main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Posta din favoritscen i ROTS

Discussion in 'Archive: Sweden' started by TheLastOfSkywalker, May 19, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TheLastOfSkywalker

TheLastOfSkywalker Jedi Youngling

Registered:
    Apr 29, 2005
    Jag skulle gärna vilja att alla som sett och känner att man verkligen fick starka intryck och liknande postar här.

Från min sida är det när alla Jedis går i fällan och blir hjälplöst dödade. Samt Scenen mellan Palpatine och Windu.
    Hemska men de gav verkligen intryck!

2. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Scenen där Anakin står i rådet tillsammans med alla barn och han tänder ljussabeln...

Det var väldigt, väldigt starkt och grymt.

3. TheLastOfSkywalker

Registered:
    Apr 29, 2005
    Mm det var något som också gav starkt intryck

4. Obi Anne

Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

Registered:
    Nov 4, 1998
    Anakin gå in i templet med alla troopers och Leia hos Bail och Breha.

5. SkymanDr

SkymanDr Jedi Youngling

Registered:
    May 19, 2005
    Yoda dunkar kejsarens vakter i väggen! Nej, jag håller med om att det bästa nog var någonstans runt jedislakten och tempelintåget. Många starka scener där.

6. StarWash

StarWash Jedi Youngling

Registered:
    May 15, 2005
    Kändes riktigt tungt när Anakin hjälpte till att slakta Windu tycker jag. Det är ju där han konverterar helt o hållet "to the dark side of the force"

7. TheLastOfSkywalker

Registered:
    Apr 29, 2005
    Håller med er allihoppa, jag älskade alla scener, tycker det var jävligt läckert gjort när man attackerade kashyyk, och när Yoda var tvungen att åka iväg från Chewbacca.

8. Railok_

Railok_ Jedi Youngling star 1

Registered:
    May 1, 2005
    MÃ¥ste nog vara slutet med Young Tarkin, Kejsaren och Darth Vader.

9. Dark-Olsson

Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 23, 2004
    Scenen där Obi-Wan skriker "You were the Chosen One!" och Anakin ligger nästan i lavan och sedan skriker "I hate you!". Så starka känslor i den scenen!!!

Men jag kan inte välja favorit scen.. i like em all to much :D

10. Queengodess

Queengodess Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Jul 18, 2000
    Den scen som berörde mig mest var nog när Anakin är besegrad och börjar brinna. Men det är absolut inte en favoritscen. Den gör mig helt enkelt otroligt upprörd.

Men "Order 66" var fantastiskt stark! Musiken till också...

11. Kohrath

Kohrath Jedi Youngling star 2

Registered:
    Jan 1, 2004
    MÃ¥ste nog varit hela Order 66 scenen.

12. Magnusidious

Magnusidious Jedi Youngling star 1

Registered:
    Mar 14, 2005
    En av de bästa är när Anakin tar eld vid lavastranden. Realistiskt rent utseendemässigt och en tydlig anledning till att det blev pg-13 rating i USA. Dessutom får vi självklart inte glömma när masken åker på, och detta dessutom när Vader är vid medvetande. Trodde alltid att han skulle vara avtuppad när rekonstruktionen ägde rum, men han ligger och skriker ut sin smärta. Läbbigt och väldigt läckert!

13. Enji

Enji Jedi Grand Master star 6

Registered:
    May 14, 2002
    Hela Jedi Purge var bara så grym... man visste ju att alla Jedi skulle dö, men inte hur. Jag trodde inte att det skulle gå så fort och att så pass mycket skulle visas. Och Anakin hos younglings... :_|

14. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Svårt att välja ut något, men Order 66 scenen var grymt bra måste jag säga.

15. Jedigrandmaster

Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag håller med om att order 66 och Anakin och småungarna är bland de bästa scenerna. Så ondsint... De stackars små barnen...

16. JediSara

JediSara Jedi Grand Master star 5

Registered:
    Aug 1, 2004
    När Anakin dödade barnen. Det var så hemskt, så grymt..

17. Maze-Windu

Maze-Windu Jedi Youngling

Registered:
    May 19, 2005
    Hej, ny på forumet =)

håller helt klart med om Order 66 och sen Mace Windu mot Palpatine. Palpatines fäktnings teknik var så ryckig och obehaglig, bästa stridsscenen enligt mig. Och jag fick rysningar när glasrutan gick sönder av deras blotta kroppsrörelser - oerhört mäktigt.

