Jag ska i alla fall sola i sommar. En schysst tan sitter fint mot de trendiga vita sommarkläderna! (men om man har lätt för att bränna sig ska man naturligtvis vara jäkligt försiktig, det håller jag verkligen med om. Solen är en av de vanligaste dödsorsakerna.)
Det finns få saker som slår att vara uppe kl 3, ha ett kallt glas vatten i handen och njuta av stillheten alt en riktigt bra skiva. Viss musik låter bättre på natten. Snart får jag börja gå runt i min Leksands-keps för jämnan. Jag bränner hårbottnen väldigt lätt. Därför använder jag keps.
Bränna sig är inte kul, var på Sicilen förra sommaren och lyckades med konststycket att bränna mina fötter, inte skoj.
vitt . . . gör så man blir bländad i solskenet . . . ett otyg för oss yrkesförare . . . tyvärr . . . sen är jag personligen inte så förtjust i vitt på plagg. jag förknippar vitt med döden. (skelett är vita) svart däremot på dagen tyngs man av arbetets börda. på natten är man fri natten är svart, svart = frihet /Neko (den konstiga katten)
Fy fan! Att bränna sig (på ovansidan antar jag) av fötterna är INTE skönt! Huden är så känslig där och så har man så många känselceller där, precis som i fingrarna. När jag var i Spanien för 2 år sedan så lyckades jag, vinter-vit som jag var, somna på stranden när resten av polarna höll på att packa ur. (Ja ja, jag smet från jobbet) Men i alla fall... jag låg där i två timmar och brände sönder armarna. Kunde inte gå ut på 4 dagar utan fick ligga under en fläkt i skuggan. Ingen kul start på semestern. Tur att man var där i 2 veckor, annars hade det kännts rätt wasted.
På sommaren vänder jag på dygnet... nätterna är ju det bästa med sommaren. Att ta en promenad och gå och sätta sig nånstans och se på soluppgången...
sommarnätter=helt underbara! och så är det lagom överallt, man kan bada på sommarnätter utan att bli sådär brun som jag annars blir... usch!
Men neeej! På sommardagen ska man ju bada och steka sig. På natten kan man ta promenader och ännu hellre... festa. Men alla är ju av olika åsikter. Annars vore det ju rätt trist.
Enji är tilbaka från cykelturen genom fårhagen till videobutiken.. (Vad idylliskt det lät... "genom fårhagen"...)
Sol eller inte.. Nu funkar äntligen mitt Internet igen.. Har inte haft tillgång till det på över en vecka (bortsett från sammanlagt fem minuter 2 minuter i onsdags och 3 minuter i söndags)... Det var något med nätverkskortet men min kollega lyckades fixa det... hurra
Håller med dig Sith, sommardagarna ska spenderas på stranden. Nu måste jag snart äta nått ur mitt nästan tomma skafferi, blodkorv kanske?
Håller med både Lynx och emilsson. Sommarnätter är för sköna för att förstöras av mygg! Jag HATAR mygg! De brukar störa en i nattfisket (brukar flugfiska en hel del på somrarna) och de är bara allmänt störiga. Iof tycker jag att bromsen är värre på dagtid... de är ju helt vrickade! De är ju ute efter att sticka en trots att man viftar bort dem. De måste ju fatta att de är på väg att bli total-smackade när de sätter sig på armen och hugger till!!! Korkade djur! *muttrar argt och återgå till att jobba* Om inte jag kan gå hem från jobbet snart så kommer jag troligtvis flippa ur totalt!