Hallå du, fast klockan är ju lite sen nu. Jag gillar inte att det är mörkt nu när man går upp på morgonen och sen mörkt igen när man kommer hem.
God morgon på er allihopa, vad dött det verkar ha varit här på senaste tiden. Dagen har väl egentligen inte börjat jättebra, och dessutom måste jag tvätta idag, men det kan väl bara bli bättre och bättre.
Så går det när man har en bortrest Enji som inte drar igång några diskussioner. *gäsp* Väntar på några filmer som förhoppningsvis dyker upp idag men man vet ju aldrig med Posten. Hursomhelst så måste jag väl plugga i alla fall. Att borra i betong är för övrigt ingen bra idé men min granne verkar dock övertygad och har inte ha gett upp.
andra slappardagen för Neko . . . har smågrejat lite, stökat runt o så. läst en hel del. flummat på nätet. har tagit fram mitt samuraj-broderi (korsstygn) som jag tänkte fortsätta med sen när jag kommer hem från liten shoppingrunda. måste köpa strumpbyxor så jag håller mig varm i vinter. men först lite mer flumming på nätet
Hej hopp!! Här i Lkpg regnar det lite och börjar bli mörkt, det hör ju hösten till men det är även bra träligt IMO.
Idag var det dimmigt och riktigt ruggigt i Lund. Fick titta på tentan i matte idag som jag inte klarade, 1.8 av 5 och 3 är godkänt. Tyckte inte det var lönt att klaga eftersom det hade varit rätt svårt att höja 1.2 poäng på tre uppgifter.
Jodå, en massa att göra egentligen. Men det finns andra som gör det år en Kopplat upp min farbrors surroundanläggning så nu har jag riktigt bra ljud hemma
Låter trevligt, riktigt ordentligt bra ljud är aldrig fel. OCh så måste man ju ha bra bild också, annars kvittar det om man har bra ljud eller inte.
Jag har både bra bild och ljud men då har jag fått betala för det också. Fast dom är värt varje öre om man räknar med att inget går sönder på flera år. EDIT: Nu är det dags att äta lite mat. Utgår för dagen så du får ha det så bra Leto tills vi springer på varandra nästa gång.
Mitt har inte kostat mig ett öre Fast jag får ju bara ha surroundsystemet tills min farbror kommer hem från USA om 1,5-2 år. Men så är också högtalarna modell större, på gott och ont.
God morgon! Här är det kallt. Imorgon har jag min sista lektion med de små liven. Det ska kastas saker .
se upp så att det inte blir du som kastas bara... ingen ridning ikväll, det blir teori med clinic. det vil säga, jag ska sitta på läktaren och titta på när min ridlärare rider runt i ridhuset och visar hur man ska göra... inte så kul, men det innebär att jag inte behöver åka hemifrån på ännu en timme, så jag kan äta middag innan stallet
Hello alla söta! Enji är hemma igen, efter att ha snyltat på pappa och hans sambo... tvingade dem att laga urgod mat till mig... mmmmm...
hemma från stallet, nu är jag en istapp. men en välutbildad istapp. nu vet jag äntligen hur man rider en grand prix-häst på en volt. det hade varit kul om de visat hur man bäst förstår och får kontakt med ridskolehästarna, något man faktisk kunde ha nytta av... men den årliga clinicen är ridlärarnas enda tillfälle att bevisa för de som tvivlar (förvånandsvärt många) att de faktist kan rida och inte bara stå i mitten av manegen och prata... så helt bortkastat var det ju inte, det var bara tråkigt...
Cobs, jag tror vi behöver en häst-tråd. Jag tror inte att ridskolelärarna skulle våga sätta sig upp på ridskolehästarna och visa hur det ska gå till. Chansen är nog att det inte ser så mycket bättre ut. Nej, allvarligt talat så har jag respekt för bra instruktörer. Det finns de som inte alls är så bra på att rida (ja, självklart är de BRA, men inte superbra), men som är grymma på att lära ut. Jag har hållt lite lektioner och framför allt tränat min mamma och syster och det är hur svårt som helst! Det är en sak med nybörjare, men att hålla en dressyrträning på högre nivå.. hjälp. Vår häst är otroligt känslig, så om man gör liiiite fel så kan det bli hur tokigt som helst. Hon är inte tillräckligt välutbildad för att förstå vad man menar om man gör lite fel, även om hon gör sitt bästa. Det är otroligt frustrerande när man rider öppna och så helt plötsligt så slänger hon om och gör sluta bara för att man gjorde någon skum rörelse med en fot eller en hand... Appropå det... vi har en andalusier i stallet, Mi Amor. Han är utbildad i Spanien i svår dressyr och kan spansk skritt, passage och massa andra "cirkuskonster". Så när man rider honom så måste man rida på ett helt annat sätt än vad man är van vid, för varenda liten rörelse man gör tolkar han som ett kommando. När en kompis till hans ägare skulle prova rida honom så drog hon tillbaka skänklarna lite för långt när hon ville få honom att trava. Resultat: hästen stannade och reste sig upp på bakbenen och stod kvar där. Som sagt, vad sägs om en häst-tråd?
Själv har jag just varit och tränat små bandyflickor. Ibland önskar man att man tränade ett pojklag så man kunde vara seriösare, men nu måste man hela tiden se till att alla har roligt så att de inte slutar. Det snöade jättevackert ett tag är i Uppsala, men jag tror inte det la sig någon snö.
Hihi, en liten hästtråd kanske kunde vara nåt som motvikt till hockeytråden och sånt... så kanske de som bara ser ut som levande frågetecken när det talas öppna och sluta slipper det här. Jo, snöade riktigt fint här för ett tag sen... synd att det inte verkar ha blivit nåt snötäcke. Jag vill ha snöööööööö!!!
Hallå där, jag har faktiskt ridit en gång. Visserligen var jag sex år och ville inte gallopera men det är ju en annan femma. Men mina föräldrar och min lillasyster red i flera år. De var så skönt, de red på lördagmorgnar så de stack halv tio och kom hem vid två tiden så jag hade lägenheten för mig själv i flera timmar. Kunde sova ut utan att någon sa till mig att gå upp.
Sitter på grafisk kommunikation nu...och just idag är det öppet hus för alla 90or, så vi har småttingar som springer ut o in hela tiden...hehe
I Lund spöregnade det hela dagen, skönt att komma hem till Malmö där det bara duggade lite. Så hade det kommit ett paket från CDON när jag kom hem. 2 Morrisey, Johny Cash, Jewel, Foo Fighters, Kent och Robbie Williams. Kan inte säga att jag har smal musiksmak iaf
en häst-tråd vore kanske inte fel, ska försöka komma ihåg det på tisdag när jag ridit Idag är jag hemma från skolan, jag vaknade med dunderförkylning. så jag hårdkurerar mig med frukt, te och sömn. man kan ha det värre Nu lyssnar jag på TTT-musik. Ska nog inte sitta så mycket mer vid datorn, jag ska läsa och kanske plugga. eller nåt.