main
side
curve

I natt jag drömde något som...

Discussion in 'Archive: Sweden' started by JediLynx, Mar 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jawan

Jawan Jedi Youngling star 3

Registered:
    Feb 24, 2003
    Inatt jag drömde någonting som...

...ni absolut inte vill höra, men som inte spelar så stor roll heller, för att det inte är det som stämmer överrens med det som hände...

Nu ska jag försöka drömma om hemuler som jagar Per Gessle över Hallandsåsen...för nåt vettigare har jag inte för mig...

*sand sand sand! Kung av sand lalala* [face_plain]

2. Swedish_Jedi

Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 15, 2002
    okej..ni drömmer alltså förtfarande :D

*sjunger*
    Här komemr kung av Sand
    här kommer kungen av ingetning alls aaaaaaaaaaaaaaa

3. Jedi_Mystic

Jedi_Mystic Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 29, 2002
    hmm, jepp!
    Jag drömde om inget i natt..
    Som tur va!

4. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag drömde om växlarna på min cykel. Det går knappt att drömma om tråkigare saker.

5. Jedi_Mystic

Jedi_Mystic Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 29, 2002
    om växlarna? *tittar roat på Emilsson*

6. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jösses... tur att jag slipper så trista drömmar! [face_shocked]

*försöker förtvivlat komma på vad hon drömde inatt*

GAAH! Jag mindes det imorse, och det var ju rätt skoj om jag inte minns fel... dessutom JC-vänlig... varför minns jag inte??? Nå, kanske kommer på det om ett tag.

7. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Inatt så var jag på väg till fjällen, men vi tog bakvägen via Älvdalens skidskyttestadion och när vi kom fram så var vi i ett av världens största leksaksvaruhus. Undervåningen var helt dedikerad till SW och Asterix, och det fanns utställningsmontrar och en biosalong. De hade till och med en tjusig Holiday Special monter.

Affären stängde, men vi (nu var vi en grupp av människor varav vissa FFS:are) fick stanna kvar iallafall. Då gick vi och satte oss i bion, och då började de visa Holiday Special. När det var paus så kom det massa småungar in och skulle också titta, och jag gick omkring och försökte värva allihop. Sen somnade hela publiken medan vi tittade.

8. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Jag är jätteirriterad just nu. Jag drömde nämnligen att jag kommit på en jättebra idé till min fic, men nu kan jag inte komma ihåg vad det var! Grrr. :mad:

Nå, den var nog troligen inte så bra egentligen, men jag skulle gärna ha velat komma ihåg den. *försöker minnas*

Argh!

9. Aleia

Aleia Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Jag drömde att en underjordisk skolaktigtsjukhus blev full av zombies och jag hade massa vapen... och sköt ihjäl dom.
    Sedan kom jag ut med hjälp av en zombie... och skulle bombadera denna skolaktigasjukhuset och världen var räddad...

men...

Sedan i drömmen när jag hade kommit hem och skulle vila kom jag på att jag hade slöppt ut en zombie och nu skulle världen bli full av zombies... Men jag skulle rädda den...

:D

okej okej okej!

Spel kan faktiskt skada en efter ett tag!

10. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Jag drömde jag va en sån där zombie.. som va i ett underjordiskt utbildningsläger för just zombies..

Sen rätt som det va så kom d in en människa mitt upp i allting..

O bara tog tag i mig o släpade ut mig.. asså jag försökte förklara att d va baywatch på tv, jag hade kakor i ugnen, va tvungen o stryka min blodiga skjorta osv.. men icke sa nicke.. jag skulle ut..

Strax efter hon (den mänskliga personen som hade fullt med vapen!) hade släpat ut mig utanför så exploderade hela stället o jag tänkte.. mina kakor!!!!

Som tur va så va jag ju utanför o kunde strax därpå knalla in på närmaste dagis o infektera lite folk så vi kunde bilda en ny Zombie MC klubb..

