main
side
curve

Finland Milliways -Cantina-

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by ISD_Devastator, Feb 14, 2003.

1. ISD_Devastator

ISD_Devastator Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 11, 2002
    Huomen' vaan.

Tuli mieleeni tässä, että meidän bannerimme on ainoa mikä näkyy.. johtuneeko siitä, että blokkasin kaikki tefnin kuvat? Hmm.. ehkä, ehkä. :D
    Ja nyt koen, että olen pakotettu julistamaan tuo naurava kuvatus aivan järkyttävän typerän näköiseksi! Hyi! :mad:

2. Pinea

Pinea Jedi Master star 1

Registered:
    Aug 21, 2003
    Tintille iso HEI! Loistavaa, että olet vielä jossain siellä lankojen päässä.

Ja Cloned_Sidioukselle myös HEIt. Tervetuloa (jos minulla nyt edes on täällä mitään tervetulleeksi toivotteluoikeutta). Joukkoon mahtuu aina.
    Olet ehkä kertonut itsestäsi jossain muualla jo, mutta kerropa nyt vielä jotain. Ihan mitä vaan. Anna tulla vaan. Kaikki kelpaa. Utelias ei koskaan väsy kuuntelemaan.

ISD saakoon anteeksi. Siistijöitä ei ole syytä palkata, kyllä tämä itsekin osataan hoitaa. Kunhan on oikeat välineet, niin homma hoituu.
    Kuinkas kissat muuten voivat?

Jep. Sähläsin tänään joulukorttien kanssa. Otaniemen sivusivusivupostissa oli jono pihalle asti. Viime tippaan kun pitää aina jättää, miksei ihminen opi?
    25 korttia piti tänä vuonna tehdä. En ole ollenkaan taitava missään askartelu/taiteilujutuissa. Olen ollut aika tonttupainotteinen viime vuosina, tänä vuonna enkeleitä. Pitäisi kyllä vielä tehdä ne uniikkikortit erikseen (uniikkikortit tärkeimmille ihmisille).

Mikä joulusää tämä muuten on? Plussan puolella ja sataa vettä? Onko joulu menetetty? Jos ei jouluna ole lunta, niin kuinka joulupukki saa heitettyä tänä vuonna lahjasäkin eteiseen? Pelottaa.

Koulujuttuja on minullakin. Viimeiseen asti sitten rutistetaan. Labrojakin vielä tällä viikolla. Kolibakteereja. Stafylokokkeja. Hiivoja. Jipii.
    Muutama päivä sitten kun tehtiin preparaatti E.colista (siis iskettiin bakteeria lasilevylle), kyylättiin sitä mikroskoopilla, ja sitten kun siihen linssin ja näytteen välille pitää laittaa öljytippa, että saa maksimaalisen suurennuksen, niin meitsi otti vaan pullon ja ruiskaisi sen tipan siihen niin kuin pitikin. Katsoin että mitä v*****, kaikki sumeni, mitään ei näy. Ajattelin että lisäänpä viälä toisen tipan, että ei tainnut öljyä olla tarpeeksi. Ruiskaisin toisen kerran.

Sitten labrapari siitä vierestä huomautti aika värittömällä äänellä, että et viittis laittaa sitä puhdistusainetta enää.

Perhana ku oli niin samannäköösiä pulloja.

Joskus joululoma tulee tarpeeseen. Enää kaksi päivää.
    Ei jaksa enää tehdä uusia preparaatteja sen takia että laittaa vahingossa mikroskoopin puhdistusainetta öljyn tilalla.

Että näin. Pitäisi tehdä niitä kouluhommia koko ajan. Teen niitä koko ajan. Kuten näkyy. Olen ahkera.

Muoks. Tuo joulubannerijuttusysteemimikälie on oikeasti aika kamala. Oikeeesti.

3. Chickadee

Chickadee Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jul 11, 2003
    Heippa sinullekin, Pinea :) Hauskaa nähdä taas (tai "nähdä").

"Mikä joulusää tämä muuten on? Plussan puolella ja sataa vettä? Onko joulu menetetty?"

Kyllä minulle kelpaa räntäinen, ruma, ruskea joulukin. Tärkeintä on, että pääsee lomalle :D Ainoa missä ruma sää haittaa, on kaupungille kulkiessa kun maassa on jäätä, vettä ja hiekoitusta sekaisin ja on kamalan liukasta.

