main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    dyrt e det, många pengar går till 1h ridning på en vecka som skulle räcka till många böcker...men det är det värt.
    när man känner att ett halvt ton häst under sig förstår vad man vill göra, och man kan utan att ta till våld eller kraft utföra olika övningar mjukt och lätt, det är en sådan otrolig kick!!!!

klart att du ska rida wolvie, och du ville ha tips...jag har bara 3 saker att säga, resten märker du.

1. slappna av. trav är mkt skumpigt, och spänner man sig skuttar man av. dessuton känner hästen om man är rädd och gör sig då redo för flykt. vilket du nog inte vill.

2. mjuka byxor utan kraftig innersöm, och skor med klack är att föredra, och så självklart hjälm.

3. hästen är en levande varelse, behandla den så!! du går inte fram till en främling och rufsar om den i håret, så bekanta dej lite med hästen innan du rider.

detta var min samlade kunskap efter 10 års ridning. hjälp!!

2. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    En sak till: hästar vill faktiskt inte bli tafsade i ansiktet, även om vi människor verkar tro det. De ser väldigt dåligt framåt och tycker generellt att det är obehagligt när saker rör sig runt ansiktet. De vill heller inte bli klappade hårt utan hellre kliade eller smekta. :)

3. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Kan lägga till att eftersom de ser dåligt framåt bör man inte närma sig hästen rakt framifrån. Lite snett från sidan är bättre, så ser hästen dig mycket bättre. Hästens synfält är väldigt annorlunda från människans då dess ögon ju sitter på huvudets sidor... :)

Nu vill jag verkligen rida igen! *suck*

4. Cobblestone

Registered:
    Jul 30, 2002
    bum-bum-bum, jag vill inte gå i skooooolaaaan. jag vill jobba i stallet som jag gjorde förut... det var så mysigt, alla hästarna blev ens bästa kompis vid lunchtid...och middagstid...och utsläpp vid bra väder, och insläpp vid dåligt väder...jag saknar dom så otroligt mycket!!

5. Swedish_Jedi

Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 15, 2002
    GOD MORGON...jag ahr abra 3 lektioner idag..slutar vid 12.30..vår lärare har varit sjuk nu hela veckan..hoppas hon e sjuk idag också för då kan vi få gå hem vid 11.10 :D
    jag hoppas min önskan slår in

6. Cobblestone

Registered:
    Jul 30, 2002
    God Morgon.

7. Swedish_Sith

Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

Registered:
    Oct 29, 2002
    God Morgon!!!

Må vårsolen skina på edra vackra anleten.

8. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Morrn, så nu funkar det igen?

Kom inte in här innan, sa att sidan var nere

9. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Det var bra för mig att det inte funkade ett tag, fick ett helt avsnitt av min uppsats färdigskrivet. Nu ska jag lyckas skriva klart två andra delar med fungerande JC, det blir svårare.

10. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Nu ska det va vår, har tatt ut fodret ur min vinterjacka nu så jag hoppas inte vädret slår om.

11. Cobblestone

Registered:
    Jul 30, 2002
    det är sol.
    usch.
    gillar inte våren.

förövrigt kan jag meddela att helena och molly hälsar.
    dom går i min skola, och snart har jag mog lyckats lura in dom i SW-träsket...

12. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    God morgon!

ska nu ta mig an två kapitel till i mitt tentapluggande. Hade också en intressant föreläsning. Tänka sig, ekonomi kan vara kul.

13. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    God eftermiddag.

Hmm. De forum där jag är aktiv är: FanForce Sweden, FanForce Costuming and Props, Replica Props Forum, ASAP, Rebel Legion, StarWars.nu, Saber Stable, Slashdot.org....
    ... och jag internätar på morgonen och kvällen. Borde plugga mer istället. Det finns alltid borden.

14. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Uh-oh.

Fick till sist tag i Vårdcentralen här. Sköterskan bad att få återkomma och lade på. Sen fick jag samtal från infektionskliniken på sjukhuset. De blev lite lugnare när jag sa att jag inte trodde att jag hade feber, men förmodligen så måste jag komma ner till akuten där de kommer att ta emot mig med munskydd, handskar och hela baletten. Det blir massa kul saker, lungröntgen och sånt... jeez. Det är ju bara jag. Nåja, de la också på så jag väntar på att de ska ringa upp igen och säga vad jag ska göra.

Jag återkommer med mer info. Om inte annat så står det väl i tidningarna. "Mördarviruset nu i Sverige!" [face_plain]

EDIT: Nix, slipper den här gången. Så länge jag inte har feber så slipper jag komma in. Yay! :)

15. Swedish_Sith

Registered:
    Oct 29, 2002
    Säg till om du insjuknar Lynx... då kommer jag förbi och utför en exorcism. ;)

16. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Tack för alla ridtips! :)
    Nu behöver jag ju knappt öve. Jag tror jag kan det gär :p

Va kul med så mycket uppskattning Lynx! :D
    Men varför la dom på hela tiden?

17. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Gamorrean...

Kee är elak! Hon skyller på mig att hennes filminspelning strular... inte mitt fel!!!

18. seizetsu

seizetsu Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jan 20, 2003
    Gamorrean!

Ditt fel är det ju inte, men skyller inte Kee alltid på dig, Enji? Vad som än händer.. ;)

19. Cobblestone

Registered:
    Jul 30, 2002
    hehehe... det här är post #4444 i denna tråd... jag har roligt...

20. Cobblestone

Registered:
    Jul 30, 2002
    nu ska jag sova.
    godnatt!

21. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Sova, tänk om man kunde unna sig sådan lyx, har sisådär 4 sidor kvar att skriva, plus fotnötter.

22. _JJ_

_JJ_ Jedi Youngling star 1

Registered:
    Nov 1, 2002
    GOD morgon!

Kl: 09.28 sitter jag på pendeltåget till centralen. Hoppar därefter på Arlanda Express.
    Vid Arlanda får jag vänta ett tag... Sedan åker jag flygplan till London. I London tar jag en tunnelbana, sedan en till och sedan går jag till hotellet!

Farewell!

23. Swedish_Jedi

Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 15, 2002
    god morgon alla...
    hmm.fått ännu ett arbete att ha kul med...
    nu ahr jag:
    NK-arbete
    Hi-arbete
    Fra-arbete

jag komemr bli trött på arbeten bara efter 1!

24. Cobblestone

Registered:
    Jul 30, 2002
    god morgon.
    idag ska jag åka till skolan :(
    men jag ska rida på eftermiddagen :)
    snart ska jag gå till bussen :(
    men jag behöver inte äta frukost innan :)

25. Swedish_Sith

Registered:
    Oct 29, 2002
    God Morgon! Idag blir det lite småstressigt. Jag ska hinna med att köpa ett par Type1 Jeans, någon stjorta och gå på Systemet. (efter jobbet) Sedan ska jag vara på en fest klockan 7, röja gärnet, och förhoppningsvis ha jäkligt kul. Sedan vid 11-tiden ska jag iväg till den "riktiga" festen. Ett par kompisar har hyrt en nattklubb i stockholm och bjudit in 150 polare. Det känns som att det kan bli livat värre. Just fan, jag måste hinna till Apoteket och köpa vätskeersättning... det är en jätte-fest i morgon med.

(kommer få fullt upp den här helgen...)