main
side
curve

Finland Milliways -Cantina-

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by ISD_Devastator, Feb 14, 2003.

1. Zap

Zap Jedi Youngling star 1

Registered:
    Jan 29, 2002
    Hei, tosta tuli muuten mun uusi sigi meilien loppuun. Hienoa!

2. Darth_Weirdo

Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 2, 2002
    No sentään jotain sain aikaiseksi tänään. [face_plain]

3. ISD_Devastator

ISD_Devastator Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 11, 2002
    Olette te aika hassuja. :)
    Tietoliikenne tökkii, ei kiva. :(
    Viikon päästä pitäisi olla uusi kone hallussa. Ikioma ja ihan itse maksettu. Kutakuinkin tätä masiinaa 10 kertaa äkäisempi. Paitsi monitorin koko, 170-tuumainen olisi aika, eh, mielenkiintoinen ;)

4. Darth_Weirdo

Registered:
    Jul 2, 2002
    Foorumeillemme tulee uusi perusbanneri tuon vihreän tilalle. Asiasta voi lukea lisää täältä. Teemana tulee olemaan OT:n pahikset ja heidän vempaimensa, joten odotettavissa on Palpatinea, Vaderia, Boba Fettiä, Tarkinia, Jabbaa ja muita. Tämä myös tarkoittaa että kilpailun ajan JC:n bannerisuunnittelijat ovat kiireisiä.

Samalla tuli vain mieleeni Pilvarin uudesta ilmeestä sen verran, että aiotteko tehdä jokaista foorumia kohden oman bannerin, kuten on esim. täällä? Ajattelin imuttaa jostain ilmaisen kuvankäsittelyohjelman ja alkaisin väsämään bannereita. Tiedätkö mistä löytyisi joku hyvä? Alku menisi kyllä harjoitellessa, mutta uskoisin että saisin tehtyä kohtalaisen hyviä Bannereita niin tänne kuin Pilvikaupunkiin.

EDIT:
    Mikäs tuon Pilvarin bannerin molempien osien koot ovat? Voisin tän illan aikana väsäillä vaihtoehtobannerin ihan kokeilumielellä.

5. TK-46_Duke

TK-46_Duke Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 23, 2002
    Vain yksi väritys ja banneri on käytössä ja näin tulee olemaan jatkossakin.

6. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Loistava idea muuten, tuo mitä meinaavat. Kertakaikkiaan hienoa.
    ...
    Jotain asiaa oli, mutta olen onnistunut unohtamaan tyystin, mitä ajattelin. No, ensi kerralla ehkä. [face_plain]

7. Darth_Weirdo

Registered:
    Jul 2, 2002
    Eipä tuo grafiikan teko onnistu meikäläiseltä. Jätän hommat ammattilaisille. Ehkä sitten jonain päivänä paremmilla vehkeillä ja paremmalla ajalla sitten. [face_plain]

8. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Hörrrr. Uusi kone on linjalla. Onpas kätevää. :D
    Kello on taas niin paljon, että pitää mennä muille projekteille. :p

9. Darth_Weirdo

Registered:
    Jul 2, 2002
    Kuten olette varmaankin jo huomanneet uudistuksia on ilmestynyt, kiitokset zerosleepille. Asiasta voi keskustella lisää täällä.

10. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Olen jo myöhässä, mutta mukavaa matkaa, Weirdo.
    Täälläkin pääsee käymään kunhan valtaa vemtekin koneet itselleen tuokioksi.
    Sitten kun ehdit ;) jos ehdit... [face_mischief]

*juo taas lisää kahvia*

11. Chickadee

Chickadee Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jul 11, 2003
    *luikahtaa takaisin foorumeille huomiota herättämättä*

Lyhyt tiivistelmä lomasta: söin liikaa jouluruokaa, katsoin liikaa telkkaria ja räpläsin liikaa tietokoneella.

Yritin pysyä irti netistä loman ajan, ja se melkein onnistui. Haittapuolena on, että nyt on aika paljon kirittävää boardien lukemisessa ja olo on hiukan outo ja vieraantunut.

Tuossa erinäisiä sivuja sitten kysyttiin, onko porukoilla jotain joulutraditioita. Itselläni on ollut, että päivällä mennään Virttaalle äidin suvun luo, sitten Loimaalle isän suvun tykö ja illalla ollaan kotona. Matkoja hankaloitti tänä vuonna se, että mammat ja papat ovat vainajia.
    Uusi vuosi meni aika perinteisesti. Tinaa valoin, kun pakotettiin. Alkoholia en edelleenkään juonut.

