main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Kö till EPIII, Stockholm -Rigoletto!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by wishnud, Mar 19, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ja! Det var riktigt roligt faktiskt... vi har träffat massa nya roliga vänner som ska regga sig här på FF (om ni inte gör det så kommer vi att sparka på er! sådeså! You know who you are!) och vädret har varit helt terrific. Köandet hade knappast kunnat gå bättre! Det var bara så roligt... och vi har mycket bra platser, fattas bara annat när man bara har två personer framför sig i kön. ;)
     
  2. StarWash

    StarWash Jedi Youngling

    Registered:
    May 15, 2005
    Tack för en fint organiserad kö :D
    Fick platser på balkongen: rad 6 i mitten (nån som vet om det är ok platser?)
     
  3. RoyalTheed

    RoyalTheed Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 13, 2004
    Ja, Jag ville med bara tacka för de toppendagar och en super rolig köning till biljettluckan :D

    Fick mycket bra platser så jag blir nog mycket nöjd:eek:)

    Boogeyman !!!!
     
  4. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Titta vilka som letat sig hit redan nu...! :D

    Vilken fantastisk kö det var. Biljetter! Och muffinsen efteråt... [face_love]

    Nu är jag bara hysteriskt trött. Soooova...
     
  5. RoyalTheed

    RoyalTheed Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 13, 2004
    YEs jag vet. jag misstänkte att jag hade en gammal användare här nu så, det ska bli kul...

    Det var verkligen superkul vecka.. säg till när ni fått fram bilderna :D


    BOOOGEY!!!
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu har jag sovit bort eftermiddagen.

    Kön var verkligen jättekul!
     
  7. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Tjennare alla glada!

    Tack för att ni organiserade det hela så jäkla bra med köandet. Ni gjorde ett hästjobb. Jag tänkte bara höra med er (Enji kanske?) om det gick bra med biljetterna. Blev det en 00:03-biljett till Rigoletto-ettan till mig med? =)

    När jag väl kom fram med mitt eget könummer så var 00:03-biljetterna till Rigoletto i princip slut, så jag passade på att boka in min brorsa till 00:03-föreställningen på Sergel-ettan, samt laddade upp med biljetter till 21:00-bion på torsdagen... måste ju gå och kolla med KTH-polarna med... ;-)

    Ja ja, vore bra om jag bara fick det bekräftat det här med biljetten... för om det inte bidde någon biljett till mig när ni handlade så går jag gärna med min brorsa på sergel-ettan, vilket i så fall innebär att han inte får ta med en kompis... hehe.

    Kan tillägga att jag somnade DIREKT när jag kom hem och sov ända till halv sju. ;-)

    Hur som helst, tack för i natt och ha det så gött så ses vi på onsdag kväll!
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag är ganska säker på att vi har biljett till dig med.

    06.20 får ni gå upp imorgon ni som vill se på tv4 morgon. :) Tänk på mig som måste gå upp ännu tidigare.
     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Klart vi har en biljett till dig, Sithy. :)

    Ey, looks who's here! Boogeyman! [face_dancing]
     
  10. StarWash

    StarWash Jedi Youngling

    Registered:
    May 15, 2005
    Vad säger ni? Är rad 8 ganska nära kanten eller mitt på rad 6 på balkong, bäst? Måste veta vilka biljetter som ska ges bort :p

    Tack för ett fint könummer :)
     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Rad åtta är kanon: Bästa raden i min mening. Att det är nära kanten är lite sämre men vad jag minns så bör man kunna se bra därifrån också.
    Om man ska sitta på balkongen bör det vara någon av de första två raderna tycker jag. Jag tror inte att lutningen är lika bra på balkongen - jag har i alla fall haft problem med att andras huvuden varit i vägen när jag suttit lite bak på balkongen.
    Så mitt val skulle vara att sitta själv på rad åtta och ge bort platserna på balkongen.
     