Och lava fighten, fasst inte så mycket för fightkoreografin som för deras isande blickar och några av filmens bättre (inte för att det säger så mycket kanske) repliksskiften och skådespelar insatser. Men det som mest gör scenen är helt klart "Battle of the Heroes" temat =)

18. Sith_Lord_Linkoping

Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

Registered:
    Jan 19, 2001
    Har tre till scener som jag fastnat för.

Först när Obi och Padme pratar och Obi säger till Padme: "Anakin is the father...isn't he?" och Padme säger inte ett ljud och därefter säger Obi: "I'm so very sorry..."

Hela den scenen är så mäktig!

Andra scenen är när Obi pratar med Anakin och får ur sig dom riktigt kraftfulla orden: "You were my brother! I loved you!"

Den tredje och sista är scenen då Padme droppar den numer odödliga kommentaren: "So this is how liberty dies: With thunderous applause."

Det hon säger är ju så sant och så tragiskt.

19. The_Dark_Overlord

The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

Registered:
    Apr 16, 2002
    Lätt när R2 blir omringad av Droider och -BZZT!-'ar en av dom som senare sparkar till honom.
    "Damn astrodroid!"

Det är attityd i konserven.

Sen också när R2 kommer tillbaka till Coruscant och möter upp C3P0 o han säger "I could use som polishing to".

20. Effe

Effe Jedi Youngling star 3

Registered:
    May 8, 2002
    Mina tre favorit scener utan inbördes ordning är.

När palpatin utropar döden för republiken och formandet av den första galaktiska imperiet, och sedan padmes kommentar efteråt. Som studerande av roms historia så ser man så många paralleler till augustus utropande av det romerska imperiet.

Den andra är det kalla kriget mellan Anakin och Oi Wan när de står på varsin sten i lavan och kollar på varandra, och följande konversation utspelar sig
    ANAKIN: I should have known the Jedi were plotting to take over . . .
    OBI-WAN: Anakin, Chancellor Palpatine is evil.
    ANAKIN: From my point of view, the Jedi are evil.
    OBI-WAN: Well, then you are lost!

Och slutgiltligen scenen ca 30 sekunder senare när obi wan har huggt benen och handen av anakin och han ligger ner och obi wan gråtter ut.
    OBI-WAN: You were the Chosen One! It was said that you would, destroy the Sith, not join them. It was you who would bring balance to the Force, not leave it in Darkness.

21. emilsson

emilsson Force Ghost star 6

Registered:
    Oct 5, 1998
    Efter att ha sett ROTS igen har jag verkligen fastnat för scenen där Palpatine och Yoda kommer duellerandes in i senaten. Jag tänker speciellt på när senatsgolvet öppnar sig. Älskar hur musiken och det visuella skapar känslan av att demokratin slåss för sin överlevnad.

22. Wolverine

Wolverine Jedi Master star 5

Registered:
    Dec 17, 1999
    Det är ju där i slutet som det "bra" händer. Tror att order 66 va starkast. Kändes så vemodigt på nåt sätt, men även anakin hos barnen...

23. DARTHLARS

DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag har svårt att välja en favoritscen nu. Jag måste se filmen minst en gång till först.

Det finns många saker jag ogillar med filmen, men jag är inte odelat negativ. Många gånger så rockade den! :)

24. Lexi

Lexi Jedi Master star 4

Registered:
    Oct 9, 2002
    Det är omöjligt att bara välja en scen, så jag gör som vissa andra och skriver tre stycken.

Anakin och Padmé är ensamma på varsitt håll och till synes tittar på varandra. Anakin bestämmer sig för vad han måste göra och man kan nästan se att Padmé vet vad som pågår med honom.

Hela Order 66 och Anakin dödar younglings. Otroligt gripande. Jag var inte beredd på detta.

Sista delen av duellen och då speciellt Anakins "I hate you!" och Obi-Wans "I loved you!". Hjärtslitande :_|

25. Jedi-W

Jedi-W Jedi Padawan star 4

Registered:
    Mar 14, 2002
    Min favorit är Obi-Wan vs. General Grivious. Obi-Wans attityd är så skön och dessutom är han så grymt bra! Den härliga force-stöten som skickar Grivious typ 25 meter och högt upp på väggen var underbar!

Överhuvudtaget gillar jag att man får en mycket klarare uppfattning om vilka mäktiga Jedis dom egentligen var. Mace hade kunnat klara Kejsaren om inte Anakin kommit in, Obi-Wan fixar Grivious, Anakin klipper Dooku och framför allt Obi-Wan tar Anakin. Fast han borde avslutat lidandet för honom. Kanske fick han en känsla genom Kraften att han måste lämna honom så?

Scenen med barnen i Jedi-templet var lite magstark tycker jag.

Thread Status:
Not open for further replies.