Jaha, imorgon är det midsommar. Vad har folk för planer? Jag kanske ska till Stockholm och ännu mer kanske till Skansen. Fast med tanke på vädret så känns det inte så troligt.
Det blir traditionell midsommar för mig. Sillunch, jordgubbstårta och sen ut till Vika för att se midsommarstången resas och försöka övertyga syskonbarnen om att dansa runt den. Sen ska blir det grillning med familjen. Vi håller på och firar min mammas 65-årsdag, började ikväll och ska hålla på till på söndag. Faktiskt är midsommar den enda dagen vi inte har något särskilt planerat, å andra sidan är även min moster och morbror här så vi är hela familjen på plats.
Jag tycker det låter lite mycket med både födelsedagstårta och midsommartårta. I min familj brukade det för i tiden vara tårtsäsong de här veckorna. Min mor fyllde år idag, min syster om precis en vecka, och min far firades (när han levde) precis en vecka efter min syster. Jag tror inte att vädret tillåter något annat firande än med mat. Min mor kommer att bjuda mig och syrran (också vegetarian) på nubbe, färskpotatis och jordgubbar i alla fall, men jag tror nog att det bjuds på rester av födelsedagstårtan också. Vi får hitta på något.
Mina planer är att jobba. Jag offrar midsommarafton för att kunna dra till Malta för segling till grekland. Sticker på söndag.
För mig blir det inget midsommarfirande alls eftersom det inte är en speciell helg här i England. Så idag har jag jobbat. Men imorgon ska jag i alla fall gå på bio.
Jag firar medsommar med att äta ostbågar och se gamla avsnitt av ER (Cityakuten) på DVD. Jag har aldrig varit mycket för att imitera grodor kring en blomsterklädd fallos.
Jag firade midsommar i en bil på väg till Jämtland... på grund av olika oförutsedda händelser såsom plötsliga stopp vid trevliga sjöar, fel på bilen samt usla vägar kom vi fram först när midsommarfirandet på fjällstationen var i stort sett över. Tog en promenad bland fjällbjörkarna och åt en skinksmörgås istället.
Hittade ett SW-test på Facebook (trillade in där för en gångs skull), tror ni inte jag blev lycklig när denna fråga kom upp? Jag vill trycka alternativ 2! [image=http://i10.photobucket.com/albums/a130/enjigrrl/muffins.jpg]
Hur har ni det i sommarvärmen, då? Örebro är tydligen bland de varmaste ställena i Sverige nu och jag har ägnat större delen av dagen åt att slöa under markisen på vår uteplats.
Jag börjar min semester den här veckan. Tyvvär passar det mig sämre, för jag brukar inte gilla värme.
Hej , jag er Zibrahimovic810. Jag rättvis blitt med den forums , och er i min andra år av levande i Sverige , så min Svensk er icke mycket fint ändå. Läsande och skrift i Svensk är min svag meningen , utom jag er försökande till förbättra. Hoppas du stötarna kanna hjälpa mig ute något. Stor till se så många Svensk här , jag var den bara en i en annan forum jag blitt med. Hoppas du kanna förstå min fasansfull försöka på Svensk!
It's not really correct Swedish, but it's quite understandable. It's great to see you dropping by, if you want any help with the Swedish I'm pretty sure there are lot people around here who are willing to help you. Riktigt roligt att se dig här omkring. Varsågod är en muffin!
Jag har tre veckor kvar att jobba innan semestern så jag hinner bara njuta av värmen på helgerna. Inte för att jag njöt direkt i helgen för tydligen var det i praktiken nästan 40 grader varmt i solen.
Jag gillar särskilt bilden med en forest trooper som rider en ekorre. Det skulle säkert bli ett bra kejserligt kavalleri.
Jag och Kee (Queengodess) hälsar, vi har det trevligt, vi är "glada". Vissa av oss är "gladare" än andra.
Vi postade det här på fredagen, vi ringde på lördagen. Visst är det en underbar ny banner som Lexi har gjort!