main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Historien bakom...

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Nov 28, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    ...ditt Användarnamn och din signatur.

Tänkte att det kunde vara lite skoj att få veta varför folk heter som de heter och har den sig de har.

Till ingens förvåning: Jag börjar

Namnet:
    ZAPHOD BEEBLEBROX
    Namnet på den coolaste karaktären i Liftarens Guide Till Galaxen av Douglas Adams (kommer på bio nästa år).
    Har ni inte läst den boken så bör ni göra det.

Signaturen:
    Zaphod Beeblebrox - Just this guy, you know :D :D
    En kommentar om Zaphod som hans hjänskrynklare Gag Halfrunt alltid säger. De två smiliesarna kommer sig av att Zaphod har två ständigt smajlande huvuden.

VINGKLAFFSFRI TILL EPISOD III
    Den svenska varianten av "spoilerfree til episode III".
    Spoiler på svenska blir ju Vingklaff.

http://www.realmotion.nu
    Adressen till hemsidan där man kan läsa om FanFilmen jag och några kompisar håller på med.

I Amar Prestar Aen, Han Mathon Teil Nin...
    Världen förändras, jag känner det i mina fötter...
    En fras på alviska som är en omskrivning av det Galadriel säger precis i början av prologen till Sagan Om Ringen (filmen).
    (I amar prestar aen, han mathon ne nen, Han mathon ne chai... är det egentligen)

Nu är jag som sagt nyfiken på resten av er...

2. Zareb

Zareb Jedi Youngling

Registered:
    Nov 28, 2004
    eh! är überny men jag kör på...

Zareb
    tja, jag ville ha ett bra användarnamn till... IRC tror jag det var... eller om det var ett forum. ville ha ett på Z så jag sökte lite på babynames.com och hittade Zareb. det är visserligen ett aferikanskt pojknamn men det skiter jag högaktningsfullt men fullständigt i för jag gillar det. ;) hade tillochmed en afrikan som kom in på min sida, sa att han också hette zareb och påstod att vi var släkt för det...

min siggie då.
    öööh, ja, mitt s/n och adressen till min sida helt enkelt. ;)

[EDIT] woot! jag äger på att stava!

3. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Namnet:

emilsson kommer av att jag heter Malin Emilsson och när jag registrerade mig fanns det redan en svensk medlem med användarnamnet Mistress Malin. Så då valde jag att använda mitt efternamn istället.

Signatur:

With our combined strength we can end this destructive logic and bring insanity to the galaxy

Jag kläckte ur mig detta fria citat av Vaders replik hösten 2001 appropå FFS och galenskap.

Take no heroes, only inspiration" - C. Dean

Följande citat skrevs av Chris Dean när han under pseudonymen X Moore recenserade en The Jam skiva i New Musical Express i början av 80-talet. 1985 bildade Dean bandet Redskins vars album "Neither Washington nor Moscow" inleds med låten "Take no heroes, only inspiration". Jag kom i kontakt med den via en artikel i musiktidningen POP någon gång under 1995. Sedan dess har det varit lite av ett personligt motto.

VÅGA VÄGRA VINGKLAFFAR!

Kommer naturligtvis av min inställning till Star Wars spoilers. Men eftersom vingklaffsfri inte rimmar med episod tre valde jag att göra en allitteration istället.

4. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    DARTHLARS

Jag reggade mig strax innan AOTC och jag tänkte lura folk i spoilerforumet att Owen eller Cliegg Lars var en Sith lord.Dessutom så hade jag hört lite om Metallica i nyheterna den dagen och deras trummis heter Lars Ulrich, så det påverkade nog. Det var inte meningen att det skulle bli i endast stora bokstäver.

Signaturen:

Who's the more foolish... the fool or the fool who follows him? [face_cowboy]

Förutom att det är ett klassiskt SW-citat så är det också en kommentar till det amerikanska presidentvalet.
    Att det finns en fanatisk Bush-anhängare på JC/FF som kallar sig TheFoolWhoFollowsHim är faktiskt en ren tillfällighet. :D

Innan den signaturen så brukade jag ha:

Queen Cobblestone the Cobbit's loyal knight

Cobblestone och Enji är drottningar i GosForce - en kramgo falang av FFS där även Vargman77, Xeltek och MemberOfTheNewRepublic (Rep) är medlemmar. [:D]

I don't fear the muffin - I eat it!