11. JediLynx

JediLynx Jedi Knight star 5

Registered:
    Sep 2, 2000
    Hmm.. mina drömmar börjar skärpa till sig. Ingen Corran inatt, tack och lov. :p

Jag spelade basket... mitt lag, som var barfota, mot ett amerikanskt lag. Vi spelade med vinglas istället för basketbollar och självklart så krossades glasen så fort de tog i marken. En hel del glas gick åt och det blev mycket glasskärvor på marken, inte helt lyckat för vårt barfotalag som skar upp fötterna hela tiden.

I pausen så bestämde jag mig för att göra något åt saken, så jag tog en brandslang för att spola av planen. Dessvärre så hann jag bara spola rent halva (amerikanarnas sida såklart) innan hela planen förvandlades till en lerbassäng på grund av allt vatten.

Så när spelet drog igång (nu spelade vi med en liten skumgummiboll eftersom alla glas var krossade redan) igen var vårt lag tvugna att spela jätteoffensivt och hålla oss på amerikanarnas planhalva för att inte skära sönder fötterna ännu mer, vilket ledde till att vi vann!

Tolkningar? :D

12. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Neko har spelat mkt Zelda: WindWaker senaste veckorna. Det har medfört att hon drömt mkt WindWaker-relaterat. T.ex. blivit jagat av monstren i spelet . . . Tyvärr hade Neko inget av de vapen som Link har . . . .
    Det var inga kul drömmar . . . . Kämpade mig vaken o vågade knappt somna om . . .
    Men de senaste tre nätterna har varit drömlösa. Har nog varit för trött för att ens orka drömma . . . .

13. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    All right. Jag hade en knasig dröm häromnatten. Tyvärr minns jag inte hälften, men den inkluderade:

Öronlösa elefanter; Wish och Aprentize som fångat en krokodil och rullat in den i en matta; en blåhaj som folk hade simtävlingar mot; ett stort hus som man gick vilse i, och som var fullt med mattor. (vad är det med mig och mattor? jag drömmer jämt om de jämrans sakerna!); Massa andra FFS:are som kutade runt i konstiga delar av Uppsala (läs: delar jag inte bor i); och jag har bestämt för mig att vi skulle gömma oss för nån.

Ja, och det var nåt med Wedge också, men vad minns jag inte. Tyvärr... :(

14. GuardianJedi

GuardianJedi Jedi Youngling star 2

Registered:
    Mar 4, 2003
    Go´morron!
    Oj fel tråd...

Jag drömde en konstig sak för några dagar sedan.
    Ska försöka förklara så bra jag kan men eftersom det är en dröm så blir det nog snurrigt i alla fall misstänker jag...

Det börjar med att jag och Enji käkar middag hemma hos mig.
    Jag sitter på kortsidan av bordet och Enji sitter på långsidan till vänster om mig (?)
    Av någon anledning så har hon klätt upp sig i finbyxor, vit skjorta och vattenkammat håret (!).
    Efter att vi har ätit klart så tänder hon en cigarr vilket naturligtvis förvånar mig.
    Enji sitter sen där ett tag och puffar förnöjt och med överraskande rutin av att röka cigarr.
    Efter detta så går vi in i mitt förråd(!) som på något sett har blivit inrett som Enjis rum vilket även
    inkluderar ett fönster där det i mitt förråd egentligen bara är en betongvägg(!).
    När vi kommer in dit så hittar vi Berg därinne.
    Han börjar berätta något om Star Wars (naturligvis!).
    Sen ringer telefonen och jag svarar, det visar sig vara Jedi Lynx som är jätteledsen över att hon inte fick vara med på middagen.
    Jag tröstar henne så gott jag kan vilket jag lyckas med någorlunda bra.
    Efter detta så byter drömmen miljö totalt och jag befinner mig helt plötsligt hos mina kusiner i Halmstad.
    Vad som händer sen är lite suddigt.
    Jag kommer dock ihåg att allt slutar med att jag försöker köpa en flygbiljett hem från Halmstad till Stockholm trots att jag är pank!.
    Efter att jag stått och argumenterat om att få betala biljetten på faktura (vilket jag nekas) så vaknar jag.
    Min första tanke blir naturligtvis "Gud va skönt att vakna hemma i Stockholm!" :)

Att försöka tolka denna röra är nog ingen idé men alla som vill är välkommna att försöka...
    Jag måste tillägga att det är MYCKET ovanligt att jag kommer ihåg vad jag drömt.

