main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

1. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Elon har börjat köra en väldigt Star Wars-influerad reklam med en far och son som springer runt med Vadermask och ljussablar.

2. Rogue_Fan

Rogue_Fan Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag köpte ett par nya solglasögon idag. Varje provexemplar var märkt med ett nummer för att expediten lätt skulle kunna hitta rätt på lagret när man bestämt sig. De glasögon som jag tyckte bäst om och som jag också köpte hade nummer 327... :cool:

3. Peassop

Peassop Jedi Youngling

Registered:
    Jun 1, 2006
    "I think it is time to demonstrate the full power of this station"

BANDIT 106.3 Rocks!

ps. det är Bollnäs-Martin som har 'kidnappat' Chewie ds.

4. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag såg ett avsnitt av Conan O'Brien där han intervjuar Seth Green som är en stor Star Wars-fan och är mannen bakom komediserien Robot Chicken. De visade ett avsnitt där George Bush slåss med ljussabel mot Abraham Lincoln.

5. beatriz

beatriz Jedi Youngling star 5

Registered:
    May 27, 2005
    Jag har sett da vinci koden och den tyckte jag var en hel grymt bra film :D

6. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Sitter just och läser Monty Pythons biografi över sig själva och har två SW-spottings.

1 Terry Gilliam berättar att efter Life of Brian sprang han in i GL på San Franciscos flygplats, och GL var tydligen otroligt imponerad av rymdskeppsdelen av Life of Brian, vilket Gilliam kommenterar med "and we did it for a fiver".

2 Jesus i Life of Brian spelas av Ken Colley, dvs Piett.

7. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag slötittade på South Park på MTV i går. Chef är i domstol mot Johnnie Cochran (O.J. Simpson's tidigare advokat) som visar en bild på Chewbacca:
    - "Chewbacca is a Wookiee from Kashyyyk. Yet he lives on Endor with the Ewoks. THAT DOES NOT MAKE SENSE!"
    - "Oh no, he is using the Chewbacca defense!"

8. Jedi_Sith_CHAN

Jedi_Sith_CHAN Jedi Youngling star 1

Registered:
    Oct 25, 2005
    Kommer ni ihåg då Luke Skywalker var med i Simpson? (Jag försöker att glömma)

Nu för tiden bytter jag kanal när jag ser något om Star Wars.

Såg MI III för ett tag sen. Mycket bättre än dom andra filmerna.

9. Rogue_Fan

Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag såg en husbil med registreringsskylten "JANSON" idag. Tänkte naturligtvis genast på på en viss tokig pilot. Yub yub! [face_mischief]

Sen vill jag bara i största välmening påpeka att Da Vinci-koden och MI 3 inte hör hemma i den här tråden såvida inte något med dem går att associera till Star Wars. :)

10. Jedi_Sith_CHAN

Registered:
    Oct 25, 2005
    Vilken pilot hette "Janson"?

11. Celebrion

Celebrion Jedi Youngling star 3

Registered:
    Sep 27, 2005
    Wes Janson i Rogue Squadron, jag är osäker på om han syns i filmerna, men han har en större roll i EU-litteraturen...

12. MasterOlof

MasterOlof Jedi Youngling

Registered:
    Sep 30, 2004
    Visst syns han i filmerna, närmare bestämt i ESB. Han åker i samma snowspeeder som Wedge har jag för mig.

13. Rogue_Fan

Registered:
    Oct 2, 2002
    Stämmer bra, Wedge gratulerar honom med "Great shot, Janson" när han lyckas fästa kabeln vid AT-AT:ns ben.

14. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Han har ju tom repliker!!!

"Cable out! Let her go!" "Cable detached!"

:D

15. Celebrion

Registered:
    Sep 27, 2005
    Och härmed överlämnas en tack-muffin till FFS;s egen Rogue Squadron fantast! :D

16. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    Fantasterna menar du väl. ;)

17. Celebrion

Registered:
    Sep 27, 2005
    Naturligtvis, ber om ursäkt... *överlämnar fler muffinsar, med ljus i*

18. Jedi_Sith_CHAN

Registered:
    Oct 25, 2005
    Nu när ni nämner det. Var det samma speeder som blev nerskjutet, när dom flög mot den andra AT-AT:n? Och vem försökte Luke anropa när han blev träffad?

19. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Wedge blir INTE nedskjuten! The horror! :eek:

Personen Luke anropar är Hobbie. I boken plöjer Hobbie sen rakt in i en AT-AT, men inte i filmen. Och han är med en massa i X-wing-serierna, så han klarar sig. :)

20. Rogue_Fan

Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag såg idag en Peugot 307 med tillägget SW efter modellnumret. Dumma fransmän att inte kunna ge sina bilar ordentliga nummer...

21. Jedi_Sith_CHAN

Registered:
    Oct 25, 2005
    Låt mig få det här förklarat: Luke anropar Hobbie som redan är träffad, men klarar sig undan döden, stämmer det?

Men den speedern som följer med Luke är varken Hobbie eller Wedge?

22. DARTHLARS

Registered:
    Mar 12, 2002
    I Nemi i dagens DN finns "50 skäl att se dej för innan du går över gatan".
    Bland dem finns "hundar", "Sagan om Ringen", "Sagor", "Öl", "Spökhus" osv, och
    nr 36: "Ljussablar".
    Yay! :D

23. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Ikväll startar serien Bleak House i tvåan, en av skådespelarna där är Denis Lawson, i Falu Kuriren var han särskilt omnämnd och i en sån här parentes med tidigare filmer stod det SW.

Sen så hade SvD ett helt kryss gjort kring Vader igår, jag såg det på jobbet idag och lyckades ganska lätt läsa alla Vader- och SW-grejor, nu är det bara de vanliga orden kvar.

24. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Hihi, jo, jag gillade att de av hans filmer de väljer att ta upp är just SW... ;)

Simpsons igår var fullspäckat med SW, det var avsnittet som parodierar TPM, dvs Simpsons går på "Star Forces ep 1", och somnar för att den bara handlar om handelsembargon och tråkiga sessioner i senaten. ;) Hela inledningen är en enda stor parodi på SW, med förväntansfulla fans i kostymer, folk som ser filmen fyra gånger på en dag fast de inte gillar den osv.

25. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Det roligaste med Bleak House är att det i den TV-tidning jag kollade i så står det att det är många kända skådespelare med, och så nämner de att Denis Lawson är med i SW. Och ärligt talat skulle jag inte precis kalla honom känd, man måste ju vara rätt rejält insnöad för att veta vem han spelar. ;) (Bonussnöpoäng om man dessutom vet att hans namn är felstavat i sluttexterna till ANH och ESB)