12. Zap

Registered:
    Jan 29, 2002
    Herätys Cantina!

Lyhyt kertaus viikon tapahtumista: noin joka päivä kalenteri täyttyi monilla palautuspäivillä, deadlineilla sun muilla. Kiire kevät tulossa. Tosi kiire. Torstaina dokattiin, perjantaina oli lähes kuolema lähellä (=hirveä, kauhea, uskomaton olo), viikonloppuna käynyt himassa ja kirjoittanut erinäisiä tehtäviä (kesken edelleen).

Huomenna sähläämään klo 8. Ja päivä taas kellon ympäri ja pidemmällekin...Joy.

13. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Kävin muuten parin luokkakaverini kanssa viikolla Unikafééssa (jossain siinä Mannerheimintien varrella, tarkempaa osoitetta en muista/tiedä. Katujen/yms nimet ovat turhia taitoja) lounastamassa. Ruoka oli ainakin parempaa kuin meidän ruokalassa.

14. Tod

Tod Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Apr 29, 1999
    Kävin muuten parin luokkakaverini kanssa viikolla Unikafééssa (jossain siinä Mannerheimintien varrella, tarkempaa osoitetta en muista/tiedä. Katujen/yms nimet ovat turhia taitoja) lounastamassa. Ruoka oli ainakin parempaa kuin meidän ruokalassa.

Varmaan Kaivopiha (aka Ylioppilasaukio). Se on siinä Vanhan kupeessa. Minun vakkari uniruokalassa ruoan taso on laskenut kuin lehmän häntä viime aikoina. Ei kiva. Nälkäisenä ei ole hauskaa.

Nyt minun pitäisi kuulemma liittyä meidän ainejärjestön sählyjengiin, jotta saataisiin mainetta ja kunniaa meidänkin laitokselle. Voisihan sitä harkita. En tosin ededs kuulu ainejärjestöön, mutta so what.

Ja kun tämä on nyt tällaista opiskeluaiheista keskustelua niin puhutaan hieman tällaisesta "opiskelija-arjesta", jota Zap tuossa mainitsi myös.

Torstaina dokattiin, perjantaina oli lähes kuolema lähellä (=hirveä, kauhea, uskomaton olo)

Kuvittelisin, että useimmat meistä tietävät kyseisen tunteen (Tintti?). Krapulapäivähän etenee niin, että ensin pelkää että kuolee. Sitten on varma, että kuolee. Ja lopuksi pelkää, ettei kuole.

Kyllä sitä normaalisti tällaisina krapulapäivinä tulee vakaasti päätettyä, ettei enää koskaan juo mitään maitoa väkevämpää. Eihän tämä päätös kuitenkaan kestä mutta näin se vaan on. Pahinta on se, kun tulee aivan uskomaton nälkä ja jano, mutta samalla tietää ettei saa pidettyä mitään sisällä. Joskus on pitänyt sinnitellä lähes koko vuorokausi, ennenkuin on pystynyt juomaan edes lasillisen vettä.

Johtopäätös: kannattaa pysyä sopivissa määrissä ja muistaa syödäkin välillä. Lisäksi jos juuri ennen sammumista ottaa buranan ja pari litraa vettä niin olo on huomattavan paljon parempi aamulla. Tietysti juuri ennen sammumista ei kyllä oikein pysty tekemään mitään suunniteltua, mutta se ei nyt ollutkaan pointti.

Ja toinen johtopäätös: dokaaminen on normaalisti fiksumpaa suorittaa viikonloppuna, erityisesti jos arkipäivinä pitäisi opiskella tai tehdä töitä tai jotain muuta yhtä lystiä.

15. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Joo, yo-aukion ruokapaikassa olimme. Minä niiden nimiä tiedä...

Krapula: en ole koskaan kärsinyt moisesta. Onneksi. Enkä ollenkaan tiedä miksi, muutamaankin kertaan olisi pitänyt sekin jo kokea. Mutten valita :p
    Parempi näin.

