main
side
curve

Mässan i STHLM official Thread HERE!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Darth_Redicolous, Jul 4, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    VAD: "Blade Runner 20th anniversary screening", Special guest - Rutger Hauer

VAR: Focus biografen, Hagsätra (Inbjudningskort finns ENDAST på mässan).

NÄR: Lördag 26 oktober, 20.30

Lördagen den 26:e oktober, klockan 20.30, blir det en special visning av "Blade Runner" med Rutger Hauer som gäst.

Innan visningen kommer Mr. Hauer att hålla ett föredrag om sin rollkaraktär och sina upplevelser under filminspelningen. När filmen är slut blir det c:a 45 minuters "Frågor & svar", där ni kan ställa era frågor direkt till Rutger Hauer!

Personer som i biljettkassan på mässan skänker 150:- till välgörenhetsorganisationen "Rutger Hauer Starfish Foundation" är välkommna till visningen (begränsat antal biljetter). Vänligen maila ditt fullständiga namn via e-mail länken nedan om intresse finns. De första 100 namnen kommer att skrivas upp på en lista.

Donationen till "Rutger Hauer Starfish Foundation" måste göras i biljettkassan på "The Scandinavian Sci-fi, Game & Toy convention" på Sollentuna mässan den 26:e oktober
    (senast kl. 14.00), där inbjudningskortet kan hämtas.

Endast 100 inbjudningskort finns tillgängliga för bokning. De resterande 80 kommer att släppas på mässan.

Om du vill var säker på att få ett inbjudningkort till visningen skynda dig att boka.

Info om "Rutger Hauer Starfish Foundation" finns Här

Källa: propworld.nu

2. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Hm...det låter häftigt. Har inte sett Blade Runner så det vore ju en optimal första gång...men är den värd 150:- Jag är lite tveksam...

3. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Helt klart att det är värt 150:- eftersom man får höra Hauer berätta om sina erfarenheter och även får chansen att fråga honom om något relevant.
    Sedan är ju själva filmen helt ok, men bara att se den hade inte varit värt 150:-
    Men nu får man ju lite mer för priset.

4. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Frågan är om jag har 150:- över till den...och jag vet ju inte ens vem killen är...

Någon annan som tänker gå? Jag utgår från att Sithlord tänker göra det...

5. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tänker inte gå och se den. Har sett den en gång, det var nog för mig.

6. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Om jag kommer upp till mässan så ska jag försöka se den.

7. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag har beslutsångest...*muttrar surt* Det är för att det är fredag och fortfarande 23 minuter kvar till helgen och jag är trött och hungrig och nu tror jag verkligen att jag måste sluta skriva innan jag börjar tycka extremt synd om mig själv... ;)

8. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    ... så det var ingen som såg att jag hade tipsat om filmvisningen i Blade Runner-tråden redan för tre veckor sen.... [face_plain] (mutter)

Men är det en bra biograf i Hagsätra? Är det verkligen värt 150 kr + mässinträde att kanske få sitta i en salong som kanske är riktigt liten... (någon som vet?) Jag är inte en sån stor fan av filmen.

9. wishnud

wishnud Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Oct 21, 2001
    jag har aldrig gillar blade runner så det är nog ingen ide för mig.

10. J_a_w_a

J_a_w_a Jedi Youngling star 2

Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag har inte sett Blade Runner och jag tror inte att jag gillar filmen heller :p

Jag har spelat spelet...verkade sådär...men 150:- för en film som ma knappt vet nåt om? Svar: Nej :D

11. Ms_Kenobi

Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

Registered:
    Feb 22, 2002
    Hjälp!!!
    Är det någon som vet vart man kan köpa Star Wars grejer i Sthlm!? (förutom SF bokhandeln)
    Har inte hunnit köpa något som Baker och Bulloch kan signera. Tror ni att det finns något på mässan som man
    kan köpa som är någorlunda billigt (under 1000:) ?

