main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

1. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    *gasps*

En ny banner! Fantastiskt! *applåderar Lexi* Och vilka fina muffins på den! :D

2. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Mmm... Apelsin och blåbärsglasyr? =P~

Hmm.. Johanna och Kee.. Fanns det inte en forumregel förr i tiden mot att posta om man är för "glad"? ;)

3. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Vi var ju bara väldigt glada, och vi uppmuntrade inte andra att följa vårt exempel.

4. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Bättre att posta när man är väldigt glad än när man är väldigt arg. :)

*Snor en muffin med blåbärsglasyr från bannern och hoppas att ingen märker nåt*

5. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Eftersom det i Stockholms tunnelbana finns en vagn som heter Anakin så har jag skaffat mig en noja att alltid kolla vad de heter när jag åker.
    I går (förrgår) när Kronprinsessan Victoria fyllde år, så såg jag vagnarna Daniel och Victoria kopplade tillsammans i samma tågset ... :rolleyes:

6. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Det tycker jag var riktigt gulligt.

Jag håller också utkik efter Anakin varje gång jag är i Stockholm, men än så länge har jag inte ens sett honom, än mindre åkt med honom.

7. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    I våras åkte jag t.om. hem från jobbet med Anakin två kvällar i rad.. Men det hade gått många månader innan dess, och jag har inte sett den sedan dess heller.

8. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    En gång har jag lyckats få syn på Anakin... jag var precis på väg in i en vagn när jag såg att Anakin var nästa vagn. Gissa om jag bytte vagn...? ;)

9. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Åh ja.. Ett par gånger har jag t.om. tagit Anakin på en annan tunnelbanelinje än den jag skulle åkt med, för att sedan byta tillbaks efter en station eller två.[face_blush]

10. Jade_trs

Jade_trs Jedi Master star 2

Registered:
    Jul 7, 2002
    Jag har bara sett Anakin vagnen en gång (möjligen två). Kanske blir lättare att få syn på den nu när jag ska bo i sthlm.

Fin ny banner också!

11. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag har faktiskt aldrig sett den. Å andra sidan har jag nog aldrig tittat efter den heller. Men eftersom jag också ska bli stockholmare till hösten så ska jag hålla ögonen öppna.

12. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Vad ska ni göra i Stockholm?

Det kanske blir lättare att träffas om fler bor där (säger Falubon).

Sitter och tittar på mån-specialen på tv. Jag kan inte hjälpa att jag tycker att rymdkapplöpningen är otroligt fascinerande. Undrar när vi åker tillbaka till månen?

13. Jade_trs

Jade_trs Jedi Master star 2

Registered:
    Jul 7, 2002
    Jag ska bli Arkitekt, så jag har åtminstånde fem år på mig att spana efter Anakin.
    Ingen som har nån bostads kontakt föresten? Det är inte helt lätt att få studentlägenheter.

14. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Det är på grund av studier som jag också ska flytta. En KY-utbildning för interaktionsdesign närmare bestämt.

Jag säger flytta, men jag har inte hittat nåt boende än. Studentlägenhet verkar vara ett hopplöst fall och jag måste säkerligen stå i bostadskö i ytterligare ett halvår innan det kan bli aktuellt. Men nåt dyker väl upp hoppas jag.

15. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    Arkitekt!

usch... och så blir de skolade i Sthlms fulaste byggnad.

och sen har vi white arkitekter som ritade sitt eget kontor.. rätt åt dem.

FFNS gjorde samma tabbe.. suck.

hoppas du blir en av de få använbara.

16. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Vi skulle kunna behöva lite bra arkitekter i Uppsala... som kan rita nåt annat än fula betongklossar som skärmar av utsikten mot Slottet, eller trista hus som ser ut att vara från 60-talets miljonprojekt, eller konserthus som ser ut som kärnkraftverk, eller hemska 7-våningshus som de nu vill smälla upp intill det underbara gamla Seminariet... *muttrar lite*

För att tala om nåt helt annat, här är en lampa som skulle passa Kee. :D

17. Charlii

Charlii Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 16, 2005
    Är det någon annan än jag som har problem med att trådar inte markeras som lästa? Det gör det väldigt frustrerande att kolla efter nya poster...

18. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Använder du olika datorer? Jag råkar ut för det problemet när jag sätter mig vid en annan dator, annars är det inget jag märkt av.

19. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag har samma problem. Det dök upp för några veckor sedan.

Jedi Knight Fett likes this.
  20. Charlii

Charlii Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 16, 2005
    Jag funderade på om det kan hänga ihop med att jag uppdaterade till Firefox 3.5 för ett tag sedan, men gamla trådar är fortfarande rätt markerade, så det känns inte helt rimligt...

21. Wilfer88

Wilfer88 Jedi Youngling

Registered:
    Jan 5, 2009
    Sista chansen att vara med i tävlingen om att vinna första 5 avsnitten från första säsongen av The Clone Wars serien.
    http://www.starwars.se/tavlingar/tavling.php?id=5

Kan va en bra idé för alla som inte riktigt känner de har råd att köpa det nu när fulla säsongen kommer senare.

22. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag har inte varit här på ett tag. Det beror (delvis) på att jag de två senaste veckorma befunnit mig i en källare i Karlskoga (liten håla i Värmland, men en del av Örebro län). Jag har nämligen ett sommarjobb där som radiotidningsredaktör, vilket innebär att man läser in diverse tidningar åt blinda och gamla som har svårt att läsa. Och jag bor för tillfälligt i källare utan internet och TV.

23. Debran

Debran Jedi Youngling star 1

Registered:
    May 17, 2005
    Nu har jag fastnat i träsket efter att ha stått emot i ett par år.
    I går natt blev jag Facebook'are. Vilket i sin tur innebar en sen kväll.

Jag behövde ju komma in i hur det funkar, och det var lite beroende framkallande redan då.
    Förstår verkligen varför det blivit så stort.

Annars söker jag arbete för fullt, behöver en paus från universitetet ett tag. Har ju varit fast där i några år nu.
    Ja ja. nu har jag skrivit av mig lite. hoppas det e bra med er alla.

24. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    Hittade något som skulle passa Kee
    [image=http://i87.photobucket.com/albums/k153/yodanz/Hellodarthkitty.jpg]

25. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Liten update från Neko:
    Facebook, mina broderier, mina spel o mina böcker är sen mitten av maj mina enda sysselsättningar.
    Det var då mitt diskbråck talade om att 'nej, nu stannar du hemma!' . . .
    Om det inte vore för min fobi mot blodprov o såna där stickgrejer, så hade jag redan varit opererad,
    men här sitter jag fortfarande o känner hur högerbenet sakta domnar av . . .
    *suck* Är det nåt jag hatar så är det min fobi . . .
    Skriver lite då o då i min blogg.
    Borde ta itu med min bok-sida nu när jag inte har nåt att göra, men . . . Det är inte så lätt när jag
    börjar bli uttråkad av mina underbara broderier.

Hoppas allt är väl med er andra!
    *massa kramar*