"jotta saataisiin mainetta ja kunniaa meidänkin laitokselle."
    Maineikas Tod on meidän jengissä, pelätkää ja kunnioittakaa meitä, te muut kurjat! Voitamme vaikka vasemmat kädet taskuissamme! Koska Tod johtaa meitä!
    Tuotako ne meinaavat? Mahdat olla aika mestari :D

16. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    Maineikas Tod on meidän jengissä, pelätkää ja kunnioittakaa meitä, te muut kurjat! Voitamme vaikka vasemmat kädet taskuissamme! Koska Tod johtaa meitä!

Ymmärsit aivan oikein! :D

No kyllä minä ihan hyvä sählyn pelaaja olen oikeastikin. En nyt mikään huippu, sen voin myöntää heti kättelyssä, mutta kyllä minä aika kivasti saan sen pallon ängettyä vastustajan verkkoon.

Ja kyllä jokaisen pitäisi kokea kunnon krapula vähintään kerran. Krapula on sentään aivan kärjen tuntumassa semmoisten kokemusten Top Ten-listalla, jotka jokaisen itseäänkunnioittavan aikuisen täytyy kokea.

17. Chickadee

Chickadee Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jul 11, 2003
    Ei, humala ja krapula eivät ole tuttuja tuntemuksia minulle. Varmaan kaveripiirin vaikutusta. Ei ne muutkaan juo, eikä minulla ole tarvetta todistaa mitään juomalla. Ei edes sitä, että olisin itseäni kunnioittava aikuinen; silloin antaisin sitä paitsi itsestäni täysin harhaanjohtavan kuvan.

Pistän kuitenkin mieleen nuo krapulanvälttämisohjeet siltä varalta, jos joskus tulee tarpeeseen (mikä on aika epätodennäköistä).

Sähly on ihan hauska peli, mutta enpä ole pelannut sitäkään pitkään aikaan.

18. Pinea

Pinea Jedi Master star 1

Registered:
    Aug 21, 2003
    Sähly ja jalkapallo olivat lempilajejani koululiikunnassa, siksi varmaan, että olin niissä aika hyvä. Liikuntanumero on kuitenkin aina ollut seiska tai kasi, mutta jos oltaisiin pelattu sählyä ja jalkkista koko vuosi niin olisi se numero voinut olla ysikin. Tai ainakin näin minä kuvittelen. Kukaan ei voi tuhota kauniita vaikkakin ehkä harhaisia kuvitelmiani.
    Oikeastaan olin sählyssä aika väkivaltainen. Juuri kun oli lämäämässä oikein kovaa maalitilanteessa, niin pilli vinkuu. "Korkea maila!" Arrgh. Koko korkean mailan saisi jättää säännöistä pois. Mitä siitä, että jonkun silmälasit lentää, tai että joku saa mailan nenäänsä?
    En ole koskaan pelannut jääkiekkoa. Häpeän.

Krapulaa en tunnista vaikka kadulla kävelisi vastaan nimilappu kaulassa. Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, että pitäisi varmaan edes joskus saada tietää miltä se tuntuu. Kerta riittää... :) Tuskin sitä sen jälkeen enää haluaa kokea.

Tänään on muuten aika kaunis sää. Ja kyllä minulla olisi oikeasti muutakin kerrottavaa kuin sää, mutta ei kaikkea ehdi.

Ah, minäkin muuten kävin siellä keskustassa jossakin Unicafeessa, joku sellainen, jossa mentiin sellaiset aika kapeat portaat ensin ylös. En kyllä yhtään muista mikä sen paikan nimi oli.

19. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    :eek: Toivo, itsesi tähden, ettet ollut samaan aikaan siellä. Samasta einestysalueesta puhumme. Kai. Ainakin se kuulostaa samalta.

"jokaisen itseäänkunnioittavan aikuisen"
    Hmm, itseäni kunnioitan siinä missä omaa kahvimukianikin, mutta aikuiseksi en menisi itseäni nimittelemään. Niillä on tapana aina olla vielä minuakin oudompia.
    Aikuisuus ei katso ikää! Tarkistakaa vaikka ajokortistani :p

20. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    Arvasin, että tästä termistä itseäänkunnioittava aikuinen tulisi sanomista. Sen takia sitä käytinkin.

Ja voisin mainita senkin, että kyllä minäkin siellä samaisessa yo-aukion uniruokalassa suurinpiirtein kerran viikossa piipahdan.

21. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Hahaa, siksi siis!
    Kunhan et liian tarkkaan tarkastele ympäristöäsi, silmäsi voivat sulaa.

