main
side
curve

I natt jag drömde något som...

Discussion in 'Archive: Sweden' started by JediLynx, Mar 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag drömde att att jag ville bli spoilad inför Episod 3... :eek:

2. bandykullan_

bandykullan_ Jedi Youngling star 1

Registered:
    Dec 8, 2001
    Jag hade en allmänt konstig dröm om att en av mina korridorskompisar hade bestämt sig för att möblera om i köket och därför ställt alla frysar och kylskåp på rad, det var dessutom bara såna där halvhöga skåp så hela köket upptogs av skåp.

3. Darth_Shadash

Darth_Shadash Jedi Youngling star 1

Registered:
    Dec 25, 2004
    Jag mötte George Lucas och fick hela samlingen med Sabers om han fick en kram av mig när jag var iklädd som mörkis.

Ytterst konstig dröm... but i liked it =)

4. Phredreeke87

Phredreeke87 Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 23, 2002
    Jag drömde inatt att jag var på nåt sjukhus och jag spydde upp inälvor. Trevligt...

5. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    I natt drömde jag att min gamla högstadieskola brann ner och att jag lyckades rädda eleverna och den enda vettiga läraren. Mer freudianskt kan det knappast bli ;).

6. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Inatt drömde jag att jag missade bilettsläppet till EpIII...fruktansvärd mardröm!!

:p

7. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag hade en upplevelse mellan dröm och verklighet i morse. Jag vaknade och trodde att jag hade blivit blind, för jag såg bara ett grönvitt töcken, sen upptäckte jag att jag låg och stirrade rakt in i väggen från 2cm avstånd.

8. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag drömde att jag och Kee försökte förhindra ett multinationellt företags försök att utnyttja en stackars pterosaur.

9. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag drömde en väldigt mystisk och detaljerad Harry Potter-dröm i natt. Dessvärre har jag glömt en massa detaljer med det hät är vad jag minns.

Det började med att nästa bok hade släppts och jag hade köpt den. Men jag läste inte boken utan jag såg den/lyssnade på den som en blandning av film och talbok.

Boken/talboken/fimlen inleddes med att Harry var hemma hos familjen Dursley, men så hände det något som gjorde att han måste ge sig av till Hogwarts innan terminen började. Så Snape kom hem till honom om hämtade honom. Sedan fick de gå till Hogwarts genom en stor skog och slåss mot ett gäng galna älgar. Sedan kom de fram till skolan, och där var Malfoy och bussade dementorer på dem. Men Harry kunde naturligtvis använde Patronus-formeln och jaga iväg dem. I slutet av boken/talboken/filmen avslöjades det att Snape var brorson till Voldemort och gudfar till Harry. Snape och Harry blev bästa vänner.

Sedan drömde jag vidare att jag diskuterade det oväntade slutet med mina kompisar.

Jag borde inte hänga på jkrowling.com innan jag går och lägger mig...

10. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Snape och Harry bästa vänner? :eek:

Jag har inte kommit ihåg mina drömmar så mycket på sistonde... :(

11. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Inatt hade jag en dröm med väldigt mycket Star Wars i. Det handlade om att jag och OA diskuterade episod tre och jag hade kommit fram till att alla som tjänar Sidious kallas Vader. Den slutsatsen hade jag nått när jag i AOTC sett en duell mellan unge Anakin och Darth Vader.

Sedan sa jag till OA att jag skulle på stan och handla det senaste Star Wars legot. OA blev mycket imponerad av att jag hade råd att köpa det allra största skeppet (vilket skepp det var kan jag inte säga då det handlar om en verklig spoiler :)).

12. Vargman77

Vargman77 Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 18, 2002
    För en gångs skull kommer jag ihåg vad jag drömde... men det passar sig inte här på forumet... så det behåller jag för mig själv.... :D

13. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Neko drömde för första gången en mardröm med SW-inslag . . . :(

14. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag hade en sån här dröm när väckarklockan ringer och man hör den och drömmer att man går upp. När jag vaknade var jag plötsligt inte ensam i rummet längre, utan det var ett gäng som hade efterfest därinne. Allt var som efterfester brukar vara, inklusive att någon började sätta upp väldigt märkliga bakgrundsbilder på min dator. Jag kom fram till att det nog var Enji som hade släppt in dem i mitt rum, men jag var inte alls upprörd över att folk var där. När de äntligen gick ut började dock en av de festande att skratta så högt att de väckte hela korridoren, men då visade det sig att halva korridoren hade varit på bröllop kvällen innan och därför också hade efterfest. Då förstod jag att de inne i mitt rum måste också ha varit på bröllop. Sen tror jag att jag insåg hur absurd drömmen var och såg till att vakna på riktigt.

15. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag drömde att jag var på Gbg-mässan, men den var egentligen i Sthlm/Solna någonstans. Jag träffade TK518 och några andra stormisar. Elvistrooper hade varit där konstigt nog, men jag kom för sent för att träffa honom i rustning. Jag träffade de han var där med, som jag följde en bit ut till deras bil där jag träffade honom till slut. Sen vaknade jag.

16. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    För ett par nätter sedan drömde jag att det var den 18 maj och alltså bara några timmar kvar till ROTS-premiären. På TV gick det bakom kulisserna-program som handlade om den nya filmen. I programmet visades ett klipp från filmen. Det visade Anakin och Padmé som låg i badkläder på ett stort gummidäck i en pool. Sedan var det en intervju med Natalie Portman som sa att hon tyckte att det var lite lustigt att det var så många svordommar i filmen. De visade ett klipp med dialog, men på grund av svordommarna hade de lagt så många "pip-ljud" att man inte uppfattade något. Låter det som en trevlig film? :)

17. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag drömde att jag var på C3, men det var väldigt litet och det fanns i stort sett ingenting. Allt var också täckt i grådaskiga tapeter och skynken. Sen skulle jag hjälpa till och sätta upp fanforce-bordet, men jag gick därifrån när jag såg att det var Laila Freivalds som höll på och jobbade med det.

18. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    I natt drömde jag att jag var på premiären på Episod 3! Men det var bara reklam hela tiden. Jag hann vakna innan filmen började.

19. emilsson

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag hade en väldigt skum dröm i natt som innehöll vattenfyllda badrum, att jag började dagen med att kolla på Simpson och sedan postade jag här om alla SW referenser jag sett.

20. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag drömde att jag var på i kostymförrådet till Star Wars tillsammans med bl.a. George Lucas och Tricia Biggar (kostymdesigner). Jag fick sätta på mig Darth Sidious kåpa (som ovanligt nog var ribbstickad) och i den agerade jag några repliker, och det gjorde jag ovanligt bra gjort för att vara mig. :p
    Sedan tog jag i smyg några mått på kåpan också. Konstigt nog hade jag både mitt block, penna, måttband och gradskiva redan framme.

21. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Natten till i går drömde jag igen om Episod 3.
    Jag drömde att jag såg en sekvens ur filmen (som var helt annorlunda mot den riktiga filmen) och sedan spelade jag datorspelet och händelseförloppet där var exakt som i filmen.

22. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Hade en något mysko dröm i natt, först var det någon konstig blandning mellan Matrix och Terminator när det gällde att försvara människornas sista utpost mot elaka robotar, fast robotarna var inte högre än den lilla leksaksrobot jag brukar använda för att förvirra mammas hundar. Sedan var kriget över och jag fick följa med som åskådare när Nemi och Cyan skulle bada, sen försvann de och jag hamnade i en situation som nog fått 18-årsgräns om den skulle filmats. ;) Det hela avslutades med att vi blev avbrutna och bortkörda från stranden pga osedligt uppträdande. Jag försvann därifrån efter att ha bett omgivningen om ursäkt men mitt nyfunna ragg vägrade lämna badet.

Edit:Kom på en sak till, någon gång under drömmen skulle jag bre en macka. Jag råkade ta fram fel saker ur kylskåpet och upptäckte det inte förrän jag brett färdigt fyra mackor med både kaviar och skinka på... [face_sick]

23. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Det var vinter, men jag och några till skulle iallafall ha picknick, men bussen vi åkte med klarade inte att ta sig upp för den branta backen så vi fick gå. Samtidigt var det sommar-OS i staden, och jag blev inkallad i landslaget i fotboll. De hade tydligen tagit med mig i sin trupp eftersom de visste att jag hade spelat fotboll och ändå befann mig på plats. Jag fick spela vänsterytter. Jag konstaterade att fotboll på den här nivån var ju inte så jobbigt, för alla var så organiserade att man kunde bara stå still hela tiden. Tyskland gjorde dock 1-0, och då var det så varmt att jag gick av planen och fortsatte med picknicken istället.

24. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    Ännu en gång har jag drömt att jag skulle på premiären av Episod III. Den här gången hann filmen börja men den var absolut inte den samma som den ska vara. Dessutom missade jag början eftersom jag var tvungen att gå på toa...

25. Jedi_Emilie

Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

Registered:
    Aug 19, 2004
    Drömde allmänt blurriga, men trevliga SW-drömmar. mer av den varan tack! :D

Thread Status:
Not open for further replies.