Syftar på "Operation Muffinhämnd", som jag fick för mig var något hemskt som skulle hända de medlemmar som besökte ett visst möte. Men det visade sig att det var bara ett dåligt namnval. Det är arbetsnamnet på Fan Force Europe-mötet i Sthlm nästa år ... som skulle diskuteras på mötet.

Spoil me gently - spoil me good!

Jag gillar vingklaffar. [face_devil]

5. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Ookay...

Enji är helt enkelt mina initialer, NJ, som de uttalas. Snott rakt av från författaren Hergé, som i själv verket hette nåt annat (vad minns jga inte just nu) men som använde sina initialer RG och skrev dem som de uttalas på franska. Well, egentligen var hans initialer GR, men han vände på det. Whatever. Det är iaf mitt nick. Kan väl tilläggas att jag kallats NJ sen mellanstadiet, eftersom vi var tre stycken i min klass som hette Nina... i verkliga livet kan man kalla mig antingen Nina eller Enji, det går bra vilket som. :)

Över till min signatur... som byts ibland, men tar väl den nuvarande.

Vingklaffsfri till Ep III
    Tja, samma orsak som herr Beeblebrox. Jag är spoilerfri.

Hugs and ryshcate to all!
    Star Wars Amnestys valspråk. SW Amnesty är en förening som verkar till att avskaffa dödsstraffet i GFFA. Enda medlemmar so far är jag och Kee. Vi tror också på att allt skulle vara bättre i världen med mer kramar och ryshcate. Ingen kan vara arg med en varm kram och en kaka.

Backstabbing demon ninja vampire mummy bounty hunter amazon diva!
    Beskrivning av mig själv, titlar som folk gett mig.

"16 år... gravid... med ett UFO"
    Bästa repliken ur Tre Kronor.

Go-go-goch!
    Jag är prästinna av go-go-goch. Kulten har två anhängare, jag och WelshGuy. Tyvärr har kulten genomlevt en splittring mellan den svenska delen och den walesiska delen.

6. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Mina är väl nog kanske inte så där vansinnigt intressanta, men här kommer det iaf:

Jedi_Emilie

Eftersom jag heter Emilie och är en jedi i hjärta och själ tyckte jag att detta var ett lämpligt namn.

"But I was going into Toshi Station to pick up some power converters!"

Absolut inte det bästa citatet ur SW, men valde detta ändå som en markering att jag gillar Luke och särskilt hans gnälliga, naiva sätt i ANH. (Något som jag nog är rätt ensam om)

"Sometimes the only sane response to an insane world is insanity"
    - Mulder

Jag älskar X-files och valde detta citat för att jag tycker det funkar även om man aldrig sett serien. Egentligen var det konstigt att det inte blev nå't som Scully sagt, eftersom hon är så oändligt mycket häftigare än Mulder. Men så blev det iaf.

7. Darth-Floyd

Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Apr 5, 2003
    Tja, jeg valgte Darth-Floyd udfra mine to største (nørd)interesser. Darth er den onde skurk i en gammel science fiction film fra 1977, og Floyd er fra et gammelt rock orkester der også hittede i 70erne.

Signaturen (som jeg forresten ændrer fra tid til anden), Hey you...did you ever realise what you'd become? er fra ovenstående orkesters sidste officielle album. Og så har jeg stillet mig selv det spørgsmål for nyligt....

8. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    namnet..:
    Det var det första jag kom och tänka på när jag skulle registrera mig. :) Namnen på mina sockor är dock ännu bättre.

signaturen..:
    Join the ninja t-shirt revolution!!!
    På en site (ungefär som lunarstorm) där jag var medlem. Man kunde lägga upp bilder på sig själv på "saker". På en av mina klasskompisars bilder hade han skrivit Join the ninja t-shirt revolution!. Och det fastnade.

Big mistake #9956: You're dead.
    Hittade det på skrattnet.com... Tyckte det lät lite kul.

Adoptee of LaYa_ [:D]
    Är adopterad av LaYa_. :D

9. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998

Jag heter Johanna och när jag skulle registrera mig här så ville jag få in mitt eget namn på något sätt. Finns inte så många Johanna i GFFA så jag kortade till Ann istället. Om jag inte minns fel stod valet mellan Obi Ann och Ann Solo, men jag tyckte Obi Ann lät bättre, sen lade jag nog till e i Anne för att det skulle vara tydligare att det var ett namn. Inte så smart i efterhand kanske eftersom det blir fel uttal på Anne på engelska, samt att jag får finna mig i att bli kallad Anne av JC/FF-folk. Anne ska uttalas precis som Wan fast utan W.

