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    loggor låter kul... om ingen finns är jag gärna på att göra en!

och förresten så e ju zaphod ganska nära en deal med sandrews om ett starwars maraton på royal om jag inte mínns uppåt väggarna?

20. J_a_w_a

J_a_w_a Jedi Youngling star 2

Registered:
    Mar 14, 2002
    AAAASUMM!!! :D

Tobbe fixar väl lätt ihop en snygg logga...det e han grym på ;)

Men alltså, det vore störtballt om vi kunde fixa en visning på nån bio...helcool asså! :p

21. Aprentize

Registered:
    Jan 15, 2002
    heh tackar för den kommentaren jawan...

och lätt att vi får dra hit hela FFS om vi nu ska ha visning...

22. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    Det låter kul för er göteborgare!

Att skapa ett tex, fanforce east, west och south för stockholmare, göteborgare och malmbor, låter som en bra idé. Det kan bli så många mötes-trådar i FFS som annars lätt glömms bort

23. J_a_w_a

J_a_w_a Jedi Youngling star 2

Registered:
    Mar 14, 2002
    Ey yo WESTSIDE 4 ever!!! :p

Thread Status:
Not open for further replies.