main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

I natt jag drömde något som...

Discussion in 'Archive: Sweden' started by JediLynx, Mar 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag drömde att Anakin gick min pappas tidningsdistrik tillsammans med ett helg gäng andra, inklusive Merry och Pippin. Genom att dela ut tidningarna på rätt sätt skulle Anakin bli god igen... Men eftersom han var rädd att de andra skulle vara arg på honom i alla fall tog han min nyckel och sprang igenom trappuppgångarna så han inte behövde träffa någon. Fast till slut hamnade vi allihopa på den sista gården tillsammans, och jag surade - nu VAR jag Anakin all of a sudden - över att jag skulle vara tvungen att gå mitt distrikt också...

    Sedan vaknade jag. Och var tvungen att gå mitt distrikt.
     
  2. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag drömde, men det handlade om Yoda. Yoda såg ut som i Clone Wars-serien. Och han var arg. För jag tror ett gäng forumperoner hade begravt honom i lera. Men jag minns inte vilka.
     
  3. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Antagligen Kee... [face_laugh]

    jag har inte haft SW-drömmar på jättelänge. Det börjar bli lite tråkigt. På sista tiden har jag drömt mest om Dark Tower och Death Gate Cycle, eftersom jag precis läst ut Dark Tower och håller på med Death Gate Cycle. Jag kanske lever mig in för mycket i böcker? ;)
     
  4. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Igår låg jag och läste i Rogue Squadron innan jag skulle sova, vilket resulterade i att jag drömde nåt om Wedge Antilles. Sedan kom min katt, som råkar heta Janson (alltså ännu en X-wing pilot), med i drömmen också, och hon hade av någon anledning blivit klonad.
     
  5. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Första drömmen på länge där Star Wars fick vara med på ett hörn:

    Jag och en kompis sprang omkring på banvallen, skjutsandes Dr Scott (från Rocky Horror Picture Show) i sin rullstol. Konstigt nog hade vi inga problem med räls eller makadam, utan det var som att skjuta en rullstol på plan asfalt. Vi var ivägen för några pendeltåg men klarade oss undan böter. Kompisen som är tågvärd tvingades sen jobba och jag åkte med tillbaka till Göteborg med tåget. Då blev jag jagad av pirater som visade sig vara Jensaari (från boken I Jedi) som följde efter på ett annat tåg. På Göteborgs central blev jag sen ivägförd till ett mörkt rum, och ett möte där som var en korsning mellan Mara Jades möte med Plark och Fel i Vision of the Future, och Wedges möte med Isard i Isard's Revenge. Allting ordnade upp sig (oklart hur) och sen vaknade jag.
     
  6. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    I natt drömde jag väldigt mycket om Harry Potter, vilket antagligen beror på att jag läste Half-blood Prince precis innan jag gick och lade mig. Jag tror inte att jag ska säga vad jag drömde eftersom det innehåller spoilers till boken, men det var en rätt intressant dröm.
     
  7. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Haha.. Jag drömde att jag bodde på ett lyxhotell på Coruscant och träffade Anakin i matsalen. Sen skulle jag åka hiss med Darth Vader från 36:e våningen till 39:e, men Vader hade sabbat hissen så vi åkte upp till 79:e i stället innan vi störtade rakt ner till 36:e igen där jag klev av.
     
  8. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag drömde att jag tittade på TPM tillsammans med Ewan McGregor inatt. Fast varje gång jag ställde en fråga om filmen var det istället George Lucas som satt bredvid mig i soffan.
     
  9. beatriz

    beatriz Jedi Youngling star 5

    Registered:
    May 27, 2005
    ohhh yeah right
     
  10. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag drömde att jag var Harry Potter som skulle rädda Draco Malfoy från de onda Death Eaters som bodde i en liten fallfärdig stuga ute på landsbygden. Jag fick tag på honom, men när vi skulle ge oss av blev det svårt - jag hade problem med att teleportera mig, så jag fick springa med Draco på ryggen när vi blev jagade av Voldemort på motorcykel. Draco bröt benet - hur vet jag inte - så jag försökte teleportera oss till Hermione (som också var min kompis Sara på nåt vänster) men vi hamnade istället i den fallfärdiga Death Eater-stugan. Vi räddade oss in i en bil, men insåg att det var Snape i förklädnad (med kort, rött hår och fånig mustach) som körde den, så vi hoppade ut i en annan. Den förare blev dock uppringd av Snape som sade åt honom att stoppa en tändare i CD-spelaren så att bile började brinna. Jag och Draco - och nu var jag mig själv igen, inte Harry Potter - sprang vår väg med förföljdes av två Death Eaters. Nu befann vi oss utanför det McD jag jobbade på förut. Jag kom på att jag inte behövde säga några trollformler, för jag kunde ju använda Kraften, så jag började kasta omkull Death Eaters med dem. Fast då förvandlades de till två spexkompisar, Micke och Charles, som meditierade i änglautstyrsel. Jag jonglerade med dem ett tag, men det var väldigt svårt - och i slutändan visade de sig vara ett par utestolar...

