main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Norskprodusert Star Wars film

Discussion in 'Archive: Norway' started by dartherik, Dec 2, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Ooshati: Det hadde jo vært kult ja. hra web cam eg også..
    FÃ¥r adsl snart, bestilte i forrige uke..
    Har ikke hatt så veldig mye tid til å se på 3ds max,( pga skole og og manusskriving) så det er muligens derfor jeg ikke forstår noe ;) men skal gjøre dette så fort jeg kan... uansett ville det vært kult hvis du hadde giddet å være med, fordi at du kan iallefall litt fra før av(vet ikke hvor mye du kan, har ikke sett på traileren din fordi jeg hart treig internett, men med en gang jeg har fått adsl så..)

    Det med bakgrunnen vet jeg hvordan man fikser... hvis man lager blå bakgrunn kan man bluescrenne dette inn i after effects å bvege på bakgrunnen i det tempoet men ønsker.. så det er ikke noe problem..

     
  2. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    i slutten av januar er planen..
     
  3. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Duality er sinnsyk på effekter, men er drit dårlig story.. den kunne blitt mye bedere med en forbedret story for de gutta har skilsen.. fektingen er også så som så..
     
  4. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Filmens foreløpige deadline er påsken, men mest sannsynlig vil den ikke være ferdig før i mai..

    Den skal filmes på fjell og i by, men på steder hvor det er vanskelig å kjenne seg igjen slik at man får en følelse av at man er i en annen galakse..

    Idag fikk jeg til å lage hologram.. ikke noen big deal da, men det er jo ganske stilig...

    NÃ¥r det gjelder lightsabere:
    er det noen som vet lengden på skaft og blad?

    Ooshati:
    så på sci-fi 3d at de hadde AT-ATer og AT-STer, klarer du å annimere AT-AT og ST slik at de går for eksempel på et snølandskap eller noe? Det hadde vært kult...


     
  5. Audun

    Audun Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 22, 2000
    Må bare få skyte inn at jeg mener Duality har en av de mest krystallklare storyene i en fanfilm til nå.
     
  6. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    "Skaftet"'s lengede er vel en personlig sak, bladets lengde er jeg ikke sikker på, sjekk på ligthsabres på starwars.com...
     
  7. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    I følge starwars.com skal bladet være på rundt 30 centimeter.
     
  8. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    dartherik:
    De har AT-AT og AT-ST'er der, noen er ferdig animert til å gå, men de er fattig laget, men jeg skal nok kunne klare å animere noen av de ordtlige modellene(i tidens løp), det er en del ting man må passe på når det gjelder animasjonene, gidder ikke gå i detalj...det er også litt av en jobb å animere, med gode resultater, går på skole jeg og(ALLMENN ER NOE DRIT NOEN GANGER)...+ at jeg holder litt på med 2 filmer(den ene er FanFilmen min "Star Wars Episode VII: The Return Of The Empire" + en krim/thriller)...

    FanFilmene på TheForce.net har sinnsyke effekter og noen gode historier, men det er FATTIGE skuespillere med, jeg blir nesten dårlig av å se på...jeg irriterer meg grønn over skuespiller presentasjonenen deres...jeg har lest noen av directors notes etc. til FanFilmene, og de leier faktisk inn skuespillere(noen av dem)...STOR TABBE, hvem har ansvaret på castingen!!! den beste FanFilmen jeg har sett er jeg ikke sikker på hvem er, men syntes Broken Alligence er bra også densom maxpayne lastet ned...

    Den beste skuespiller presentasjonen i en FanFilm hittil er i The Essence of the force(tror det er den beste jeg har sett), men POTS er også ganske bra, de ungene der kan virkelig spille altså....

    PS: Traileren min er ikke stor, under 2 MB...den er i DivX format...
     
  9. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Stilig at med tidens løp skal kunne klare det. Jeg går også på almenn og, ja.. helt enig det er noe drit noen ganger..

    Når det gjelder skuespillerprestasjoner må jeg nok dessverre innrømme at dette ikke nødvendigvis blir på topp i min film heller... etter som skuespillerene ikke har noen som helst teaterutdannelse.. men vi skal pugge replikkene og ikke gi oss med et resultat vi er ufornøyd med.. så kanskje blir det bra..

    Skal laste ned traileren nå ;)

     
  10. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Ã…isann!! leste helt feil :)

    Jeg skal ikke leie noen skuespillere.. hehe..

    Er enig med deg.. ikke kult med innleide skuespillere.. da blir det ingen fan-film.. hvis man skal lage noe så stort så lager man heller sitt eget konsept istedet for å basere det på et annet.. da får man jo iallefall lov til å selge den, hvilket burde være et must hvis man har tenkt å ha et relativt høyt budsjett..

     
  11. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Driver å leker meg litt i et program som heter Blender 3D. Det er et gratisprogram, med litt mange tastatursnarveier. Men jeg lærer litt og litt.

    Hadde Lightwave 5.5 for en stund siden, og prøvde ut det litt.

    Ble ikke noe av, men nå har jeg tenkt å lære med Blender 3D! Det er faktisk ikke så vanskelig som alle skal ha det til!
     