  12. bossk_office

    bossk_office Jedi Youngling

    Registered:
    May 15, 2005
    FANTASTISK natt! När mörkret föll kändes det som att vi tagit över stan, men när klockan blev tre och fem stod det snart klart att ett par hundra nördar hade svårt att stå emot Stockholms samlade kroggäster som ska hem fulla och tjackade. Men det är just det här SF ska ha en eloge för - att det fick sluta som det började: på Kungsgatan ... jag har stått i alla sex köerna, men det här var den bästa och enda som kunde matcha förtrollningen från A New Hope. Hötorget och Medborgarplatsen i all ära, men Kungsgatan är det offentliga rummets sweet spot. Att det här var sista kön är värre än att det är sista filmen.

    Jag känner inte en enda här men måste hälsa till

    • Sussie (?) & Co

    • den tystlÃ¥tne mannen med kapuschongkappan som förbipasserade alltid skulle kalla "Darth Vader"

    • nördarna med HATERS CAN ****-skylten. Jag har för mig att en av er bad om en cigarett och blev besviken när han fick en "fjollcigg" (Eve 120). FörlÃ¥t!

    • Elisa (?)

    • skatepunkaren med tuppkam & cruiseboard

    • tvÃ¥ dansöser

    • Maglite-mannen

    • den givmilde Richie, klädd frÃ¥n topp till tÃ¥ i Armani och Hugo Boss

    • den äldre herren (en förebild för alla vuxna)

    • dig som spelade Voyager-temat med bergssprängare


    ALDRIG MER ska hjärtat värmas av lulliga stekare som hojtar "the force is with them!" - inte missnöjda med vad de offrat men ändå med en ständig undran om hur grönt gräset egentligen är på den här sidan. Och det är lika trist för dem som för oss.

    Men vad är dealen med Strage? Och Alex, var var du?
     
  13. RoyalTheed

    RoyalTheed Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 13, 2004
    BOOGEYMAN !!! dudud lala
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    bossk_office, visst var det underbart i kön! Det var på ett sätt så sorgligt att det nu är slut... var underbar stämning och roliga människor. Jag saknar tom nästan de konstiga och fulla förbipasserande som frågade oss konstiga frågor hela tiden. ;)

    Vädret kunde ju inte ha varit bättre heller, det var en UNDERBAR känsla när man fått biljetterna att öppna en flaska champagne och skåla med sina nya och gamla vänner. :)

    Dealen med Strage var att han i höstas intervjuade en del av oss i FFS, hängde på oss på Sci-fi-mässan och senare såg RotJ med oss, allt för en bok han håller på med. Nu fick vi läsa igenom det han hade skrivit och rätta små saker och komma med synpunkter, och så ville ha ta lite foton på oss när vi fick biljetter. :)

    Ett par kommentarer från folk som gick förbi...

    "Jag anser att ni är läckra" - Nån full typ som såg ut som en uteliggare

    "Att man fryser beror på att man.. fryser. Det är psykiskt. Knark och skit." - samma fulla typ

    "Chewbacca wins the fight!" - Va???

    Står ni och köar för nya Harry Potter?" - Yeah, sure. Andra varianter var xXx2 och Masjävlar...

    "Finns det Star Wars-gubbar som snusar??"

    "Fildelning! Fildelning! Fildelning!" - Var nån som gick förbi kön skrikandes det... ;)

    Jedigrandmaster (tror jag) ska ha fler mysko saker folk sa.
     
  15. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Min favoritkommentar var nog faktiskt en kille i tjugoårs-ålderns som gick förbi, kikade in och sade: "Inget hasardspel, ingenting...inga pengar!"

    Han lät bara så otroligt deprimerad över att vi inte spelade kort... :p
     
  16. Yeti81

    Yeti81 Jedi Youngling

    Registered:
    May 16, 2005
    Roligt att svara "Crossroads 2: Britney in space" när folk frågade vad vi köade till. Eller "Vi köar inte, vi är reclaim the city!" =) Man får knasig humor av sömnbrist.

    Tack till de längst fram för välfungerande köordning! Synd bara att raggare, fyllon och annat löst folk tvunget skulle försöka förstöra. Bara tur att ingen blev skadad. Lite oansvarigt av SF att ha kön där, men rätt smart marknadsföring allafall. Vi fungerade ju som en levande annonspelare både för förbipasserande (inte minst de som frågade vad vi köade för och sen lär berätta det vidare för vänner och bekanta) och via mediarapporteringen. Men SF-personalen på plats var ju jäkligt trevlig! Schysst med Darth Vader och bandet! =)
     
  17. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Okej, kan väl vara passande att börja posta här...
    (Om jag bara kunde komma på var mitt gamla nick tog vägen...)