    Sedan gick jag inte på McDonalds och drömmen bytte helt spår.
     
  11. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Mycket SW-drömmar inatt...

    Kommer tyvär inte ihåg så mycket, men jag minns iaf. att jag fick reda på den sanna historien om Anakin Skywalker. Som bland annat gick ut på att han hade haft en annan mästare innan Obi-Wan och tvingats byta efter att ha dödat en annan Padawan, eller nåt sånt...
    Jag fick också se den bortklipta scenen från RotS, den där Anakin leder en klonarmé på Hoth tillsammans med en före detta Royal Guard som Lucas tagit från en EU-bok. (Sagaro Autem? Nej, fel hudfärg...)
    Vidare så sprang jag runt i en skog tillsammans med Wedge och letade efter en ond prisjägare, som dessvärre lyckades fånga oss till slut och precis tänkte döda oss när jag vaknade.


    /Charlii
     
  12. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag hade en väldigt Arthur Dent-aktig dröm häromnatten. Jag drömde att jag körde spårvagn i morgonrock...
     
  13. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag drömde väldigt mycket konstiga drömmar i natt. Jag minns dem inte exakt, men de innehöll kundvagnar, en musiktävling där en klasskompis från gymnasiet tävlade, en sjö, en ö i sjön med läskiga insekter, en baby, Harrison Ford och Ewan McGregor. Plus att jag under en period hade ett gigantiskt igelkottskinn med jättelånga taggar fastspänt på ryggen.
     
  14. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag drömde att jag var på en mässa där jag och en kille utklädd till Darth Vader slogs mot varandra med FX-ljussablar.
     
  15. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Natten till fredagen drömde jag att jag var i Massassi-templet på Yavin 4, som blev invaderat av Imperiet. Templet var mest under jord, och jag flydde ut genom en hemlig gång tillsammans med en grupp människor som kallades ... Stone Temple Pilots.[face_laugh]
    Sen när vi kommit upp i säkerhet från den hemliga utgången så bad jag Obi Anne, som nu var där tillsammans med andra FFS:are, att ta ett kort på mig med Stone Temple Pilots men batterierna i min kamera höll på att ta slut så det blev tyvvär ingen bild.
     
  16. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag drömde att jag läste Harry Potter 7 i natt. Det visade sig att Percy hade blivit en varulv, och att anledningen till att han dragit sig undan från familjen Weasly i själva verket var att han var rädd att han skulle skada dem när det var fullmåne.
     
  17. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Vågar jag skriva att jag drömde om Star Trek? :p

    Enterprise hade blivit förstörd (oklart hur) och ett nytt skepp skulle byggas. Den nya Enterprise byggdes efter ritningarna över en Imperial Star Destroyer. Kirk var väldigt nöjd med sitt nya stora skepp. :D
     
  18. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    jag hade en så rolig dröm inatt!

    jag drömde att jag, Danny Devito och Jedigrandmaster gick genom en tallskog. det var fullt med folk, unga killar i blåa uniformer son klättrade runt i träden och beskar och sågade ner. helt plödsligt springer Jedigrandmaster fram till ett träd, klättrar upp, ställer sig på en gren och hoppar så att hela trädet svajar(tänk harry potter). Alla beskärarna flyger åt alla håll, jag ropar "Kiri!!!" i slow motion och sedan är jag någon annanstanns.

    jag åt nog lite mycket frukt innan jag gick och la mig... jag drömmer alltid så skumma drömmar när jag gör det :p
     
  19. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Frukt är farligt! Inte nog med det, jag har hört sägas att det kan vara nyttigt också! :D
     
