Det är det riktigaste i Uppsala. Vi har historiskt tema, rim, omstarter, sånger till kända melodier... Och det var väldigt kul i år. Sista föreställningen var helt galen, alla på scen hade bara så kul och följde inte riktigt manus, men det blev helbra. Nu är jag dock lite trött efter vår fira-fest igår...
Japp, och här i Uppsala har de flesta nationsspex tagit bort till och med omstarterna, vilket gör att de framför mer av en komisk teater än riktigt spex enligt min mening. edit/ här finns det en del stillbilder från föreställningarna och bakom kulisserna. Välj bara spex 2006 så ligger det där.
Stillbildsversionen lämnar mycket att önska... Ingen som filmade? Var det där en mustaschlös "Charls" jag såg i kvinnokläder?
Det var en mycket mustachlös Charles i kvinnokläder du såg! Vad gäller rörliga bilder så har vår alldeles egna filmmäster Charlii hand om det, han har gjort ett mycket bra jobb med spexfilmerna i år.
Förhandsbeställningar på dvd-versionen tas gärna emot. Räkna dock inte med leverans före sommaren, det är tolv timmars material att bearbeta... /Charlii
Spexet är slut och jag är deprimerad... Jag får inte bestämma något mer, även om det är som Richard sa "Kee, det här hade aldrig gått utan dig, men det var ju ingen som gjorde som du sa." Alltför sant. Problemet med att regissera spexare. Väl på scen gör de som de vill i alla fall. Särskilt under sista föreställningen. Men det var ett mycket slashight spex. Hela spexgruppen hatar mig och säger att jag inte får vara med och göra nästa års produktion. Otacksamma saker...
Mycket slashigt, men jag tror publiken uppskattade det... Och de fanns faktiskt vissa som gjorde som du sa! Hmpf...
GLAD PÅSK ALLIHOPA! Idag har jag ätit påsklunch med min familj. Vi var tillsammans alla fem för första gången på flera år ... och jag har kanske ätit för mycket tårta och godis idag.
Glad påsk! Jag åt lammstek med mina föräldrar igår, och ska träffa mina syskon imorgon - all good. Dessutom såg jag min nya favoritlöpsedel häromdagen (ordalydelsen är ungefärlig): "Maskerad Kikki använder sig av langare - köpte ut falukorv på ICA...!" Huh?
Tycker fortfarande att Expressen var helt rätt ute förra veckan med "Carola slutar med botox - rätt att ansiktet stelnar". Anknyter till spexet på ett väldigt kul sätt... Efter att ha tittat igenom lite av dom inspelade föreställningarna så kan jag konstatera att det kommer att bli svårt att klippa ihop det till nåt vettigt. Jag kommer definitivt inte att bli klar den här veckan iaf. /Charlii
hej hopp! nu är jag tillbaka efter en vecka i fjällen med familjen, en påsk-tradition. det var trevligt, men jag tror att min kroppsvikt har fördubblats. minst. det blir lätt så när man äter trerättersmiddag varje kväll... jag har just klippt mig. bokstavligt talat. det gick aldeles utmärkt, men det är nog bra att jag har ganska lockigt hår, så det märks inte om det blir lite ojämnt [face_alien_1]
Det är vår! Jag har plockat fram min älskade jeansjacka och lyckats konstatera att den är rätt sliten och trasig. Borde köpa en ny, men jag älskar verkligen den här jackan...
Hmpf. Det borde vara MIN jacka. Passar mig alldeles utmärkt. Jag borde sy i knapparna ordentligt på min skinnjacka...
Jag har varit och hälsat på våren, nu är jag tillbaka i vinter och snöfall. Vårjackan får hänga kvar i garderoben ett tag till. Men jag har iaf skaffat en ny frisyr och jag säger bara - PLAST!!!!
Nu har det varit påsk. Jag har lekt mycket med mina syskon och mina syskonbarn. Min systerdotter är bara ett år gammal och toksöt. Jag försökte lära henne viktiga ord som "ljussabel" och "padawanfläta". (Hon ville dra i mitt ljussabelhalsband och min padawanfläta.)
*ser framför mig jade_trs iförd diadem* så var man tillbaka i grebbestad, där det nu är vår och fint. jag har en hel hög med saker att göra, gaah!