main
side
curve

Hjälp med FFS hemsida

Discussion in 'Archive: Sweden' started by emilsson, Feb 17, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag tycker det viktigaste är att sidan funkar i olika upplösningar. Färger, design m.m kommer alla ha olika åsikter om.

2. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jag håller med emilsson här. Jag bryr mig mindre om snygg design och sånt än om att sidan funkar. Funkar inte sajten i ens upplösning spelar det inte nån som helst roll hur snygg den är, man blir lika irriterad iaf.

Går det inte att göra sajter som anpassar sig efter fönstrets storlek bara? Min lilla patetiska ursäkt till hemsida gör det... designen är nog det fulaste som skådats (jag har inget program att göra hemsidor i, och kan nästan ingen html), men den funkar iaf i alla upplösningar (iaf alla jag provat den med).

Anyway, jag hoppas det ska lösa sig, men vill säga igen att det viktigaste är att sidan funkar, att den är tydlig och lätt att hitta på, och att det inte är massa döda länkar. Detta är vad jag bedömer som viktiga saker hos hemsidor. Flash, ljud och sånt trams blir jag bara trött på.

3. _Madeleine_

_Madeleine_ Jedi Youngling star 3

Registered:
    Jul 17, 2002
    Jag vet hur jobbigt det är att bygga hemsidor (okej har bara gjort en än så länge men jag anser mig vara erfaren även om jag har noll koll på hur frames funkar ;)) Så jag måste säga att jag tycker sidan var jättebra :)

4. Jawan

Jawan Jedi Youngling star 3

Registered:
    Feb 24, 2003
    Hemsidor är en kul sak. Jag ska läsa både Webdesign A och B i 2an o 3an...bara jag kommer med i kurserna så. Kommer bli kul tror jag :)

Som "prov" i 3an Webdesign B ska man kunna göra en avancerad hemsida...det blir nog coolt. För övrigt har jag rätt länge försökt mig på att läsa in hur man gör en hemsida med "HTML Boken" men det funkade inte så bra...det är en tjock pocketbok och man somnar efter tag...kommer bli enklare att läsa det som ämne tror jag :)

5. _Madeleine_

_Madeleine_ Jedi Youngling star 3

Registered:
    Jul 17, 2002
    Jo, det är superkul med hemsidor :) ett tips om man ska lära sig html är väl att börja på en hemsida och sedan lära sig allt eftersom den växer. Jag kunde t.ex inte något om html före jul och såhär ser min hemsida ut nu. Skratta inte, jag VET REDAN att jag är besatt av The Sims och att sidan är väldigt rosa :p ;)

6. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    Min första hemsida gjorde jag med hjälp av två sidor i en bok (som gick igenom grunderna) och sedan lite koll på nätet.
    För att verkligen lära mig gjorde jag min hemsida så att jkag fick med så många koder som möjligt:

Reslutatet finns på "Vargmans HTML-skola":
    http://hem.passaghen.se/vargman/html/index.html

Den har dock inte uppdtaerats och tar endast upp grunderna i HTML. Alla mina sidor byggs i HTML-kod...

Edit: Funkade inte att göra en länk... :(

7. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag tycker sidan är bra. Blev jätteglad över att du använt FFS-loggan jag gjort och så snyggt lagt in "The Unknown regions" texten. Måste erkänna att jag också försökte hitta en "home" knapp till förstasidan så det kanske kan vara något att lägga till.

På länksidan hittade jag en riktig höjdare: SW Spoofs! Kanon!!

Ser med spänning fram emot sidans utveckling! Starkt jobbat so far.

8. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    Darthlars . om du nu inte tycker om den. Gör en egen sida som är anpassad för folk som har 30st fönster brevid varrandra. Jag kan garrantera att vi, och det vill säga dom flesta internet användare faktiskt MAXIMERAR fönstret, oavsätt vad du må tro.
    Majoriteten av världens användare gör på detta viste. Nej jag har inte kollat med majoriteten. Men om jag nu har 900 pers på min skola, och jag har alldrig sett en göra på det sättet som du gör. Så kan jag faktiskt tro på detta vis.

MAXIMERA FÖNSTREN

edit/ det där är flaming, ta det lugnt i 24 timmar. [face_plain]

9. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    En ny modell av hemsidan är uppe...

Hoppas den passar lite bättre till de som har 800 * 600 eller mindre upplösning...

EDIT: Glömde URL:en

http://www.kickme.to/ffsweden/

10. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Wonderful! Nu kan även jag titta på hemsidan... gillade grejen med Månadens Fråga (jepp, jag har svarat...)

Ska kika runt lite mer på den nu när jag kan se den... :)

11. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Gillar senaste uppdateringarna, och månadens fråga. Ska skicka de sista två bilderna till min kostymbeskrivning, har precis fått dem på CD. Tänkte jag skulle göra en kort beskrivning av min picknick-klänning jag hade i Malmö också inom en relativt snar framtid.

Thread Status:
Not open for further replies.