  20. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    I nattt drömde jag massa konstiga saker.
    Brittney spears och nån mer satt högst upp i varsitt torn på varsin sida om en ravin. Den som satt längst vann, Brittney satt kvar längst, den andras torn välte, sen hoppade hon ner i ravinen.
    Det var nån australiensisk militär som körde runt i nån trimmad militärbil och blev efterlyst för det. Han varnån hög genaral med svenskt påbrå och pratade utmärkt svenska. Han var känd för att han lyckats ta tilbaka norra australien på bara två dar efter en invasion i våras. Vi åkte lite miltärbåt i nått träsk.
    Den sista drömmen var i nått som nog skulle föreställa nån shoping galeria här i luleå. Där i en monter stod en jättestor micromachines stad föresällande Grebbestad. Jag vet inte varför nån skulle vilja göra en sån, men det måste vara Cobbels fel!
    Immelan var det massa konstiga grejer som jag inte riktigt kommer ihåg, jag tror mormor och morfar var inblandade på nått sätt i nån annan dröm. På ett kafé jag var på ville nån förgifta mig och min bror.

    Mistänker att alla konstiga drömmar beror på flytten och att skolan börjar idag.
     
  21. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag drömde många konstiga drömmar i natt.. Jag var med i en grupp Jedi som slogs mot Imperiet. Med mig var Jade_trs, men han förvandlades senare till en blandning av min barndomsvän Johannes och Tomas Di Leva. Han visade upp sin ovanliga handsydda Jedi-robe med ovanliga färger och mönster på tyget, som han hade sytt så att nederdelen var som en vid kjol nedtill.
    Vi blev tillfångatagna av Imperiet, men Jade/Johannes/Di Leva lyckades få tag i en ljussabel som han med hjälp av kraften högg av stormtruppernas huvuden. Sedan blev det "rymdstrid" mellan pappersflygplan i köket i lägenheten där jag bodde som liten.. och sen vaknade jag.
     
  22. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Ytterligare en FFS-dröm. Det var Fan Force Europe-möte, och vi gick omkring på Kungsholmen där Enji och Obi Anne förde oss till en biograf för en specialvisning av Revenge of the Sith ... baklänges!
    I den här utgåvan var också Han Solo med i filmen.
     
  23. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag kom precis på att jag drömde om RotS inatt. Jag var Obi-Wan, fast ändå mig själv, för jag visste vad som skulle hända. Jag försökte hela tiden förhindra att Anakin skulle gå över till den mörka sidan genom att ha allvarliga samtal med honom. Det var lite problematiskt bara, för han sprang iväg hela tiden.
     
  24. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Skulle jag också göra om Obi-Wan ville ha ett allvarligt samtal med mig...

    Hade en SW-dröm inatt. Jag var Anakin (det här är lite oklart...ibland var jag Anakin, ibland var jag mig själv, ibland var jag mig själv som var Anakin...) och hade gått över till den mörka sidan. Fast trots det så sprang jag omkring med Obi-Wan och Yoda utanför min gamla låg- och mellanstadieskola. Vi muttrade lite surt, och klättrade över en kulle som på något sätt blivit till en jättehög gräsmur... Jag försökte, tyvärr med misslyckat resultat, att knuffa ner Yoda så han skulle slå ihjäl sig. Sedan sprnag jag bort till skolgården för att vara allmänt ond mot de små barnen. Fast så farligt var det inte, jag använde Kraften för att levitera en hel hög med dem (som satt på taket...?) till en karusell, där min pappa hade slagit sig ner. Sedan satte jag fart på karusellen (som också var en träbänk...barnen satt på ryggstödet). Nu så här i efterhand inser jag att det inte var ondska utan en välgärning. Ooops. Sedan försökte jag få en stor, rund, lila tygduk att snurra runt så fort det bara gick, men då lade sig Yoda och Obi-Wan i - det är nämnligen förbjudet att...jag minns inte riktigt vad...det hade med Kraften och inom en radie av 3 meter att göra... Jag blev väldigt sur - vem var det egentligen som har mer än 20 000 midichlorianer här? Men de stod på sig, så till slut gick jag med dem därifrån, och kände mig underligt villig att gå tillbaka till den ljusa sidan och få en kram av Obi-Wan, fast sedan kom jag ihåg att det skulle ju inte hända förrän senare i filmen. Och förresten skulle ju den kvinnliga filmaren från Balkan göra en ny film, som skulle utspela sig före den här, alltså i Gamla Testamentet, med den lille pojken (som också var Lucifer) i en liten stuga någonstans på min högstadieskolas skolgård. Nej, jag förstod inte heller den där sista biten.
     
  25. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag drömde om att Vargman skulle gå som Vader i en parad.. men istället gick han utklädd till Jack Sparrow med Vader-mask, och han fäktades med metallsabel mot en kille utklädd till Boba Fett.
     
Thread Status:
Not open for further replies.