main
side
curve

Kostymträff på söndag!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Feb 2, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag (dvs Kee, inte Malin) ska gå på kostymträffen, eftersom jag nu vet att jag har råd att köpa tyg o.dyl. När den nu blir.

Och på tal om kläder så ska jag och Malin ge oss av om fem minuter och hon har inte ens FUNDERAT på vad hon ska ha på sig!!!

2. Anneleia

Anneleia Jedi Youngling star 1

Registered:
    Feb 9, 2004
    19 eller 20 mars går jättebra för min del.

Jag hoppas att jag har kommit igång med dräkten då, jag har ialla fall skaffat undertrådshylsor till min symaskin nu.
    De andra försvann i flytten till Tierp. Få se till att hålla koll på de nya nästa gång vi flyttar...

3. Berg

Berg Jedi Youngling star 3

Registered:
    Nov 16, 2002
    SÃ¥ hur blir det med detta???

Jag vill trycka tröjor inför C3 men då krävs en logga.

4. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tycker vi bestämmer det till söndagen den 20:e. Jag skulle gärna vilja vara i Uppsala av den anledningen att jag måste vara i Uppsala på för en repetition klockan 18. Men om fler vill vara i Stockholm någon stans kan jag vara med ett kortare tag.

Det behövs definitivt någon som kan sätta ihop ett tryck till tröjan.

5. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Söndagen den 20:e går nog bra för mig med.

6. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    Så Enji ska inte till Italien, så bra då har vi en lokal... Men då tycker jag att detr inte får bli för sen start. man hinner med mycket på en förmiddag.

Jag tänkte ta med mig min kostym då för en förhandpik om det nu är någon som vill se den.

Vem fixar logan,
    vem fixar tryckfärg(eller vad man använder),
    hur många strykjärn/brädor har vi,
    köper var och en sina tröjor.
    vilken färg ska det vara på tröjan.

fler frågor som ska redas ut?

7. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    För att trycka loggan är det enklast att man skriver ut den på specialpapper som finns bland annat på Clas Olsson, det tar man sen och stryker fast. Det skulle därför vara bra om någon med tillgång till färgskrivare kunde göra det, vi alla får ju dela på kostnaderna för papper och färg och liknande saker. Sånt papper funkar bara på vita tröjor om jag inte minns fel.

8. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Om det ska vara hemma hos mig så har jag en strykbräda+strykjärn, samt två symaskiner (den ena dock väldigt gammal). Vidare skall meddelas att jag ställer upp med lokal men inget mer... så förvänta er inget extra som på de FFS-fester jag fixat. ;)

Öh, och helst inte FÖR tidigt på söndagen, jag kommer troligen jobba på V-Dalas utekväll på lördagen.

9. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Enjis mammas gamla Husqvarna är guld värd! Nästan precis en sån som jag använder. Jag skulle inte vilja byta ner mig till en modern plastig sak, så länge som den inte hade någon speciell finess som jag behöver, men i så fall bara för just det ändamålet.

Nästa söndag, den 20:e funkar utmärkt för mig också. Jag har en hel del kvar att sy och fixa tills C3.

Frågor:
    - Kunde inte Jade och Cobble fixa screentryck billigt?
    - Får vi inte låna Bergs mammas syateljé?

10. Berg

Registered:
    Nov 16, 2002
    Jo det fick vi.

11. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Eftersom ingen säger nåt eller gör nåt så har jag och OA beslutat att symötet är på söndag kl 11, hemma hos mig. Vet ni inte var jag bor, PM:a. Man kan såklart komma senare också, men helst inte tidigare eftersom jag ska på fest dan innan och nog kommer vara lite trött.

Ang. tröjor har vi ännu ingen bild eller nåt att trycka. Om någon kan fixa en så kan vi trycka, om inte, så blir det inget.

Ta med egen mat och dricka.

12. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag tror jag får mer gjort om jag är hemma, förresten...
    Jag hoppas att ni har det trevligt.

13. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Tja, med tanke på att de enda som dök upp var jag, OA och Kee så... vi sov till elva (båda sov över hos mig) och sen babblade vi mest och sen gick OA och jag och skulle se bandyfinalen istället. (De ville dock inte släppa in oss gratis så vi fick gå hem och se den på tv.)

Men det var trevligt! ;)

14. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Glöm inte att OA lyckades bränna sönder spännet hon jobbade så hårt med...!

15. Anneleia

Anneleia Jedi Youngling star 1

Registered:
    Feb 9, 2004
    Jag kunde tyvärr inte komma. Ekonomin har skrumpnat rejält denna månad på grund av en husbesiktning. (Anticimex är jättedyra!)

Det positiva är dock att jag har sytt ihop ponchon :), nu väntar jag bara på färger från Panduro innan jag kan göra den helt klar.

16. gul_sko

gul_sko Jedi Youngling

Registered:
    Apr 12, 2005
    hej.. min pojkvän vill gärna att jag ska ha en klänning ifrån star wars på mig vid premiären,
    jag funderar på leia, hennes två vita klänningar är underbara, snälla någon som har mönster på dem??
    skicka gärna, mått: hm, ca 165 cm lång,

tack,

17. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Leias klänningar är vackra... de vita är ju rätt enkla också, man kan göra budgetversioner av dem rätt enkelt. Det borde gå att hitta mönster som är rätt lika dem lite varstans. Här kanske? (Nu har jag överanvänt ordet "rätt" tror jag...)

Leia är en bra karaktär att klä ut sig till, sätter man på sig en vit klänning och sätter upp håret i kanelbullar känner alla igen en... ;)

Thread Status:
Not open for further replies.