main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Om FF Sweden ska delas in i olika sektioner, hur ska indelningen ske?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Mar 18, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Vad är snacket om att splittra?? det är undergrupper inte konkurrenter vi snackar om... Eller har ja gmissuppfattat det?
     
  2. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Jag tycker nog oxå att en indelning är lite överflödig. Ser inte riktigt poängen med det.

    Men det är en bra ide med medlemslistan. Kul att ha lite lokalkoll! :)
     
  3. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag får intrycket av ingen vill ha en indelning som innebär att FanForce Sweden delas upp i praktiken.

    Däremot så tror jag att man vill veta vilka som bor nära en för att kunna förenkla organisation.

    Ju mer jag tänker på detta, desto mer känner jag att längre än så ska vi nog inte dela oss. Jag tycker att det än så länge räcker med att tala om vart vi bor och därigenom se vilka som är lämpliga att ta hjälp av vid olika tillfällen.
     
  4. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    fan va alla tjötar om splittringar hela tiden verkar de som. regeringen fungerar väl även om vi har komunalråd o länsting oxå. dom e la inte konkurenter?
     
  5. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Som vanligt talar emilsson kloka ord! //Applåderar och viftar ivrigt med 'emilsson är bäst!'-flaggan. [face_love]
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Skulle en losning kunna vara att vi fick ett till forum, ett rent planeringsforum dar vi kunde ta och posta alla tradar om vad vi har for oss, och sen behalla det har som ett socialt forum for alla?
     
  7. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Jag vill bara påpeka att de flesta av mina inlägg i denna thread varit "debattdrivare" alltså tankar och funderingar som inte nödvändigtvis är förslag från min sida, utan är frågeställning för folk att hålla med om eller argumentera mot.

    Jag tycker att diskussionen nu börjar närma sig ett par varianter på bra lösningar.

    Jag är så bedrövlig på att uttrycka mina tankar i skrift så jag undviker att göra ordentliga inlägg i den här debatten. Men jag håller gärna med folk som tycker som jag.

    Till exemple emilsson. Emilsson håller jag med.
     
  8. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag vinkar och håller med Aprentize men just regeringen var ju dumt bevis... Den funkar ju inte över huvudtaget... :)
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Ett planeringsforum? Det skulle iof kunna leda till att mötestrådar inte skulle drunkna bland alla sociala/diskussions-trådar. Alltså skulle det bli enklare att finna vad man söker vad det gäller planerade evenemang.
     
  10. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Hittills har det varit så att vi som varit här inne har lärt känna varandra så pass bra att vi kände att vi ville träffas IRL också. Första gången var vi i Uppsala i augusti. Inget märkvärdigt, inget som behöver ordnas i förväg. Vi som kände för det träffades och spenderade dagen (och natten) tillsammans. Senare under hösten var vi i Stockholm och såg Final Fantasy tillsammans och sen gick vi på premiären av FOTR.

    Alla kan inte komma på alla träffar, kanske pga av att de inte har råd just då eller har andra planer. De som kan, kommer och har kul. Vi har försökt lägga träffarna på ställen så att ingen får alltför lång resväg.

    Så enkelt är det. Nu närmast ska vi träffas på Scifi mässan i Malmö och så i Göteborg i sommar. Förutom AOTC premiären såklart. ;)
     
  11. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    bra ide om ett planeringsforum tycker jag. de e jag för.
    och ja vargman, du har rätt. regeringen fungerar ju inte alls. va sägs om att ta över hela skiten? vem e på?! :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.