main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag tänkte mer något i stil med "stackars Cobbelstone". [face_laugh]

2. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Själv tänkte jag: "Det går inte ens fort. Det tar ingen tid alls" :p

3. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jag är alldeles för trött för att bli förolämpad.

Har varit upp i Gävle och besökt Furuvik med pappa, hans sambo och hans sambos dotterdotter (jag försöker fortfarande klura ut vad ett bättre sätt att säga det på än "min pappas sambos dotterdotter"...). Hur kan en liten 4-åring ha så mycket energi?? Så fort man sätter sig ner en halv sekund för att ta det lite lugnt kommer hon "Nina Nina, vi ska se på APOR!!". Fast det är kul också, hon är väldigt söt. Men det allra bästa med andras barn är att man kan lämna tillbaka dem när man fått nog. ;)

4. Jedigrandmaster

Registered:
    Dec 3, 2004
    Småungar har en faslig massa engergi. När min brorson var liten bodde hans familj i en lägenhet, så de hade ingen trappa hemma. Dörför tyckte han att trappan hemma hos oss var väldigt rolig. Han brukande springa (eller snarare krypa) upp och ner gång på gång. Och jag var tvungen att följa efter honom hela tiden och se till att han inte ramlade ner.

Nu är han 7 år och något mindre jobbig. Nu är hans mål i livet bara att ärva alla mina Star wars-saker. Vilket kan vara rätt tjatigt det med.

5. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Hmm, jag får se till att indoktrinera lilla Tuva sen med SW. Än är hon lite för liten (hon skulle nog tycka det är lite för läskigt) men vänta bara. Hon var väldigt förtjust i min Leia-pin, så nog finns det hopp alltid! :D

6. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Tja, Agnes och Sara tycker ju att det var väldigt roligt att leka med min och deras storebrors ljussabel. Det enda skrämmande var väl att båda ville ha den röda.

7. Enji

Registered:
    May 14, 2002
  8. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Mmm.. Det kan verkligen jag hålla med om. Men jag tycker att ansiktet mer liknar James Van Der Beek (Dawson i Dawson's Creek) på steroider än Denis Lawson ... [face_laugh]

9. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Ja, inte är det en snygg figur, men det är ändå en figur!!! Ett litet erkännade iaf. Nu ska det bara komma en fin figur också, som inte ser ut att gå på steroider.

10. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Trött idag efter pokerkväll med gamla kompisar från högstadiet. Åker till Lund med JediPrincess_Annelie ikväll och nästa vecka ska jag hälsa på släkten i Bedford en vecka och sen är det LOTR-maraton i malmö nästan med en gång. :) Fullt upp, men roliga saker.
    Är det förresten någon som ska gå på maratonet? Biljetterna såldes på förra mässan i Malmö.

Börjar kännas som att lovet snart är slut. :( Måste fixa idé-skiss till projektarbetet i åk 3. Någon som kan mycket om tarmbakterier?

11. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Mer positiva saker från leksaksfronten är också att Sideshow ska ta över 12"-arna från Hasbro. Vilket borde betyda bättre kvalitet, och även förhoppningsvis lite mer varierade figurer.

12. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Idag har jag lärt mig att man kan inte smälta choklad två gånger, för då blir den grynig och jordgubbarna som man ska doppa ska helst inte vara blöta, för då fastnar inte chokladen. *suck* Men goda blev de i alla fall.

13. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Ja...kanske kan jag få en snygg Palpatine nu (some ser ut some politiker-Palpatine och inte som rotface-Sidious.)

Såg om Phantom of the Opera igår. Den var ännu bättre än senast. Min Phantom... [face_love]

14. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Din Phantom? Nu förväntar jag mig fullt krig med dig och Enji om vem av er som här ägande/förfoganderätt till musikängeln. [face_devil]

15. Jedigrandmaster

Registered:
    Dec 3, 2004
    Enji: Tråkigt nog så tror jag inte att den där Wedge-dockan är... hrm... "anatomiskt korrekt". :D

Jag fyller år idag! Men eftersom mina föräldrar inte är hemma så fick jag nöja mig med att fira genom att gå till tandläkaren och ta bort tandsten. Tjoho! Min bror firade mig lite. Jag fick ett paket med en lapp där det stod att jag skulle få hans Jabba the Hutt-borg i lego.

16. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Det kanske finns uppblåsbar "life-size" wedge som e lite mer åt det hållet...

17. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    GRATTIS, Jedigrandmaster!
    *räcker över en muffinstårta*

18. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    .. och jag som hade skrivit upp jedigrandmaster's födelsedag i listan och så glömmer jag bort det. Nåja.
    Grattis Kiri! Jag hoppas att du får många trevliga presenter de kommande dagarna. :)

19. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Grattis Kiri från Enji och den där Kee-saken. Vi är på grillfest och har kul. Johanna har försvunnit (mihi) och vi försöker hitta pengar så att vi kan gå och köpa den nya Harry Potter-boken. Men folk är onda och ger oss inte pengar, de vill ha det till korsettdelar!!!! ARGH!!!!

Bröstvårtor!!!! [face_love]

20. morrison85

morrison85 Jedi Grand Master star 5

Registered:
    May 13, 2005
    *infiltratin*[face_laugh] [face_laugh] not yet morning but
    (i must infiltrate you for a moment...our swdish exchange student has jus gone home ...:_|
    jäg ar tysk *lol*
    (was that right??)

21. Lars_Muul

Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

Registered:
    Oct 2, 2000
    Detta är post nummer 9002 för min del. Hooray! :)

998 kvar till 10 000
    /LM

22. morrison85

Registered:
    May 13, 2005
    anyway have a very noice morning..

23. Charlii

Charlii Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 16, 2005
    Men! nu är jag ju för sent ute för att grattulera JGM, då får det bli i efterskott då...

Grattis!

/Charlii

24. morrison85

Registered:
    May 13, 2005
    has anybody birthday ..?

25. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Yes, Jedigrandmaster had her birthday yesterday.

Och jag har hittat massa lustiga bilder min kamera som jag inte har tagit själv. Ett flertal bilder på folk som klättrar i träd. Det var kanske tur att jag hade tömt min plånbok innan Kee och enji fick tag i min handväska iallafall.