main
side
curve

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Maladour-Fei

Maladour-Fei Jedi Knight star 5

Registered:
    Oct 17, 2000
    Ja, du har sett det med OA. "Obi-Wan has taught you well!" och så slåss de med svärd så att halva trappuppgången ryker!!! LOL

Nu har det börjat snöa igen.... :D

2. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    ...och var är snön som vi blev lovade till idag? Det skulle snöa hela dagen. :(

Det enda jag har sett till är de små sylvassa snökorn som virvlade omkring lite när jag cyklade iväg i morse.

3. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Det kommer nog snart Lynx. Det började snöa ganska exakt klockan 9 här och det brukar ta någon/några timmar innan det kommer upp till dig om vädret kommer från söder... Du kommer nog få din snö... 2 dm pratade de om på radion... hur de nu kunde avgöra det såhär i förväg... "de där molnen såg mörka ut, det är nog en, tja, säg 19-20 cm snö i dom...."

4. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    God morgon!

Är det någon här som vet var man kan få tag på ett dvd-spelarprogram till en dator? Min dator har dvd men saknar avkodare.

Jedi Knight Fett likes this.
  5. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    Ooooh, jag hoppas verkligen det, Maladour. :)Inte en skymt av en snöflinga än så länge...

6. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Argh! Det är ju fleraton minusgrader ute! Mina fingar blir sig aldrig lika igen!

7. DOK

DOK Jedi Youngling star 2

Registered:
    May 23, 2002
    Usch snö! Får ont i ryggen bara jag tänker på all snö man måste skotta undan. :(

8. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Är jag mycket knäpp som tycker om att skotta snö? (Ni som tycker det behöver inte bry er om att svara) Jag tycker det är avkopplande att gå ut och rensa uppfarten och att gräva mig igenom vallen som plogbilen vräkt upp.

*längtar efter mer snö*

9. Swedish_Jedi

Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 15, 2002
    God lunch allihopa......
    jag har inte hunnit se smlarboxarna ännu.....jag började 10 och affärer öppnar 10 och jag slutar 5 och hoppas på att jag kan få tag i en då....
    fyfaan vilken dag
    slutar 5
    börjar träning halv 7 och håller på till halv 9 har ingen chans att se den idag....BUHU!

10. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Snöskottning kan vara avkopplande, för ett litet tag och om snön inte är för tung.

11. _Madeleine_

_Madeleine_ Jedi Youngling star 3

Registered:
    Jul 17, 2002
    Arrggh!! imorgon har jag matteprov och samhällsprov direkt efter det. Sen har jag en faktauppsatas om medeltiden att skriva till samma dag som jag har svenskaprov om 1700-talsförfattare.
    Plus att jag är förkyld IGEN :( *gah*

12. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Snöskottning sker bäst med snöslunga... :D

13. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Snöskottning sker bäst med snöslunga (som någon annan för framåt medans själv är inne vid en brasa och dricker cola, käkar chips och läser en bra bok elelr så)

14. JediLynx

Registered:
    Sep 2, 2000
    Here comes the snow
    here comes the snow
    And I say, it's all right

:D

15. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    En annan kul grej är att man låter någon annan köra snöslungan och så står man själv ivägen för snöklumparna som flyger ut... Skitkul om man har en stor snöslunga... (prova inte det här hemma om du inte har en svag S/M-läggning)

16. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
  17. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Mesa back! :D

*Ger också SLL en stor kram för att trösta honom*

Jag lider med dig. *sträcker fram en förtrollad muffins som kan bli vilken smak man vill*

Åhhhhh tack så mycket MYSTIC_KNIGHT, en förtrollad muffins är precis vad jag vill ha nu. :)

Här i Lkpg snöar det nu även om det är långt kvar tills den 'riktiga' snön kommer.

18. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Nu ska jag äckla er riktigt mycket!!!! Jag håller i min högra hand (det är därför det tar sån tid att få färdig den här posten) AOTC DVDn!!!! Det blir med andra ord ingen snowskate i kväll heller!!! Har den här veckan börjat bra eller???? :D :D

19. Vargman77

Registered:
    Mar 18, 2002
    Det förstår jag att du tycker den har gjort Maladour... Bnehöver jag säga att jag är avis?

20. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Fy f*n rent ut sagt :p

VILKET FUSK!!!!
    Finns det ingen rättvisa i denna så tydligt gryma verklighet. ;)

Det är till att ha ett bra jobb ser jag. :D

*SLL som är MYCKET avis*

21. Maladour-Fei

Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag kan ge dig en liverapport över ICQ när jag tittar på den ikväll! ;)

22. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    *Inga kommentarer* [face_devil] :D

Och nu när jag tänker efter lite så får väl inte du ta med dig något ex av DVD'n hem i kväll.
    Den får väl inte säljas innan den 15'e.
    eller är det så att du måste göra en kontroll av hur pass hög standard det är på själva DVD'n ??. ;)

23. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Hmmm, hotar inte LFL med lika höga böter för utlandslanseringen som i USA om man släpper DVDn för tidigt.

24. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    -Jo dom och Fox Film AB blir nog väldigt arga om en butik börjar sälja alla sina exemplar flera dagar tidigare.

Men helt klart att vår Maladour får ta med sig ett ex hem och titta så att det inte är en massa fel på DVD'n. ;) :D

Maladour
    Ska ni bara sälja DVD'n eller även filmen på VHS ??
    Om ni säljer filmen på VHS kan du då vara så snäll och försöka ta reda på om filmen är i Widescreen eller inte, tänkte köpa filmen både på DVD och VHS eftersom jag har alla andra filmerna på VHS men jag är tveksam att köpa den om den inte är i Widescreen.
    Tacksm för all hjälp jag kan få.

Nu iväg och göra lite annat.

Du Obi Anne och alla andra får ha en bra fortsättning på dagen.

SLL has left the building

25. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Får ses imorrn då SLL!

Hallå alla andra, hoppas ni haft en bra dag. Har själv bara suttit och sett på Band of Brothers med en kompis.

Har märkt att om jag sätter klockan på ringning och inte har några lektioner den dagen så vaknar jag inte av den. Konstigt, kroppen vet kanske att den inte behöver gå upp?