main
side
curve

I natt jag drömde något som...

Discussion in 'Archive: Sweden' started by JediLynx, Mar 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fenrisulven

Fenrisulven Jedi Master star 1

Registered:
    Nov 18, 2004
    Av anledning av den här tråden pratade jag med några kompisar i klassen om drömmmar idag. De påminde mig om en dröm jag beskrivit för ett tag sen som jag helt glömt. Den här har jag ingen aning om vad saker och ting kan komma ifrån. Någon får gärna försöka tolka...
    Jag var i en kompis hus och i deras kök var alla hyllor och lådor fullproppade med godis. Men jag kunde inte äta det, för världen höll på att gå under i magma! Så tillsammans med några vänner försöker vi komma på en flyktplan. Bakvägen kan vi väl ta? säger jag. På baksidan är det än lång äng och sedan en skog, men alla andra tycker att det är absolut bäst att gå rätt mot lavan och försöka smyga förbi den på sidan.

Efter att ha blivit påmind om dne här drömmen och berättat om några andra försöker jag få folk att tolka. Enda tolkningen är att jag är galen. Troligen...

2. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag som inte kan dricka kaffe utan att få rejäl huvudvärk drömde inatt att min högsta önskan var att få en cappucionmasking. Jag blev också överlycklig när jag fick en gigantisk, silverglänsande cappucionmaskin i julklapp.

3. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Vet vad jag ska drömma om inatt...

please ignore this post, the poster is all too drunk to take responsibility fór whatever hw posts on this forum... ;)

4. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    jag drömde att jag flög ett skepp på Coruscant och blev jagad av Dooku som kom flygande i en mycket rostig B-vinge utan vingar.

5. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Jag hade en konstig dröm inatt, och det enda jag minns av den nu är att en super battle droid stod och diskade, iklädd ett vitt förkläde och allt.

6. Fenrisulven

Registered:
    Nov 18, 2004
    Har just slagit personligt rekord i skumma drömmar: Drömmer att jag ser på TV-shop där en tjej står bakom ett bord fyllt med ostar och säger att som alla vet är det väldigt svårt att skära igenom ostar men med den här nya produkten går det hur lätt som helst. Så tar hon upp en motorsåg och skrattar+skriker á la psycho och påbörjar en fruktansvärd ostmassaker. Avslutningsvis säger hon att produkten fungerar precis lika bra på schnitzlar (stavas det så?).

7. Darth_Shadash

Darth_Shadash Jedi Youngling star 1

Registered:
    Dec 25, 2004
    Jepp =)

Jag fick en riiiktigt redig dröm om julmust då jag blivit beroende av detta på dessa juletider =)

Jag hade blivit krymt och slängd in i en julmust flaska och det var något fabrikfel när julmsuten gjordes så flaskan slängdes ute i en container och klarade sig... och där förblev jag i en evighet...typ ?

8. Phredreeke87

Phredreeke87 Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 23, 2002
    I natt drömde jag att det var min födelsedag, och min pappa fortfarande levde, och att han betedde sej helt knäppt...

9. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    I natt drömde jag om Harry Potter. Vilket inte är så konstigt eftersom jag och en kompis såg Fången från Azkaban och hälften av allt extramaterial på DVDn i går kväll.

10. Darth_Shadash

Registered:
    Dec 25, 2004
    Drömde om.... Inget...... tomma intet... helt sjukt... jag i tomhet..... svart rum med strålkastarljus ovanifrån.... hur mycket man än springer så hänger ljuset med.....o stället tar aldrig slut..

11. Fenrisulven

Registered:
    Nov 18, 2004
    Tjoho, drömde äntligen om starwars =). Drömde att jag slogs mot Anakin som hade två ljussvärd, ett blått och ett rött. Att det var både rött och blått skulle symbolisera nånting, men jag har glömt vad det var.

12. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Hade en mycket skum dröm om att Luke Skywalker var Minotaurus. Men jag såg ingen skymt av Theseus.

Sen dök det upp en massa F16 plan också utan någon somhelst anledning.

13. Dark-Olsson

Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 23, 2004
    I natt drömde jag om en FFS träff. Är ganska säker på att den var i Trollhätta på en resturang. Jaja iaf så var det en äldre man med på träffen. Han lämnade resturangen medans alla satt och åt och av någon anledning så följde jag efter han. Utanför resturangen någonstans så pratade vi. Sedan skulle han tillbaka till resturangen av nån anledning som jag inte kommer ihåg, men då så var inga FFSare kvar. Så då började mannen spring omkring och leta. Han letade och letade och sprang.. tills han hittade en affär som sålde keppsar med en karta över Trollhättan på, ja hör och häppna. Mannen försökte sedan klippa lös så han bara hade kartan från keppsen tror jag, men då någon gång hörde jag massa ljud från min syster och vaknade... hmm så han hade antadligen tänkt använda kartan till att leta efter alla FFSare kan man anta :)

ja det var min senaste FFS dröm det. Har dock drömt många fler. Ska ta mig tid att skriva ner dom nån gång!