15. Cobblestone

Cobblestone Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 30, 2002
    :D

lol!!

om ändå jag hade så roliga drömmar!!

inatt inkluderade min dröm
    kronprinsessan viktoria (fast hon var egentligen död, det var en återblick...)
    ett högt torn
    min kusin hanna(som ramlade ner från tornet)
    överklassungar(som festade)
    terapi...

tolkningar?

16. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    All right. Nattens dröm. Den var egentligen inta sååå konstig, men den inkluderade en några FFS:are vilket kanske gör den intressant.

Det började med att vi allesammans av nån anledning skulle klä ut oss till monster och sova över i ett slott. Jag minns att jag var väldigt irriterad och försökte övertala alla att vampyrer (som jag skulle klä ut mig till) minsann var blekvita och inte gröna, men ingen trodde på mig så jag målades grön.
    Naturligtvis visade det sig att de spökade PÅ RIKTIGT i slottet, som inte var ett gammalt kråkslott utan ganska modernt.
    Jag skulle gömma mig i en garderob och spana på ett av de riktiga monstren, men de uptäckte mig och jag var tvungen att fly ned i källaren.

Sen bytte drömmen plats igen, och vi befann oss någonstans på Jorden, där det fanns en lekplats. Jag blev jagad av Kee som ville kittla mig, och till slut klättrade jag upp i en klätterställning som var jättehög, men högst däruppe satt Kee och började kittla mig så jag höll på att ramla ner. Sen klättrade Aprentize upp bredvid mig och jag slog honom på näsan. Han blev jättearg fast det egentligen inte var meningen att slå honom. Sen på nåt sätt kom jag ned och sen skulle Kee ta tåget hem, ja, och sen vaknade jag.

17. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Enji har drömt en galen FFS-dröm igen...

Jag kan nu bara minnas fragment av drömmen, tyvärr, för jag har för mig att den var väldigt rolig. Nåväl. Början var rätt normal, för det var bara ett vanligt FFS-möte. På nåt sätt hamnade vi (i stort sett alla som brukar vara på FFS-möten) i Uppsala Stadsbibliotek. Där kutade jag runt och letade efter Sandman-tidningar, och alla andra satt och käkade bakelser på caféet som av nån anledning låg i biblioteket. Sen smet jag ut, och stötte på Jawa. Av nån anledning skulle han lära sig rida, och jag skulle lära honom. Han skulle träna hoppning, men det var otroligt fjuttiga hinder, bara sisådär 17 cm. Hmm... vad var det mer? Har för mig att jag sparkade nån också, men minns inte vem...

Nå, det var en kul dröm... måste börja skriva upp dem omedelbart jag vaknar och inte vänta...

18. Cobblestone

Registered:
    Jul 30, 2002
    argh! jag hade också en ffs-dröm för ett par dar sen... som jag har glömt. så klart.

19. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Right... hade en lång dröm inatt...

Den började dagen (eller natten) innan sci-fi-mässan. I drömmen så var sci-fi-mässan inte bara en mässa, utan alla var tvungna att delta i en slags triatlon först. Första grenen gick av stapeln natten innan, och var segling. På en träflotte. I storm. Jag och Kee seglade vår flotte och hade jättekul, vi var urbra! Anyway, det gick rätt bra, men nästa dag...
    Nästa dag vaknade jag och skulle tävla i de nästa två grenarna, vilka var löpning och slalom. Men nån flyttade på pinnarna när jag skulle springa, så jag sprang fel och blev klart sist till slalomen, där de tyckte jag var så långsam att de skickade arga hundar efter mig!