  12. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    dartherik:
    Jeg mener ikka at man trenger noen skuespiller utdannelse for å spille i en FanFilm, men en viss innlevelse trenger karakterene i alle fall(dette er noe jeg syntes er ganske viktig i en film, ellers er det ikke noe særlig gøy å se på, det er akkurat som om de "leser" opp replikkene), og det er mange som ikke har det, og hvis de har det...er den dritt dårlig...

    Har prøvd det med bluescreening med max og så over i After Effects en del ganger, men det blir litt trøblette hvis man har noen kule kamera bevegelser i Max...

    Kult at du laster ned Traileren, håper du liker den, det er bare en test trailer, som jeg laget i løpet av en helg, lightsaberne er laget veldig fort, og vi hadde ikke noe skaft på dem, så de ser ikke helt bra ut på noen av bildene...
     
  13. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Maad bra animering da.. i teaseren.. hvis du klarer det med å snu på kamera and shied også en gang i fremtiden, så.. SHIIIED!! Må ordne litt på lyset når du filmer.. rediger fargen i premier eller noe.. slik at du får en mer filmlook.. (bare et tips ;) )

    Hvis du kunne få til en SLIK animering til min film også skulle du fått mad props..

     
  14. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Takk for det...jeg vet at kvaliteten på filmingen ikke er "film" kvalitet, men har ikke testet ut noe særlig på det enda, og jeg har bare sett på tutorials hvordan man kan stille inn selve kameraet til å få et "film look"...

    Men Widescreenen gir den en kul vri...(syntes jeg personlig)...hehe...
     
  15. OMJ

    OMJ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 12, 2002
    Jeg har faktisk ikke sett noen av de fan filmene! Hvor kan jeg laste de ned? har kun isdn så jeg kan lissom ikke laste ned divx'er og sånne ting men hadde hvært fint hvis en av dere kunne gitt meg en adresse eller.no :)
     
  16. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Du kan sjekke her:

    Fanfilms.com

    Eller under ftp seksjonen her:

    Starwars.nu


    Er det noen som har en link til en side hvor jeg kan finne fullversjonen av 3D Studio MAX 4 eller 5?
     
  17. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Prøv kazaa.
    Hvis du ikke har det, kan det lastes ned her: kazaa.com
     
  18. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Sitter på Mac på skolen med 1MB i sekundet, men vi kan ikke laste ned pogrammer her. Da klikker det (for lærerne). Vet ikke om kazaa finnes til mac engang... Men det er ikke så farlig, fant en kamerat som hadde det!
     
  19. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    KaZaa er veldig bra, du kan laste ned noe, slå av maskinen, og fortsette på det samme senere...men hvis du skal laste ned fra internet sider, som for eksempel fra FanFilms sidene, så er det eneste programmet jeg vet om GoZilla som har samme nedlasting som KaZaa...de finner det er her.
     
  20. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Ja..vet.. jeg har bare widescreen effekt på redigeringsprogrammet..(eller dvs, jeg har det på kameraet også, men det er så.. fake..)Det beste er med en widescreenlinse.. men det dyrt i Norge...

     
  21. Audun

    Audun Jedi Youngling

    Registered:
    Sep 22, 2000
    Jeg filma med ekte 16:9 brikke for noen uker siden. Herlige saker. Noe annet enn det bittelille 'fillekameraet' vi filma fanfilmen vår med det..
     
  22. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Ang. GoZilla og KaZaa : Joa, geniale programmer. Men husk all spy-waren som KAN komme med. Sure saker, All info du har gitt til maskinen (som havner i registret (og det gjør gjerne den infoen di IKKE vil at andre skal vite...)) har en tendens til å bli kjørt ut sammtidig med at fks. Two Towers kommer inn... Bare sier i fra, har en filleonkel i et it-selskap. Både bedrifter og privat personer har fått en overaskelse på fks. bankkonto, teleregning, blad-abonenter ol...

    Men for all del, KaZaa er et fantastiskt sted der du kan finne absålutt alt mulig, er der stadig vekk og henter skjemaer ol. til skolen (elnikk, data +++) (og et par filmer og noen mp3'r da...)
     
  23. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Du er heldig du Audun :)

    dod: har hørt at det finnes noe som heter kazaa light(eller noe..) der får du ikke spy-ware.. 3ds max 4 skal ligge der..
    +Ad-aware er et program som fjerner all spy-ware.. meget hendig og det er gratis..

    vet ikke om det finnes til mac då..
     
  24. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Du kan finne 3D Max 4.2 på KaZaa, der fant jeg den i alle fall, det er den jeg bruker til animeringen min...har laget et kult bilde av Coruscant nå:

    [image=http://www.angelfire.com/film/arnty/coruscantatnight.jpg]

     
  25. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    jeg håper dere ser bildet, for jeg får det ikke opp, hvis dere skulle ha noen problemer med det så kan dere sjekke bildene min på hjemmesiden min:

    arnty14.tripod.com

     
Thread Status:
Not open for further replies.