14. Jedigrandmaster

Registered:
    Dec 3, 2004
    I natt drömde jag att jag var på en stor Star Wars-mässa där det såldes massor av coola, begagnade SW-prylar. Prylarna låg uppstaplade i olika bokyllor som var utplacerade så att det bildades olika gångar och rum.

Först tittade jag på en hylla där det låg star wars-berlocker av silver. Jag tänkte köpa några av dem och göra ett armband, men så kan det någon elak person och kuffade bort mig därifrån. Sedan rusade massa människor dit och tog alla berlockerna så det blev inga alls kvar till mig.

Då traskade jag vidare mellan hyllorna och hittade ett Star Wars-frågespel i en gammal ihoptejpad kartong. Spelet gick ut på att man läste en fråga på ett kort, svarade på den, och sedan fick man höra det rätta svaret på en TV-skärm tillsammans med ett filmklipp.

Sedan var mässan plötsligt slut, alla autografskrivare försvann och likaså alla coola prylar. Kvar var bara jag som var frustrerad över att jag inte hunnit köpa något.

Därefter övergick jag till att drömma att jag försökte få en katt att dricka ett glas med någon alkohaltig drink.

15. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Inatt drömde jag att jag och pappa skulle flyga till Paris. Det riktigt skumma var att vi tog tåget till Charles de Gaulle för att sedan ta flyget därifrån. Dessutom var Charles de Gaulle mycket större än vad den är i verkligheten. Mitt bland allt folk dyker plötsligt OA och Berg upp, på väg till C3. Sedan upptäckte jag att jag inte fått med mig min flygbiljett och åkte hem till Sverige.

16. Darth_Shadash

Registered:
    Dec 25, 2004
    Sjukt värre...... jag fick mitt huvud avkapat av en JEDI!!!!

HEMSKA TANKE!!! Visst... en Sith Lord hade varit annat... men en JEDI MASTER!...... vilken skam....

17. Anneleia

Anneleia Jedi Youngling star 1

Registered:
    Feb 9, 2004
    Jag drömde att alla människor var utklädda. De flesta hade Star Wars dräkter, men en och annan Nightcrawler satt uppflugna på gatlycktorna.

Jag har en känsla av att min dröm berodde på att jag igår tittade extra noga på ROTJ eftersom jag har tänkt sy en ny dräkt...

18. Fenrisulven

Registered:
    Nov 18, 2004
    ååh vilken trevlig dröm jag hade. Drömde att jag stod i kö och just skulle gå in på bion med några kompisar för att se episod 3. Vilken underbar känsla det var med spänningen att äntligen få se den. Och så, naturligtvis, vaknar jag precis innan filmen ska börja...

19. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Drömde inatt att Enji jobbade som värd för ett barnprogram och att jag och JP_Annelie tyckte det verkade som ett bra jobb och Enji tjänade tydligen massor på det. Så vi tänkte också bli barnprogramledare, men när vi kom dit var det massa vatten och valpar överallt, jag fick nån typ av aha-upplevelse och sen åkte vi därifrån.

20. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    Det ända jag minns om min dröm i natt var att det var massor av bubblor i den! Sedan vaknade jag och hade ont i nacken.

21. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Emilie: [face_laugh] Jag vill gärna tjäna massor av pengar... du drömmer möjligen inte sanndrömmar? :D

22. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Kan inte påstå att mina drömmar brukar vara sanndrömmar, men någon gång ska ju vara den första. Vill dock påminna om att jobbet involverade massa valpar och vatten. På en röd heltäckningsmatta, närmare bestämt. ;)

23. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    En konstig dröm igen. Den här gången var jag i en sorts The Sims familj. Helt plötsligt hade jag en man och ett eget hus och tre ungar. det kom det en sån här pil man har på datorn (ni vet ;) ) och om man förde den över ett videoband(som ligger på ett bord i mitt rum) och det kom fram en meny för vad man vill göra med det (ni har väl spelat Sims?). Jaa.. och massor med konstiga saker på den menyn. Det var verkligen en konstig dröm.

24. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag hade en hemsk dröm, natten till i går. Jag drömde att jag anlände som fånge till Death Row på ett fängelse i USA.
    Förutom att jag var en fånge som skulle avrättas (någon gång) så var det en väldigt förolämpande upplevelse.

25. Jedigrandmaster

Registered:
    Dec 3, 2004
    I natt drömde jag att jag fick veta att min familj egentligen var superrika och att vi hade ett stort företag som de flesta av mina syskon och mina föräldrar jobbade med på ett eller annat sätt. Det vara bara det att ingen hade brytt sig om att berätta det för mig, de tyckte att jag borde ha räknat ut det på egen hand.
    Först var jag sur för att ingen talat om detta för mig. Sedan vaknade och var sur för att vi inte var superrika, eftersom jag redan börjat planera vilka Star Wars-saker jag skulle köpa.

Thread Status:
Not open for further replies.