12. J_a_w_a

Registered:
    Mar 14, 2002
    Självklart borde det finnas det! I Malmö som jag var i, där fanns det massor av posters, leksaker, tidningar m.m. Annars finns det ju också kort man köper och får autografen på för en 100 :- (så var det iaf i Malmö...)

13. J_a_w_a

Registered:
    Mar 14, 2002
    Jo...jag fick ett mail av LV idag och där ingående bilder på min kåpa jag ska ha på mig! :)

Här e bilderna...Iron e modell och LV fotar :)

http://medlem.spray.se/Darth_Jawa/Min%20k%e5pa.bmp

http://medlem.spray.se/Darth_Jawa/Min%20k%e5pa%202.bmp

14. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    sjyssta puckar...

15. tsifnori

tsifnori Jedi Youngling star 1

Registered:
    Jun 2, 2002
    Nu kommer Tortyrdroidess(tm) och styr upp lite bland skitsnacket

Ok.. nu har det varit för mkt skitsnack för oss som inte deltar i era diskussioner.

Jag är knappast ensam om att vilja ha ren fakta.

* När ska vi träffas på mötet?
    * Var ska vi träffas på mötet? (var någonstans inne på mässan? restaurang, dass etc? Inte alla kan köa hela natten som vissa verkar ha tänkt)
    * När möter emilsson upp på Stockholm C - lördagen kl?
    * Jawa skrev någonting om ett schema av Jedi W, tråden består nu av 22 standard forumsidor skitsnack. Tror ingen känner för att leta igenom hela.

Som alla säkert känner till är i stort sett alla tåg Göteborg-Stockholm-Göteborg slutsålda den helgen. Bara så ni vet. Malmö Aviation börjar inte med sin snalskjuts.com förräns på måndagen.

16. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Iron, om du tittar så finns det en tråd högst upp som handlar om planeringen av själva mötet, där jag lägger in allt vi kommer fram till i första posten, den här tråden har övergått till att behandla allt annat om mässan.

17. Sith_Lord_Linkoping

Registered:
    Jan 19, 2001
    Men är det en bra biograf i Hagsätra?

Det är samma ställe där Stockholm Trekkers har sina videodagar.
    Det är Biograf Fokus i Hagsätra som gäller och det är en biografsalong med plats för 200 personer.

För vägbeskrivning se

Här

18. Crazy_Replicas

Crazy_Replicas Jedi Youngling

Registered:
    Aug 28, 2002
    Tänkte bara säga att vi startat ett forum för tuffa filmsaker och mässan! Där kanske ni kan hitta billiga hotell och fler samåkningar!

HÃ¥ll till godo:
    CPR.net

Chris
    Crazy Replicas

19. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Har just fått klartecken från skolan att ta med mig en DV-kamera och göra en dokumentär om mässan och om FF Sweden....Bered er på att bli jagade med kamera över hela Sollentuna!

20. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    heh låter sjysst

21. Queengodess

Registered:
    Jul 18, 2000
    Ja, det blir kul. Min handledare är ganska inne på Star Wars själv så han gillade iden...Nu måste jag bara skriva en projektplan. :( Varför måste allt vara så...organiserat?

22. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Ska jag vara med på film!!!! Då måste jag ju fixa håret också.

23. tsifnori

tsifnori Jedi Youngling star 1

Registered:
    Jun 2, 2002
    "Iron, om du tittar så finns det en tråd högst upp som handlar om planeringen av själva mötet, där jag lägger in allt vi kommer fram till i första posten, den här tråden har övergått till att behandla allt annat om mässan."

Ja, jag har postat i den tråden så jag vet att den finns, ObiAnne :)

Jag bläddrade igenom de tre sidorna och vad som skrivits är:

* Svaret på din fråga (vilka som kommer)
    * McDonald's vs Sibylla
    * Vilka som kommer utklädda
    * Vad folk kommer utklädda som
    * Att emilsson ska möta upp folk på Stockholm C (ingen tid bestämd)

Din tråd är jättebra ObiAnne men vad som krävs är klara direktiv som inte lämnar något utrymme för misstolkningar.