Anyway, när jag slutligen kom i mål hade jag missat hela lördagens mässa... :(

Jag gick och la mig, och sen vaknade jag klockan 10 på söndagen, och fick typ panik, ahhh, mässan bärjar ju nu!! Kutade till mässan och stötte på Lynx där (och massa andra, men jag minns inte exakt vilka). Jag och Lynx gick in, var irriterade över att de höjt priset till 90 kronor, och av någon anledning stämplades vi av en gammal "klasskompis" (rättare sagt en person jag avskydde) till mig. Inne på mässan var det dötrist, det var typ bara jag och Lynx där, och det var ingen autografskrivning, och knappt några sw-saker.

Vi plockade lite bland sakerna, och gick sen ner i källaren. Vi kikade på sakerna därnere, och sen öppnades plötsligt tvättmaskinen, och Zug kom ut(fråga inte hur vi visste namnet...). Vet inte hur vi visste det, men Zug var typ den mäktigaste kraften i galaxen. Så Lynx och jag springer därifrån allt vi kan, och stöter på två amerikanska killar som undrar vad vi springer från. Vi förklarar vad det jättelika ljusskenet bakom oss är, och de förklarar att vi behöver galaxens största hjälte, som är... Jackie Chan. Så, vi letar rätt på Jackie Chan (han var precis i området) och börjar slåss mot Zug med träpinnar. Vi kan aldrig se hela Zug, men de bitar vi slåss mot ser ut ungefär som en hutt med massa självlysande tentakler.

Anyway, drömmen slutade med att vi lyckades besegra Zug, alla var glada, och sen vaknade jag.

20. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Hade en ep.III dröm igen, blev ganska så besviken eftersom filmen bara var en halvtimme lång och den hade tagit bort Anakin=Vader. Allt var bara en scen där Padme berättade att hon var gravid, då blev Anakin upprörd och gick ut genom dörren.

21. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    I förrgår drömde jag om inledningen i ESB, med skillnaden att istället för wampan så blev Luke jagad av Vader. Landskapet var inte särskilt Hoth-likt. Det såg mer ut som Dalarna.

22. Cobblestone

Registered:
    Jul 30, 2002
    Jag hade en rolig dröm igårnatt.

Jag sprang omkring på forumet som var ett hus, varje tråd var ett rum, och det var en slags fest och alla gick mellan rummen. det var en mycket trevlig fest kan jag tillägga.

helt plödsligt dyker det upp en dinosaurie, och alla blir rädda. jag tänker att jag ska inte springa, jag ska gömma mig och vara jättetyst, så jag går ut ur huset och märker att det är vinter och snö. då kommer jag att tänka på att det är bara internet och inte på riktigt, och går in igen. där har dinosaurien gått vidare, jag ser henne långt borta i något annat rum, och forumet har brutits ner på något sett, bara några har överlevt och de är de enda som får posta. alla FFSare har dött, några okända varelser överlevde, och så jag, men jag fick inte posta.

tolkningar?

23. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Eftersom jag uppenbarligen är död kan jag ju inte svara på det... ;)

Hade mycket mysko dröm. Tyvärr kan jag inte minnas mycket av den nu, men det var nåt med att jag läste en Fantomentidning och drogs in i den, och där fanns nån konstig fantasy-kult som offrade unga män till sin prästinna, som var jag... och alla män såg ut som ängeln Duma i Sandman. Sen vet jag inte hur det slutade, för nån snodde tidningen från mig och jag satte mig och läste ett gammalt nummer av Min Häst istället. Sen vaknade jag.

24. Cobblestone

Registered:
    Jul 30, 2002
    du vill helt enkelt ha unga män offrade till dig när du läser serier. ingen fara hjärtat, det vill de flesta.

25. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Nej det vill jag inte... jag vill hellre ha dem levande... fast iofs. Ser de ut som Duma så kan de lika gärna offras. :p

Ang din dröm kan jag bara tolka den som så att du vill bli av med alla FFS:are. Jag tror det är bra att jag har livvakter... *backar undan från Cobble*

Thread Status:
Not open for further replies.