Vingklaffsfri till episod III - precis som de andra med en sådan sig undviker jag så mycket som möjligt av all info om ROTS

GSADMINCOACHEMPERORRULERPRESIDENTTSARMINISTERQUEEN - min titel jag har som enväldig härskare runt omkring, tror det var Wolverine som kom på den.

Att forskare sysslar med spekulation är inte förvånande forskare har stått för några av de mest korkade påståenden som sett dagens ljus. - ett citat jag hittade på SVTs hemsida och som jag tyckte var kul. Särskilt som jag själv sysslar med just spekulationer och hoppas på en forskartjänst någon dag. Den här sista delen av signaturen byter jag lite då och då.

10. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    Cobblestone

när jag för länge sedan skulle regga mig på lunarstorm kunde jag inte komma på ett bra namn. så jag tog fram en ordbok och började slå på måfå. Jag fastnade för Cobblestone, det låter rätt fint, man kan variera det i oändlighet och jag känner mig som en sten i allmänhet. Sedan har det hängt med :)

min signatur, I'm going to live forever, or die trying!, är ett kul citat jag hittade någonstans, inte mer...

11. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Vargman77

Tro det eller ej men siffrorna visar när jag e född (samma år som Star Wars kom på bio). Gillar Vargar och min först tatuering var en varg. När jag som liten spelade Rollspelet Drakar ocH Demoner var just "Vargman" min favoritras.

Signatur .... Vad står det på min egentligen??? *tänka efter* Äh... kommer inte på det... Gör en ny istället :)

"4 tattoos and counting..."
    Har fyra tatueringar än så länge och fler blir det

"100 % Spoilerfree to Episode III"
    Håller mig så spoilerfri jag kan

"Viam inveniam aut faciam"
    Latin, mitt valspråk och hör egentligen ihop med min vapensköld.
    "Jag finner en väg eller skapar den" betyder det

12. Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

Registered:
    Aug 26, 1999
    Jag uppar den här lite grann...

13. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Det enda nya i min signatur behöver knappat någon större förklaring.... :(

14. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jedigrandmaster heter jag äverallt på Internet. (Utom där man måste ha kortare användarnamn.) Namnet har jag använt sedan 1999, då jag skulle skaffa en hotmailadress. Jag ville ha något som handlade om Star Wars, men jag ville också ha ett namn ingen annan hade och slippa heta jedi_knight85, eller något annat med siffror efter. Så jag testade mängder av olika namn, men alla var upptagna. Tillsist föreslog min bror "jedigrandmaster" - en titel som egentligen inte finns i Star Wars-världen, men som mycket väl skulle kunna göra det. Och sedan dess har jag varit Jedigrandmaster.

A Jedi shall not know anger.
    Nor hatred.
    Nor love.

Jag gillar verkligen AOTCs teaserposter, som detta citat är taget från. Jag gör mitt bästa för att övertyga mig om att det är regler som är bra att leva efter. ;)

EDIT: Oj, först nu upptäckte jag att jag skrivit fel i sgunaturen, och skrivit "feel anger" istället för "know anger". Klantigt, men det är ändrat nu.

15. MasterOlof

MasterOlof Jedi Youngling

Registered:
    Sep 30, 2004
    Användarnamnet är ett resultat av att jag var lite trött på dom nicks jag använt tidigare och beslutade mig för att använda mitt riktiga namn. Men när jag skulle registrera mig så visade det sig att Olof redan var taget, därav tillägget Master.

Har ingen signatur då jag helt enkelt inte ser någon mening med en.

16. joshtherooster

joshtherooster Jedi Youngling star 1

Registered:
    Nov 5, 2004
    hmm.. när jag skulle regga nick så va det ett himmla tjafs om Joshua Griffins trovärdighet borta på 3SA och hans namn dök bara upp i huvet på mig när jag tänkte på namn. therooster-delen av namnet.. ingen aning om vart det kom ifrån!

signaturen e de väl inte så mycket att säga om!

17. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    Nytt i min signatur: Om verkligheten vill nå mig, vet den var jag finns.
    jaa.. om nu verkligheten vill nå mig så vet den var jag gömmer mig nånstans. Det vill säga i musikens värld

Thread Status:
Not open for further replies.