main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden God morgon II

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by emilsson, Sep 25, 2002.

  1. Lulu Mars

    Lulu Mars Chosen One star 5

    Registered:
    Mar 10, 2005
    God afton och Glad Halloween!
    [​IMG]
    Har det blivit något bus i helgen?
     
    Gamiel likes this.
  2. Rorian

    Rorian Jedi Knight

    Registered:
    Feb 18, 2020
    Det blev inget för mig
     
  3. Gamiel

    Gamiel Chosen One star 9

    Registered:
    Dec 16, 2012
    Samma här. Jag e mer av en "tänd ett ljus på allhelgona" typ
     
  4. Rorian

    Rorian Jedi Knight

    Registered:
    Feb 18, 2020
    Bus och godis är mer nåt ungarna om jag ska vara ärlig :)
     
  5. Gamiel

    Gamiel Chosen One star 9

    Registered:
    Dec 16, 2012
    För er som inte redan sett det:
    Star Wars i Mattisskogen


    och för jämförelse. Stora Rövardansen:


    ;)
     
    Last edited: Dec 30, 2021
  6. Rorian

    Rorian Jedi Knight

    Registered:
    Feb 18, 2020
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    När jag var liten så brukade jag skämtsamt kalla en viss karaktär för "Ubbe van Knubbe".
     
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag kom att tänka på att det nu 2022 är tjugo år sedan jag började med Star Wars-fandom, kostymer och prop replicas ... och att börja med kreativa/byggande ("maker") eller samlande hobbies överhuvudtaget. Jag hade blivit inspirerad att klä ut mig till Jedi när jag såg andra på Cantina Pre-Party inför Episod 2-premiären, Maj 2002, och en Jedi behövde så klart en ljussabel: så jag lärde mig att bygga såna.
    Första gången jag träffade FanForce:are var också första gången jag gick utklädd, på Isbergs scifi-mässa i Stockholm i oktober det året.
    Det var mycket värme och sammanhållning i FanForce i några år. Mycket aktivitet i forumet och på IRC. Möten på olika ställen i Sverige, kräftskivor. Celebration (förutom jag som var flygrädd). Episod 3-premiär. Men sen mattades det av, förutom att vissa av oss som pysslade med kostymer (och droids) fortsatte i andra klubbar. Sista FFS-mötet var tioårsjubileum hemma hos Kee 2011.
    Jag ville bara säga att jag har fortfarande varma känslor för många av er, även personer jag inte träffat på många år nu.

    Edit: Över ett år senare. Ursäkta att jag varit lite väl sentimental. Jag var allvarligt sjuk när jag skrev det där. Jag hade ettårskontroll nyligen. Enligt läkarna är faran över ... till nästa gång.
     
    Last edited: Jan 17, 2024
    Rorian and Gamiel like this.