"Jos ei jouluna ole lunta, niin kuinka joulupukki saa heitettyä tänä vuonna lahjasäkin eteiseen? Pelottaa."

Mites siinä laulussa sanottiin? Jollei jouluna ole lunta jne. "Silloin naapurin pikku Ville oivan aatteen keksikin, jospa Korvatunturille pukki ostais helikopterin!" Eli pukki tulee silloin helikopterilla. Tuon laulun on pakko olla totta, ainakin minulla on aina ollut sellainen mielikuva. Syynä uskomukselleni on, että laulu osuu oikeaan ainakin yhdessä faktassa, joten miksei muissakin (naapurissani on asunut pieni Ville [tosin ei enää kun Ville on jo kasvanut isoksi Villeksi ja koska itse olen muuttanut pois]).

4. Cloned_Sidious

Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

Registered:
    Oct 14, 2004
    Ja Cloned_Sidioukselle myös HEIt. Tervetuloa (jos minulla nyt edes on täällä mitään tervetulleeksi toivotteluoikeutta). Joukkoon mahtuu aina.
    Olet ehkä kertonut itsestäsi jossain muualla jo, mutta kerropa nyt vielä jotain. Ihan mitä vaan. Anna tulla vaan. Kaikki kelpaa. Utelias ei koskaan väsy kuuntelemaan.

No kiitos kiitos. Vaikka en enää pidäkkään itseäni mitenkään kovin "uutena" täällä, olenhan täällä jo yli kahden kuukauden ajan kiusannut ihmisiä mielipiteilläni ja ideoillani, ilman tervetuloa toivotuksia. Mutta parempi myöhään kuin ei millonkaan. Se on aika hyvä motto, tosin ei minulle.

Pitäisi kertoa itsestäni? Voi voi, pistitpä pahan... No aloitan vaikka sillä että olen hyvin epätavallinen ihminen. Pidän Star Warsista ja Toisesta Maailmansodasta. Harrastan lukemista, tietokoneen käyttöä, ja joskus on tullut lintujakin tarkkailtua. Eri lajeja olen havainnut muistaakseni 145 kappaletta.
    Olen yhdeksäs luokkalainen, ja keskiarvoni on suunnilleen "häikäisevät" 8,87. En ole liikunnallinen ihminen. Ystävien lukumäärä on lähes minimaalisen pieni.
    Seuraan televisiosta SM-Liigaa, Formula Ykkösiä, ja monia televisiosarjoja.

Tuo analyysi riittäköön ainakin vähäksi aikaa.

Mikä joulusää tämä muuten on? Plussan puolella ja sataa vettä? Onko joulu menetetty?

Minä elän täällä Keski-Suomen korvessa, ja on kyllä lunta ihan riittävästi. Haitaksi asti.

5. Chickadee

Registered:
    Jul 11, 2003
    ..."ja Toisesta Maailmansodasta"

Toinen tankki-intoilija mahdollisesti? *vilkaisee sivusilmällä ISD:n suuntaan* No, lintubongauskohta kuulosti sentään hyvältä :) En itse bongaa läheskään järjestäytyneesti, mutta tarkkailen tipuja kun tulee tilaisuus.

Oikeastaan lumeton joulu olisi ihan kivakin. En pidä lumesta koska se assosioituu päässäni pitkään, kylmään ja pimeään talveen, josta en todellakaan pidä. Jos sitä lunta ei tule, niin ei tarvitse ainakaan kolailla kinoksia tai mitään.

6. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    " Kuinkas kissat muuten voivat?"
    Sanoisinko, että peräti vauhdikkaasti ;)
    Mahdottoman somia elukoita ne ovat, vaikkeivät enää nyrkinkokoisia olekaan. Stereona kehräävät kisut ovat terapeuttisia :)
    Joulusäästä veikkaisin että kun tänään joku sanoi lehdessäkin, että PK-seudullakin P{"Valkoinen joulu"}=6/10 ja perusteli sitä sillä, että "nytkin suomen ympärillä pyörii semmoiset matalapaineet, että eiköhän joku niistä rojauta lunta meillekin".. Mutta jos lämpötila ei riitäkään lumeen, niin tuo inha M-keskus tuo meille ihan tavallista ja masentavaa divetyoksidia. Pyh.
    Ja tuo labrateos ei ehkä ole yhtä koominen (vaikka nauroinkin) kuin tuttujen Elektroniikan labra: kaveri huutaa "NUPIT KAAKKOON" ja vääntää virran päälle -> poks, sanoo palikka :D

Sid: sori vaan että on jäänyt tervetulotoivotukset esittämättä, mutta väittäisin sen johtuvan ketjusta. Tai jotain. Ei minulle tule mieleen asia-aiheiseen (?) huutaa että "hoi" vaan tehdä se offtopicissa. Tai jotain. Tai sitten en tajunnut. Tai.

