Jag kom att tänka på att det nu 2022 är tjugo år sedan jag började med Star Wars-fandom, kostymer och prop replicas ... och att börja med kreativa/byggande ("maker") eller samlande hobbies överhuvudtaget. Jag hade blivit inspirerad att klä ut mig till Jedi när jag såg andra på Cantina Pre-Party inför Episod 2-premiären, Maj 2002, och en Jedi behövde så klart en ljussabel: så jag lärde mig att bygga såna. Första gången jag träffade FanForce:are var också första gången jag gick utklädd, på Isbergs scifi-mässa i Stockholm i oktober det året. Det var mycket värme och sammanhållning i FanForce i några år. Mycket aktivitet i forumet och på IRC. Möten på olika ställen i Sverige, kräftskivor. Celebration (förutom jag som var flygrädd). Episod 3-premiär. Men sen mattades det av, förutom att vissa av oss som pysslade med kostymer (och droids) fortsatte i andra klubbar. Sista FFS-mötet var tioårsjubileum hemma hos Kee 2011. Jag ville bara säga att jag har fortfarande varma känslor för många av er, även personer jag inte träffat på många år nu.