22. Pinea

Pinea Jedi Master star 1

Registered:
    Aug 21, 2003
    Shiver Me Timbers!
    Olemme kaikki olleet samalla viikolla samassa Unikafeessa!
    Kuinka tämä on mahdollista?
    Olen ehkä ottanut itselleni lasin, joka on ollut samassa pesussa ISD:n lasin kanssa!
    Ehkä olen ottanut haarukan, jota myös Tod on hipelöinyt!
    Ooh, minua heikottaa.
    Vielä kun Tintti paljastaa myös käyneensä samaisella ruokinta-automaatilla, niin voíla, siinä meillä oli miitti.
    Minä olin siellä keskiviikkona 14.1.2004 klo 17.00.-18.00. Valaisin paikkaa hehkeällä olemuksellani, sisäinen valoni kirkasti jokaisen kanssaruokailijani silmät. Jos te olisitte olleet siellä samaan aikaan, niin olisitte varmasti huomanneet minut.

Jep. Pitäisi lukea kemiaa. Ja kaikkea muutakin. Tavoitteena opiskelupaikka jostain muualta. Tai lähinnä joku toinen koulutusohjelma tai ala. Minä ja sähkö, zip. Ei hyvä asia.

Onnistuin muuten polttamaan leivän mikrossa. Se taisi oikeasti jopa palaa hetken. Leivän keskellä oli musta hiiltynyt kohta. Savusi mukavasti, kämppä haisee vieläkin, vaikka tuuletin 15-30 minuuttia. Haisee paljon enemmän kuin silloin, kun kämppis sulatti makaroonipussin liedellä.

Ai niin, aloitin espanjan opiskelun. Hola, qué tal?

23. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Muy bien, gracias :) Y tu?
    Päivämäärää en näin ulkoa osaa sanoa, viime viikon torstai se kuitenkin oli. Ja jossain siinä 12:00 molemmin puolin. Ja aika tasan juuri silloin.
    Lounasmiitti olisikin ollut aika ovela ajatus. :cool:
    Meidän "lounasravintolassamme" oli havaittavissa sähköteekkarien invaasio. Et sinä varmaan ollut kukaan niistä? Johonkin sähkökiltaan ne ainakin kuuluivat, lippuakin kantoivat. Juuri kun poistuimme, ne alkoivat laulamaan. :eek:
    Siksi minusta ei olisi ollut teekkariksi.

[missä himmelissä se invertoitu "?" on? :mad: ]

24. Zap

Registered:
    Jan 29, 2002
    Arvatkaa missä Unicafessa minäkin söin mainitulla viikolla jonain päivänä. En tosin muista minä enkä miksi, koska yleensä ei tueta mokomaa paikkaa...se on niin ikävän laitosmainen ruokala.

Sitäpaitsi yliopiston päärakennuksen rafla on muita opiskelutoimintojani lähin, so why brother? I'm # 1, so why try harder? :)

Illalla olisi bileet tiedossa. Uuden hallituksen kunniaksi ja toisaalta erään kaverin uuden kämpän kunniaksi. Siis jopa KAHDET bileet yhdellä illalla. Onko tämä nyt sitä "elämää"?

Hei. Eilen kävin katsomassa Bio Rexissä Tim Burtonin elokuvan Big Fish, kun se oli ennakossa. Vallan mainio elokuva, muistakaakin mennä katsomaan. Minä menen uusiksi heti kun se tulee varsinaiseen ensi-iltaan 12.3.

ED (Erinomaista energiajuomaa muuten): Minä en opiskele espanjaa, en ainakaan vielä. Minä olen aloittanut ruåtsin kieliopin kertauskurssin. Voitte uskoa, kuinka innoissani olen. Lattiat varmaan tärisevät siellä asti, kun hypin innosta).

25. Tod

Registered:
    Apr 29, 1999
    Luin lukiossa yhden kurssin espanjaa, mutta enempää en kerennyt lukemaan, koska espanjan tunnit oli päällekkäin latinan tuntien kanssa.

Ruotsin kieliopin kertauskurssin kävin syksyllä ja nyt on menossa se pakollinen kurssi. Minulla on kyllä motivaatio ruotsin opiskeluun kasvanut hyvin voimakkaasti. Tämä on pitkälti selitettävissä sillä, että minulla on nykyään niin sanotusti henkilökohtainen preppaaja ruotsin kielessä.