Tintti: lumeton talvi se vasta pimeä onkin.

Lopuksi totean että Sturmpanzer Abteilungit olivat veikeitä osastoja :D
    *piiloutuu Tintin vihalta*

7. Cloned_Sidious

Registered:
    Oct 14, 2004
    Toinen tankki-intoilija mahdollisesti?

Hmmmm... En nyt ehkä intoilija, mutta kyllä ne vaan osaa olla hienoja vehkeitä. Varsinkin Tiger, Ferdinand, Brummbar... Minä tykkään.

Sid: sori vaan että on jäänyt tervetulotoivotukset esittämättä, mutta väittäisin sen johtuvan ketjusta. Tai jotain. Ei minulle tule mieleen asia-aiheiseen (?) huutaa että "hoi" vaan tehdä se offtopicissa. Tai jotain. Tai sitten en tajunnut. Tai.

Eipä mittään! En minä tälläisenä "karskina" kaverina sellaisia koskaan ole osannut kaivatakkaan. Mutta on niitä ihan kiva kyllä kuulla, kohottaa mielialaa.

8. Chickadee

Registered:
    Jul 11, 2003
    "Varsinkin Tiger, Ferdinand, Brummbar"

Ei sentään tullut tuossa listauksessa Sturmmörser, joka on ainoa minkä tunnistan. Hyvä.

"Tintti: lumeton talvi se vasta pimeä onkin."

Tiedän. Siitä huolimatta lumi tarkoittaa minun silmissäni talvea ja kylmyyttä enkä pidä siitä.

"Sturmpanzer Abteilungit olivat veikeitä osastoja
    *piiloutuu Tintin vihalta*"

*ei jaksa kostaa _tällä_ kertaa*

EDIT: Mie meen lomalle. Hyvää joulua! :)

9. Cloned_Sidious

Registered:
    Oct 14, 2004
    "Varsinkin Tiger, Ferdinand, Brummbar..."

Ei sentään tullut tuossa listauksessa Sturmmörser, joka on ainoa minkä tunnistan. Hyvä.

Kunhan vain luettelin ulkomuistista ensimmäisenä mieleen tulleita nimiä. Et tunnista Tigeriä? No huh huh, etten paremmin sano (ei pahalla). Sehän on ainakin omasta mielestäni Saksan Toisen Maailmansodan panssarivaunuista tunnetuin, ja tietysti pelätyin.

Hah hah, sattuipa tänään hauska kömmähdys tuolla kirjaston tietokoneella linja-autoa odotellessa. Tutkiskelin siellä vaikka mitä sivustoja, ja lopulta päädyin Pilvikaupunkiin, josta löysin ISD Devastatorin apinalorun. Kirjastossa oli aivan hiljaista, lähelläni ihmiset etsivät hyllyistä kirjoja ja kirjastonhoitaja lueskeli jotain juttua. Silloin päätin, että painaisinpa tuota apinalorun linkkiä, ja ilmoille kajahti suoraa huutoa MO MO MO MO MONKEY!!! Kyllä se pikkuisen nolotti, tai sitten vähän enemmän...

10. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Buahbuahbuah :D
    Tuon kun olisin ollut näkemässä..

Ja Tintti ei vaan myönnä muistavansa, että Sturmmörserin koko nimi on Sturmmörser Tiger eli kavereiden kesken Sturmtiger ;) Aina pitää perehtyä siihen, mitä rakentaa, jotta on kivempaa.

11. Cloned_Sidious

Registered:
    Oct 14, 2004
    Buahbuahbuah
    Tuon kun olisin ollut näkemässä..

No sitten olisi nolottanut kahta enemmän...

Mikä ihme paikka se muuten edes oli? Keikkuvat kananmunat katselevat televisiota sun muita.

12. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Weebl & Bob-Flash-animaatioita. Kaksi kananmunan muotoista tyyppiä höpöttävät ja tekevät asioita. Monkey lienee ainoa, joka osaa puhua kunnolla.
    Ainoa nihkeys ja valittamisen aihe noissa on liiallinen pissakakkahuumori. [face_plain] Esimerkkinä tuon "Anywhere":n loppu, jota ilman tuo olisi paaaljon parempi. Laulu on sentään hauska :)

Tuollaiset älyttömyydet piristävät tässä muuten niin ankeassa ja tympeässä maailmassa ;)

13. Cloned_Sidious

Registered:
    Oct 14, 2004
    Joo, katsoinpa tuossa muutaman pätkän, ja aika hauskahkoja olivat. Jostakin syystä mieleen tulee lähinnä South Park.

14. Baltic_herring

Baltic_herring Jedi Youngling star 2

Registered:
    Nov 10, 2002
    Enimmäkseen lurkerinä häärii tämäkin olio täällä taustalla. Eikä oikastaan edes Suomi-foorussa vaan muualla JC:n sisällä.

ISD kun se jaksaa liimoilla ja muovipalasilla tuhertaa, niin oletkos harkinnut koskaan tällaista:

Kiva pöytävalaisin yhdistelmä.

15. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Oi, näin tuon muistaakseni torstaina, aika vekkuli :)
    Hauskoja efektejä noista saa. Tällä hetkellä dioraamamaisin on tuo Dreadnoughtini joka nakkaa orkkia (ei typo) menemään. Eivät taitoni tuommoisiin riitä - vielä ainakaan.
    Odotatkaas vaan kun saan 122H63:n kasaan.. [face_mischief]
    Weebl&Bobeista South Park? Vai niin.

16. Cloned_Sidious

Registered:
    Oct 14, 2004
    Niin, sanoin että jostakin syystä.

Mutta voihan sitä toisaalta perustellakkin. Kananmunat ovat keskeltä halki kuten South Parkissa kaikilla kanadalaisilla päät. Ja nuo tarinat ovat tuollaisia pöhköjä, kuten South Parkissa (oma mielipiteeni). Ja äänet tuovat mieleeni jotkut South Parkin hahmoista.

Ei kummoinen perustelu, mutta siksi se vain tuli mieleen.
    Eli siis aivan joistakin vähäpätöisistä syistä... Arvaamaton on ihmisen mieli...

17. Baltic_herring

Baltic_herring Jedi Youngling star 2

Registered:
    Nov 10, 2002
    ISD teki viimejouluna (muistaakseni) tänne jouluaiheisia piparkaakkoja. Nyt oli minun vuoroni polttaa ne. *ojentaa mustaa palaa* Siihen taisi mennä minun imperiaaliset viritelmäni. Joulu pilalla.

18. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Ette te koskaan nähneet, mitä Piparkakku-luokan Tähtituhooja mkI:lle kävi.. Mutta sanotaan, ettei se ainakaan ollut väriltään "Star Destroyer White", vaan jotain vallan muuta..
    Hetken kyllä mietin sitä DStarin kasaamista mutta ei se olisi toiminut ;)

19. gaiatha

gaiatha Jedi Knight star 5

Registered:
    May 25, 2002
  20. TK-46_Duke

TK-46_Duke Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 23, 2002
    Thanks gaiatha! :)

And merry Christmas to German Speaking FF too! :)

21. Coordinator

Coordinator Jedi Youngling star 1

Registered:
    Nov 16, 2004
    merry Christmas ^^

22. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Thanks for the cute card, gaitha :)

Hmm... should I repost my last year's card? [face_thinking]

23. Cloned_Sidious

Registered:
    Oct 14, 2004
    ^ Frohe Weihnachten!

Tulinpa vain tänne kertomaan, että minua ei sitten nähdä täällä melkein kokonaiseen viikkoon, kun lähden sukulaisteni luokse jouluksi, ja siellä ei mistään interneteistä ole puhettakaan.

Joten ei sitten muutakaan kuin Hyvät Joulut vaan kaikille, Uudet Vuodet ehdin kyllä toivottamaan myös palattuani, paitsi niille jotka lähtevät myös jonnekkin. MORJENS!

24. starfish

starfish Chosen One star 5

Registered:
    Oct 9, 2003
    Merry Christmas and Happy New Year from NY!

25. ISD_Devastator

Registered:
    Oct 11, 2002
    Thank you :)

I'll be more or less offline during the 24th-26th. Maybe.