    Skön kö, skönt folk (iaf. i den främre delen) och en
    massa roliga halv- och helfulla festare som kom förbi
    med sina dumma frågor.
    Sen vet jag inte om DL medvetet undvek att ta bilder på
    mig, jag hängde framme i FFS-hörnan nästan hela tiden
    under sista dygnet... :confused:

    Vi ses på onsdag!



    /Charlii
     
  18. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag har ett kort på dig! :)

    Ska fixa upp mina bilder snart, jag har bara varit lite trött (undrar varför... ;)).

    EDIT: Sådär, nu har jag lagt upp mina bilder, utom de som OA la in i sin dator. Kika här!
     
  19. Shyrendora

    Shyrendora Jedi Youngling

    Registered:
    May 16, 2005
    bossk_office om du menade mig och de andra så heter jag "Susie" ^_^ (Vem är du?)
     
  20. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hemma igen! Men premiärbiljett! Eller, egentligen så har jag ju ingen biljett eftersom Kee tog hand om dem. Mina föräldrar är jätteoroliga och tror att hon ska sälja dem dyrt så att jag blir utan. :)

    Det var väldigt trevligt att köa och träffa så många människor, men jag var verkligen jättetrött när jag åkte hem. Folk på tågen måste ha trott att jag var en drogad uteliggare, när jag satt i skitiga kläder, var illaluktande och var tvungen att slå mig själv för att inte somna och hamna i Göteborg.

    Sedan när jag kom hem var jag tvungen att klara av den enormt svåra uppgiften att
    1. svara på föräldrarnas frågor om kön
    2. äta med kniv och gaffel utan att tappa maten på golvet.
    3. undvika att börja sjunga "Boogeyman didididi boogeyman..."
     
  21. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    I så fall har du lyckats bättre än jag, på samtliga
    punkter.
    Fast mest det där med Boogyman, har gått omkring och
    nynnat på den hela dan...


    /Charlii
     
  22. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ja, jag och Johanna nynnade också på den idag när vi var och picknickade med en vän. Han måste trott vi var lite knäppa.
     
  23. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag var nära att börja sjunga på tåget hem också, men då var jag så trött att jag inte orkade öppna munnen. (Tur det, för jag tror de andra på tåget tyckte att jag var tillräckligt knäpp i alla fall.) Men jag började sjunga den när jag läste igenom bioanonserna i morse.

    Och allt är Jockes fel. Vi har blivit hjärntvättade av Boogeyman!
     
  24. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Javisst ja, jag skulle göra som Enji och skriva ner några roliga kommentarer vi har fått. Dessa är från natten tisdag-onstag mellan kl 00. och 03.30 då emilsson och jag köade:



    "Vad ni är tappra!"

    "Om det är för hyllningen, då har vi nått fram till en förståelse som jag kan acceptera."-Angåede varför vi köade.

    Förbipasserade: "Asså, är det världspremiär?"
    Vi: "Ja."
    Förbipassernde: "Det är väl inte hela världen!"

    Två personer angåede emilssons mössa
    "Hon har Leksandmössa!"
    "Det skiter väl jag i!"

    " Hur vågar ni sitta här, när det finns mördare här?"

    "En Star Wars-film! Jävla horor!"

    "En rolig grej, hon blir sur när jag talar med er"- En kille angåede att hans flickvän fortsatt gå medan han pratade med oss

    "Vad demonsterar ni emot?"




     
  25. Shyrendora

    Shyrendora Jedi Youngling

    Registered:
    May 16, 2005
    Den roligaste kommentaren jag hörde var nog denna:

    En äldre man kommer förbi vårat tält och säger med sin blida, värdiga röst: "Vad tältar ni för? Biljettkassan har ju redan öppnat!"
     
Thread Status:
Not open for further replies.