main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Officiell Sagan om Ringen-tråd.

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Aug 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Det måste va nåt av det mest korkade som jag hört.. att folk inte vägrade o läsa den.. hehehe

2. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Här är sidan klicka

Visst ser han ledsen ut ;)

3. Erbos

Erbos Jedi Grand Master star 3

Registered:
    May 13, 2002
    Kommer Radio City att sända från morgonen eller på kvällen?

Allvarligt talat om folk hade läst boken så hade detta lilla problem inte uppstått. Däremot kan jag hålla med om att det är otroligt dumt att publicera slutet av en bok någonstans. Men det är minst lika dumt att se filmen utan att läsa boken (tycker jag i alla fall när det gäller Lord of the Rings eftersom böckerna är så bra).

4. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Gah så korkat! O så dumt! Det borde väl vem som helst fatta att ska man dra ett utdrag ur en bok som man ska tvinga folk att läsa ska man ta ett utdrag från början av boken, så man inte riskerar sånt här! Dessutom ger det oftast fler människor lust att läsa en bok om man "teasar" dem lite med ett utdrag från ganska tidigt i boken, istället för att avslöja slutet... tssk.

Inte bara förstör det för de som vill se filmen, utan för de som håller på att läsa/tänker sig att läsa boken... :mad:

(Är det förresten ett tecken på att man är en riktig språkfascist att det första jag märkte på länken var att de kallar Härskarringen för en triologi? TRILOGI heter det, kära Aftonbladet! TRILOGI!)

5. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag håller med om att det är generellt sett fel att ha med delar av slutet i boken, men sen är det ju onekligen så att även om filmen kommer i år så har boken funnits i över 40 år är det väl. Det är lite som om man skulle bli upprörd över att Anakin blir Vader, fast det blev fastställt i OT för 20 år sen.

6. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    Nja, inte riktigt... vad som händer i slutet av boken är nog inte riktigt allmän kunskap på samma sätt. Sen är det klart, har boken funnits så länge kan man tycka att man kan publicera slutet, men det kommer ju hela tiden nya läsare, så jag anser inte att man ska tvinga folk att läsa slutet på någon bok... eller se slutet på någon film. Jag hade blivit ganska sur om jag läst mitt filmlexikon, som avslöjar slutet på Citizen Kane, innan jag sett filmen. Detta trots att det var länge länge sen filmen kom...

7. Erbos

Registered:
    May 13, 2002
    Inte för att detta har med Lord of the Rings att göra men... att veta slutet på Citezen Kane betyder egentligen så mycket därför att det finns saker i den filmen som är mer vesentliga (hur stavas detta ordet egentligen?) än själva slutet, även om slutet kan tyckas viktigt till en början. Men jag förstår att du blev arg. Jag hoppas att du har sett filmen nu i alla fall.

8. Neko

Neko Jedi Padawan star 4

Registered:
    Nov 30, 2001
    Det är Peter i Morrongänget som kommer komma
    dit, så det är på morgonen. :)

9. Enji

Registered:
    May 14, 2002
    OT: Jag blev inte arg. Jag såg filmen långt innan jag läste om slutet. :) Visst finns det mer väsentliga saker i filmen, men det som driver den är ju ändå nyfikenheten, vad är Rosebud? Då vill man inte veta slutet innan... nog om det.

Åter till LotR! Nu är det inte långt kvar till RotK... *längtar* :D

10. Jawan

Jawan Jedi Youngling star 3

Registered:
    Feb 24, 2003
    Jag har köpt biljett av Tobbe som ligger och fryser utanför Palladium [face_devil]

VAD E DET FÖR JÄVLA SVENSKA PROV?!?!?! JAG LÄSER JU SVENSKA B FÖR FAAAAAAN! JAG TOTALVÄGRAR! :mad:

11. Kuang-Eleven

Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 7, 2002
    Jag TÄNKER INTE läsa böcklerna innan jag ser filmerna.. jag vill sitta o uppleva ett äventyr.. inte jämföra med boken vilket jag annars gör..