Jag förstår att du inte skrivit något mer än deltagarlistan i första posten eftersom inget är bestämt, men det är verkligen hög tid nu. Inte alla kommer ha tillgång till ett forum på fredag kväll/natt den 25e. Vissa är redan i Stockholm då.

Om emilsson säger:
    "Kl 8.45 prick, lördag morgon, kommer jag stå på Stockholms C vid början av perrongen på spår 15"
    Då är det det som gäller och vi får anpassa oss. Visar det sig att det är omöjligt för vissa tar man en privat diskussion via email motsv för de som är inblandade.

Jag har ett förslag.

emilsson bestämmer en tid som passar henne och restider till Sollentuna lagom för kanske en halvtimme, trekvarts kö.

Mässan öppnar 10.30. De som vill köa hela natten få göra det, andra får komma som de kommer och får den plats i kön de får. Vill några köa tillsammans bestämmer dom det via mail, motsv.

Inne på mässan, kl 13.00 träffas vi i restaurangen för gemensamt skitsnack och kanske en enklare fika så man överlever för restaurangbesöket senare på kvällen.

Där, kl 13, bestämmer vi en tid för samling utanför entrén, exempelvis kl 17.00. Jag är tveksam att någon verkligen vill stanna där till 18.30. Efter 1-2h har man gått igenom alla stånd och sen är det autografkön som kan dra ut på tiden. Det kommer vara för trångt med folk för att "mingla" utan alla kommer tränga sig fram så fort som möjligt så de får tag i den där R2'n de vill ha signerad.

När vi träffas utanför entrén kl sjuttonhundra, fattar vi ett snabbt beslut vilken pizzeria vi ska gå till (om det nu finns flera olika).

Sedan promenerar vi dit i samlad trupp och kliver in på pizzerian. Lämpligen en pizzeria som har plats för alla oss, hur många vi nu blir.

Sedan sitter vi där inne tills alla har ätit upp och vi har tjabbat klart.

Lämplig tid för avgång från pizzeria kl 20.00 och vi bör då vara vid Sollentuna station någon gång vid 20.30-21.00, för vidare avfärd in mot Stockholms C.

Sen vad folk gör efter Stockholms C är upp till dem. Några vill kanske gå på bio, andra vill kanske ta ett glas på någon krog. Vad folk vill göra diskuteras av inblandade parter.

0X.XX emilsson möter upp på Stockholm C
    13.00 möte i restaurangen inne på Sollentunamässan
    17.00 möte utanför entrén
    20.00 avgång från pizzeria

Vad sägs om mitt förslag. Självklart kan förändringar göras med det är viktigt att vi verkligen kommer fram till något.

Flum är ingen intresserad av. Särskilt när det är så många som kommer åka genom en tredjedel (och vissa längre) av Sverige. Vid Göteborgsmötet var det inte lika många som behövde åka så här långt.

24. Obi Anne

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tycker det låter som ett bra förslag Iron. Jag tror bästa utgångspunkten är att bestämma när vi vill vara vid kön, och därifrån räkna bakåt till när vi ska träffas på Sthlms C.

25. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Om jag förstår dig rätt Iron med vad du menar med en halvtimme, trekvarts köande så skulle det innebära att vi träffas i Solna ca 9.45.

Då bestämmer jag nu följande:

Jag är på Stockholms central kl 9.00. Jag står vid den så kallade spottkoppen, dvs det stora runda hålet i golvet på centralens huvudplan

Alltså det plan där McDonalds, pressbyrån och biljettförsäljningen finns.

För att ta det säkra före det osäkra så kommer jag stå där med en skylt med texten FF Sweden.

Det vore också bra om vi delade mobilnummer så vi kan nå varandra ifall problem uppstår, som tex förseningar.

Thread Status:
Not open for further replies.