main
side
curve

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag är en dålig människa, som struntar i allt som är viktigt.

2. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    mm hittade inte SW-spoting-tråden så det får bli här

hittade lite SW på MTv inte ny men jag hade inte sett den

Mtv

Edit: Jag insåg att det fanns massor av filmer jag inte sett på denna sida bla denna
    legokonser

3. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Johanna är som bekant en snäll flicka. Hon blir inte så här full.

Eh, jag är inte berusad, btw, om någon missförstod ovanstående citat. Klockan är ju inte ens fem, dammit. Jag ska baka en kladdkaka till Nina.

Tidningarna var grymt försenad imorse så jag var inte hemma förrän vid åtta (istället för halv sex) och det gjorde mig på synnerligen dåligt humör. Men jag blev glad igen när migränen gick över på bara en halvtimme, och sedan drömde jag om Sparrington. Mmm... Sparrington...

4. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag behöver propellerpärlor. Finns det ingen tjej här som har några liggande i garderoben?

5. Celebrion

Celebrion Jedi Youngling star 3

Registered:
    Sep 27, 2005
    Propellerparlor? Vad ar de for nagra och vad gor de i garderober? :oops:

6. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    De är billiga plastpärlor i olika färger som har tre utstående knoppar, så att den ser ut som en propeller. Unga flickor gör armband av dem, t.ex.
    Jag tror att vissa detaljer på props i PT är såna.

Även om varje pärla är väldigt billig, så har jag bara lyckats hitta dem i storpack än så länge. Jag behöver minst 3, högst 10 st.

7. Celebrion

Celebrion Jedi Youngling star 3

Registered:
    Sep 27, 2005
    Aha, sana... De minns jag...

8. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Är det någon mer än jag som under natten fått sms som verkar vara skickade av inte helt nyktra personer från Uppsala? 8-}

9. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Med tanke på hur bra vissa tjejer i Uppsala är på att stava när de är berusade så undrar jag hur mycket du lyckades återskapa av meddelandet ...

Jag läste i tidningen i veckan om att i Sydkorea så finns det mobiltelefoner på marknaden med inbyggd alkoholmätare. Om man är berusad mitt i natten så får man inte ringa till vem som helst. Det kan vara en bra funktion ibland tror jag.[face_laugh]

10. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Har folk kul i Uppsala utan mig! Nu blir jag alldeles förgrymmad. Suck.

11. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    appropå kul i Uppsala... Planeras det en kräftskiva i år?

12. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Vi har absolut inte roligt i Uppsala. Och eftersom meddelanden var ovanligt välstavad för att vara mitt i natten så kan vi dra slutsatsen att det inte var Nina som skrev dem.

13. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag undrar vilka Enjis körsbär är och hur bra hon känner dem? Sen undrar jag också hur en person skamset kan makulera av välbehag. Någon som kan hjälpa mig att förstå meddelandet?

14. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    har du postad det?

Jo RF, jag kan verkligen rekommendera en tur över Biscaya. Delfiner, hajar och det ska finnas val men det fick vi inte se.
    Men delfiner är ascoola djur. De är så jäkla snabba och när de kör ifatt en i från aktern när man ligger i 10 knop drar förbi för att sedan simma under båten framför kölen upp andar och ett litet hopp. Det är svårt att inte bli impad av dessa djur.

Jag undrar om delfinerna verkligen har så trist på kolmården för de konster som de gör där verkar de göra till havs också.

15. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    RogueFan, jag tror inte att meddelandena passar att posta här, även om det är i Uppsala-tjejernas kodspråk. ;)

När min brorsa var nere i Aten för att se OS för två år sedan så bodde han och hans flickvän med hennes familj i en liten stad i en havsbukt. Där bodde det en stackars delfin som invånarna simmade och lekte med. Lyckostar...

16. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Apropå kräftskiva så är väl problemet att vi inte vet var vi ska vara någonstans. Det går inte att vara hos Nina, och att tränga in en kräftskiva i ett studentrum är lite svårt.

17. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    nehe vad sägs om på en ö i mälaren då.
    Jag kan fixa en båt med lite kojplatser resten får sova i tält. en dags övernattning.

18. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Det skulle jag definitivt ställa upp på!!!

19. Charlii

Charlii Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 16, 2005
    Låter onekligen mycket lockande, förutsatt att Vädret är med på det också. Kom ihåg att ringa och kolla med henne innan du bestämmer datum.

/Charlii

20. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Sen så fyller FFS fem år snart också, dvs. det är snart precis fem år sedan FFS hade sitt första möte, vilket var på ett fik i Uppsala.
    Någon annan som har bättre koll på datumen får gärna posta dem.

21. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Det var i början av augusti för jag hade precis fyllt år och var i Frankrike...

Jag tycker att en ö låter som en alldeles utmärkt och mycket spännande ide.

22. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    Ok så här är det.

Mina päons båt är en 32 fots segelbåt. den har 5-8 platser att sova ombort beroende på hur stor man är osv.
    Det jag hade tänkt mig är en liten tur till slagsta holme med start sätra men man kan natuligt vis åka längre.

Det viktiga är ett datum. när brukar kräftis vara?

23. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    FFS femårsjubileum infaller den 11/8.

Och vad sker i Uppsala medan jag är borta? Ordning ska råda!

24. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag avblåser vår medverkan i Trivia-tävlingen. Jag hann inte hem för att posta innan deadline'n, men det är ingen större idé heller om man inte får så många svar från sina medtävlande.

Om kräftskivan på ön, kan man ta sig ut dit och hem med t.ex. Vaxholmsbolaget istället?

25. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Kräftskivan brukar väl vara i slutet av augusti någon gång.

Hmm, vad det gäller 5-årsjubileum så kommer jag inte att kunna vara med om vi kör det på exakt rätt datum, jag jobbar nämligen i Falun tills den 12 augusti.