12. Swedish_Jedi

Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 15, 2002
    JUST JAG LÄSER OCKSÅ SVENSKA B! BRÄNN DET DÄR PROVET!
    JAG SKA KÖRA MED SILVERNATTEN FAST MED NATIONELLT PROV ISTÄLLET! visserligen ahr jag redan läst dn men ändå ^^

13. Aprentize

Aprentize Jedi Master star 4

Registered:
    Jan 15, 2002
    Du är störd i kranium.

14. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    Swedish_Jedi Kan du utveckla det där med silvernatten litegran..jag är rätt nyfiken på vad det är för något.

15. Erbos

Registered:
    May 13, 2002
    Nu har jag börjat köa i alla fall. Klockan 16:35 idag började nedräkningen. Och SF meddelar att all biljettsläpp innan 8 december är positivt så räkna med en lång köning i år.

16. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Som om det inte redan är jobbigt att behöva vänta på ROTK nu får vi vänta längre på den TTT Extended Edition också. *grrrrrrrr*

Saxat från: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,389924,00.html

= = = = =

Filmbolaget skjuter fram releasedatumet för Sagan Om De Två Tornen - Special Extended Version från den 18:e till den 26:e November pga ett fel i den maskin som tillverkar förpackningarna. Detta gäller Sverige, Norge och Finland.
    = = = = =

17. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Det var en artkel om Saruman i Aftonbladet idag, skriver inget för de som inte vill ha några spoilers.

Länk Inte alls bra tycker jag, varning igen för de som inte vill läsa några spoilers.

18. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    I förrgår var det noll köande vid Råsunda utanför Stockhom och två köplatser vid Sergel, och då hade SF inte gått ut officiellt (typ. pressrelease) att biljetterna hade blivit försenade.
    Jag var förbi RotK-kön på Medborgarplatsen i Stockholm, idag. Där fanns det inte färre än 27 (tjugosju) tält uppsatta.. :p

Jag Ni vet väl att biljetterna inte kommer att släppas på måndag, utan troligen först i December?
    Dem Ja, det vet vi.

19. Erbos

Registered:
    May 13, 2002
    Så nu har äntligen TTT Extended Edition anlänt och jag måste säga att den var väldigt bra. Den levererar ungefär samma känslor som förra extended edition gjorde. Man kan förstå varför vissa scener är borttagna, men på DVD vill man ju bara se så mycket som möjligt. Se den och njut.

20. Swedish_Jedi

Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

Registered:
    Jul 15, 2002
    VA???!!! e den ute?! den skulle ju bli uppskjuten med en vecka! *springer ned till stan*

21. Jawan

Registered:
    Feb 24, 2003
    Jäkla SF...jag hade ju beställt min TTT EE därifrån för att få lite extra bonuspoäng...men icke som nicke, nu kommer den först den 26e.

Men Swedish Jedi, tänk lite...SF har sina filmer försenade, med det så menas det inte att alla andra företag har det. Killen har säkert köpt sin film från nåt annat företag på nätet kanske...

22. Erbos

Registered:
    May 13, 2002
    Killen har köpt den från www.fixaren.com som har en amerikansk import av filmen. Region 2 versionen vilket jag förövrigt aldrig skulle kunna tänka mig att köpa släpps inte för än den 26:e November.

23. Jawan

Registered:
    Feb 24, 2003
    Förresten idag på 24 Nöje eller Nöje 24 kanske det heter, så filmade de från kön utanför Palladium här i GBG. Självklart var Effe med :)

24. Erbos

Registered:
    May 13, 2002
    Effe är överallt :D

25. Leto

Leto Jedi Padawan star 4

Registered:
    Feb 19, 2002
    Varför vill du inte köpa region 2?

Thread Status:
Not open for further replies.